Page 45 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 45

Z‹RVE





















                       2.GÜN 1.PANEL                           2. GÜN: ÇA⁄RILI KONUfiMACI

              KOB‹’lere rekabet destekleri                     T‹M Baflkan Vekili Mustafa Ç›k-
              ‘KOB‹’ler Yeni Pazarlar ve Rekabet Destekleri’ ko-  r›kç›o¤lu, T‹M olarak, KOB‹’lere ih-
            nulu oturumun moderatörlü¤ünü DE‹K Baflkan› Ro-   racata bafllama destekleri verdikle-
            na Y›rcal› yürüttü.                              rini, daha fazla iflletmeyi ihracata
                                                             yönlendirmek istediklerini anlatt›.
                             REFORMLAR YAPILMALI: Y›rca-     Ç›kr›k盤lu, Türkiye’nin son dönem-
                          l›, aç›l›fl konuflmas›nda Türkiye’nin  lerde önemli bir dönüflüm sürecin-
                          dünyan›n geliflmifl 10 ekonomisi     den geçti¤ini belirterek, “Ekonomik
                          aras›na girebilmesi için ilk aflama-  ve politik aç›dan kaos atmosferine
                          da yap›sal reformlar› hayata geçir-  ra¤men Türkiye baflar›l› s›nav veri-  Mustafa Ç›kr›kç›o¤lu
                          mesi, ayn› zamanda giriflimcili¤e   yor. Tüm dünyada pozitif olarak ay-
                          uygun ortam› yaratmas› gerekti¤ini  r›flan güçlü bir ekonomimiz var. An-
                          söyledi. Ekonominin a¤›rl›¤›n› KO-  cak Türkiye’nin geldi¤i bu nokta yeterli de¤il” de-
                          B‹’lerin oluflturmas› gerçekli¤iyle  di. Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaflabilmesi için
                          küçük ve orta ölçekli iflletmelerin,  daha fazla KOB‹’yi ihracatç› yapmalar› gerekti¤ini
          Rona Y›rcal›
                          rekabet gücünü ulusal ve uluslar   anlatan Ç›kr›kç›o¤lu, Anadolu’da ihracatta 1 milyar
                          aras› arenada güçlendirmek gerek-  dolar s›n›r›n› aflmam›fl ilere yo¤unlaflt›klar›n›, o
            ti¤ini dile getirdi. Bunun için flirketlerin ölçeklerini  ilin potansiyelini ortaya ç›karacak çal›flmalara
            büyütmek gerekti¤inin alt›n› çizen Y›rcal›, flu bilgiyi  a¤›rl›k verdikleri paylaflt›. Tek bir pazara ba¤l› kal-
            verdi: “Türkiye’de giriflimcilik Avrupa standartlar›n›n  man›n sürdürülebilir ihracat art›fl› için yeterli ol-
            üzerinde. Ancak sözkonusu iflletmeleri büyütmeyi ve  mad›¤›n› ifade eden Ç›kr›kç›o¤lu, flöyle konufltu:
            daha ileriye götürmeyi beceremiyoruz. KOB‹’lerde 3.  “‹hracat›n yelpazesini genifllettik. Avrupa’n›n 10
            Kufla¤a geçifl oran› yüzde 20’lerin alt›nda.”      y›l önce pay› yüzde 57 idi. fiimdi ise bu 152 mil-
                                                             yar dolar ihracatta AB’nin pay› yüzde 39’a düfltü.
                            ‹fi KURARKEN KÜRESELL‹K: Pa-      En büyük pazarda daralma olmas›na ra¤men Tür-
                          nelde konuflan Ekinciler Holding    kiye ihracat› yüzde 13.1 oran›nda art›fl oldu. Alter-
                          Yönetim Kurulu Efl Baflkan› Nam›k    natif pazarda varl›¤›m›z› sürdürmeye devam ede-
                          Ekinci Uluslararas› Rekabetçili¤i  ce¤iz. Orta Do¤u ve Afrika bizim için önemini ko-
                          Gelifltirme Projesi (URGE) tebli¤i  rumaktad›r. Yeni pazarlarda veya mevcut pazar-
                          hakk›nda bilgi verdi. Türkiye’de   larda art› de¤er sa¤layacak konu Ar-Ge ve inovas-
                          üreticinin iç pazar› baz almas›n›n  yondur.”
                          eksiklik olaca¤›n› öngören Ekinci,
                          “‹fl kurarken dünyaya entegre ola-  di. Türkiye’deki Ar-Ge harcamalar›n›n
                          bilecek ölçekte ifl olmal›. Ticaret
         Nam›k Ekinci                                       yüzde 15’ini KOB‹’ler taraf›ndan sa¤-
                          yapabiliyorsak üretim de yapabili-  land›¤›n› kaydeden K›z›lgünefller, VIP
                          riz” dedi.
                                                            Al›m Heyeti projesini oluflturduklar›n›
                                                            aç›klad›. K›z›lgünefller, projeye iliflkin
              ALIM HEYETLER‹ PROJES‹:  Ege Haz›r Giyim ve   flu bilgileri verdi: “Tüm masraflar›
            Konfeksiyon ‹hracatç›lar Birli¤i Baflkan› Emre K›z›lgü-  Ekonomi Bakanl›¤›’ndan karfl›lanmak
            nefller, Türkiye iflletmelerin yüzde 99’unu oluflturan  üzere hedef pazar›n güçlü oyuncular›
            KOB‹’lerin ihracatta ise sadece yüzde 59’luk bir kat-  ve sat›n alma flirketlerini Türkiye’ye
            k› sa¤lad›¤›n› hat›rlatarak, “Bu oran› art›rmak için  getiriyoruz. Kat›l›mc›lar›n seçtikleri
            teflvik mekanizmas›, ürün ve hizmet kalitesi, ürün ye-  yerde hem tan›t›m hem de direkt pa-  Emre K›z›lgünefller
            nili¤i ve karl›l›k oranlar›n›n art›r›lmas› gerekiyor” de-
                                                            zarlama yap›yoruz.”
           46 KobiEfor Nisan 2013
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50