Page 53 - KobiEfor_Subat_2014
P. 53
mak yok. Ben çok prati¤im. Türkiye’yi ne kadar çok yenilikçi Mobilexpress teknolojsiyle ifllemlerini sade-
sevdi¤imi anlad›m. ‘Amerika’ya giderim, art›k geri ce SMS ile tamamlayabiliyorlar.”
gelmem’ diye gitmifltim. Gidince bu iflin öyle olma- fiener, Mobilexpress’in ayr›ca e-ticaret sitelerinde
d›¤›n› anlad›m. Türkiye’deki köklü iliflkiler bütününü de kolay ve güvenli ödemenin yenilikçi bir yolu ola-
orada yaratmak çok zor, oras› buraya göre çok yal- rak kullan›c›lar›n karfl›s›na ç›kt›¤›ndan sözediyor:
n›z bir hayat.” “‹flbirli¤i içerisinde oldu¤u aralar›nda Morhipo, Bey-
Türkiye’ye döndü¤ünde fiener, Peppers&Rogers men, 1v1y gibi kurumlar›n da yerald›¤› 40’a yak›n e-
Group adl› uluslararas› bir yönetim dan›flmanl›¤› flir- ticaret sitesinin ödeme ad›m›nda kullan›c›lar Mobi-
ketinde çal›flmaya bafllar. Pazartesi ifle bafllar, onu iz- lexpress ile çok daha pratik ve güvenli bir al›flverifl
leyen Perflembe günü babas› ölür, ifl hayat›na zorlu deneyimi yafl›yor.” fiener, hedeflerini de özetliyor:
bir bafllang›ç yapar. O nedenle flirket onu 7 ay boyun- “2014 y›l› içerisinde ifl ortakl›¤› yapt›¤›m›z firma sa-
ca ‹stanbul’da çal›flt›r›r. Sonras›nda Ortado¤u’da Du- y›s›n› h›zla art›rmay› hedefliyoruz. Mobilexpress’in
bai, Abudabi, Ürdün gibi birçok farkl› yerde flirketin 2014 y›l› hedefleri aras›nda Mobilexpress ile ödeme
çeflitli projelerinde görev al›r. 2 y›l sonra 2007’de ifl- al›nan e-ticaret firmas› say›s›n› k›sa vadede 4 kat›na
ten ayr›l›r. Robert Kolej mezunu Boyner Holding Stra- ç›kartmak ve TTNET, Avea ve Türk Telekom’un öncü-
tejik Planlama ‹fl Gelifltirme Direktörü, fiener’i bulur. lü¤ünde bafllatt›¤› SMS ile fatura ödeme sistemini
Özgeçmiflini okuyan Cem Boyner, ilk görüflmesinde elektrik da¤›t›m› flirketleri baflta olmak üzere di¤er
“Biz de seni ar›yorduk” der. Cem Boyner’in yönetici- alanlara da yaymak bulunuyor. Mobilexpress olarak
li¤i fiener için harika bir örnektir. Boyner, bir üst dü- 2014 y›l›n›n ortas› itibar›yla üye taban›m›z› da 200
zey yöneticiye de s›radan bir asistana da ayn› sami- bin kifliye ç›karmay› hedefliyoruz” diyor.
