Page 108 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 108

‹K‹TELL‹ OSB



          Keskin: “Dikey yap›laflma bölgeye zarar”

            Atatürk Oto Sanayi Sitesi Yönetim Kurulu Baflka-                                     Mustafa
          n› Mustafa Keskin’e göre ‹kitelli, çevresindeki yap›-                                  Keskin
          laflma nedeniyle s›k›flm›fl bir vaziyette. Dolay›s›yla
          bölge amac›n›n d›fl›nda bir yap›lanmaya gidiyor.
          Kendine yetmeyen ‹kitelli’de bofl arazi de bulunmu-
          yor. Keskin, bu durumu flöyle anlat›yor: “De¤iflim ve
          dönüflüm talebi var ama yer yok. ‹kitelli yayg›n va-
          ziyette konumlanm›fl ve irtifa hakk› yok. ‹kitelli’de
          1/5000 emsal var. ‹nsanlar ise 3 emsali kullanmaya
          çal›fl›yor. Dolay›s›yla ‹kitelli yetmiyor ve kab›na s›¤-
          m›yor.”
            ‹kitelli benzeri bir projenin ‹stanbul s›n›rlar› içeri-
          sinde hayata geçirilmesinin sözkonusu olmad›¤›n›
          dile getiren Keskin, dolay›s›yla böylesine önemli bir
          projenin korunmas› gerekti¤ini düflünüyor. Keskin,
          flu bilgileri veriyor: “Bölgede birçok kooperatifte ha-
          reketlilik var; sitesini y›k›p yeniden yapmak isteyen
          de mevcut, binalar›n› iyilefltirmek isteyen de. Y›k›p
          yapmak zor bir süreçtir. ‹kitelli için ‘ticaret merkezi-
          ne dönüflüyor’ ifadesinin karfl›l›¤› yoktur. ‹kitelli
          mevcut flartlarda kendi içinde revizyonla dönüflmek  müteahhitler gelmeye bafllad›. Gelen tüm müteahhit-
          zorundad›r. Baflka da bir ç›kar yol yoktur.”     lerin de ortak bir düflüncesi var; AVM ve rezidans.
            ‹kitelli’deki sosyal tesislerin alt katlar›n›n dolma-  ‹kitelli de benzer bir taleple karfl› karfl›ya. De¤iflim
          s›na ra¤men üst katlar›n›n bofl oldu¤unun unutul-  ve dönüflümü rant olarak düflünürsek hata yapar›z.
          mamas›n› isteyen Mustafa Keskin, flu bilgiyi veriyor:  Dönüflüm üreticiye uygun üretim alanlar›n›n hayata
          “Araç girifl ve ç›k›fllar›n›n olabildi¤i binalar bofl dur-  geçirilmesidir. ‹kitelli’de gerçek de¤iflim; yer darl›¤›
          muyor. Ancak ofis kat veya baflka türlü adlarla yap›-  yaflayan üreticilerin emsallerini yükselterek üretim
          lan prestij binalar›n›n üst katlar› genelde bofl bekli-  alan›n› modernize etmektir. Ayr›ca flunu görmek ge-
          yor. Atatürk Oto Sanayi Sitesi’nin Ticaret Merkezi bi-  rekir; ‹kitelli’de yüksek katl› bir yap›ya m› ihtiyaç
          nas›nda da 35 tane bofl ofis kat› ve 66 tane dükkan  var. Yayg›n yap›laflmaya m›?”
          bofl duruyor.”                                     Atatürk Oto Sanayi’nin yer sorunu: Atatürk Oto
            De¤iflim ve dönüflümde s›k›nt› var: De¤iflim ve  Sanayi Sitesi’nin çok katl› bir yap›lanma ile yer dar-
          dönüflümün AVM veya rezidans olarak alg›lanmas›-  l›¤› s›k›nt›s›n› aflamayaca¤›n› dile getiren Mustafa
          n›n Türkiye için ciddi s›k›nt› oldu¤unun unutulma-  Keskin durumu flöyle özetliyor: “Oto tamiri yapan
          mas›n› isteyen Mustafa Keskin, Maslak Atatürk Oto  üyelerimizin yer darl›¤› s›k›nt›s› yaflad›¤› bir gerçek.
          Sanayi Sitesi’nin durumundan yola ç›karak flu de¤er-  Yatay genifl alanlar bizim temel üretim yap›m›z›
          lendirmeyi yap›yor: “Maslak’taki Atatürk Oto Sanayi  oluflturuyor. Üyemizi 4 veya 5’inci kata ç›karmam›z
          Sitesi kuruldu¤unda ‹stanbul s›n›rlar› d›fl›ndayd›. ‹ki-  mümkün de¤il. Bölgemizde 800 tane atölye var.
          telli de ayn› yap›yla kuruldu. Ard›ndan Maslak’ta ti-  Tüm üyelerimizin tapusunu cebine koymufluz. Yeni-
          cari binalar›n yükselmesi ve bir nevi gökdelenler  den tapular›n› al›p yeni yerler infla etmek mümkün
          bölgesi olmas›yla Atatürk Oto Sanayi’ye her gün  de¤il.”






















          108 KobiEfor Temmuz 2014
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113