Page 108 - KobiEfor_Subat_2014
P. 108

ASO 1.OSB                                               www.leaderscoach.com.tr




           Ermaksan Diflli;
           kaliteli, dinamik, yenilikçi


                               Ata Sanayi’de 1975’te Ha-
                            san ve Nihat Erdo¤an kardefl-            Aile fiirketlerinde
                            ler taraf›ndan 25 metrekarelik
                            bir alanda kurulan Ermaksan               Kurumsallaflma
                            Diflli, 1987’de OST‹M OSB’de
                            1000 metrekarelik daha sonra      Leaders’ Coach fiirket Kuru-  Baydu Veznedaro¤lu
                            da 3 bin metrekarelik alanda,   cusu ve CEO’su Baydu Vezne-
                            2008’de ise ASO 1. OSB’de       daro¤lu, KOB‹’lerin büyük bö-
                            kurulu fabrikada hizmet ver-    lümünü oluflturan aile flirketle-
                            meye devam etti. Ermaksan       rinin kurumsallaflmas›n›n öne-
                            Makina Diflli Yedek Parça        minden ve Leaders’ Coach’un
                            San. ve Tic. Ltd. fiti. Genel    bu konuda KOB‹’lere sa¤lad›¤›
                            Müdürü Hasan Sezai Erdo¤an,     faydalardan sözediyor. Türki-
                            bugün ASO 1. OSB’de 10 bin      ye’nin bugün itibar›yla 3.2 mil-
                            metrekaresi kapal›, toplam 20   yon KOB‹’ye ulaflt›¤›n› aktaran
                            bin metrekare alanda kurulu     Veznedaro¤lu, “Türkiye’nin
           Hasan Sezai Erdo¤an  fabrikalar›nda faaliyet göster-  dünya ekonomisi içindeki pa-
                            diklerini anlat›yor.            y›n›n artmas› için KOB‹’lerin
                               Ermaksan Diflli, ürün yelpa-  büyümesine, rekabetçi olmas›-
           zesinde redüktörler, diflliler, kaplinler, frenler (geri  na ve dünyaya aç›lmas›na ihti-
           dönmesiz kilit), dik milli su pompalar› ve debriyaj  yaç var. Dünyadaki pek çok büyük flirket baflar›l›
           yer al›yor. Erdo¤an, diflli sektöründe dünya stan-  kurumsallaflmas›yla bugünlere ulaflm›fl aile flirketle-
           dartlar›nda en yüksek kalitede diflli üretebilen tek-  ridir. KOB‹’lerin sürdürülebilir büyüyebilmelerinde
           nik donan›ma sahip olduklar›n› ve üretimlerinin  yönetim sistemlerini oluflturmalar› kaç›n›lmaz bir
           yüzde 40’›n› ihraç ettiklerini söylüyor: “Yo¤un ola-  gereklilik. Bunu yapmayan flirketlerin ikinci ve üçün-
           rak Almanya ve Yemen’e ihracat›m›z var. Ürünleri-  cü kuflaklara ulaflma ve hayatta kalma flanslar›  ma-
           miz Yemen üzerinden Afrika’da her ülkeye, Alman-  alesef yok” diye konufluyor.
           ya üzerindense Rusya, Fransa gibi ülkelere sat›l›-  Baydu Veznedaro¤lu, kurumsallaflma için at›lma-
           yor. Orta Do¤u ve Orta Asya ülkelerine de ihracat  s› gereken ad›mlar› s›ral›yor: “Vizyon ve strateji be-
           yap›yoruz.” Termik santraller, fleker fabrikalar›, kö-  lirlenmeli; flirket sahibi veya yönetim kurulunun ya-
           mür a¤›rl›kl› maden iflletmeleri, demiryollar›, çimen-  z›l› stratejik plan› k›sa ve uzun vadeli olarak haz›r-
           to ve savunma sanayisine hizmet verdiklerini kay-  lanmal›, bu flirket içinde tüm platformlarda benim-
           deden Erdo¤an, aile flirketi olan Ermaksan’da yak›n  senmeli ve hayata geçirilmelidir. Roller ve sorumlu-
           zamanda yeni nesilin yönetimi devralaca¤›n› aç›kl›-  luklar belirlenmeli; ortaklar›n iki flapkas› olmal›d›r:
           yor: “Altyap› çal›flmalar›m›z› yapt›k. Yönetimi Faruk  Hissedarl›k ve yöneticilik. ‹fl sahibinin ana sorumlu-
           ve Kadir Erdo¤an’a devretmeyi planl›yoruz.”      luklar› mutlaka netlefltirilmeli, flirketin kritik kontrol
             Her y›l yüzde 20 büyüdüklerini, bu y›l da yüzde  noktalar› belirlenmeli, güvenceye al›nmal›, objektif
           20 büyümeyi ve ihracatlar›n› yüzde 50 artt›rmay›  karar alma mekanizmalar›n›n oluflturulmal›d›r. ‹kinci
           hedeflediklerini belirten Erdo¤an, kaliteye verdikle-  kufla¤›n ifle haz›rlanmas› ve dahil edilmesi sistema-
           ri önemi de vurguluyor: “Kalite kontrol bölümünde  tik olarak gerçeklefltirilmelidir.” Veznedaro¤lu, ifl sa-
           2 adet CNC CMM, Kilingelberg CNC diflli profil öl-  hibinin odaklanmas› gereken ifllerin; “Stratejik He-
           çüm makinas›, malzeme analiz cihaz›, ultrasonik  defler. Yeni ‹flbirlikleri. ‹flini Büyütmek. Yeni Müflte-
           kontrol cihaz› ve manyetik partikül test cihazlar›m›z  ri Kazanmak. Nitelikli ‹nsan Kayna¤›n› fiirkete Ka-
           bulunuyor. ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Belgesi  zand›rmak” oldu¤unu kaydediyor: “Bizim amac›m›z;
           ve TSE Belgeleri’ne sahibiz.” Ar-Ge’ye ve teknoloji-  KOB‹’lerimizin sürdürülebilir ve karl› bir flekilde bü-
           ye yat›r›m yapt›klar›n› vurgulayan Erdo¤an, “Oto-  yümelerini sa¤layacak en iyi yönetim sistemleri ve
           kar, FNSS, Makine Kimya F›rt›na Tanklar›’n›n h›z  araçlar›n›n flirkete kazand›r›lmas›, ayn› zamanda ifl
           azaltanlar› Ermaksan taraf›ndan yap›ld›. TA‹’nin in-  sahiplerinin ve tepe yöneticilerinin ifl-özel hayat
           sans›z helikopter ve Anka’lar›n›n en önemli diflli  dengesini kurmalar›na destek vermektir. ‹flletme
           parçalar›n› biz ürettik. Yurtd›fl›ndan ithal edilen ve  koçlar›m›z, bu konularda e¤itilmifl ve uzmanlaflm›fl
           Türkiye’de önemli bir pazara sahip redüktörleri  üst düzey yöneticilerden oluflmaktad›r. ‹flletmelerin
           üretmek istiyoruz. Birkaç ay içerisinde yeni redük-  kurumsallaflt›r›lmas› ve sistemlerin sa¤l›kl› kazan›m›
           törlerimiz piyasaya sunulacak. Helisel konik ayna  konusunda, ekibimiz y›llar›n tecrübe ve bilgi biriki-
           mahruti difllisini art›k Türkiye’de üretece¤iz” diyor.   mini, uluslararas› iflletme koçlu¤u know how’› ile
                                                            birlikte müflterilerinin hizmetine sunmaktad›r.”
         108 KobiEfor fiubat 2014
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113