miyet ve de¤eri vererek dinler ve davran›r. Mevki, ma- Zeynep fiener, çok disiplinli ve ciddi bir yönetici
kam ve yafl ayr›m› yapmadan herkesin fikrini ayn› sa- oldu¤unu ifade ediyor ancak bir ekip arkadafl› hata
mimiyet ve ilgiyle dinleyen, de¤erlendiren Cem Boy- yapt›¤›nda ve bunu kabul etti¤inde çok hoflgörülü
ner ve Ümit Boyner’in insanlara davran›fl› fiener’i et- davran›yor, hatas›n› kabul etmeyip bunu savunuyor-
kiler. Boyner Holding’deki yöneticisi Beymen’e müdür sa hoflgörmüyor. H›zl› sonuç almay› çok seven ve ifli-
olunca fiener, Beymen’e geçifl yapar. Operasyonel ta- ne odaklanan fiener, iflini en ince detay›na kadar ö¤-
raf› kuvvetli Beymen çok ö¤retici bir tecrübe olur. renmesi gerekti¤ine inan›yor: “‹flimin her alan›nda
detaylara çok hakimim. Ekipten bir arkadafl›m›z iflini
TTNET&Avea Mobilexpress yapmaz veya yapamazsa ben yapabilirim. Hem ken-
200 bin kifliye ulaflacak dimden hem çal›flanlar›m›zdan çok iyi ifl bekliyorum
Zeynep fiener, 2011 y›l›nda Beymen’den ayr›larak ve hala en çok ben çal›fl›yorum. Ben giriflimci bir yö-
Mobilexpress’in temellerini atar. Mobilexpress’in neticiyim. Yönetici olmay› ö¤reniyorum, yönetici her
2012 y›l›nda Türkiye’nin ilk mobil al›flverifl ve ödeme zaman geliflmeye, ö¤renmeye aç›k olmal›, onun da
platformu olarak yola ç›kt›¤›n› anlatan fiener, 2013 bir hatas› varsa kabul etmeli. Hatalar yap›lmal› ancak
y›l›n›n bafl›nda Türk Telekom’un eski CEO’su Paul sorumlulu¤u al›nmal›, düzeltilmeli ve yola de-
Doany’den yat›r›m alan Mobilexpress’in 2013 y›l›- vam edilmeli. Türkiye’de en büyük s›k›nt› bu;
n›n ortas›ndan itibaren abone taban›n› genifllet- kimse hatas›n› sahiplenip, düzeltip yola de-
mek ve iletiflim gücünü art›rmak amac›yla TTNET vam etmenin yolunu bulmuyor.”
ve Avea ile stratejik bir iflbirli¤i gerçeklefltiren Her türlü spor müsabakas›n› izlemeyi
TTNET&Avea’n›n yeni nesil ödeme sistemi oldu- çok seven fiener, kardio yap›yor. Akrilik ve
¤unu belirtiyor. ya¤l›boya resim ve seramikle ilgilenen
TTNET&Avea Mobilexpress CEO’su Zeynep fiener, el becerisi gerektiren tüm sanat
fiener, flunlar› kaydediyor: “Mobilexpress dallar›yla yak›ndan ilgili. ‹ngilizce
kullan›c›lar›na ve ifl ortaklar›na SMS ve- kiflisel geliflim ve psikoloji ro-
ya QR kod ile cepten fatura ödeme, manlar› okumay› tercih eden fie-
SMS ile cepten TL yükleme, güvenli ner, seyahat etmeyi çok sevi-
online mobil ödeme ve SMS veya QR yor. S›k s›k Londra’da ve Ame-
kod ile cepten al›flverifl hizmetlerini rika’da yaflayan arkadafllar›n› ve
sunuyor. Operatör, banka ve cihaz ba- akrabalar›n› ziyaret eden fiener,
¤›ms›z bir sistem olan Mobilexpress 3-4 gün bile olsa özellikle kendi
tüm kullan›c›lara aç›k bir ödeme çözü- kendine, elinde haritas›yla Avru-
mü. Bir cep telefonu ve bir kredi kart›- pa’da geziyor. Güney Amerika’y›
na sahip olan herkes Mobilexpress’te ise daha keflfedecek. Türkiye’de
saniyeler içinde ve hiçbir ücret ödeme- ise ‹zmir ve Çeflme favorisi. Mü-
den bir hesap oluflturup, sunulan hiz- zik, sinema, kitap ve bas›nla ilgili
metlerden an›nda faydalanmaya bafllaya- tüm tercihlerini internet üzerinden
biliyor. Türkiye’de bir ilk olarak TTNET, takip eden fiener, önemli haberleri
Avea ve Türk Telekom faturas› ödemek ya baz› haber sitelerinin yan›s›ra sos-
da Avea TL yüklemek isteyen kullan›c›lar yal a¤lardan takip ediyor.
fiubat 2014 KobiEfor 53