Page 149 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 149

Portsmouth Üniversitesi’nin akademik denetimi-   renciler birlikte hayal kurmay›, tasarlamay› ve de-
           ne tabi olarak çal›flt›k. Bu alanda B‹LG‹, e¤itimi-  neyimleyerek üretmeyi ö¤reniyorlar. Gerek ABET,
           nin düzeyi ve yaratt›¤› evrensel de¤erlere uygun  WASC, gerek Bolonya süreçleri art›k e¤itimi zen-
           üniversite ortam›yla k›sa sürede öne ç›kt› ve bafl-  ginlefltiren beceri ve uygulamalar›n ders içerisine
           lang›çta tahmin edilenden çok daha h›zl› bir bü-  entegre edilmesini zorunlu k›l›yor” diyor.
           yüme gerçeklefltirdi. Zaman içinde B‹LG‹, özgün
           yap›s› olan Sosyal Bilimler Üniversitesi kimli¤in-  idLab oluflumu bir kum havuzu
           den çok öteye gitti. 2005 y›l›ndan itibaren Laurea-  Azalan kaynaklar›n yarat›c› ve iyi mühendis ge-
           te International Universities ile görüflmeler bafl-  re¤ini do¤urdu¤unu söyleyen Sanver ilginç bir
           lad›. 2009 y›l›nda Türkiye’nin ilk Laureate üniver-  “mühendis” tan›m› veriyor: “Dünyan›n her nokta-
           sitesi olduk. Bugün itibar›yla da tek Laureate üni-  s›nda hissedilen bu durumun sonucunda, belli
           versitesi biziz.”                                bafll› üniversiteler bu tür yap›lar› oluflturarak bün-
                                                            yelerine entegre ediyorlar ve özel isimler veriyor-
              “En prestijli akademik kongrelerden           lar. Temel amaç teoriyi pratikle desteklemek, alt-
              birini düzenledik”                            tan gelen ö¤rencilerin fikirlerini birlikte tart›flabil-
              “E¤itim odakl›” bir üniversite olman›n yan›s›ra,  dikleri ve farkl› yerlerden gelen insanlarla proje-
           araflt›rma ve proje çal›flmalar›na da önemli a¤›rl›k  lendirebildikleri ve sonras›nda hemen üniversite
           verdiklerini söyleyen Sanver, “Özellikle Rektörlük  bünyesindeki di¤er mekanik, robotik vs. laboratu-
           dönemimde gerçeklefltirmifl olmaktan mutluluk      varlarda gelifltirebildikleri, sonras›nda giriflimcili-
           duydu¤um bir araflt›rma teflvik ve de¤erlendirme   ¤e ve melek yat›r›mc›lardan fon almaya uzanan or-
           sistemi getirdik. Bu anlamda gerek proje, gerek  tamlar› oluflturmakt›r.
           uluslararas› ve ulusal akademik yay›n say›lar›nda
           da önemli bir art›fl oldu. 2012 y›l›nda dünyadaki en
           prestijli akademik kongrelerden biri olan Ga-
           mes2012’yi B‹LG‹’de düzenledik. Giderek e¤itim ve
           araflt›rman›n dengeli biçimde da¤›ld›¤› ve geliflti¤i
           bir yap›ya dönüflüyoruz” diyor.

              Üniversite sektörle iç içe ve
              iflbirlikçi yap›ya sahip
              Sektörle iç içe olmay› önemseyen bir üniversi-
           te olduklar›n› dile getiren Remzi Sanver ifl dün-
           yas› ile kurumsal iliflkilerini aktar›yor: “Liv Hos-
           pital ile sa¤l›k sektöründe nitelikli ifl gücünün
           yetiflmesine destek olmak ve istihdam yaratmak
           için önemli bir iflbirli¤ine imza att›k. ‹flbirli¤i
           kapsam›nda, B‹LG‹ Sa¤l›k Bilimleri Yüksekokulu
           ve Sa¤l›k Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda
           e¤itim gören ö¤renciler Liv Hospital’da staj im-   Yarat›c› mühendis beyninin hem sa¤›n›, hem so-
           kan›na sahip olacak.                             lunu çal›flt›rabilen mühendistir. Dolay›s›yla bu or-
              Tan Sa¤türk Akademi ile dans alan›nda yenilikçi  tam›n oluflturulmas›nda yerli ünlü çizerlerden
           bir iflbirli¤ine imza at›ld›. Bu iflbirli¤i kapsam›nda  destek al›yoruz. Tasar›m ve özgün yarat›n›n doku-
           B‹LG‹ bünyesinde hem profesyonel dansç› ve dans  su ö¤rencilerimizin projelerine de yans›yacakt›r.
           ö¤retmeni, hem de koreograflar›n yetiflti¤i dört y›l-  Öyle ki Türkiye'nin önemli ifladamlar› ve beyinleri
           l›k bir dans lisans program› kurulmas› hedefleni-  üniversitemizin dinamik havas›n› solumak için ge-
           yor. ‹fl Yat›r›m’›n, TradeMaster Kampüs projesine  liyorlar. Ö¤rencilerimizin becerilerini gelifltirmek
           kat›ld›k. Uygulamal› Portföy Yönetimi dersiyle pa-  için atölyeler yaparak, mentorluk vererek ve sana-
           ralel kullan›lacak olan merkezde ö¤renciler, teo-  yi projelerinde iflbirli¤i yaparak bu tür yap›lar içe-
           rik bilgilerini ‹fl Yat›r›m’›n online ifllem platformu  risinde destek veriyorlar.
           olan TradeMaster’da uygulama olana¤› bulacak.      Multidisipliner flekilde tak›m ruhu ile çal›flan,
           Merkez, ayn› zamanda finans laboratuvar› olarak  ç›kt› üreten, sanayinin ve akademinin birlikte ça-
           da kullan›lacak.”                                l›flabilece¤i bu yap›y› yayg›nlaflt›rmay› hedefliyo-
                                                            ruz. idLab oluflumunu bu anlamda bir kum havu-
              “idLab ile deneyimleyerek                     zu olarak görüyoruz. Zira altyap› olmadan amatör
              üretim yap›yoruz”                             lige yani giriflimcili¤e uzanam›yorsunuz. Amatör
              Bilgi Üniversitesi içerisinde Mühendislik Fakül-  lig olmadan 1. lige ulaflam›yorsunuz. Velhas›l ya-
           tesi'nde konumland›rd›klar› ve ö¤renciyi merkeze  t›r›mc›lardan fon alma sürecine giremiyorsunuz.
           alan fiziksel bir oluflumdan [idLab (Innovation &  idlab'deki yol haritam›z öncelikle bu altyap›y›
           Dream Lab) sözeden Sanver, “idLab içerisinde ö¤-  oluflturmakt›r.”
                                                                                      Aral›k 2014 KobiEfor 149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154