Page 84 - KobiEfor_Mart_2013
P. 84
ENERJ‹
TPAO ve SHELL petrol peflinde
Türkiye Petrolleri Anonim Ortakl›¤› (TPAO) ve
Shell Arama ve Üretim Türkiye, Türkiye’nin Karade-
niz sular›n›n en bat› ucunda yer alan 3920 numa-
ral› ruhsat alan›nda derin deniz arama çal›flmalar›-
n› yürütmek için Ankara’da bir Ortak ‹flletme Anlafl-
mas› (“Anlaflma”) imzalad›lar.
2
Anlaflma, Shell’in 1500 km ’lik bir alan›n 3 bo-
yutlu sismik verilerini toplay›p analiz etmesini ve
ortaklar›n üç y›ll›k süre zarf›nda derin deniz arama
çal›flmas› kapsam›nda en az bir kuyu açmas›n› ön-
görüyor. Anlaflman›n flartlar›na göre, Shell’in yüz-
de 50 oran›nda hakk› olacak ve flirket erken evre
arama çal›flmalar›n› yürütecek. Anlaflmaya göre fl›yor. Kas›m 2011’de imzalanan ilk iki anlaflma,
Shell’in önümüzdeki üç sene için taahhütü 150-200 Türkiye’nin güneybat› k›y›s›nda (Bat› Toroslar ola-
milyon dolar civar›nda olacak. rak bilinen k›s›m) derin deniz ve Güneydo¤u Ana-
Anlaflma ayn› zamanda her iki taraf aras›nda ya- dolu’da Dadafl bölgesinde karada arama faaliyetle-
p›lan üçüncü benzer anlaflma olma özelli¤ini de ta- ri için yap›lm›flt›.
Aygaz’a ödül Limak Enerji ve ABK Enerji,
‘rüzgar’da birlikte
Dijital ve interaktif pazarlama
alan›nda düzenlenen en önemli Limak Enerji, ABK Enerji ile rüzgar ener-
uluslararas› iletiflim yar›flmalar›n- jisi alan›nda iflbirli¤ine gitti. ABK Enerji’nin
dan biri olan Mixx Awards’›n Tür- Ayd›n’da bulunan 30 MW gücündeki Söke-
kiye aya¤›nda Aygaz, otogaz dö- Çatalbük rüzgar enerjisi üretim santrali’nin,
nüflüm ve bak›m kampanyalar› 2013 y›l› boyunca üretece¤i tüm enerjinin
için yaratt›¤› interaktif uygulama- Limak Enerji’ye sat›fl› için bir anlaflma imza-
lar›yla, Türkiye’nin en prestijli di- land›. Limak Enerji Ticareti A.fi. CEO’su Bi-
jital ve interaktif pazarlama ödü- rol Ergüven, hidroelektrik santrallerinin ya-
lüne lay›k görüldü. Aygaz’›n dü- n›s›ra rüzgar enerjisinde de büyük bir portföy sahibi olduklar›n›, tüm
zenledi¤i Dönüflüm ve Bak›m yenilenebilir enerji kaynaklar›na büyük önem verdiklerini söyledi.
kampanyas›, Aygaz Otogaz’›n ABK Enerji ile yap›lan anlaflma sonras›nda portföyü bir üst seviyeye
standart otogaza göre sa¤lad›¤› tafl›d›klar›n› söyleyen Ergüven, elektrik enerjisi sektöründe birçok de-
fayda ve avantajlar› anlatmay› he- ¤iflikli¤in oldu¤u bu dönemde, uzun vadeli tedarik anlaflmalar›n›n
defleyen bir enerji ticareti flirketlerinin risklerini yönetmesi için çok önemli oldu-
proje olarak ¤unu ve örnek teflkil etti¤ini belirtti.
bafllad›. Özel-
likle internet
üzerinden in- Libya’ya maden ihracat› yüzde 829 artt›
teraktif uygu-
lamalarla ve Madencilik sektörü 2013 y›l›na çok iyi bir bafllan-
hedef kitleye g›ç yapt›. Sektör ihracat›n› bir önceki y›la k›yasla yüz-
uygun göste- de 46 oran›nda art›rd›. Tüm sektörlerin Ocak ay› ih-
rim flekliyle racat verilerine göre madencilik sektörü, zeytin ve
dikkat çeken zeytinya¤› ile f›nd›k ve mamulleri sektörlerinden son-
kampanya, iki ay gibi k›sa bir sü- ra ihracat›n› en fazla art›ran üçüncü sektör oldu. Lib-
rede 600.000’in üzerinde t›klan- ya, Romanya, Bulgaristan ve Çin ihracat art›fl oranla-
ma oran›na ulaflt›. Kampanyan›n r›yla dikkat çeken ülkeler aras›nda yer ald›.
etkisiyle Facebook fan say›s› ‹stanbul Maden ‹hracatç›lar› Birli¤i (‹M‹B) Baflkan›
40.000’e yükselirken, 3.000’in Mehmet Özer, “Ocak ay› ihracat›, 2013 y›l› için iyi bir Mehmet
Özer
üzerinde kiflinin bak›m kampan- ›fl›k verdi. Bu yükseliflin y›lsonuna kadar yüzde 10’un
yas›ndan yararlanmas›, 600’ü afl- alt›na hiç inmeden sürmesi halinde sektörümüz 2013
k›n kiflinin de arac›n› otogaza dö- y›l› hedefi olan 4.5 milyar dolar›n çok üstünde ihra-
nüfltürmesi sa¤land›. cat art›fl› yakalayacak” diye konufltu.
82 KobiEfor Mart 2013