Page 108 - KobiEfor_Agustos_2013
P. 108

SOSYAL SORUMLULUK





                               Coca-Cola–WWF
                               küresel ortakl›¤›
                         Coca-Cola fiirketi ve Do¤al Hayat›
                       Koruma Vakf› (WWF) aras›ndaki küre-
                       sel ortakl›¤›n kapsam› geniflletildi.
                       Ortakl›¤›n yeni çevre hedefleri, 2020
                       y›l›na kadar su kaynaklar›, enerji ve
                       ambalaj kullan›m›n›n sürdürülebilir  Peugeot ile Engelsiz Yaflam
                       yönetimiyle birlikte, tar›msal girdile-
                       rin sürdürülebilir tedariki konular›na  Peugeot, Türkiye için
                       odaklan›yor.                         önemli bir kurumsal sos-
               Muhtar    Coca-Cola fiirketi Yönetim Kurulu   yal sorumluluk çal›flmas›
                 Kent  Baflkan› Muhtar Kent konuyla ilgili flu  olan "Peugeot ile Engelsiz
                       aç›klamay› yapt›: “Coca-Cola’da hepi-  Yaflam" projesini hayata
             mizi ilgilendiren çevre sorunlar›yla ilgilenmek ve  geçirdi. Aile ve Sosyal Po-
             gezegenimizin kaynaklar›n› sorumlu bir flekilde  litikalar Bakanl›¤›’n›n des-
             yönetmek için, ortaklarla iflbirli¤i yapmaya gönül-  tekledi¤i projenin di¤er
             den ba¤l›y›z. G›da ve su kaynaklar›na olan küre-  paydafllar›, UNDP-Birlefl-
             sel talepteki art›fl›n beraberinde getirdi¤i kaynak-  mifl Milletler Kalk›nma
             lar› k›s›tl› bir dünyada, ifl dünyas›, toplumlar ve  Program› ve AYDER Alter-
             do¤an›n ortak faydas›na hizmet edecek çözümler  natif Yaflam Derne¤i.
             bulmak zorunday›z. WWF ile birlikte çal›flmam›z,   Projenin amac› engelli
             flirketimizin çevre alan›ndaki performans hedefle-  bireylerin, toplumun ge-
             rine ulaflmas›na yard›mc› olacak.”              neliyle ayn› yaflam alanla-
                                                            r›n› paylaflmas›n› sa¤la-
                                                            mak ve kendilerine ulafl›-
                                                            labilirlik sunmak. Bu da,
                                                            engellilere yönelik konular› yönetimin ifl modelleri
                                                            içine yerlefltiren bir yaklafl›mla hedefleniyor. Pro-
                                                            je’nin bafllang›ç fikri ise “Hayat beraber olunca an-
                                                            laml›”d›r felsefesine dayan›yor.






             3 Boyutlu Bergama

               3 boyutlu modelleme yaz›l›mlar› ve mobil tek-
             nolojilerin kullan›m›yla, Türkiye’de ve dünyada
             ilk kez Bergama antik flehri, Bilkom’un, “Tarih, 3
             Boyutlu Canlan›yor” projesi kapsam›nda 3 boyut-
             lu gezinmeye aç›l›yor. Bergama Belediyesi’nin de
             destek verdi¤i proje kapsam›nda ören yerlerinde
             yap›lan tüm faaliyetlerin tahsisi, Kültür ve Turizm
             Bakanl›¤›, Döner Sermaye ‹flletmesi Merkez Mü-
             dürlü¤ü taraf›ndan yap›l›yor. Apple, Adobe, Grap-  YASED’in KOZA Projesi 5. y›l›nda
             hisoft gibi alan›nda lider markalar›n Türkiye dis-
             tribütörlü¤ünü yapan Bilkom, gerçeklefltirdi¤i bu  Uluslararas› Yat›r›mc›lar Derne¤i YASED’in üniver-
             sosyal sorumluluk projesiyle dijital platformlarda  site ö¤rencilerini, ifl hayat›yla tan›flt›rmak ve kariyer-
             Anadolu’nun tarihi miras›n› aya¤a kald›r›yor.  lerini yönlendirmelerine yard›mc› olmak amac›yla
               Uygulama Bilkom’un Türkiye distribütörlü¤ünü  vizyon kazand›rmak üzere hayata geçirdi¤i sosyal
             üstlendi¤i Graphisoft’un 3 boyutlu mimarl›k prog-  sorumluluk projesi KOZA, 5. y›l›nda.  Do¤u ve Gü-
             ram› ArchiCAD ile Graphisoft ifl orta¤› Abvent’in  neydo¤u Anadolu’da 33 ilden toplam 660 üniversi-
             Artlantis yaz›l›m›n› tablet ve ak›ll› telefonlarda  te ö¤rencisine YASED üyesi uluslararas› flirketlerde
             görüntülemeye yarayan iVisit kullan›larak gerçek-  staj yapma hakk› sa¤layan projenin amac› “Gelece-
             lefltiriliyor.                                  ¤in liderlerine ›fl›k tutmak ve gençlere giriflimcilik
                                                            vizyonu kazand›rmak” olarak tan›mlan›yor.

           108 KobiEfor A¤ustos 2013
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113