Page 45 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 45
Z‹RVE
2.GÜN 1.PANEL 2. GÜN: ÇA⁄RILI KONUfiMACI
KOB‹’lere rekabet destekleri T‹M Baflkan Vekili Mustafa Ç›k-
‘KOB‹’ler Yeni Pazarlar ve Rekabet Destekleri’ ko- r›kç›o¤lu, T‹M olarak, KOB‹’lere ih-
nulu oturumun moderatörlü¤ünü DE‹K Baflkan› Ro- racata bafllama destekleri verdikle-
na Y›rcal› yürüttü. rini, daha fazla iflletmeyi ihracata
yönlendirmek istediklerini anlatt›.
REFORMLAR YAPILMALI: Y›rca- Ç›kr›k盤lu, Türkiye’nin son dönem-
l›, aç›l›fl konuflmas›nda Türkiye’nin lerde önemli bir dönüflüm sürecin-
dünyan›n geliflmifl 10 ekonomisi den geçti¤ini belirterek, “Ekonomik
aras›na girebilmesi için ilk aflama- ve politik aç›dan kaos atmosferine
da yap›sal reformlar› hayata geçir- ra¤men Türkiye baflar›l› s›nav veri- Mustafa Ç›kr›kç›o¤lu
mesi, ayn› zamanda giriflimcili¤e yor. Tüm dünyada pozitif olarak ay-
uygun ortam› yaratmas› gerekti¤ini r›flan güçlü bir ekonomimiz var. An-
söyledi. Ekonominin a¤›rl›¤›n› KO- cak Türkiye’nin geldi¤i bu nokta yeterli de¤il” de-
B‹’lerin oluflturmas› gerçekli¤iyle di. Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaflabilmesi için
küçük ve orta ölçekli iflletmelerin, daha fazla KOB‹’yi ihracatç› yapmalar› gerekti¤ini
Rona Y›rcal›
rekabet gücünü ulusal ve uluslar anlatan Ç›kr›kç›o¤lu, Anadolu’da ihracatta 1 milyar
aras› arenada güçlendirmek gerek- dolar s›n›r›n› aflmam›fl ilere yo¤unlaflt›klar›n›, o
ti¤ini dile getirdi. Bunun için flirketlerin ölçeklerini ilin potansiyelini ortaya ç›karacak çal›flmalara
büyütmek gerekti¤inin alt›n› çizen Y›rcal›, flu bilgiyi a¤›rl›k verdikleri paylaflt›. Tek bir pazara ba¤l› kal-
verdi: “Türkiye’de giriflimcilik Avrupa standartlar›n›n man›n sürdürülebilir ihracat art›fl› için yeterli ol-
üzerinde. Ancak sözkonusu iflletmeleri büyütmeyi ve mad›¤›n› ifade eden Ç›kr›kç›o¤lu, flöyle konufltu:
daha ileriye götürmeyi beceremiyoruz. KOB‹’lerde 3. “‹hracat›n yelpazesini genifllettik. Avrupa’n›n 10
Kufla¤a geçifl oran› yüzde 20’lerin alt›nda.” y›l önce pay› yüzde 57 idi. fiimdi ise bu 152 mil-
yar dolar ihracatta AB’nin pay› yüzde 39’a düfltü.
‹fi KURARKEN KÜRESELL‹K: Pa- En büyük pazarda daralma olmas›na ra¤men Tür-
nelde konuflan Ekinciler Holding kiye ihracat› yüzde 13.1 oran›nda art›fl oldu. Alter-
Yönetim Kurulu Efl Baflkan› Nam›k natif pazarda varl›¤›m›z› sürdürmeye devam ede-
Ekinci Uluslararas› Rekabetçili¤i ce¤iz. Orta Do¤u ve Afrika bizim için önemini ko-
Gelifltirme Projesi (URGE) tebli¤i rumaktad›r. Yeni pazarlarda veya mevcut pazar-
hakk›nda bilgi verdi. Türkiye’de larda art› de¤er sa¤layacak konu Ar-Ge ve inovas-
üreticinin iç pazar› baz almas›n›n yondur.”
eksiklik olaca¤›n› öngören Ekinci,
“‹fl kurarken dünyaya entegre ola- di. Türkiye’deki Ar-Ge harcamalar›n›n
bilecek ölçekte ifl olmal›. Ticaret
Nam›k Ekinci yüzde 15’ini KOB‹’ler taraf›ndan sa¤-
yapabiliyorsak üretim de yapabili- land›¤›n› kaydeden K›z›lgünefller, VIP
riz” dedi.
Al›m Heyeti projesini oluflturduklar›n›
aç›klad›. K›z›lgünefller, projeye iliflkin
ALIM HEYETLER‹ PROJES‹: Ege Haz›r Giyim ve flu bilgileri verdi: “Tüm masraflar›
Konfeksiyon ‹hracatç›lar Birli¤i Baflkan› Emre K›z›lgü- Ekonomi Bakanl›¤›’ndan karfl›lanmak
nefller, Türkiye iflletmelerin yüzde 99’unu oluflturan üzere hedef pazar›n güçlü oyuncular›
KOB‹’lerin ihracatta ise sadece yüzde 59’luk bir kat- ve sat›n alma flirketlerini Türkiye’ye
k› sa¤lad›¤›n› hat›rlatarak, “Bu oran› art›rmak için getiriyoruz. Kat›l›mc›lar›n seçtikleri
teflvik mekanizmas›, ürün ve hizmet kalitesi, ürün ye- yerde hem tan›t›m hem de direkt pa- Emre K›z›lgünefller
nili¤i ve karl›l›k oranlar›n›n art›r›lmas› gerekiyor” de-
zarlama yap›yoruz.”
46 KobiEfor Nisan 2013