Page 82 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 82
SEKTÖRLER
‹NfiAAT
2014’e yüzde 4-5 büyüme
2013’te sektör performans›: ‹n- bafllatt›k. Bu kampanyan›n ilk
flaat malzemeleri ihracat›nda sek- ad›m›n› Enerji ve Tabii Kaynaklar
törümüz 2013 y›l›nda 22 milyar Bakan› Taner Y›ld›z’›n kat›l›m›yla
dolara ulaflarak bir önceki y›l› afl- gerçeklefltirdik.
t›. ‹hracat›n yüzde 75’ini ‹MSAD Ülkede toplam enerjinin yüzde
üyeleri gerçeklefltirdi. 40’› yap›larda kullan›l›yor. Bu
Sektörün 2014 y›l› öngörüleri: miktar›n yüzde 40’lara varan k›s-
2014 y›l›nda özel sektörün sürük- m›n›, do¤ru tasarlanan yap›larla
leyicili¤i ile inflaat sektöründe tasarruf ederek, ülke ekonomisi-
yüzde 4-5 aras›nda büyüme bek- ne y›lda 12-15 milyar dolar tuta-
liyoruz. r›nda katk› sa¤layabiliriz.
Ekonomi tarihimizin en önemli Dünya inflaat malzemesi ihraca- Dündar Yetiflener
hamlesi olan kentsel dönüflümün t›nda 5’inci s›raya ulaflm›fl inflaat Türkiye ‹nflaat Malzemesi Sanayicileri
bafllad›¤› bu dönemde, kamu, si- malzemesi sanayicileri olarak, Derne¤i (‹MSAD) Baflkan›
vil toplum ve tüm paydafllar iyi uluslararas› arenada ödüller kaza-
bir iflbirli¤i iklimi oluflturarak bu nan de¤erli tasar›mc›lar›m›z, dün- a盤›n›n düflürülmesine destek
hamleyi, güvenli ve sürdürülebilir ya s›ralamas›nda ikinci olan bafla- olal›m. Sadece özel sektör de¤il,
yap› için f›rsata çevirmeli, bu di- r›l› müteahhitlerimize, ‘gelin art›k kamu kesimindeki yasa koyucular,
nami¤i birlikte harekete geçirme- enerjimizi bofla harcamayal›m, denetleyiciler, bürokratlar, akade-
li ve bu sinerjiyi tüm sektöre yay- do¤ru sistemi hep birlikte kural›m’ misyenler tüm taraflarla birlikte,
mal›y›z. Sektörün hedeflerini ger- diyoruz. ‹htiyac›m›z›n yüzde 70’ini güvenli yap› iklimi için gerekli or-
çeklefltirmek amac›yla, enerji ve d›flar›dan karfl›lad›¤›m›z enerjide tam› birlikte olufltural›m ki hem
güvenli yap› konusunda kamu- tasarruf yoluna giderek, en büyük insanlar›m›z, hem sektörümüz
oyunu bilinçlendirme kampanyas› kalemlerden biri olan ülkemiz cari sa¤l›kl› yaflas›n.
MÜCEVHER
Üretim ve ihracatta
yüzde 10-12 büyüme
2013’te sektör performans›: ihracat›n› artt›rmak amac›yla fu-
Kas›m sonu itibar›yla külçe alt›n ar, ticaret ve al›m heyetleri gibi
hariç ihracat›m›z, geçen y›l›n ayn› çal›flmalara devam ederken çok
dönemine göre yüzde 8.4 artarak özel projelere de önderlik yap›-
2 milyar 71 milyon dolara ulaflt› yoruz.
ve 11 ayl›k süreçte 2012 y›l›n›n Sektörümüzün 2013 y›l› so-
toplam ihracat›n› aflt›. ‹hracat›- nunda geçen y›la oranla yüzde
m›zdaki bu art›fl, üretimimizi de 23 büyümesini ve yaklafl›k 2.46
olumlu önde etkilemeye devam milyar dolarl›k bir ihracata ulafl-
ediyor. Yaklafl›k 400 ton alt›n› ve mas›n› hedefliyoruz. Bugünün
200 ton gümüflü iflleyerek mü- flartlar› ile de¤erlendirdi¤imizde
cevherata dönüfltürme kapasite- Ayhan Güner 2014 y›l› için gerek üretim gerek-
mizi, yenilenen üretim teknoloji- Mücevher ‹hracatç›lar› Birli¤i se ihracatta yüzde 10-12 oran›n-
leri ile art›r›yoruz. Türk mücevher Baflkan› da bir büyümeye ulaflabilece¤i-
sektörü, dünya alt›n mücevherat mizi söyleyebilirim. Gelecek dö-
üretiminde ilk 5 ülke aras›nda yer yüklü¤ü dikkat çekiyor. nemlerde de mücevher sektörü
al›yor. Ayr›ca yaklafl›k 250 bin ki- Sektörün 2014 y›l› öngörüleri: olarak üretim, istihdam, ihracat
fliye sa¤lad›¤›m›z istihdam ola- Birlik olarak sektörümüzün tüm olarak büyüme yolunda h›zla
naklar›m›zla sektörümüzün bü- dünyada tan›t›m›n› yapmak ve ilerleyece¤iz.
82 KobiEfor Ocak 2014