Page 84 - KobiEfor_Mart_2013
P. 84

ENERJ‹




          TPAO ve SHELL petrol peflinde

             Türkiye Petrolleri Anonim Ortakl›¤› (TPAO) ve
          Shell Arama ve Üretim Türkiye, Türkiye’nin Karade-
          niz sular›n›n en bat› ucunda yer alan 3920 numa-
          ral› ruhsat alan›nda derin deniz arama çal›flmalar›-
          n› yürütmek için Ankara’da bir Ortak ‹flletme Anlafl-
          mas› (“Anlaflma”) imzalad›lar.
                                    2
             Anlaflma, Shell’in 1500 km ’lik bir alan›n 3 bo-
          yutlu sismik verilerini toplay›p analiz etmesini ve
          ortaklar›n üç y›ll›k süre zarf›nda derin deniz arama
          çal›flmas› kapsam›nda en az bir kuyu açmas›n› ön-
          görüyor. Anlaflman›n flartlar›na göre,  Shell’in yüz-
          de 50 oran›nda hakk› olacak ve flirket erken evre
          arama çal›flmalar›n› yürütecek. Anlaflmaya göre   fl›yor. Kas›m 2011’de imzalanan ilk iki anlaflma,
          Shell’in önümüzdeki üç sene için taahhütü 150-200  Türkiye’nin güneybat› k›y›s›nda (Bat› Toroslar ola-
          milyon dolar civar›nda olacak.                  rak bilinen k›s›m) derin deniz ve Güneydo¤u Ana-
             Anlaflma ayn› zamanda her iki taraf aras›nda ya-  dolu’da Dadafl bölgesinde karada arama faaliyetle-
          p›lan üçüncü benzer anlaflma olma özelli¤ini de ta-  ri için yap›lm›flt›.


           Aygaz’a ödül                                          Limak Enerji ve ABK Enerji,
                                                                 ‘rüzgar’da birlikte
            Dijital ve interaktif pazarlama
          alan›nda düzenlenen en önemli                            Limak Enerji, ABK Enerji ile rüzgar ener-
          uluslararas› iletiflim yar›flmalar›n-                    jisi alan›nda iflbirli¤ine gitti. ABK Enerji’nin
          dan biri olan Mixx Awards’›n Tür-                      Ayd›n’da bulunan 30 MW gücündeki Söke-
          kiye aya¤›nda Aygaz, otogaz dö-                        Çatalbük rüzgar enerjisi üretim santrali’nin,
          nüflüm ve bak›m kampanyalar›                            2013 y›l› boyunca üretece¤i tüm enerjinin
          için yaratt›¤› interaktif uygulama-                    Limak Enerji’ye sat›fl› için bir anlaflma imza-
          lar›yla, Türkiye’nin en prestijli di-                  land›. Limak Enerji Ticareti A.fi. CEO’su Bi-
          jital ve interaktif pazarlama ödü-                     rol Ergüven, hidroelektrik santrallerinin ya-
          lüne lay›k görüldü. Aygaz’›n dü-  n›s›ra rüzgar enerjisinde de büyük bir portföy sahibi olduklar›n›, tüm
          zenledi¤i Dönüflüm ve Bak›m       yenilenebilir enerji kaynaklar›na büyük önem verdiklerini söyledi.
          kampanyas›, Aygaz Otogaz’›n      ABK Enerji ile yap›lan anlaflma sonras›nda portföyü bir üst seviyeye
          standart otogaza göre sa¤lad›¤›  tafl›d›klar›n› söyleyen Ergüven, elektrik enerjisi sektöründe birçok de-
          fayda ve avantajlar› anlatmay› he-  ¤iflikli¤in oldu¤u bu dönemde, uzun vadeli tedarik anlaflmalar›n›n
                           defleyen bir    enerji ticareti flirketlerinin risklerini yönetmesi için çok önemli oldu-
                           proje olarak    ¤unu ve örnek teflkil etti¤ini belirtti.
                           bafllad›. Özel-
                           likle internet
                           üzerinden in-   Libya’ya maden ihracat› yüzde 829 artt›
                           teraktif uygu-
                           lamalarla ve      Madencilik sektörü 2013 y›l›na çok iyi bir bafllan-
                           hedef kitleye   g›ç yapt›. Sektör ihracat›n› bir önceki y›la k›yasla yüz-
                           uygun göste-    de 46 oran›nda art›rd›. Tüm sektörlerin Ocak ay› ih-
                           rim flekliyle    racat verilerine göre madencilik sektörü, zeytin ve
                           dikkat çeken    zeytinya¤› ile f›nd›k ve mamulleri sektörlerinden son-
          kampanya, iki ay gibi k›sa bir sü-  ra ihracat›n› en fazla art›ran üçüncü sektör oldu. Lib-
          rede 600.000’in üzerinde t›klan-  ya, Romanya, Bulgaristan ve Çin ihracat art›fl oranla-
          ma oran›na ulaflt›. Kampanyan›n   r›yla dikkat çeken ülkeler aras›nda yer ald›.
          etkisiyle Facebook fan say›s›      ‹stanbul Maden ‹hracatç›lar› Birli¤i (‹M‹B) Baflkan›
          40.000’e yükselirken, 3.000’in   Mehmet Özer, “Ocak ay› ihracat›, 2013 y›l› için iyi bir  Mehmet
                                                                                          Özer
          üzerinde kiflinin bak›m kampan-   ›fl›k verdi. Bu yükseliflin y›lsonuna kadar yüzde 10’un
          yas›ndan yararlanmas›, 600’ü afl-  alt›na hiç inmeden sürmesi halinde sektörümüz 2013
          k›n kiflinin de arac›n› otogaza dö-  y›l› hedefi olan 4.5 milyar dolar›n çok üstünde ihra-
          nüfltürmesi sa¤land›.             cat art›fl› yakalayacak” diye konufltu.


          82 KobiEfor Mart 2013
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89