Page 101 - KobiEfor_Mart_2014
P. 101
l›kl› ayn› dili konuflabilmek için mak ve interaktif olabilmek
marka iletiflimi meselesini benimse- yetene¤ini sunan sosyal med-
mifl, art›k buna haz›r olan veya geç- ya öne ç›kmaya, içerik de¤er
miflten buyana marka iletiflimi hiz- kazanmaya bafllad›. ‹çerik üre-
meti alan müflterilerle çal›flmay› ter- ticileri, dijital ajanslar ve sos-
cih ediyoruz. Reklamverenin yapt›¤› yal medya ajanslar› öne ç›kt›.
iletiflim çal›flmas›n›n; sat›fl, imaj, Örne¤in; ünlü bir banka bütün
prestij gibi ifl sonuçlar› do¤uraca¤›- konvensiyonel iflini bir dijital
n› bilmesi gerekiyor.” ajansa havale etti, dolay›s›yla
Bar›fl Topuz, bütçesini bilen ve o sektör h›zla de¤ifliyor. Tüketi-
bütçeyle ne hedefledi¤ini aç›klaya- cinin spesifik içeri¤e; istedi¤i
bilen müflterilerle çal›flmay› tercih zaman, yer ve or-
ettiklerini vurguluyor: “Ajans yö- tamda ulafl›yor ol-
neticileri olarak müflterilerimi- mas› yükselen de¤er
ze mutlaka zaman ay›r›yoruz. oldu. Eskiden yafla-
Müflterinin hedefleri, markay› n›lan sosyalleflme
tafl›mak istedi¤i yer ba¤lam›n- sürecini ça¤›m›z›n
da çok önemli. E¤er müflteri tüketicileri ve yak›n
markas›n› bir noktadan di¤er bir gelecekte tüketim
noktaya tafl›mak istiyor ve bu- döngüsüne girecek
nun için ne yap›lmas› gerekti¤ini insanlar art›k bir ek-
biliyorsa veya ne gerekti¤ini söy- ran›n, pencerenin ar-
leyen uzman› dinliyorsa ayn› dili kas›ndan bütün dünyayla yafl›yor. Bu gözle bak›l-
konufluyorsunuz demektir.” d›¤›nda marka iliflkisi süreci de¤ifliyor. Markan›n li-
Ödüle çok inanan bir ajans ol- derli¤ini yapan markan›n kendisidir.”
masalar da yavafl yavafl bunu bir gereklilik olarak Bar›fl Topuz, markalara flunlar› öneriyor: “Marka-
görmeye bafllad›klar›n› aktaran Topuz, geçen y›l bir n›n; içerisinde üretim, ürün, da¤›t›m kanal›n›n da
Mediacat Felis ödülü ald›klar›n› ve yeni ödüller için iyi belirlendi¤i bir pazarlama plan›n›n olmas› laz›m.
baflvurmaya bafllad›klar›n› anlat›yor. Gün geçtikçe Büyük markalar›n yan›s›ra bir pazarlama departma-
daha fazla konkura davet edildiklerini ifade eden n› olmayan ancak pazarlama iletifliminin önemine
Topuz, uzun vadede C2A ve Netfork’ü “muteber” de- inanan müflterilerimize de hizmet veriyoruz. C2A
nilecek ajanslar aras›nda ve ligde gördüklerini kay- içinde bir stratejik pazarlama departman› var, halk-
dediyor: “Halihaz›rda oraday›z, uluslararas› ajansla- la iliflkiler hariç tüm pazarlama iletiflimi hizmetleri-
r›n bulundu¤u, global anlaflmalar›n oldu¤u bir dün- ni veriyoruz. Pazarlama iletiflimi yapan ajans, sos-
yaya ad›m atmak gibi bir iste¤imiz yok, biraz yerel yal medya iflinden anlamal›. Her marka; kendi mar-
kalmak istiyoruz. Ancak rekabet içerisinde ola¤anüs- kas›yla ilgili sosyal medyada itibar yönetimini yap-
tü flartlar oluflabiliyor, o zaman da onu de¤erlendir- mal›. Sosyal medya ve dijital alan art›k markalara
mek gerekebiliyor, sonuçta milyar dolarl›k ajanslar hiçbir mecran›n sunmad›¤› ola¤anüstü imkanlar su-
bizimle ifl yapmak istediklerinde bunu de¤erlendire- nuyor. Markan›z ne olursa olsun, günün sonunda
biliriz. Ama flimdi mevcut durumumuzu koruyup, insanlar›n sosyal medyayla iliflkileri var ve bu konu
onu büyütmek istiyoruz. Biz de ajanslar›m›z› 15 mil- markay› ilgilendiriyor. Marka stratejisini iyi belirle-
yon dolar›n üzerinde ifl yapan bir noktaya getirmek meli. Özellikle KOB‹’lerin iyi bir ajansla çal›flmalar›-
istiyoruz.” n› öneriyoruz, pazarlama hedefleri do¤rultusunda
ajansla birlikte bir yol haritas› ç›kar›p onun üzerin-
Tek pencereden bütün dünya den devam etmeliler.”
Günümüzde markalar›n iletiflim sürecinde dijital
mecran›n h›zla öne ç›kt›¤›n› dile getiren Bar›fl Topuz,
flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Müflteri, ajanstan mar-
kas›na bir strateji ve yol haritas› önermesini bekli-
yor. Günümüzde Marshall McLuhan’›n ‘Medium is
the message’ (mesaj medyad›r) sözünden ç›karak ar-
t›k ana ak›m medyan›n tekdüze içerik sunmaya bafl-
lad›¤›n› görüyoruz. Bu noktada marka ad›na strateji
liderli¤ini o tekdüze dünyan›n içerisinde iletiflim
ba¤lam›nda fark yarat›p markay› öne ç›karmay› dü-
flünen kreatif ajanslar almaya bafllad›. Daha sonra
yeni bir iletiflim platformu ortaya ç›kt›. Dijitalin ya-
vafl yavafl ilerlemesi ve ana ak›m medyaya yaklafl-
mas›yla beraber tüketicilerle do¤rudan temas kur-
Mart 2014 KobiEfor 101