Page 66 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 66

RÖPORTAJ



                                          Prof.Dr. Sedefhan O¤uz;

            Üniversiteler giriflimcilerin yolunu


              açmal›, inovasyonu teflvik etmeli



              Milli E¤itim eski Bakan› ve Marmara
              Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof.Dr.
             Orhan O¤uz’un k›z› Prof.Dr. Sedefhan
                O¤uz, babas›n›n izinden gidiyor.
            Üniversite-sanayi iflbirli¤inin geliflmesi
            için çal›flan O¤uz, ifl yaflam›na at›lacak
             gençlere ve genç giriflimci adaylar›na
             alt›n de¤erinde önerilerde bulunuyor.


           T       ürkiye’de üniversite-sanayi iflbirli¤inin iste-
                   nen düzeyde olup olmad›¤› hep tart›flma ko-
                   nusu olagelmifltir. Üniversitelerimizin yeni
                   giriflimcilerin yolunu açmaya, yenilikçili¤e
                   (inovasyona) katk›s›n›n ne aflamada oldu¤u-
           nu KobiEfor Genel Koordinatörümüz Nurdan Sön-
           mez, Marmara Üniversitesi Ö¤retim Üyesi Prof.Dr.
           Sedefhan O¤uz ile konufltu.
              Üniversite-sanayi iflbirli¤inin bugün Türkiye’nin
           geliflimi aç›s›ndan yeterli düzeyde olmad›¤›n› düflü-
           nen Marmara Üniversitesi Ö¤retim Üyesi Prof.Dr. Se-
           defhan O¤uz, bu konuda yap›lacak çok ifl, at›lmas›
           gereken çok ad›m oldu¤unu düflünüyor. Bu ad›mlar›
           atmas› gereken taraflar›n tek olmad›¤›n› vurgulayan
           O¤uz, “Herkes ayn› anda üzerine düfleni yapmal›.
           Herkes birlikte ellerini tafl›n alt›na sokmal›” diyor.   pacaks›n, mesai bitti¤inde ç›kacaks›n, ast-üst iliflkile-
              Özellikle meslek okullar›nda uygulanan müfredat-  rini ö¤reneceksin ve insan iliflkilerini ö¤reneceksin”
           lar›n staj a¤›rl›kl› oldu¤unu ancak sa¤l›kl› uygulan-  diyor. O¤uz, üniversite ve lise ö¤rencilerine okullar›
           mad›¤›n› an›msatan O¤uz, staj›n önemine dikkat çe-  zorunlu k›lmasa da her y›l mutlaka staj yapmalar›n›
           kiyor: “Al›fl›lm›fl düzenin d›fl›na ç›kmak gerekiyor.  öneriyor: “Kendi tan›d›klar› aile flirketleri d›fl›nda mu-
           Üniversite proje üretebilir, ö¤rencilerini ö¤retim üye-  hakkak yabanc› bir iflletmede staj yapmal›lar. ‹fl disip-
           leri deste¤iyle iflletmelerde yapt›¤› çal›flmalar›n fay-  linine sahip olmay› orada ö¤renecekler. Kendini gös-
           das›n› denetleyebilir. ‹flletmeler de gençleri iflleri ak-  termeye çabalayacak ve o özgüveni kazanacaklar.”
           satan olarak de¤il, gelecekteki yeni yap›lacak ifllerin  Sedefhan O¤uz, soru soran, araflt›ran, kendini ge-
           kayna¤› olarak görmeli, onlara biraz daha hoflgörüy-  lifltirmek için çabalayan, fikir dan›flan ö¤rencinin ba-
           le yaklafl›p, yard›mc› olur, onlar› yönlendirirse iki ta-  flar›l› olaca¤›na inan›yor ve ö¤rencilerine mutlaka f›r-
           rafl› fayda olur. Gençler de faydal› olduklar›n› anla-  satlar› de¤erlendirerek yurtd›fl›na gitmelerini öneri-
           d›klar› an, onlar da iflletmenin yarar›na çaba göster-  yor: “Bugün iletiflim ça¤›, her yerden destek bulup
           meye bafllar.”                                    gidebilirsiniz. Ö¤renci gitti¤i yerde paras›n› idare et-
              En az bir yabanc› dil bilen, üniversitede okuyan ve  meyi, kendini ispatlamay›, Türk olarak Türkiye’yi ta-
           bulundu¤u iflletmedeki pek çok kifliden daha genifl  n›tmay›, insanlara Türkiye hakk›nda sorulan sorulara
           vizyona sahip üniversite ö¤rencisine staj› s›ras›nda  yan›t vermeyi ö¤renecek.” O¤uz, mezun olunan okul
           yaln›zca ayak iflleri yapt›rman›n onlar›n ifl yapma flev-  ve derece önemli olsa da günümüzde ifle al›mda kri-
           kini k›rd›¤›n› aktaran O¤uz, “Çal›flman›n kural›; verilen  terlerin farkl› oldu¤una dikkat çekiyor: “Yabanc› dili
           görevi yapmakt›r, buna karfl› de¤ilim ama bu gence  iyi olmayan, hiçbir yerde staj yapmam›fl, hiçbir sos-
           bu ifllerin yan›s›ra bir f›rsat verilmeli. ‹fl hayat›n›n ba-  yal sorumluluk projesinde de çal›flmam›fl, hiçbir fikri
           z› prensipleri vard›r. Staj, ifl disiplinine al›flmakt›r, ya-  olmayan gençler ifle al›nm›yor, ço¤u iflsiz kal›yor.
           ni belli bir saatte o iflyerinde olacaks›n, mazaretsiz  Yaln›zca ders çal›flmak yeterli de¤il, ö¤rencinin etra-
           olarak d›flar› ç›kmayacaks›n, verilen iflleri düzgün ya-  f›nda ne olup bitti¤iyle ilgilenmesi flart.”

           66 KobiEfor May›s 2014
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71