Page 63 - KobiEfor_Agustos_2013
P. 63

UZMAN                             Mükemmelli¤i Paylaflmak

                                       G     ünümüzün h›zl› ve sürekli ge-  yen bir Türkiye’nin inflas›nda öncü
                                             liflen rekabet ortam›nda ba-
                                                                          ve rehber olmakt›r.
                                             flar› kolayl›kla elde edilebile-
                                                                          EFQM Mükemmellik Modeli’ni 22 y›l-
                                             cek bir kazan›m olmaktan     d›r bir yönetim ve yaflam biçimi ola-
                                        çok uzaktad›r. Az›nl›kta kalan baz›  rak benimsemifl kurulufllar›n bu yol-
                                        kurulufllar baflar›l› olurken baz›lar›  culukta edindikleri deneyimleri; bü-
                                        ancak dönemsel baflar›lar kazana-  yük flehirlerden ve Anadolu’dan tüm
                                        bilmekte ve hatta birço¤u amaçlar›-  ölçek, yap› ve sektörden kurulufllarla
                                        na ulaflamadan gözden kaybolmak-   paylaflabilmesini sa¤lamak, KalDer’in
                                        tad›r. Küresel ekonominin iç ve d›fl  çat› örgüt kimli¤inin bir gere¤idir.
                                        beklenmedik geliflmeleri iflletmeleri  Günümüzde kat›l›mc› ve paylafl›mc›
                                        etkilemekte ve küresel bir oyuncu  bir yönetim anlay›fl›n›n yükselen
                                        olman›n üstesinden gelemeyenler   trend oldu¤u günlerden geçiyoruz.
                                        erimektedir.                      Bu ihtiyac›n karfl›lay›c›s› “mükem-
                                        Tüm kurulufllar›n ana amac› baflar›l›  mellik modeli”nin uygulay›c›s› ifllet-
                                        olmak ve ekonomik de¤er üretmek-  meler, yerel idareler, kamu kurumla-
                                        tir. Kal›c› olmak ancak böylesi bir  r› ve etkin STK yönetiminin bir önce-
                                        de¤er birikiminin ard›ndan gelir.  lik oldu¤unu görüyoruz. ‹yi uygula-
                                        Unutulmamal›d›r ki rekabet edebilir  malar›n paylafl›labilir oldu¤u ortam-
             A. HAMD‹ DO⁄AN
                                        olman›n tek yolu tüm paydafllar›n  lar› yakalaman›n güçlü¤ü rekabetin-
             KalDer                     beklentilerini karfl›layacak hatta afla-  de etkisiyle giderek daralan bir f›r-
                                        cak sürdürülebilir yüksek perfor-  sat, imkan olarak gözükmektedir.
             Yönetim Kurulu Baflkan›
                                        mans gerçeklefltirmekten geçmekte-  Bu amaçla; 22. Kalite Kongresi’nin
                                        dir. Bu da ancak ça¤dafl ve bütünsel  ana temas› “Mükemmelli¤i Paylafl-
                                        bir yönetim sisteminin uygulanma-  mak” olarak belirlenmifltir. Pek çok
                                        s›yla mümkün olabilir.            ülkeden ve birçok baflar›l› kurulufltan
                                        Organizasyonlar için hayati bir gerek-  yöneticiler, kurulufllar›n›n baflar› yol-
                                        lilik olan yönetim sisteminin kurul-  culuklar›n› sizlerle paylaflacaklard›r.
                                        mas› ve iflletilmesi sürdürülebilir ba-  EFQM ödül süreçlerinde baflar›l› Av-
                                        flar› için tek yoldur.             rupa kurulufllar›ndan oluflturulan ko-
                  Sizleri,              20 y›l› aflk›n bir süredir KalDer Avru-  nuflmac› listemizde uygulaman›n
           12-13 Kas›m 2013             pa Kalite Yönetim Vakf› (EFQM) Mü-  içinden seslerle tan›flacaks›n›z. Mü-
                                        kemmellik Modeli ile; tüm kurulufl-
                                                                          kemmellik Modeli’nin her kriterinden
               tarihlerinde             larda misyon, vizyon, strateji ve po-  baflar› veya büyük ödül kazanm›fl de-
                                        litikalar›n belirlenmesinden, dengeli
               ‹stanbul’da              sonuçlar›n elde edilerek izlenmesi ve  neyimleri paylaflacaks›n›z. 2000 y›l›n-
                                                                          da gerçekleflen Forum’dan sonra
             gerçekleflecek              iyilefltirmesine kadar bütünsel bir yö-  böylesi renkli ve zengin bir tema ve
                                                                          konuflmac› varl›¤› ile ülkemizde ilk
                                        netim yaklafl›m›n› egemen k›lmaya
                22. Kalite              çal›fl›lmaktad›r.                  defa karfl›laflaca¤›z.
              Kongresi’ne               Uygulanmaya baflland›¤› günden bu  Modelin liderlik kriterinden bafllaya-
                                        yana, kamu, özel sektör ve STK ola-
              kat›lmaya ve              rak, yap›, büyüklük veya olgunluk  rak, müflteriler için de¤er katma ilke-
                                                                          sine kadar her aflamas› iyi uygulama
               bu deneyim               düzeyi farkl› dünyadan ve ülkemiz-  örnekleri ile ortaya konacakt›r. Girdi-
                                                                          ler ve ç›kt›larda yer alan süreçler ifl-
                                        den pek çok kurum ve kurulufl, kul-
                paylafl›m                lan›m› kolay, pratik bir yönetim sis-  lenecektir. Elbette ki kongrelerimizin
                ortam›nda               temine kavuflmufltur. Bu anlay›fl ne-  kaç›n›lmaz bir parças› olarak, vizyon
                                        ticesinde sürdürülebilir baflar›ya ula-
                                                                          gösteren, dünya trendlerini paylaflan
               yer almaya               flan az›nl›k grubu içinde yer alma ba-  zengin içerikler yine yer alacakt›r. En
            davet ediyoruz.             flar›s›n› göstermifllerdir.         büyük kurulufllar›m›z›n CEO’lar› biz-
                                        Bu günlerde ülkemizin ve bölgenin
                                                                          lerle küresel pencereden aç›l›mlar›
                                        içinden geçti¤i zorlu s›navda; 2023,  aktaracaklard›r.
                                        2040, 2050 vizyonuna ulaflmak için  Kalitenin gelece¤indeki beklentileri
                                        Mükemmellik Modeli’nin ne derece  Avrupa’n›n ve Amerika’n›n en bü-
                                        önemli bir rehber oldu¤u bilinci pe-  yük örgütlerinin liderlerinden dinle-
                                        kiflmifltir. Art›k bir zorunluluktur di-  yece¤iz.
                                        yebiliriz.                        Sizleri, 12-13 Kas›m 2013 tarihlerinde
                                        Bu noktada, KalDer’in ana amac›   ‹stanbul’da gerçekleflecek 22. Kalite
                                        hiç flüphesiz, tüm bireyleri ve ku-  Kongresi’ne kat›lmaya ve bu dene-
                                        rumlar›yla yüksek ideallere ulaflm›fl  yim paylafl›m ortam›nda yer almaya
                                        ve daha iyiyi aramaktan vazgeçme-  davet ediyoruz.
                                                                                      A¤ustos 2013 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68