Page 63 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 63

ri yaratmaya çal›fl›yoruz. Ortakl›ktan önce bankam›z-  d›. ‹flleyifline ise bu dönem bakaca¤›z. Yap›m›z›,
           da bu tür çal›flmalar bafllam›flt›. Ortakl›ktan sonra  müflteri ak›fl›m›z› engellemeyecek parametreler koy-
           dan›flman deste¤i alarak çal›flmalar› yürüttük. Ana-  duk. Geliflmeleri hafta hafta izleyece¤iz. Tamamen
           dolu Grubu’nun tedarik a¤›n› daha iyi kullanmaya  Türkiye gerçe¤i ve bankam›z›n yap›s›na uygun bir
           bafllad›k. Ayr›ca orta¤›m›z›n etkisiyle Körfez ba¤lan-  sistem gelifltirdi¤imizin alt›n› çizmek istiyorum.”
           t›l› müflterileri araflt›r›yoruz. ‹lk aflamada büyük öl-
           çekli Körfez Bölgesi’ne ifl yapan Dubai’de flubesi   ‹nternet bankac›l›¤›na kay›yor
           olan 10 Türk firmas› ile iflbirli¤i için görüfltük. Daha  ABank’›n büyüme stratejisinin verimlilik olaca¤›n›
           sonra KOB‹ ölçe¤inde firmalar ile de çal›flaca¤›z.”   belirtmifltik. Ancak bu dönem sadece verimlilik ile
                                                            s›n›rl› da kal›nmayacak. ABank yönetimi, internet
              KOB‹’nin ihtiyac›n› karfl›layacak her türlü    bankac›l›¤›nda özel bir çal›flma yürütüyor. Teknoloji
              ürün ve hizmet ABank’ta                       ile büyümenin yollar›n› arayan Öztürk, merkez flube-
              ABank, bu dönem ayr›ca teflvik politikas› çerçeve-  ler ile tüm çevreye ulaflmay› hedefliyor. Art›k müflte-
           sinde yat›r›m için belge alm›fl firmalar› da hedefine  rinin internet kullanarak her türlü ihtiyac›n› karfl›la-
           al›yor. Öztürk, sözkonusu firmalara yönelik özel bir  d›¤›n› belirterek, “600-700 flubeli bankalar ile reka-
           pazarlama stratejisi oluflturduklar›n› aç›kl›yor. KO-  bet durumumuz yok. Bu nedenle internet yüzümü-
           B‹’ye ulaflma noktas›nda bir dizi ürün baz›nda da ye-  zün flube olmas›n› istiyoruz. Bu alanda yeni bir ça-
           nili¤e gittiklerinin alt›n› çizen Öztürk, “KOB‹’yi ifllet-  l›flma bafllatt›k ve y›l›n ikinci 6 ay›nda hayata geçi-
           me sermayesi aç›s›ndan rahatlamak istiyoruz. Bunun  rece¤iz” diye konufluyor.
