Page 100 - KobiEfor_Mart_2014
P. 100
AJANS
Çevik ve atik ajans;
C2A
C2A Ajans›’n›n ad›; B2B pazarlaman›n
vazgeçilmez deyimi “Call To Action”dan
(eyleme ça¤r›) geliyor. Ad› gibi hareketli
ajans, müflterisinin markas›n›n ihtiyac›na
yönelik tam hizmet veren bütünleflik
pazarlama iletiflimi ajans›.
C 2A, web gelifltirme, prodüksiyon, event,
sosyal medya ve kreatif tam hizmet (kon-
vensiyonel/dijital B2C/B2B) olmak üzere
pazarlama iletifliminin her alan›nda hizmet
sunuyor. 2007 y›l›nda C2A’y› kurdu¤unu
anlatan Bar›fl Topuz, iki y›l sonra orta¤› Ergün Er-
dem’in kat›l›m›yla “çevik ve atik”, bütünleflik pazar-
lama iletiflimi hizmeti veren ajans olma yolunda h›z-
la ilerlediklerini söylüyor, ç›k›fl noktas›n› özetliyor:
“Reklam yapma dinamikleri de¤iflti. Dijitalin ilk ör-
nekleri bafllad›¤›nda çevik, atik, h›zl›, iletiflim prob-
lemini h›zla tespit edip, hemen buna çözüm adres-
leyebilen ve o çözümü hemen ve birçok platformdan
hayata geçirebilen bir yap› ihtiyac› do¤du. ‹letiflim Bar›fl Topuz
problemi içeri girdi¤inde hemen ona çözüm üretmek
gerekiyor, o yüzden çevik ve atik olmak önemli.” mas›n›n sektörde ciddi bir f›rsat yaratt›¤›n› vurgulu-
Sosyal medya ve dijitalin önemini artt›rmas›yla yor: “Türkiye’den global ölçekte marka, patent bafl-
C2A içinden ç›kan Netfork markas›n›n flirketleflerek vurusu ola¤anüstü artm›fl durumda. Markalar iletifli-
zamanla ajansa dönüfltü¤ünü belirten Topuz, 100’e me önem veriyor. Biz de bütünleflik pazarlama ileti-
yak›n müflterileri bulundu¤unu anlat›yor. flimi yaklafl›m›m›zla yükseliflte olan markalar için
ola¤anüstü avantajlar sa¤layan bir ajans›z. Bu an-
Dikkat yakalama makinesi lamda çok önemli bir boflluk dolduruyoruz, bunun
C2A Ajans Baflkan› Bar›fl Topuz, reklam›n en iyi- yan›s›ra büyük markalarla da çal›fl›yoruz” diyor.
sine bile günümüz tüketicisinin 2 saniye flans ver-
di¤ini an›msatarak, C2A’y› bir “dikkat yakalama ve Marka: “Sahibinin çocu¤udur,
çekme makinesi” olarak tan›ml›yor. Topuz, bu y›l izleyenlerin özentisi,
kendi deyimiyle C2A ve Netfork’a “vites artt›rmay› kullananlar›n ba¤›ml›l›¤›d›r”
ve büyütmeyi” hedeflediklerini aç›kl›yor: “Orta ve Markay› “Sahibinin çocu¤udur, izleyenlerin özen-
büyük ajanslar ligine ç›kt›¤›m›z, öne ç›kt›¤›m›z 2 y›l tisi, kullananlar›n ba¤›ml›l›¤›d›r” diye tan›mlayan To-
yaflamak istiyoruz. Dijital ve sosyal medya konu- puz, çal›flt›klar› markan›n derinli¤inin kendileri için
sunda istedi¤iniz markaya yaklafl›p onlara ulaflmak öneminden sözediyor: “Kendi iflimizi yapman›n en
mümkün. Bankac›l›k ve tekstil sektörlerinde uz- önemli nedenlerinden biri; insan olarak istemedi¤i-
manl›¤›m›z sözkonusu. Önümüzdeki dönem, oto- miz durumlarda bulunma zorunlulu¤undan ç›kmakt›.
motiv ve inflaat sektörlerinden müflterilere de hiz- En büyük motivasyonlar›m›zdan biri; yanyana dur-
met vermeyi hedefliyoruz.” mak istemeyece¤imiz insanlar, markalar, iflarkadafl-
lar›, ortamlarla birarada durmama özgürlü¤üne sahip
Markalaflmaya verilen önem olmakt›. Herhangi bir sebeple bize iyi hissettirmeyen
Bar›fl Topuz, son y›llarda Türkiye’de baflar›ya do¤- ortamlarda bulunmak istemeyiz. ‹nanmaktan da öte,
ru giden flirketlerin markaya önem vermeye baflla- müflteri ve ürünle ilgili iyi hissetmek istiyoruz. Karfl›-
100 KobiEfor Mart 2014