Page 108 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 108
‹K‹TELL‹ OSB
Keskin: “Dikey yap›laflma bölgeye zarar”
Atatürk Oto Sanayi Sitesi Yönetim Kurulu Baflka- Mustafa
n› Mustafa Keskin’e göre ‹kitelli, çevresindeki yap›- Keskin
laflma nedeniyle s›k›flm›fl bir vaziyette. Dolay›s›yla
bölge amac›n›n d›fl›nda bir yap›lanmaya gidiyor.
Kendine yetmeyen ‹kitelli’de bofl arazi de bulunmu-
yor. Keskin, bu durumu flöyle anlat›yor: “De¤iflim ve
dönüflüm talebi var ama yer yok. ‹kitelli yayg›n va-
ziyette konumlanm›fl ve irtifa hakk› yok. ‹kitelli’de
1/5000 emsal var. ‹nsanlar ise 3 emsali kullanmaya
çal›fl›yor. Dolay›s›yla ‹kitelli yetmiyor ve kab›na s›¤-
m›yor.”
‹kitelli benzeri bir projenin ‹stanbul s›n›rlar› içeri-
sinde hayata geçirilmesinin sözkonusu olmad›¤›n›
dile getiren Keskin, dolay›s›yla böylesine önemli bir
projenin korunmas› gerekti¤ini düflünüyor. Keskin,
flu bilgileri veriyor: “Bölgede birçok kooperatifte ha-
reketlilik var; sitesini y›k›p yeniden yapmak isteyen
de mevcut, binalar›n› iyilefltirmek isteyen de. Y›k›p
yapmak zor bir süreçtir. ‹kitelli için ‘ticaret merkezi-
ne dönüflüyor’ ifadesinin karfl›l›¤› yoktur. ‹kitelli
mevcut flartlarda kendi içinde revizyonla dönüflmek müteahhitler gelmeye bafllad›. Gelen tüm müteahhit-
zorundad›r. Baflka da bir ç›kar yol yoktur.” lerin de ortak bir düflüncesi var; AVM ve rezidans.
‹kitelli’deki sosyal tesislerin alt katlar›n›n dolma- ‹kitelli de benzer bir taleple karfl› karfl›ya. De¤iflim
s›na ra¤men üst katlar›n›n bofl oldu¤unun unutul- ve dönüflümü rant olarak düflünürsek hata yapar›z.
mamas›n› isteyen Mustafa Keskin, flu bilgiyi veriyor: Dönüflüm üreticiye uygun üretim alanlar›n›n hayata
“Araç girifl ve ç›k›fllar›n›n olabildi¤i binalar bofl dur- geçirilmesidir. ‹kitelli’de gerçek de¤iflim; yer darl›¤›
muyor. Ancak ofis kat veya baflka türlü adlarla yap›- yaflayan üreticilerin emsallerini yükselterek üretim
lan prestij binalar›n›n üst katlar› genelde bofl bekli- alan›n› modernize etmektir. Ayr›ca flunu görmek ge-
yor. Atatürk Oto Sanayi Sitesi’nin Ticaret Merkezi bi- rekir; ‹kitelli’de yüksek katl› bir yap›ya m› ihtiyaç
nas›nda da 35 tane bofl ofis kat› ve 66 tane dükkan var. Yayg›n yap›laflmaya m›?”
bofl duruyor.” Atatürk Oto Sanayi’nin yer sorunu: Atatürk Oto
De¤iflim ve dönüflümde s›k›nt› var: De¤iflim ve Sanayi Sitesi’nin çok katl› bir yap›lanma ile yer dar-
dönüflümün AVM veya rezidans olarak alg›lanmas›- l›¤› s›k›nt›s›n› aflamayaca¤›n› dile getiren Mustafa
n›n Türkiye için ciddi s›k›nt› oldu¤unun unutulma- Keskin durumu flöyle özetliyor: “Oto tamiri yapan
mas›n› isteyen Mustafa Keskin, Maslak Atatürk Oto üyelerimizin yer darl›¤› s›k›nt›s› yaflad›¤› bir gerçek.
Sanayi Sitesi’nin durumundan yola ç›karak flu de¤er- Yatay genifl alanlar bizim temel üretim yap›m›z›
lendirmeyi yap›yor: “Maslak’taki Atatürk Oto Sanayi oluflturuyor. Üyemizi 4 veya 5’inci kata ç›karmam›z
Sitesi kuruldu¤unda ‹stanbul s›n›rlar› d›fl›ndayd›. ‹ki- mümkün de¤il. Bölgemizde 800 tane atölye var.
telli de ayn› yap›yla kuruldu. Ard›ndan Maslak’ta ti- Tüm üyelerimizin tapusunu cebine koymufluz. Yeni-
cari binalar›n yükselmesi ve bir nevi gökdelenler den tapular›n› al›p yeni yerler infla etmek mümkün
bölgesi olmas›yla Atatürk Oto Sanayi’ye her gün de¤il.”
108 KobiEfor Temmuz 2014