Page 63 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 63
ri yaratmaya çal›fl›yoruz. Ortakl›ktan önce bankam›z- d›. ‹flleyifline ise bu dönem bakaca¤›z. Yap›m›z›,
da bu tür çal›flmalar bafllam›flt›. Ortakl›ktan sonra müflteri ak›fl›m›z› engellemeyecek parametreler koy-
dan›flman deste¤i alarak çal›flmalar› yürüttük. Ana- duk. Geliflmeleri hafta hafta izleyece¤iz. Tamamen
dolu Grubu’nun tedarik a¤›n› daha iyi kullanmaya Türkiye gerçe¤i ve bankam›z›n yap›s›na uygun bir
bafllad›k. Ayr›ca orta¤›m›z›n etkisiyle Körfez ba¤lan- sistem gelifltirdi¤imizin alt›n› çizmek istiyorum.”
t›l› müflterileri araflt›r›yoruz. ‹lk aflamada büyük öl-
çekli Körfez Bölgesi’ne ifl yapan Dubai’de flubesi ‹nternet bankac›l›¤›na kay›yor
olan 10 Türk firmas› ile iflbirli¤i için görüfltük. Daha ABank’›n büyüme stratejisinin verimlilik olaca¤›n›
sonra KOB‹ ölçe¤inde firmalar ile de çal›flaca¤›z.” belirtmifltik. Ancak bu dönem sadece verimlilik ile
s›n›rl› da kal›nmayacak. ABank yönetimi, internet
KOB‹’nin ihtiyac›n› karfl›layacak her türlü bankac›l›¤›nda özel bir çal›flma yürütüyor. Teknoloji
ürün ve hizmet ABank’ta ile büyümenin yollar›n› arayan Öztürk, merkez flube-
ABank, bu dönem ayr›ca teflvik politikas› çerçeve- ler ile tüm çevreye ulaflmay› hedefliyor. Art›k müflte-
sinde yat›r›m için belge alm›fl firmalar› da hedefine rinin internet kullanarak her türlü ihtiyac›n› karfl›la-
al›yor. Öztürk, sözkonusu firmalara yönelik özel bir d›¤›n› belirterek, “600-700 flubeli bankalar ile reka-
pazarlama stratejisi oluflturduklar›n› aç›kl›yor. KO- bet durumumuz yok. Bu nedenle internet yüzümü-
B‹’ye ulaflma noktas›nda bir dizi ürün baz›nda da ye- zün flube olmas›n› istiyoruz. Bu alanda yeni bir ça-
nili¤e gittiklerinin alt›n› çizen Öztürk, “KOB‹’yi ifllet- l›flma bafllatt›k ve y›l›n ikinci 6 ay›nda hayata geçi-
me sermayesi aç›s›ndan rahatlamak istiyoruz. Bunun rece¤iz” diye konufluyor.
için projelendirmifl ifli olmayan KOB‹’ye 0-24, 0-36
ay vadeli kredi sa¤l›yoruz. KOB‹’nin istedi¤i gibi kul- Piyasada bozulmay› hissettik
lanaca¤› ‘‹flletme Kart’› gelifltirdik. Henüz piyasaya Genel piyasalara iliflkin de görüfl bildiren Öztürk,
sunmad›k ancak en k›sa sürede tüm KOB‹’lerimizin Türkiye ekonomisinin bu y›l yüzde 4 büyüme sa¤la-
hizmetine sunarak kullan›lmas›n› sa¤layaca¤›z. Bu yaca¤›na inand›klar›n›, ancak Merkez Bankas›’n›n
y›l ürün altyap›m›zda eksikli¤imiz kalmayacak” bilgi- daha rahat b›rak›lmas› gerekti¤ini düflünüyor ve flöy-
sini veriyor. le diyor: “Bankadan ba¤›ms›z olarak Muzaffer Öz-
KOB‹’ye ulaflmada uzun vadeli kredilerin önemli türk olarak fikrim flu: Merkez Bankas›’na faizle ilgili
bir ifllev gördü¤ünü dile getiren Öztürk, flöyle ko- telkin yap›lmasayd› hem faizin hem kurun bu nokta-
nufluyor: “Rekabette farkl›laflma stratejimiz; KO- lara gelece¤ine inanm›yorum. Merkez Bankas›’na ‘bi-
B‹’ye büyük bankalar›n sundu¤u tüm ürün ve hiz- zi kur ilgilendirmez, faiz ilgilendirir’ dediler. Merkez
metleri kendi ölçe¤imizde sunmak istiyoruz. Bunun Bankas›, faizi art›rmamak için formüller gelifltirmeye
için uluslararas› fon kaynaklar›ndan uzun vadeli çal›flt›kça güvensizlik oldu.”
kredi sa¤lamaya çal›fl›yorum. IFC ile bu alanda gö- Kuru yabanc›n›n de¤il Türk yat›r›mc›s›n›n yükselt-
rüflmelerimiz sürüyor. Bu dönem 90 milyon TL’lik ti¤ini hat›rlatan Öztürk, Merkez Bankas›’n›n geç kal-
bir bütçe var. Enerji verimlili¤ine kulland›rmak isti- maktan kaynakl› olarak faizleri yüzde 8’den 12’ye ç›-
yorlar ama biz KOB‹’ye çekmeye çal›fl›yoruz. Ayr›ca karmak zorunda kald›¤›n› paylafl›yor. Seçimlerin pi-
geçen y›l 300 milyon dolarl›k sendikasyon kredisi yasaya etkisinin de görülmeye bafllad›¤›n› dile geti-
sa¤lad›m ve krediyi 1-2 milyon dolar ihracat yapan ren Öztürk, “Seçimlerden önce piyasalardaki durak-
firmalara kulland›r›yorum. Ayr›ca Katar’l› orta¤›m›- sama, seçimlerden sonra firmalarda bozulma olarak
z›n uluslararas› piyasalardan sa¤layaca¤› kredi karfl›m›za ç›k›yor. Piyasada muhtelif sektörlerde s›-
avantajlar›m var.” k›nt›lar›, gecikmifl alacaklarda bir art›fl görüyoruz.
Daha seçici davranaca¤›z” aç›klamas›n› yap›yor.
Kredilendirmede reyting ve
skorlama bafllad›
ABank, Nisan itibar›yla kredi sa¤lamada reyting
ve skorlama sistemine bafllad›. Daha h›zl› kredilen-
dirme aç›s›ndan geç kalm›fl bir uygulamay› hayata
geçirdiklerini dile getiren Öztürk, ayr›ca 4 bölge ya-
p›lanmas›na gittiklerini ve 2.5 milyon TL’ye kadar da
bölgeye limit koyduklar›n› aç›kl›yor. ABank’›n ‹zmir,
Ankara ve ‹stanbul’da 2 tane olmak üzere 4 bölge
yap›lanmas› bulunuyor. Reyting ve skorlama siste-
minin bu yap›lanmay› destekleyece¤inin alt›n› çizen
Öztürk, flu bilgileri veriyor: “Büyüme aç›s›ndan skor-
lama olmak zorunda. Krediyi insanlar›n iki duda¤›
aras›na b›rakmamak laz›m. Örne¤in kredilerde 200
kifli ile bak›yoruz ama bu kiflilerin ayn› standartta
kredi derecelendirme yapmas› beklenemez. Dolay›-
s›yla skor kart ve reyting geç kalm›fl bir uygulamay-
May›s 2014 KobiEfor 63