Page 50 - KobiEfor_Subat_2014
P. 50
HABER
ERP fark›ndal›¤›n› yaratmak için çal›flan ERP Komitesi’nden
ERP Verimlilik Bildirgesi
Türkiye ERP pazar› h›zl› büyümesini sürdürüyor. Pazar›n orta vadede
6 kat büyüyece¤i öngörülüyor. ERP ‹çin Fark›ndal›k Yaratma ve
Bilgilendirme Kampanyas› düzenleyen ERP Komitesi, ‘ERP Projeleri ‹çin
Verimlilik Bildirgesi’ yay›nlad›.
E RP Komitesi Koordinatörü Göker Sarp ile ERP Göker Sarp
(Kurumsal Kaynak Planlama) konusunu masa-
ya yat›rd›k. Sarp flu girifli yapt›: “Türkiye bili-
flim pazar›nda, donan›m bu pazar›n yüzde
80’ini olufltururken yüzde 20’yi yaz›l›m ve dan›flman-
l›k hizmetleri oluflturmaktad›r. Yaz›l›m pazar›n›n yüz-
de 20’sinden daha az›n› da ERP pazar› oluflturmak-
tad›r. Yaratt›¤› katmade¤er de gözönüne al›n›rsa
ERP’nin yaz›l›m pazar›nda geliflmeye yönelik potan-
siyel tafl›maya devam etti¤ini söylemeliyiz.”
Türkiye’de her y›l 500’den fazla ERP projesinin
hayata geçirildi¤ini, pazarda 100’den fazla yerli, ya-
banc› firma ve ifl orta¤›n›n ERP ürünleri ve dan›fl-
manl›k hizmetleri sundu¤unu anlatan Sarp, 10 bin-
den fazla kiflinin de pazarda istihdam edildi¤i bilgi-
sini veriyor. 2000’li y›llardan itibaren yerli ERP yaz›-
l›mlar›n›n, yavafl yavafl yurtd›fl›na ihracata bafllad›¤›-
n› anlatan Sarp, özellikle Ortado¤u, Türk Cumhuri-
yetleri baflta olmak üzere Avrupa’ya kadar uzand›k-
lar›n› ifade ediyor. 17.6’s›nda ERP projesi gerçeklefltirilmifl durumda. Bu
iflletmelerdeki ERP kullan›m›na yönelik bir kullan›m
Türkiye ERP pazar› h›zla büyüyor araflt›rmas› gerçeklefltirilmedi¤i için henüz bu proje-
“ERP pazar›, dünya genelinde belirli bir kullan›m lerdeki kullan›m oran› ve yayg›nlaflma durumu hak-
yayg›nl›¤›na ulaflm›fl durumda, Türkiye’de henüz bü- k›nda bilgi sahibi de¤iliz.”
yük flirketlerin tamam› ERP kullanm›yor, KOB‹’lerde Sarp’›n bilgilendirmesinden flu sonuç ç›k›yor: ERP
kullan›m oran› daha düflük ve küçük ölçeklilerde ise pazar›n›n 2014 y›l› hedefleri aras›nda 150 milyon Av-
ERP kullan›m oran› yüzde 5’in çok alt›nda” diyen ro’yu geçmek bulunuyor. Dünyada geliflimi yavaflla-
Göker Sarp, flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Türki- yan pazarlara ra¤men Türkiye’de ERP pazar› h›zla bü-
ye’nin dünya ekonomisiyle entegrasyonunun 2000’li yüyor. ERP Komitesi Pazar Araflt›rma Çal›flma Grubu
y›llar›n bafl›na kadar s›n›rl› kalmas›, henüz endüstri bu pazar›n orta vadede 6 kat büyüyece¤ini öngörü-
toplulu¤u yolculu¤umuzun bafllar›nda olmam›z, Tür- yor. Çünkü Türkiye pazar›ndaki kullan›c›lar yurtd›fl›n-
kiye’deki mevcut d›fl kaynakl› sermayenin azl›¤›, fir- daki kullan›c›lar›n aksine teknolojinin son örneklerine
malar›n kurumsal ifl çözümlerine kanalize ettikleri fi- yönelik taleplerine devam ediyorlar ve teknolojinin
nansal kaynaklar›n›n s›n›rl› olmas›, ERP sistemlerinin sundu¤u konfora çok çabuk uyum sa¤l›yorlar. Yerli
Türkiye’de yayg›nlaflmas›n› yavafllatm›fl ve geciktir- yaz›l›mlarda y›llarca bu beklentilere karfl› teknolojile-
mifltir. Bu koflullara ra¤men yurtiçi ve yurtd›fl› kay- rini her zaman ileride ve canl› tutmaya devam ettiler.
nakl› olarak ERP çözümlerinin firmalara sa¤lad›¤› Bu yönden tecrübe edinmifl yerli yaz›l›mc›lar yurtd›fl›
katk›lar ve al›nan sonuçlar›n duyulmas›yla son bir iki pazarlar›nda daha kolay yer edinebilirler.
y›l içinde Türkiye’de ERP kullan›m›n›n geliflimi h›z- ERP sistemlerinin firmalara, operasyonel etkinlik
lanm›fl ve özellikle 2011 y›l›nda çok ciddi bir ivme ve daha iyi karar verebilme, bilgiye h›zl› eriflim gibi
kazanm›flt›r. Türkiye’de 90’l› y›llarda ERP program- getirileri sa¤layarak, flirketin rekabetçi olmas› için f›r-
lar›n›n piyasaya giriflinden itibaren yaklafl›k 7.000 sat sunan projelerden oldu¤unun alt›n› çizen Sarp,
orta ve büyük ölçekli firmada (çal›flan say›s› 50’den “Dünyadaki de¤iflime karfl›n kendi içinde yenilenme
büyük) ERP projesi gerçekleflti. 2012 TÜ‹K verilerine f›rsat› bulamayan firmalar için ERP projeleri bulun-
göre bu büyüklükteki toplam iflletme say›s› 39.711 maz bir f›rsatt›r. Bu yüzden ERP sistemlerini yaln›zca
olarak belirlenmifltir. Yani günümüzde Türkiye’deki bir yaz›l›m olarak de¤erlendirip, sundu¤u stratejik
büyük ve orta ölçekli firmalar›n yaklafl›k yüzde önemi gözden kaç›rmamak gerekir” diyor.
50 KobiEfor fiubat 2014