Page 54 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 54

Bunun d›fl›nda yine turizme dönük kalk›nma kap-  kiyor. Kent büyük metropollere uygun lojistik konu-
           sam›nda ‘Amasra Liman› Yolcu ‹skelesi ve Küçük   mu sayesinde bir çok sektörde geliflme sa¤lam›fl.
           Tekne Yanaflma Yeri’ yaz aylar›nda artan turizm ta-  fiehirde üretilen sanayi mamüllerinin tafl›nmas› ve
           lebinin karfl›lanmas› ve liman›n yat ve kurvaziyer ta-  hammaddeye ulafl›m imkanlar›n›n artt›r›lmas› için
           fl›mac›l›¤›na aç›lmas› için yap›lmakta olup; inflaat›n  karayolu ve demiryolu a¤›n› güçlendirme çal›flmalar›
           2013 y›l›nda bitirilmesi planlanmaktad›r.”       yürütülmekte. Çal›flmalar› devam eden ‘Adapazar›-
                                                            Karasu-Ere¤li-Zonguldak-Bart›n Demiryolu Projesi’
                                                            ile sanayicinin lojistik masraflar› büyük ölçüde aza-
                                                            lacak.
                                                              Yat ve tekne imalat›: Vali Savur, “Ahflap yat tek-
                                                            ne imalat› konusunda da Bart›n ülkemizde ayr›cal›k-
                                                            l› bir konuma sahiptir. Tamamland›¤›nda dünyan›n
                                                            en büyük ahflap teknesi olacak 50 metre uzunlu¤un-
                                                            daki yat›n yap›m çal›flmalar› özel bir tersanemizde
                                                            halen devam etmektedir” diyor.
                                                               Yat›r›mc› avantajlar›: Vali Savur yat›r›mc›y› Bar-
                                                            t›n’a, kentin sa¤lad›¤› imkanlara güvenerek ça¤›r›-
                                                            yor: “Bart›n sanayi ve ticaret anlam›nda yat›r›mc›la-
                                                            ra büyük f›rsatlar sunuyor. Yeni Teflvik Sistemi’nde
              Ankara’n›n denizi Bart›n                      4. Bölge’de yer alan ilde liman›n bulunmas› Bart›n’a
              Özellikle yaz aylar›nda denize k›y›s› olmayan iller-  ihracat yönünden de avantaj sa¤l›yor, üretilen ürün-
           den vatandafllar›n gelmesiyle büyük bir yo¤unluk  lerin karayolu ve denizyoluyla kolayl›kla yurtiçine ve
           yafland›¤›na de¤inen Savur, ayr›ca Bart›n’›n baflkent  yurtd›fl›na da¤›t›m› yap›labiliyor. Gerçeklefltirilen ula-
           Ankara’ya en yak›n sahil kenti olmas› sebebiyle il  fl›m yat›r›mlar›yla ilin sahip oldu¤u avantajl› konum,
           genelinde ‘Ankara’n›n denizi Bart›n’ slogan›n›n söy-  ‹stanbul ve Ankara gibi büyük metropollere yak›nl›-
           lenir oldu¤unu kaydediyor: “Tarihi evleri, do¤as›,  ¤›, enerji ve hammaddeye ulaflmadaki kolayl›k, genç
           uygun iklim koflullar›, kendine has kültürü, yüzde  nüfus ve halk›n sanayileflme konusundaki olumlu tu-
           45’i Bart›n s›n›rlar› içinde yer alan Avrupa’da iyi yö-  tumu gibi özellikler Bart›n’› önplana ç›kar›yor.  Sa-
           netilen baflar›l› sürdürülebilir turizm uygulamalar›n›n  nayi, imalat, mobilyac›l›k, ayakkab›c›l›k ve tekstil gi-
           yap›ld›¤› korunan alanlara verilen PAN Parks sertifi-  bi sektörler yat›r›mc›ya f›rsatlar sunuyor.”
           kas›n› alan Türkiye’nin ilk, Avrupa’n›n ise 13. milli
           park› olma ünvan›n› tafl›yan Küre Da¤lar› Milli Park›
           ile keflfedilmeyi bekleyen birçok güzelli¤i içerisinde
           bar›nd›ran flehrin çekim gücündeki en büyük pay tu-
           rizmdir.”

              Bart›n’›n di¤er kalk›nma hamleleri
                                      Filyos Vadisi: Vali Bü-
                                   lent Savur Bart›n’a bü-
                                   yük avantajlar sa¤laya-
                                   cak bir baflka proje uy-
                                   gulamas› hakk›nda bilgi
                                                                      B
                                   veriyor: “Turizm d›fl›nda   ‹kinci OSB: “Sanayinin sorunlar›n› çözmek için ka-
                                   birçok sektörde ilimize  mu ve özel sektör olarak bir uyum içinde çal›flt›¤›m›-
                                   avantaj sa¤layacak Fil-  z›n alt›n› çizmek isterim” diyen Vali Bülent Savur, il-
                                   yos Vadisi Projesi’nin   de sanayinin sorunlar›n›n bafl›nda mevcut sanayi
                                   yap›m çal›flmalar› sür-   alanlar›n›n darl›¤› ve kalifiye eleman s›k›nt›s› geldi-
                                   mektedir. ‹limize 25 km,  ¤ini söylüyor. Özellikle OSB alan›n›n ihtiyaca cevap
           Zonguldak iline 75 km uzakl›kta bulunan Filyos Böl-  verememesi üzerine alan geniflletme çal›flmalar› bafl-
           gesinde;  yeni petrol rafinerisi, Organize Sanayi Böl-  lat›lm›fl. Bart›n OSB’nin güneydo¤usunda yer alan
           gesi ve Liman gibi kamu sektörü yat›r›m projeleri ya-  100 hektar alan ikinci k›s›m geniflletme alan› olarak
           n›nda çok say›da özel sektör yat›r›mlar›n›n da ger-  düflünülmüfl; yer seçim çal›flmalar› sürdürülüyor ve
           çekleflmesi hedeflenmektedir. Projenin tamamlan-  ikinci bir OSB kurulmas› için alan araflt›rma çal›flma-
           mas›n› müteakip Bart›n’›n kalk›nmas›n›n h›zlanma-  lar› devam ediyor.
           s›yla birlikte bölge için sosyal ve ekonomik art› de-  Kalifiye iflgücü yetifltirmek: Kalifiye eleman s›k›n-
           ¤er yarat›lacakt›r.”                             t›s›n›n kamu kurumlar›nca düzenlenen sertifika ve
              Sanayi ve ticaret: Vali Bülent Savur, Sanayi ve ti-  e¤itim programlar›yla çözmeye gayret gösterildi¤ini
           caret faaliyetlerinin görüldü¤ü Bart›n’da Organize  belirten Savur, bu yöndeki çal›flmalar› paylafl›yor:
           Sanayi Bölgesi ve Liman’›n mevcudiyetine dikkat çe-  “Sanayinin kalifiye eleman ihtiyac›n›n karfl›lanmas›
                                                                                       Nisan 2013 KobiEfor 55
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59