Page 49 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 49

Z‹RVE



           ortama tafl›yan firma say›s› yetersiz. Web sayfas› bu-
           lunma ortalamas› düflük. KOSGEB, Ekonomi Bakanl›-
           ¤›’n›n bu destekleri art›rmas› gerekiyor zira ‹stanbul
           gibi flehirde durum budur.”

                            KOB‹’LERDE B‹LG‹SAYAR YOK:
                          Microsotf Türkiye’den Cavit Yantaç,  kredi garanti fonu, faktoring-leasing, KalDer, TÜB‹-
                          KOB‹’lerin çeflitli kanuni zorlamala-  TAK, TOSYÖV, Avrupa Birli¤i gibi kurumlar bulunma-
                          ra ra¤men istenilen düzeyde bilifli-  l›. Hizmeti KOB‹’nin aya¤›na götürmek önemli”
                          mi kullanmad›¤›n› aktard›. Yantaç,
                          flu bilgileri verdi: “Türkiye’de bilifli-  KOB‹’LER VE E-T‹CARET:
                          me harcanan toplam para milli ge-  ET‹CAD-E Ticaret Siteleri ve
                          lirin yüzde 1’i kadar. Rakip ülkeler-  ‹flletmecileri Derne¤i Yönetim
                          de bu oran yüzde 3’ü bulabiliyor.  Kurulu Baflkan› Ercüment Er-
                          Yap›lan yat›r›mlar›n büyük bölümü  dem, dünya e-ticaret 2. 4 tril-
         Cavit Yantaç
                          donan›ma gidiyor. Asl›nda katma   yon dolarla y›l› kapatt›¤›n› ve
                          de¤er yaratan bölümü olan yaz›l›-  2011’e göre yüzde 30’luk art›fl
           ma ise harcanan para yüzde 20’yi geçmiyor. Toplam  yaflad›¤›n› anlatt›. Türkiye’de
           biliflim harcamas› tüm dünyadaki paydafllar›na oran-  ise 2011 y›l› BKM verilerine
           la az. Romanya’da ellerindeki bütçelerin yüzde   göre 22 milyar TL olan e-tica-  Ercüment Erdem
           45’ini biliflime yat›r›rken Türkiye’de bu oran yüzde  ret hacmi geçen y›l 30.2 mil-
           10’lar› geçmiyor.”                               yar TL ile kapat›ld›. E-ticaret-
              Yantaç, 3.2 milyon KOB‹’nin 1 milyonunda ise hiç  te ciddi f›rsatlar oldu¤unu anlatan Erdem, 10 binin
           bilgisayar olmad›¤›n› aç›klad›. Yantaç, konuflmas›n-  üzerinde firman›n e-ticaret kulland›¤›n› belirterek
           da flu noktalara de¤indi: “Türkiye’de her y›l 4 bin  flunlar› söyledi: “E-ticarette faaliyet yürüten iflletme-
           500 bilgisayar mühendisi mezun oluyor. Rekabet et-  lerin yüzde 99’u KOB‹. Ayr›ca e-ticaret art›k küçük ifl-
           ti¤imiz Hindistan’da bir üniversitenin tek kampüsün-  letmeleri büyük firmalar ile eflit seviyeye ç›karma
           de binin üzerinden mezun veriyor. Yetiflmifl personel  lüksü sunuyor. Elektronik ticaret 1996’da 30 milyon
           say›s› az. Toplumun büyük bölümünde bilgisayar   dolard›. 2001’de 300 milyon dolar, flimdi ise dünya-
           okur yazarl›¤› az. Ayr›ca ekonomik flartlar kurumu  da 2.4 milyar dolara ulaflt›. Türkiye 2012’de 30 mil-
           zorluyor. Ancak sat›fl gücü ve maliyetler do¤ru IT  yar TL önümüzdeki 5 y›l içinde 400 milyar TL’yi afla-
           ürünleri kullanma ile art›yor.”                  ca¤›n› gözlemledim.”

                            KOB‹ H‹ZMET‹ AYA⁄INA BEK-                              ENDÜSTR‹YEL TASARIM:
                          LER: TBD ‹stanbul fiubesi Kobili-                       Global Pazarda Rekabet Si-
                          flim Çal›flma Grubu Koordinatörü                         lah›n›z: Endüstriyel Tasar›m
                          Osman Arslan Tunçelli, Türkiye’nin                     ile Yenilikçilik Stratejik Yak-
                          2023 hedeflerini hat›rlatarak baflla-                   lafl›mlar-Proje Koordinatörü
                          d›¤› konuflmas›nda flu noktalara                         Fikret Kalfao¤lu, endüstri
                          de¤indi: “Biliflim sektörü için                         tasar›m›nda önemli kriter
                          2023’te 45 milyar dolar ciro yapa-                     ergonomi ve antropoloji ol-
                          bilir miyiz? Zira hedeflere ulaflmak                    du¤unu belirterek ifllevsel-
                          için her sektörde benzer bir perfor-                   likle ürüne katma de¤er
      Osman Arslan Tunçelli                                    Fikret Kalfao¤lu
                          mans gösterilmeli. Biliflimsiz bir                      katt›klar›n›, endüstriyel ta-
                          kalk›nma mümkün de¤il.” KOB‹’le-                       sar›m ile ürüne ifllevsellik
           rin sorununa iliflkin de bilgi veren Tunçelli, KOB‹ EV                 kat›lmas›n›n yan› s›ra kulla-
           ve KOB‹ Plaza konusunu gündeme getirerek flu nok-  n›c› için zevke dönüfltürüldü¤ünü aktard›.
           talara de¤indi: “KOB‹ Ev/Plaza, Türkiye’nin her nok-  TPE Patent Uzman› Fatih Kara-
           tas›nda oluflturulmal›. Burada KOB‹’lerin ilk baflvur-  han, patentin de¤erli bilgi kayna-
           ma noktas› olacak KOB‹ Ev/Plaza’da iflletmenin tüm  ¤› oldu¤unu söyledi. Karahan,
           ihtiyaçlar›n› karfl›layacak kurum ve kurulufllara bafl-  patentli veritaban›na iliflkin bilgi
           vuru yap›labilecek. KOB‹ Ev/Plaza’ya marka, patent,  verdi. Ücretli ve ücretsiz patentli
                                                            veritabanl›larda, dünyadaki gelifl-
                                                            mifl ülkelerin verilerine ulafl›labi-
                                                            lece¤ini söyledi. Patent hukuku
                                                            bilmenin önemine de¤inen Kara-
                                                            han, KOB‹’lerin ise patentin çok
                                                            pahal› oldu¤u zann›yla hareket    Fatih Karahan
                                                            etti¤ini aç›klad›.

            50 KobiEfor Nisan 2013
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54