Page 103 - KobiEfor_Subat_2014
P. 103
Ahmet Kaya
Bölgemizi yak›n gelecekte 600 sanayi parseline ç›-
karmak hedeflerimiz aras›ndad›r.” Yaklafl›k 30 km
uzunlu¤unda bölünmüfl yol bulunan Bölge’de parsel
büyüklükleri 3.000 metrekare ile 100.000 metrekare
aras›nda de¤ifliyor. Karma bir organize sanayi bölge-
si olan ASO 1. OSB’de mobilya, döküm, g›da, elek-
trik, elektronik, makine üretimi, alüminyum, zirai
aletler, savunma sanayi, kimya, metal iflleri, madeni
eflya vb. alanlarda üretim yap›l›yor.
Ahmet Kaya OSB’nin ekonomik kapasitesini flöyle
özetliyor: “Y›ll›k ihracat rakamlar›m›z yaklafl›k 2 mil-
yar dolar seviyesindedir. Ülke ekonomisine katk›m›z
ise yaklafl›k 6 milyar dolar civar›ndad›r. Bölgemizde bir noktadan ülkemizin ticari limanlar›na demiryolu
flu anda yaklafl›k 40.000 dolay›nda çal›flan›m›z bu- güvenli¤iyle ulaflt›rabiliyor olmam›zd›r” diyor.
lunmaktad›r. ‹nflaat ve üretime geçme aflamas›nda ASO 1. OSB, flehir merkezine 25 km, Ankara Çev-
olan fabrikalar›m›z›n da çal›flmaya bafllamalar›yla bu re Yolu’na 9 km., Çevre Yolu’ndan Ankara Esenbo-
say› 50.000’e ulaflacakt›r. Bölgemizde Herause, ‹ba ¤a Havaalan›’na 55 km mesafede, flehir içi dolmufl
Valresa ve CSR MNG Rayl› Sistem Araçlar› Sanayi ve ve otobüs gibi toplu tafl›ma araçlar›yla kolayl›kla
Bauer Casings firmalar› yabanc› ortakl›. ASO 1. OSB, ulafl›labilen bir noktada yer al›yor. fiubat 2014 itiba-
yabanc› sermaye yat›r›m›na aç›k ve oldukça uygun r›yla metro seferleri ile de ulafl›m imkanlar› artt›r›la-
bir bölgedir.” cak. Yüksek H›zl› Tren Hatt›, Bölge içinden geçiyor
Ahmet Kaya, bölgede faaliyet gösteren iflletmele- ve Bölge içinde ASO 1. OSB taraf›ndan yap›lan “Lo-
rin Türkiye’nin en köklü firmalar› aras›nda yeralan ifl- jistik Köy” ile demiryolu ba¤lant› istasyonu bulunu-
letmelerden olufltu¤una dikkat çekiyor: “Yurtiçinde yor. Lojistik Köy; ayn› zamanda yükleme, boflaltma,
hemen hemen her flehirde ürünleri kullan›lmaktad›r. depolama ve gümrükleme ifllemlerinin de yap›ld›¤›
Ayr›ca iflletmelerimiz yurtd›fl›nda da dünyan›n he- bir merkez konumunda. Lojistik Köy’ün demiryollar›-
men hemen tüm pazarlar›na ihracat yapabilecek im- na yönelik yap›ld›¤›n› aktaran Ahmet Kaya, flu bilgi-
kanda ve kalitede üretim yapmaktad›r. Bu yüzden leri veriyor: “Yedi hatl›k tren yolu, 60.000 metreka-
yurtiçi oldu¤u kadar yurtd›fl› pazar a¤›m›z da olduk- re betonlanm›fl indirme-bindirme ve konteyner de-
ça genifltir. Sözkonusu yurtd›fl› pazar a¤›m›z; Avru- polama alan›, 40.000 metrekarelik gümrük idare bi-
pa, Asya, Amerika, Rusya ve Afrika ülkelerini kapsa- nalar›, aç›k ve kapal› antrepo alanlar› olan bir alan-
maktad›r.” dan olufluyor. Toplu yük tafl›malar›nda demiryolu ta-
fl›mac›l›¤›n›n maliyet, güvenlik, çevresel avantajlar
ve d›fla ba¤›ml›l›¤› azaltma gibi yararlar› tart›fl›lamaz.
TCDD’nin lokomotif iflletmecili¤indeki tekel hakk›n›n
kalk›p, bu konuda özel sektör tafl›mac›l›¤› devreye
girdi¤inde inan›yoruz ki rekabetin getirece¤i fiyat ve
hizmet kalitesi avantaj› demiryoluna olan sanayici il-
gisini kat be kat art›racak, bu da bizim lojistik köyü-
müzü daha da önemli k›lacakt›r.”
ASO 1. OSB’nin Türkiye’nin en iyi yönetilen ve en
kurumsal organize sanayi bölgelerinden birisi duru-
munda oldu¤unu vurgulayan Ahmet Kaya, iflletmeye
al›nm›fl altyap› flebekelerinin gerekli araç ve gereç-
lerle teçhiz edilmifl kadrolu personelle bak›m-onar›m
Lojistik Köy avantaj› hizmetlerinin verildi¤ini ve Bölge’ye ilave edilen sa-
Ahmet Kaya, modern sanayi ortam›n›n en do¤ru halarda altyap› flebekelerinin uygulama aflamas›nda
örneklerinden biri olan ASO 1. OSB’nin, Türkiye eko- kontrollük hizmetleri yap›ld›¤›n› aktar›yor: “Bölge-
nomisine ciddi bir katk› sunman›n yan›s›ra ulafl›m, miz altyap› çal›flmalar› hizmetlerinde de ülkemizde
altyap›, haberleflme, enerji da¤›t›m ve bak›m hizme- yeralan OSB’ler içinde ilk s›ralardad›r.”
ti gibi alanlarda sanayicilere sa¤lad›¤› kolayl›klar,
ucuz enerji, ucuz su gibi ekonomik çözümlerle ülke- OSB içi teknik e¤itim ve Teknopark
nin en önemli ve ça¤dafl organize sanayi bölgelerin- Teknoloji ve Ar-Ge konusunda iflletmelerin kendi
den biri oldu¤unu söylüyor: “Ankara’n›n önemli ve yapt›klar› çal›flmalar› destekleyen ve gelifltirmelerine
genifllemeye aç›k bir bölgesinde yeral›yor olmam›z, olanak sa¤layan bir politikalar› bulundu¤undan sö-
akredite bir laboratuvar›m›z›n olmas›, üretim sektö- zeden Ahmet Kaya, ASO 1. OSB içerisinde hizmet ve-
ründe tercih sebebi olmam›z› sa¤layan unsurlardan recek ve üniversite iflbirlikleriyle faaliyet gösterecek
di¤erleridir. Bir önemli avantaj›m›z da kurmufl oldu- bir “Teknopark” çal›flmas›n›n devam etti¤ini ifade
¤umuz Lojistik Köy sayesinde ihracat ürünlerini tek ediyor: “Teknopark 2014 y›l› içerisinde kurulacak, bu
fiubat 2014 KobiEfor 103