Page 135 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 135

SOSYAL SORUMLULUK



                              Güçlü Kad›nlar
                               Sakarya Fikir Kamp›


                                 T.C. Aile ve Sosyal Politi-
                               kalar Bakanl›¤›, Intel ve KA-
                                G‹DER Sakarya’da, “Genç Fi-
                                kirler Güçlü Kad›nlar” ad›y-
                            la, devam› da gelecek yarat›c› ve  internet üzerinden dekorasyon, tekstil ve moda sek-
            yenilikçi bir projeyi hayata geçirdiler. Baflvuru ya-  töründe sat›fl yapmak.
           pan 268 kifli aras›ndan seçilen 110 kifli, Fikir Kam-  Kazanan proje fikri sahiplerine ödüllerini, T.C. Ai-
           p›’nda 2 gün boyunca kendilerine verilen bir soruna  le ve Sosyal Politikalar Bakan› Ayflenur ‹slam verdi.
           yönelik çözüm projeleri ortaya koymak için çal›flt›lar.  KAG‹DER Baflkan› Gülden Türktan da “‹nan›yoruz ki
              Sonuç mu? Muhteflem! ‹flte kazanan parlak proje  gelece¤imiz gençlerdir, gelece¤imiz fikirlerdir, gele-
           fikirleri:                                       ce¤imiz fleffafl›kt›r.” diyerek umutlar› tazeledi.
              l Kad›n Erkek Eflitli¤i Alan›: Kad›n sürücülere yö-  Genç Fikirler Güçlü Kad›nlar Projesi Fikir Kampla-
           nelik trafik tacizini en aza indirmek.           r›, Sakarya’n›n ard›ndan Trabzon’da devam edecek.
              l Kad›n ‹stihdam›n› Artt›rma Alan›: Kültürel bas-  Proje ile ilgili ayr›nt›l› bilgiye www.gencfikirlerguclu-
           k› yüzünden giriflimci olamayan kad›nlar ile giriflim-  kadinlar.com adresinden ulafl›labiliyor.
           ci kad›nlar› bir portalde bir araya getirmek.      Sosyal medya adresleri ise flöyle:
              l Bilgi Teknolojilerine Eriflim Alan›: K›rsal alanda  Facebook: https://www.facebook.com/GencFikirler-
           yaflayan ev kad›nlar›n›n gezici istasyonlarla bilgisa-  GucluKadinlar
           yar ve internet kullan›m›n› artt›rmak ve kifliye özel  Twitter: https://twitter.com/gfgk_Projesi


             Renault trafi¤i çocuklara
             emanet ediyor

               Biri yol kasislerinin kent için enerji
             üretmesini sa¤lad›. Di¤eri belediyeyi hare-
             kete geçirip, okul yolunda eksik olan kal-
             d›r›m› ve trafik iflaretlerini tamamlatt›, servis floförlerini denetledi. Bir di¤eri küçüklere trafik kurallar›n› e¤-
             lenerek ö¤retecek bilgisayar oyunu programlad›. Defne a¤açlar›n›n trafik gürültüsünü azaltt›¤›n› keflfeden
             de var... Bunlar; Renault’nun, ‹stanbul Milli E¤itim Müdürlü¤ü ile birlikte düzenledi¤i ‘Sizin Fikriniz Sizin
             Projeniz’ adl› yar›flmas›na kat›lan liseli gençler. Sorun nas›l çözülürmüfl, büyüklere ö¤rettiler. Giriflim, önü-
             müzdeki 10 y›l boyunca 1 milyon liseliyi harekete geçirmeyi hedefliyor.


           Üniversitelilerden 351 proje
                                                              Koroplast’tan
              Kredi Kay›t Bürosu’nun, üniversite ö¤rencilerinin
            sosyal sorumluluk konular›ndaki fark›ndal›klar›n› ve  “Gülümseyen Gelecek”
            toplumsal sorunlara karfl› duyarl›l›klar›n› art›rmak
            amac›yla bafllatt›¤› ve yo¤un ilgi gören “Hayal Edin                    Koroplast “Gülümseyen
            Gerçeklefltirelim” yar›flmas›nda son dönemece giril-                  Gelecek” logolu, Türkiye
            di. Türkiye genelindeki ön lisans, lisans ve yüksek                 genelindeki tüm Carrefour-
            lisans ö¤rencilerinin Çevre, E¤itim, Sa¤l›k, Spor, Kül-             SA’larda sat›fla sunulan
            tür Sanat ve Toplumsal konu kategorilerinde toplam  özel ürünleriyle, Türkiye Korunmaya Muhtaç Ço-
            351 proje baflvurusundan jüri 6 kategoride 30 pro-  cuklar Vakf›’na (Koruncuk) katk›da bulunuyor.
            jeyi seçti. Sonucu halk oylamas› tayin edecek.    Koruncuklara daha iyi bir gelecek hediye etmek
                                                              isteyenler de Gülümseyen Gelecek logolu Ko-
                                                              roplast ürünlerini sat›nalarak; Koruncuk Vak-
                                                              f›’n›n Bolluca’daki Köyü’nde yafla-
                                                              yan çocuk ve anneleri-
                                                              nin bir y›ll›k bes-
                                                              lenme, sa¤l›k ve
                                                              e¤itim masraflar›na
                                                              destek olabiliyor.

                                                                                     Haziran 2014 KobiEfor 135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140