Page 86 - KobiEfor_Mart_2013
P. 86
LOJ‹ST‹K
OMSAN Lojistik 35 yafl›nda
OMSAN, 35 y›l› geride b›rakt›. 13 fiubat 1978 y›l›nda 15 araçl›k bir filo ile lo-
jistik sektöründe hizmet sunmaya bafllayan OMSAN, bugün art›k; y›ll›k 670 bin
araç için bitmifl araç lojisti¤i, y›ll›k 250 milyon litre akaryak›t için karayolu tafl›-
ma, y›ll›k 18 bin sefer uluslararas› karayolu tafl›ma, y›ll›k 15 milyon ton çimento, endüstriyel madde
ve demir çelik için karayolu tafl›ma, y›ll›k 9 bin swapbody için demiryolu tafl›mas›, y›ll›k 700 bin pa-
let için depo ve antrepolarda elleçleme, y›ll›k 16 milyon ton yük için liman elleçleme ve denizyolu ta-
fl›ma hizmetleri ile dünyan›n farkl› flehirlerinde ofisleri olan uluslararas› bir flirket olarak büyüme yo-
lunda devam ediyor. Sektörde 35. yafl›n› kutlaman›n gururunu yaflad›klar›n› belirten OMSAN Lojistik
Osman Genel Müdürü Osman Küçükertan, OMSAN’›n kuruldu¤u tarihten bu yana sektörde öncü olma misyo-
Küçükertan nuna uygun bir flekilde hareket etti¤ini belirtti.
U.N. Ro-Ro 2023’e kofluyor
GEFCO Güney Afrika’da
Sanayi lojisti¤inde dünyan›n, otomotiv lojisti¤in- Son 5 y›lda 260 milyon Euro filo yat›r›m› yapan
de Avrupa’n›n lider firmalar›ndan GEFCO Grup, 2012 U.N. Ro-Ro, 280 TIR kapasitesi ile Türkiye’nin en
y›l›nda Güney Afrika flubesini açt›. GEFCO Grup, büyük Ro-Ro gemisi olan UN ‹stanbul’u filosuna ek-
dünyan›n bu köflesinde art›k kendi lojistik servisle- ledi. Avrupa’ya yönelik TIR tafl›malar›nda yüzde
rini sunacak. GEFCO Güney Afrika flubesinin önce- 60’l›k art›fla cevap verebilecek kapasiteye sahip ol-
likleri aras›nda sanayi sektöründe faaliyet gösteren duklar›n› anlatan U.N. Ro-Ro CEO’su Sedat Gümü-
GEFCO müflterilerinin hava ve denizyolu tafl›mac›l›¤› flo¤lu, “Türkiye’den yap›lan ihracat›n en önemli alt-
ile gerçeklefltirilecek ihracat ve ithalat ak›fllar›n›n yap›s›n› oluflturan flirketimiz, 2023 d›fl ticaret hedef-
yürütülmesi yer al›yor. lerine flimdiden haz›r” dedi.
GEFCO Güney Afrika’n›n hizmet- Bu dönemde U.N. Ro-Ro iflletti¤i hat say›s›n› 5’e ç›-
leri aras›nda kap›dan kap›ya nakli- kartt›. Filo daha gençleflerek 12 gemiye ç›kt›. Ayn› dö-
ye, gümrük ve vergi müflavirli¤i, nemde araç tafl›ma kapasitesi yüzde 61 art›flla 200
depolama yönetimi, kalite kontrol binden 322 bine ulaflt›. Bugün itibar›yla TIR tafl›mala-
ve da¤›t›m da var. François Van r›nda yüzde 60 art›fl› tafl›yabilecek 43.5 kilometrelik
Wyck’in yönetece¤i GEFCO Güney gemi kapasitesi mevcut. Denebilir ki U.N. Ro-Ro Tür-
Afrika’n›n flu an için Johannesburg, kiye ile Avrupa aras›nda deniz otoban› kurdu. Bu ra-
Cape Town ve Durban’da üç depo- kamlar› U.N. Ro-Ro’yu Türkiye’den yap›lan ihracat›n
su bulunuyor. en önemli altyap›s›n› oluflturan flirket haline getirdi.
‘Port Akdeniz-Antalya Liman›’
Port Akdeniz-Antalya Liman›, yük trafi¤ini son 5 y›lda 2, yolcu
trafi¤ini ise 10 kat›na ç›karmay› baflard›. Türkiye’nin 3 önemli bü-
yük liman›na sahip tek Liman Operatörü “Global Liman ‹flletmele-
ri” bünyesinde faaliyet gösteren iflletme bu baflar›s›n› yapt›¤› yat›-
r›mlarla sa¤lad›. ARKAS Kabotaj, ARKAS Line, CMA CGM, CSAV No-
rasia, MAERSK, MSC ve ZIM gibi 7 önemli gemi armatörünün kon-
teynerleri, Port Akdeniz’de elleçleniyor. 2013 y›l›nda bu say›n›n art-
mas› bekleniyor. Port Akdeniz-Antalya Liman› tam ‘limanc›l›k’ hiz-
meti veriyor. Hizmetlere ‘depolama’ da dahil.
Sektörde dünyan›n en prestijli ödüllerinden biri kabul edilen
“Seatrade Insider Cruise Awards”da “Dünya Segmentinde Y›l›n Liman›” finalistleri aras›na giren tek Türk Li-
man› olmas› da “Port Akdeniz-Antalya Liman›”n›n fark›n› aç›kl›yor.
84 KobiEfor Mart 2013