Page 50 - KobiEfor_Subat_2014
P. 50

HABER



                ERP fark›ndal›¤›n› yaratmak için çal›flan ERP Komitesi’nden

                ERP Verimlilik Bildirgesi




                  Türkiye ERP pazar› h›zl› büyümesini sürdürüyor. Pazar›n orta vadede
                     6 kat büyüyece¤i öngörülüyor. ERP ‹çin Fark›ndal›k Yaratma ve
                 Bilgilendirme Kampanyas› düzenleyen ERP Komitesi, ‘ERP Projeleri ‹çin
                                        Verimlilik Bildirgesi’ yay›nlad›.

         E     RP Komitesi Koordinatörü Göker Sarp ile ERP                                   Göker Sarp
               (Kurumsal Kaynak Planlama) konusunu masa-
               ya yat›rd›k. Sarp flu girifli yapt›: “Türkiye bili-
               flim pazar›nda, donan›m bu pazar›n yüzde
          80’ini olufltururken yüzde 20’yi yaz›l›m ve dan›flman-
          l›k hizmetleri oluflturmaktad›r. Yaz›l›m pazar›n›n yüz-
          de 20’sinden daha az›n› da ERP pazar› oluflturmak-
          tad›r. Yaratt›¤› katmade¤er de gözönüne al›n›rsa
          ERP’nin yaz›l›m pazar›nda geliflmeye yönelik potan-
          siyel tafl›maya devam etti¤ini söylemeliyiz.”
            Türkiye’de her y›l 500’den fazla ERP projesinin
          hayata geçirildi¤ini, pazarda 100’den fazla yerli, ya-
          banc› firma ve ifl orta¤›n›n ERP ürünleri ve dan›fl-
          manl›k hizmetleri sundu¤unu anlatan Sarp, 10 bin-
          den fazla kiflinin de pazarda istihdam edildi¤i bilgi-
          sini veriyor. 2000’li y›llardan itibaren yerli ERP yaz›-
          l›mlar›n›n, yavafl yavafl yurtd›fl›na ihracata bafllad›¤›-
          n› anlatan Sarp, özellikle Ortado¤u, Türk Cumhuri-
          yetleri baflta olmak üzere Avrupa’ya kadar uzand›k-
          lar›n› ifade ediyor.                            17.6’s›nda ERP projesi gerçeklefltirilmifl durumda. Bu
                                                          iflletmelerdeki ERP kullan›m›na yönelik bir kullan›m
            Türkiye ERP pazar› h›zla büyüyor              araflt›rmas› gerçeklefltirilmedi¤i için henüz bu proje-
            “ERP pazar›, dünya genelinde belirli bir kullan›m  lerdeki kullan›m oran› ve yayg›nlaflma durumu hak-
          yayg›nl›¤›na ulaflm›fl durumda, Türkiye’de henüz bü-  k›nda bilgi sahibi de¤iliz.”
          yük flirketlerin tamam› ERP kullanm›yor, KOB‹’lerde  Sarp’›n bilgilendirmesinden flu sonuç ç›k›yor: ERP
          kullan›m oran› daha düflük ve küçük ölçeklilerde ise  pazar›n›n 2014 y›l› hedefleri aras›nda 150 milyon Av-
          ERP kullan›m oran› yüzde 5’in çok alt›nda” diyen  ro’yu geçmek bulunuyor. Dünyada geliflimi yavaflla-
          Göker Sarp, flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Türki-  yan pazarlara ra¤men Türkiye’de ERP pazar› h›zla bü-
          ye’nin dünya ekonomisiyle entegrasyonunun 2000’li  yüyor. ERP Komitesi Pazar Araflt›rma Çal›flma Grubu
          y›llar›n bafl›na kadar s›n›rl› kalmas›, henüz endüstri  bu pazar›n orta vadede 6 kat büyüyece¤ini öngörü-
          toplulu¤u yolculu¤umuzun bafllar›nda olmam›z, Tür-  yor. Çünkü Türkiye pazar›ndaki kullan›c›lar yurtd›fl›n-
          kiye’deki mevcut d›fl kaynakl› sermayenin azl›¤›, fir-  daki kullan›c›lar›n aksine teknolojinin son örneklerine
          malar›n kurumsal ifl çözümlerine kanalize ettikleri fi-  yönelik taleplerine devam ediyorlar ve teknolojinin
          nansal kaynaklar›n›n s›n›rl› olmas›, ERP sistemlerinin  sundu¤u konfora çok çabuk uyum sa¤l›yorlar. Yerli
          Türkiye’de yayg›nlaflmas›n› yavafllatm›fl ve geciktir-  yaz›l›mlarda y›llarca bu beklentilere karfl› teknolojile-
          mifltir. Bu koflullara ra¤men yurtiçi ve yurtd›fl› kay-  rini her zaman ileride ve canl› tutmaya devam ettiler.
          nakl› olarak ERP çözümlerinin firmalara sa¤lad›¤›  Bu yönden tecrübe edinmifl yerli yaz›l›mc›lar yurtd›fl›
          katk›lar ve al›nan sonuçlar›n duyulmas›yla son bir iki  pazarlar›nda daha kolay yer edinebilirler.
          y›l içinde Türkiye’de ERP kullan›m›n›n geliflimi h›z-  ERP sistemlerinin firmalara, operasyonel etkinlik
          lanm›fl ve özellikle 2011 y›l›nda çok ciddi bir ivme  ve daha iyi karar verebilme, bilgiye h›zl› eriflim gibi
          kazanm›flt›r.  Türkiye’de 90’l› y›llarda ERP program-  getirileri sa¤layarak, flirketin rekabetçi olmas› için f›r-
          lar›n›n piyasaya giriflinden itibaren yaklafl›k 7.000  sat sunan projelerden oldu¤unun alt›n› çizen Sarp,
          orta ve büyük ölçekli firmada (çal›flan say›s› 50’den  “Dünyadaki de¤iflime karfl›n kendi içinde yenilenme
          büyük) ERP projesi gerçekleflti. 2012 TÜ‹K verilerine  f›rsat› bulamayan firmalar için ERP projeleri bulun-
          göre bu büyüklükteki toplam iflletme say›s› 39.711  maz bir f›rsatt›r. Bu yüzden ERP sistemlerini yaln›zca
          olarak belirlenmifltir. Yani günümüzde Türkiye’deki  bir yaz›l›m olarak de¤erlendirip, sundu¤u stratejik
          büyük ve orta ölçekli firmalar›n yaklafl›k yüzde  önemi gözden kaç›rmamak gerekir” diyor.

          50 KobiEfor fiubat 2014
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55