Page 101 - KobiEfor_Mart_2014
P. 101

l›kl› ayn› dili konuflabilmek için                                  mak ve interaktif olabilmek
          marka iletiflimi meselesini benimse-                                yetene¤ini sunan sosyal med-
          mifl, art›k buna haz›r olan veya geç-                               ya öne ç›kmaya, içerik de¤er
          miflten buyana marka iletiflimi hiz-                                 kazanmaya bafllad›. ‹çerik üre-
          meti alan müflterilerle çal›flmay› ter-                              ticileri, dijital ajanslar ve sos-
          cih ediyoruz. Reklamverenin yapt›¤›                                yal medya ajanslar› öne ç›kt›.
          iletiflim çal›flmas›n›n; sat›fl, imaj,                                Örne¤in; ünlü bir banka bütün
          prestij gibi ifl sonuçlar› do¤uraca¤›-                              konvensiyonel iflini bir dijital
          n› bilmesi gerekiyor.”                                             ajansa havale etti, dolay›s›yla
            Bar›fl Topuz, bütçesini bilen ve o                                sektör h›zla de¤ifliyor. Tüketi-
          bütçeyle ne hedefledi¤ini aç›klaya-                                cinin spesifik içeri¤e; istedi¤i
          bilen müflterilerle çal›flmay› tercih                                        zaman, yer ve or-
          ettiklerini vurguluyor: “Ajans yö-                                         tamda ulafl›yor ol-
          neticileri olarak müflterilerimi-                                           mas› yükselen de¤er
          ze mutlaka zaman ay›r›yoruz.                                               oldu. Eskiden yafla-
          Müflterinin hedefleri, markay›                                              n›lan sosyalleflme
          tafl›mak istedi¤i yer ba¤lam›n-                                             sürecini ça¤›m›z›n
          da çok önemli. E¤er müflteri                                                tüketicileri ve yak›n
          markas›n› bir noktadan di¤er bir                                           gelecekte tüketim
          noktaya tafl›mak istiyor ve bu-                                             döngüsüne girecek
          nun için ne yap›lmas› gerekti¤ini                                          insanlar art›k bir ek-
          biliyorsa veya ne gerekti¤ini söy-                                         ran›n, pencerenin ar-
          leyen uzman› dinliyorsa ayn› dili                 kas›ndan bütün dünyayla yafl›yor. Bu gözle bak›l-
          konufluyorsunuz demektir.”                       d›¤›nda marka iliflkisi süreci de¤ifliyor. Markan›n li-
            Ödüle çok inanan bir ajans ol-                derli¤ini yapan markan›n kendisidir.”
          masalar da yavafl yavafl bunu bir gereklilik olarak  Bar›fl Topuz, markalara flunlar› öneriyor: “Marka-
          görmeye bafllad›klar›n› aktaran Topuz, geçen y›l bir  n›n; içerisinde üretim, ürün, da¤›t›m kanal›n›n da
          Mediacat Felis ödülü ald›klar›n› ve yeni ödüller için  iyi belirlendi¤i bir pazarlama plan›n›n olmas› laz›m.
          baflvurmaya bafllad›klar›n› anlat›yor. Gün geçtikçe  Büyük markalar›n yan›s›ra bir pazarlama departma-
          daha fazla konkura davet edildiklerini ifade eden  n› olmayan ancak pazarlama iletifliminin önemine
          Topuz, uzun vadede C2A ve Netfork’ü “muteber” de-  inanan müflterilerimize de hizmet veriyoruz. C2A
          nilecek ajanslar aras›nda ve ligde gördüklerini kay-  içinde bir stratejik pazarlama departman› var, halk-
          dediyor: “Halihaz›rda oraday›z, uluslararas› ajansla-  la iliflkiler hariç tüm pazarlama iletiflimi hizmetleri-
          r›n bulundu¤u, global anlaflmalar›n oldu¤u bir dün-  ni veriyoruz. Pazarlama iletiflimi yapan ajans, sos-
          yaya ad›m atmak gibi bir iste¤imiz yok, biraz yerel  yal medya iflinden anlamal›. Her marka; kendi mar-
          kalmak istiyoruz. Ancak rekabet içerisinde ola¤anüs-  kas›yla ilgili sosyal medyada itibar yönetimini yap-
          tü flartlar oluflabiliyor, o zaman da onu de¤erlendir-  mal›. Sosyal medya ve dijital alan art›k markalara
          mek gerekebiliyor, sonuçta milyar dolarl›k ajanslar  hiçbir mecran›n sunmad›¤› ola¤anüstü imkanlar su-
          bizimle ifl yapmak istediklerinde bunu de¤erlendire-  nuyor. Markan›z ne olursa olsun, günün sonunda
          biliriz. Ama flimdi mevcut durumumuzu koruyup,   insanlar›n sosyal medyayla iliflkileri var ve bu konu
          onu büyütmek istiyoruz. Biz de ajanslar›m›z› 15 mil-  markay› ilgilendiriyor. Marka stratejisini iyi belirle-
          yon dolar›n üzerinde ifl yapan bir noktaya getirmek  meli. Özellikle KOB‹’lerin iyi bir ajansla çal›flmalar›-
          istiyoruz.”                                     n› öneriyoruz, pazarlama hedefleri do¤rultusunda
                                                          ajansla birlikte bir yol haritas› ç›kar›p onun üzerin-
            Tek pencereden bütün dünya                    den devam etmeliler.”
            Günümüzde markalar›n iletiflim sürecinde dijital
          mecran›n h›zla öne ç›kt›¤›n› dile getiren Bar›fl Topuz,
          flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Müflteri, ajanstan mar-
          kas›na bir strateji ve yol haritas› önermesini bekli-
          yor. Günümüzde Marshall McLuhan’›n ‘Medium is
          the message’ (mesaj medyad›r) sözünden ç›karak ar-
          t›k ana ak›m medyan›n tekdüze içerik sunmaya bafl-
          lad›¤›n› görüyoruz. Bu noktada marka ad›na strateji
          liderli¤ini o tekdüze dünyan›n içerisinde iletiflim
          ba¤lam›nda fark yarat›p markay› öne ç›karmay› dü-
          flünen kreatif ajanslar almaya bafllad›. Daha sonra
          yeni bir iletiflim platformu ortaya ç›kt›. Dijitalin ya-
          vafl yavafl ilerlemesi ve ana ak›m medyaya yaklafl-
          mas›yla beraber tüketicilerle do¤rudan temas kur-
                                                                                     Mart 2014 KobiEfor 101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106