Page 100 - KobiEfor_Subat_2014
P. 100
UZMAN ‹flletmelerin Misyonu
B ir iflletmenin dört önemli mak. Pazarda bilinenlerin d›fl›nda
fonksiyonu vard›r. Pazarla-
müflteriye fayda sunacak farkl› ürün-
ler tasarlamak ve üretmek.
ma, üretim, finansman, da-
¤›t›m. Finansman›n Amaçlar›:
l Pazarlaman›n Misyonu: Rakiple- Pazarlama ve üretim ifllevlerinin
rin olmad›¤› yeterli büyüklükteki pa- misyonlar›n› yerine getirebilmeleri
zarlar› bulmak, rakipleri bulundukla- için gereken kaynaklar› tedarik et-
r› pazardan ç›karmak ve muhtemel mek. Yeterli kaynaklar› zaman›nda
rakipleri pazar d›fl›nda tutmakt›r. bulmak ve kaynaklar›n kullan›m›n›
l Üretimin Misyonu: Pazarlaman›n takip edip denetlemek.
misyonunu yerine getirebilmesi için Bir iflletmenin misyonu, sa¤layabile-
gereken de¤erleri ( ürün / hizmet ) ce¤i en fazla getiriyi elde etmektir.
yaratmaktad›r. ‹ktisad›n temel felsefesi; kaynaklar
l Finansman›n Misyonu: Pazarla- k›s›tl›d›r. Baflar› k›t kaynaklar› kulla-
man›n ve üretimin misyonlar›n› yeri- narak maksimum getiri elde etmek-
ne getirebilmeleri için gereken kay- tir. Kazan›labilecek en fazla getiri,
naklar› tedarik etmektir. pazar büyüklü¤ü ve firmalar›n o an-
l Da¤›t›m›n Misyonu: ‹stenilen mik- daki ve gelecekteki muhtemel rakip-
MEM‹fi YILMAM tarda ürünü, istenilen yerde, isteni- leri nedeniyle k›s›tl›d›r. Rakip, dina-
Uzman E¤itmen/ len zamanda ve istenilen flekilde mik, yerel flirket ise statiktir. Rakip
Yönetim Dan›flman› müflteriye ulaflt›rmakt›r. bir gecede gelebilir, yerel flirketi zor
Bu dört bölümün ortak misyonlar›; duruma sokabilir. Rakibi olmayan
memis@yilmam.com flirketi YETERL‹ BÜYÜKLÜKTEK‹ ve bu durumunu koruyabilen firma-
PAZARDA TEK SATICI YAPMAKTIR. lar en fazla getiriyi kazan›rlar. Bu
Pazarlaman›n Amaçlar›: durumdaki firmalar yapay ya da do-
Karl› sat›fl, rakipleri bulunduklar› pa- ¤al tekellerdir ve genelde tan›nm›fl
zardan ç›karmak, muhtemel rakipleri ve toplum taraf›ndan kabul edilmifl
pazar d›fl›nda tutmak. Rakiplerin markalara sahiptirler.
müflterilerini kendilerine çekmek ve Rakibi alt etmenin yolu, pazarda ilk
kendi müflterilerini kaç›rmamak. üçte olmak ve aray› açmakt›r. Bu fir-
Kendi müflterilerine daha fazla ve man›n hükmen galip gelmesi de-
Bir iflletmenin daha s›k satmak. Marka sadakati ya- mektir. Bunu büyük oranda firman›n
ratmak. Firmay› sevdirmek. Müflteri- fonksiyonlar›n› etkin ve verimli kul-
dört önemli leri sad›k ve taraftar haline getirmek. lan›m› yan›nda sahip olduklar› mar-
fonksiyonu vard›r. Pazara yeni girenlere seçenek ver- kalar› sa¤lar.
memek. Pazara yeni girenleri, firma- Global bir flirket olmaya yard›mc›
Pazarlama, üretim, ya çekmek. Rakiplerin olmad›¤› pa- olan faktörler:
zar› bulmak için müflterilere kimse- Ekonomik de¤er yaratmak, KAR –
finansman, nin sunmad›¤› de¤erleri sunmak (Ye- Yat›r›m›n Getirisi = Ekonomik Katma
da¤›t›m. Bu nilik, bulufl yapmak, beklentinin öte- De¤er. Kazanc› artt›rmak (daha çok
sinde ürün / hizmet sunmak, marka sat›fl + verimlilik). Yabanc› iflbirlik-
fonksiyonlar›n yoksa yaratmak ve tutundurmak). leri oluflturmak (stratejik ortakl›k).
ortak misyonlar›; Üretimin Amaçlar›: Üretim maliyetlerini düflürmek (sat›fl
Bir iflletmenin görevi siparifl almak fiyat›-maliyet = KAR). Yerel pazarda-
flirketi ve bunu karfl›lamakt›r. ‹flletmenin ra- ki rakip bask›s›na gö¤üs gerebilmek
YETERL‹ kiplerini bulunduklar› pazardan kaç›r- (yerel rekabet bask›s›ndan kurtul-
mas› ve kendi müflterisini kaç›rma- mak). Yerel pazardaki müflteri talep-
BÜYÜKLÜKTEK‹ mas› için gereken de¤eri; kabul edi- lerindeki dalgalanmalardan mini-
PAZARDA len kalitede (istenilen nitelikte), ka- mum etkilenmek. Müflteri iliflkilerini
bul edilen fiyatta, istenilen miktarda kuvvetlendirmek. Müflteri ba¤l›l›¤›
TEK SATICI üretmek. ‹stenilen sürede, ‹stenilen sa¤lamak.
YAPMAKTIR. zamanda, ‹stenilen yerde, al›c› ve sa- Yukar›daki faktörlerin hayata geçi-
t›c›n›n mutab›k oldu¤u ödeme koflul- rilmesi ve iflletmenin rekabet gücü
lar›nda teslim etmek. Pazara girenle- kazanmas› için yegane katalizör
re seçenek vermemek. Rakiplerin ol- MARKA’d›r. Marka yoksa bunlar›
mad›¤› pazarlar› bulmak için de yeni- hayata geçirmek giderek zorlafla-
lik, bulufl yapmak, müflteri beklenti- cakt›r. Her iflletmenin bir marka
lerinin ötesinde ürün / hizmet sun- edinmesi dile¤iyle...
100 KobiEfor fiubat 2014