Page 100 - KobiEfor_Subat_2014
P. 100

UZMAN                             ‹flletmelerin Misyonu

                                     B     ir iflletmenin dört önemli     mak. Pazarda bilinenlerin d›fl›nda
                                           fonksiyonu vard›r. Pazarla-
                                                                         müflteriye fayda sunacak farkl› ürün-
                                                                         ler tasarlamak ve üretmek.
                                           ma, üretim, finansman, da-
                                           ¤›t›m.                        Finansman›n Amaçlar›:
                                      l Pazarlaman›n Misyonu: Rakiple-   Pazarlama ve üretim ifllevlerinin
                                      rin olmad›¤› yeterli büyüklükteki pa-  misyonlar›n› yerine getirebilmeleri
                                      zarlar› bulmak, rakipleri bulundukla-  için gereken kaynaklar› tedarik et-
                                      r› pazardan ç›karmak ve muhtemel   mek. Yeterli kaynaklar› zaman›nda
                                      rakipleri pazar d›fl›nda tutmakt›r.  bulmak ve kaynaklar›n kullan›m›n›
                                      l Üretimin Misyonu: Pazarlaman›n   takip edip denetlemek.
                                      misyonunu yerine getirebilmesi için  Bir iflletmenin misyonu, sa¤layabile-
                                      gereken de¤erleri ( ürün / hizmet )  ce¤i en fazla getiriyi elde etmektir.
                                      yaratmaktad›r.                     ‹ktisad›n temel felsefesi; kaynaklar
                                      l Finansman›n Misyonu: Pazarla-    k›s›tl›d›r. Baflar› k›t kaynaklar› kulla-
                                      man›n ve üretimin misyonlar›n› yeri-  narak maksimum getiri elde etmek-
                                      ne getirebilmeleri için gereken kay-  tir. Kazan›labilecek en fazla getiri,
                                      naklar› tedarik etmektir.          pazar büyüklü¤ü ve firmalar›n o an-
                                      l Da¤›t›m›n Misyonu: ‹stenilen mik-  daki ve gelecekteki muhtemel rakip-
           MEM‹fi YILMAM               tarda ürünü, istenilen yerde, isteni-  leri nedeniyle k›s›tl›d›r. Rakip, dina-
           Uzman E¤itmen/             len zamanda ve istenilen flekilde   mik, yerel flirket ise statiktir. Rakip
           Yönetim Dan›flman›          müflteriye ulaflt›rmakt›r.           bir gecede gelebilir, yerel flirketi zor
                                      Bu dört bölümün ortak misyonlar›;  duruma sokabilir. Rakibi olmayan
           memis@yilmam.com           flirketi YETERL‹ BÜYÜKLÜKTEK‹       ve bu durumunu koruyabilen firma-
                                      PAZARDA TEK SATICI YAPMAKTIR.      lar en fazla getiriyi kazan›rlar. Bu
                                      Pazarlaman›n Amaçlar›:             durumdaki firmalar yapay ya da do-
                                      Karl› sat›fl, rakipleri bulunduklar› pa-  ¤al tekellerdir ve genelde tan›nm›fl
                                      zardan ç›karmak, muhtemel rakipleri  ve toplum taraf›ndan kabul edilmifl
                                      pazar d›fl›nda tutmak. Rakiplerin   markalara sahiptirler.
                                      müflterilerini kendilerine çekmek ve  Rakibi alt etmenin yolu, pazarda ilk
                                      kendi müflterilerini kaç›rmamak.    üçte olmak ve aray› açmakt›r. Bu fir-
                                      Kendi müflterilerine daha fazla ve  man›n hükmen galip gelmesi de-
           Bir iflletmenin             daha s›k satmak. Marka sadakati ya-  mektir. Bunu büyük oranda firman›n
                                      ratmak. Firmay› sevdirmek. Müflteri-  fonksiyonlar›n› etkin ve verimli kul-
             dört önemli              leri sad›k ve taraftar haline getirmek.  lan›m› yan›nda sahip olduklar› mar-
        fonksiyonu vard›r.            Pazara yeni girenlere seçenek ver-  kalar› sa¤lar.
                                      memek. Pazara yeni girenleri, firma-  Global bir flirket olmaya yard›mc›
        Pazarlama, üretim,            ya çekmek. Rakiplerin olmad›¤› pa-  olan faktörler:
                                      zar› bulmak için müflterilere kimse-  Ekonomik de¤er yaratmak, KAR –
             finansman,               nin sunmad›¤› de¤erleri sunmak (Ye-  Yat›r›m›n Getirisi = Ekonomik Katma
             da¤›t›m. Bu              nilik, bulufl yapmak, beklentinin öte-  De¤er. Kazanc› artt›rmak (daha çok
                                      sinde ürün / hizmet sunmak, marka  sat›fl  + verimlilik). Yabanc› iflbirlik-
           fonksiyonlar›n             yoksa yaratmak ve tutundurmak).    leri oluflturmak (stratejik ortakl›k).
         ortak misyonlar›;            Üretimin Amaçlar›:                 Üretim maliyetlerini düflürmek (sat›fl
                                      Bir iflletmenin görevi siparifl almak  fiyat›-maliyet = KAR). Yerel pazarda-
                flirketi               ve bunu karfl›lamakt›r. ‹flletmenin ra-  ki rakip bask›s›na gö¤üs gerebilmek
               YETERL‹                kiplerini bulunduklar› pazardan kaç›r-  (yerel rekabet bask›s›ndan kurtul-
                                      mas› ve kendi müflterisini kaç›rma-  mak). Yerel pazardaki müflteri talep-
          BÜYÜKLÜKTEK‹                mas› için gereken de¤eri; kabul edi-  lerindeki dalgalanmalardan mini-
              PAZARDA                 len kalitede (istenilen nitelikte), ka-  mum etkilenmek. Müflteri iliflkilerini
                                      bul edilen fiyatta, istenilen miktarda  kuvvetlendirmek. Müflteri ba¤l›l›¤›
             TEK SATICI               üretmek. ‹stenilen sürede, ‹stenilen  sa¤lamak.

            YAPMAKTIR.                zamanda, ‹stenilen yerde, al›c› ve sa-  Yukar›daki faktörlerin hayata geçi-
                                      t›c›n›n mutab›k oldu¤u ödeme koflul-  rilmesi ve iflletmenin rekabet gücü
                                      lar›nda teslim etmek. Pazara girenle-  kazanmas› için yegane katalizör
                                      re seçenek vermemek. Rakiplerin ol-  MARKA’d›r. Marka yoksa bunlar›
                                      mad›¤› pazarlar› bulmak için de yeni-  hayata geçirmek giderek zorlafla-
                                      lik, bulufl yapmak, müflteri beklenti-  cakt›r. Her iflletmenin bir marka
                                      lerinin ötesinde ürün / hizmet sun-  edinmesi dile¤iyle...

          100 KobiEfor fiubat 2014
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105