Page 139 - KobiEfor_Mart_2014
P. 139

TÜRK‹YE’N‹N
                                                                               ORTADO⁄U VE KÖRFEZ
                                                                               BÖLGES‹’NE ‹HRACATI
                                                                               Türkiye’nin Ortado¤u ve
                                                                             Körfez bölgesine ihracat›,
                                                                             2008 y›l›nda 22.8 milyar dolar
                                                                             iken  yüde 69.6 art›flla 2012 y›-
                                                                             l›nda 38.6 milyar dolara yük-
                                                                             selmifltir.
                                                                               Irak, ‹ran, BAE, Suudi Ara-
                                                                             bistan ve ‹srail, Türkiye’nin
                                                                             bölgedeki en büyük pazarlar›-
                                                                             d›r. Befl ülkeye yap›lan ihraca-
                                                                             t›n, bölgeye (14 ülke) gerçek-
                                                                             lefltirilen toplam ihracat için-
                                                                             deki pay› 2008’de yüzde 79.3
          ürünleri aç›s›ndan geliflme potansiyeli bar›nd›ran pa-  iken 2012’de yüzde 90.4’e yükselmifltir.
          zarlar aras›nda, Kuzey Afrika’da, Libya ve Cezayir,
          Sahra Alt› Bölgesi’nde ise Nijerya, Güney Afrika  Ortado¤u ve Körfez ülkelerine ihraç potansiyeli
          Cumhuriyeti, Kamerun, Etiyopya, Tanzanya, Gana ve  olan ürünlerimiz:
          Angola ön plana ç›kmaktad›r.                      l Otomotiv ana sanayi (Otomobil, otobüs, kam-
                                                          yon, kamyonet)  l Otomotiv yan sanayi ürünleri
            Afrika’ya ihraç potansiyeli olan ürünlerimiz:  l ‹fl ve inflaat makineleri ile bunlar›n aksam ve par-
                                                          çalar› l Demir-çelik ürünleri (‹nflaat demiri, yar› ma-
                                                          muller, inflaat aksam›, borular, profiller)  l ‹nflaat
                                                          malzemeleri  l Mücevherat  l Mobilya  l Ev teksti-
                                                          li, hal› ve döflemelik tekstil  l Haz›r giyim  l Ayak-
                                                          kab› l Sofra ve mutfak eflyas› l G›da iflleme maki-
                                                          neleri l Beyaz eflya l Elektrikli ev aletleri l Pom-
                                                          palar  l ‹laçlar  l Kiflisel bak›m ürünleri  l Temizlik
                                  l Otomotiv ana sanayi   malzemeleri  l Ka¤›ttan hijyen ürünleri (tuvalet ka-
                           (otomobil, kamyon, kamyonet,   ¤›d›, havlu ka¤›d›, bebek bezi vb.)  l Ambalaj mal-
                           otobüs, traktör)  l Otomotiv   zemeleri l Bitkisel ve hayvansal ya¤lar l fiekerli ve
                             yan sanayi ürünleri, motor   çikolatal› mamuller  l Bisküvi  l Sert kabuklu mey-
                             parçalar›  l Araç d›fl lastikleri  veler  l Tavuk eti  l Baharatlar
                                  l  Demir-çelik ürünleri
                                   (‹nflaat demiri, yar›     Ortado¤u ve Körfez ülkeleri pazar›nda potansiyel
                                   mamuller, inflaat ak-   iflbirli¤i  alanlar› ve sektörleri:
                                   sam›, borular, profil-   l Müteahhitlik l Enerji l Turizm l Sa¤l›k l Ulafl-
                                   ler)  l  Rafine petrol  t›rma.
                                  ürünleri  l Kablo  l TV
                      al›c›lar›  l Buzdolab›  l Kad›n haz›r gi-
          yim  l Tiflört  l Kumafl  l ‹laç  l Mobilyalar  l Plastik
          borular l Tavuk eti l Ayçiçekya¤› l Kuru meyveler.

            Afrika pazar›nda potansiyel iflbirli¤i  alanlar›
            ve sektörleri:
            l Müteahhitlik l AVM inflaat› l Otel inflaat› l ‹n-
          flaat malzemeleri l Demir-çelik l Çimento l Plastik
          l G›da  l ‹letiflim  l Enerji  l Turizm  l Sa¤l›k  l Ma-
          dencilik l Mücevherat l Tekstil l Mobilya l Temiz-
          lik malzemeleri.










                                                                                     Mart 2014 KobiEfor 139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144