Page 100 - KobiEfor_Mart_2014
P. 100

AJANS



                     Çevik ve atik ajans;

                   C2A











             C2A Ajans›’n›n ad›; B2B pazarlaman›n
            vazgeçilmez deyimi “Call To Action”dan
           (eyleme ça¤r›) geliyor. Ad› gibi hareketli
           ajans, müflterisinin markas›n›n ihtiyac›na
             yönelik tam hizmet veren bütünleflik
                   pazarlama iletiflimi ajans›.

         C       2A, web gelifltirme, prodüksiyon, event,
                 sosyal medya ve kreatif tam hizmet (kon-
                 vensiyonel/dijital B2C/B2B) olmak üzere
                 pazarlama iletifliminin her alan›nda hizmet
                 sunuyor. 2007 y›l›nda C2A’y› kurdu¤unu
          anlatan Bar›fl Topuz, iki y›l sonra orta¤› Ergün Er-
          dem’in kat›l›m›yla “çevik ve atik”, bütünleflik pazar-
          lama iletiflimi hizmeti veren ajans olma yolunda h›z-
          la ilerlediklerini söylüyor, ç›k›fl noktas›n› özetliyor:
          “Reklam yapma dinamikleri de¤iflti. Dijitalin ilk ör-
          nekleri bafllad›¤›nda çevik, atik, h›zl›, iletiflim prob-
          lemini h›zla tespit edip, hemen buna çözüm adres-
          leyebilen ve o çözümü hemen ve birçok platformdan
          hayata geçirebilen bir yap› ihtiyac› do¤du. ‹letiflim                               Bar›fl Topuz
          problemi içeri girdi¤inde hemen ona çözüm üretmek
          gerekiyor, o yüzden çevik ve atik olmak önemli.”   mas›n›n sektörde ciddi bir f›rsat yaratt›¤›n› vurgulu-
            Sosyal medya ve dijitalin önemini artt›rmas›yla  yor: “Türkiye’den global ölçekte marka, patent bafl-
          C2A içinden ç›kan Netfork markas›n›n flirketleflerek  vurusu ola¤anüstü artm›fl durumda. Markalar iletifli-
          zamanla ajansa dönüfltü¤ünü belirten Topuz, 100’e  me önem veriyor. Biz de bütünleflik pazarlama ileti-
          yak›n müflterileri bulundu¤unu anlat›yor.        flimi yaklafl›m›m›zla yükseliflte olan markalar için
                                                          ola¤anüstü avantajlar sa¤layan bir ajans›z. Bu an-
            Dikkat yakalama makinesi                      lamda çok önemli bir boflluk dolduruyoruz, bunun
            C2A Ajans Baflkan› Bar›fl Topuz, reklam›n en iyi-  yan›s›ra büyük markalarla da çal›fl›yoruz” diyor.
          sine bile günümüz tüketicisinin 2 saniye flans ver-
          di¤ini an›msatarak, C2A’y› bir “dikkat yakalama ve  Marka: “Sahibinin çocu¤udur,
          çekme makinesi” olarak tan›ml›yor. Topuz, bu y›l   izleyenlerin özentisi,
          kendi deyimiyle C2A ve Netfork’a “vites artt›rmay›  kullananlar›n ba¤›ml›l›¤›d›r”
          ve büyütmeyi” hedeflediklerini aç›kl›yor: “Orta ve  Markay› “Sahibinin çocu¤udur, izleyenlerin özen-
          büyük ajanslar ligine ç›kt›¤›m›z, öne ç›kt›¤›m›z 2 y›l  tisi, kullananlar›n ba¤›ml›l›¤›d›r” diye tan›mlayan To-
          yaflamak istiyoruz. Dijital ve sosyal medya konu-  puz, çal›flt›klar› markan›n derinli¤inin kendileri için
          sunda istedi¤iniz markaya yaklafl›p onlara ulaflmak  öneminden sözediyor: “Kendi iflimizi yapman›n en
          mümkün. Bankac›l›k ve tekstil sektörlerinde uz-  önemli nedenlerinden biri; insan olarak istemedi¤i-
          manl›¤›m›z sözkonusu. Önümüzdeki dönem, oto-    miz durumlarda bulunma zorunlulu¤undan ç›kmakt›.
          motiv ve inflaat sektörlerinden müflterilere de hiz-  En büyük motivasyonlar›m›zdan biri; yanyana dur-
          met vermeyi hedefliyoruz.”                      mak istemeyece¤imiz insanlar, markalar, iflarkadafl-
                                                          lar›, ortamlarla birarada durmama özgürlü¤üne sahip
            Markalaflmaya verilen önem                     olmakt›. Herhangi bir sebeple bize iyi hissettirmeyen
            Bar›fl Topuz, son y›llarda Türkiye’de baflar›ya do¤-  ortamlarda bulunmak istemeyiz. ‹nanmaktan da öte,
          ru giden flirketlerin markaya önem vermeye baflla-  müflteri ve ürünle ilgili iyi hissetmek istiyoruz. Karfl›-

          100 KobiEfor Mart 2014
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105