           için projelendirmifl ifli olmayan KOB‹’ye 0-24, 0-36
           ay vadeli kredi sa¤l›yoruz. KOB‹’nin istedi¤i gibi kul-  Piyasada bozulmay› hissettik
           lanaca¤› ‘‹flletme Kart’› gelifltirdik. Henüz piyasaya  Genel piyasalara iliflkin de görüfl bildiren Öztürk,
           sunmad›k ancak en k›sa sürede tüm KOB‹’lerimizin  Türkiye ekonomisinin bu y›l yüzde 4 büyüme sa¤la-
           hizmetine sunarak kullan›lmas›n› sa¤layaca¤›z. Bu  yaca¤›na inand›klar›n›, ancak Merkez Bankas›’n›n
           y›l ürün altyap›m›zda eksikli¤imiz kalmayacak” bilgi-  daha rahat b›rak›lmas› gerekti¤ini düflünüyor ve flöy-
           sini veriyor.                                    le diyor: “Bankadan ba¤›ms›z olarak Muzaffer Öz-
              KOB‹’ye ulaflmada uzun vadeli kredilerin önemli  türk olarak fikrim flu: Merkez Bankas›’na faizle ilgili
           bir ifllev gördü¤ünü dile getiren Öztürk, flöyle ko-  telkin yap›lmasayd› hem faizin hem kurun bu nokta-
           nufluyor: “Rekabette farkl›laflma stratejimiz; KO-  lara gelece¤ine inanm›yorum. Merkez Bankas›’na ‘bi-
           B‹’ye büyük bankalar›n sundu¤u tüm ürün ve hiz-  zi kur ilgilendirmez, faiz ilgilendirir’ dediler. Merkez
           metleri kendi ölçe¤imizde sunmak istiyoruz. Bunun  Bankas›, faizi art›rmamak için formüller gelifltirmeye
           için uluslararas› fon kaynaklar›ndan uzun vadeli  çal›flt›kça güvensizlik oldu.”
           kredi sa¤lamaya çal›fl›yorum.  IFC ile bu alanda gö-  Kuru yabanc›n›n de¤il Türk yat›r›mc›s›n›n yükselt-
           rüflmelerimiz sürüyor.  Bu dönem 90 milyon TL’lik  ti¤ini hat›rlatan Öztürk, Merkez Bankas›’n›n geç kal-
           bir bütçe var. Enerji verimlili¤ine kulland›rmak isti-  maktan kaynakl› olarak faizleri yüzde 8’den 12’ye ç›-
           yorlar ama biz KOB‹’ye çekmeye çal›fl›yoruz. Ayr›ca  karmak zorunda kald›¤›n› paylafl›yor. Seçimlerin pi-
           geçen y›l 300 milyon dolarl›k sendikasyon kredisi  yasaya etkisinin de görülmeye bafllad›¤›n› dile geti-
           sa¤lad›m ve krediyi 1-2 milyon dolar ihracat yapan  ren Öztürk, “Seçimlerden önce piyasalardaki durak-
           firmalara kulland›r›yorum. Ayr›ca Katar’l› orta¤›m›-  sama, seçimlerden sonra firmalarda bozulma olarak
           z›n uluslararas› piyasalardan sa¤layaca¤› kredi  karfl›m›za ç›k›yor. Piyasada muhtelif sektörlerde s›-
           avantajlar›m var.”                               k›nt›lar›, gecikmifl alacaklarda bir art›fl görüyoruz.
                                                            Daha seçici davranaca¤›z” aç›klamas›n› yap›yor.
              Kredilendirmede reyting ve
              skorlama bafllad›
              ABank, Nisan itibar›yla kredi sa¤lamada reyting
           ve skorlama sistemine bafllad›. Daha h›zl› kredilen-
           dirme aç›s›ndan geç kalm›fl bir uygulamay› hayata
           geçirdiklerini dile getiren Öztürk, ayr›ca 4 bölge ya-
           p›lanmas›na gittiklerini ve 2.5 milyon TL’ye kadar da
           bölgeye limit koyduklar›n› aç›kl›yor. ABank’›n ‹zmir,
           Ankara ve ‹stanbul’da 2 tane olmak üzere 4 bölge
           yap›lanmas› bulunuyor. Reyting ve skorlama siste-
           minin bu yap›lanmay› destekleyece¤inin alt›n› çizen
           Öztürk, flu bilgileri veriyor: “Büyüme aç›s›ndan skor-
           lama olmak zorunda. Krediyi insanlar›n iki duda¤›
           aras›na b›rakmamak laz›m. Örne¤in kredilerde 200
           kifli ile bak›yoruz ama bu kiflilerin ayn› standartta
           kredi derecelendirme yapmas› beklenemez. Dolay›-
           s›yla skor kart ve reyting geç kalm›fl bir uygulamay-
                                                                                       May›s 2014 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68