Page 80 - KobiEfor_Mart_2013
P. 80
DOSYA/BULUT B‹L‹fi‹M
Altan Cengiztekin
Huawei, Türkiye pazar›na inan›yor
Uluslararas› biliflim teknolojileri firmas› Huawei, ra tafl›mak ve biliflim teknolojileri konusunda lider
2002 y›l›ndan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteriyor. olmak. Firman›n sektördeki fark›n› ve iddias›n› Cen-
Huawei, bir yandan dünyan›n ve Türkiye’nin en bü- giztekin flöyle anlat›yor: “Huawei’›n farkl›l›¤› öncelik-
yük servis sa¤lay›c› müflterilerine çözüm sunarken, le müflteri odakl› olmas› ve yerel istihdama önem
bir yandan da tüketici ve kurumsal müflteriler için vermesidir. Bulundu¤u ülkelerde, yerel istihdam ya-
farkl› teknoloji ve çözümler sa¤l›yor. Huawei çözüm parak yerel ofisler kurmaktad›r. Ayr›ca büyük servis
ve ürünleri 140’›n üzerinde ülkede kullan›lmakta ve a¤› ve ifl ortaklar› ile müflteri memnuniyetini en yük-
dünya nüfusunun 1/3’üne yak›n k›sm›na ulafl›yor. sek seviyede tutmay› sa¤lamaktad›r. Ayr›ca farkl›
segmentteki ürünlerle tam bir uçtan uca çözüm sa¤-
Türkiye önemli bir pazar lay›c›s› rolündedir.”
Türkiye’de ciddi bir yap›lanmas› olan Huawei’nin
Türkiye çal›flanlar›n›n say›s› 850’yi afl›yor. Ayr›ca Hu- KOB‹’ler teknoloji
awei’nin Türkiye’de Ar-Ge merkezi yat›r›m› da bulu- trendlerini takip ediyor
nuyor. KOB‹’lerin kendileri için çok önemli bir müflteri
Huawei yarat›c›l›¤› destekleyen bir flirket olarak kitlesi oldu¤unun alt›n› çizen, Cengiztekin, KOB‹’le-
dünyan›n çeflitli noktalar›nda kendi Ar-Ge Merkezi’ni rin ortak ihtiyac›n›n çok h›zl› de¤iflen teknoloji
kuruyor. Türkiye de bulunun Ar-Ge merkezinde çal›- trendlerine ayak uydurmak ve bu teknolojileri kulla-
flan 350 mühendis, dünyan›n çeflitli noktalar›ndaki narak rekabet avantaj› yakalamak oldu¤unu söylü-
projelere hizmet veriyor. Huawei Enterprise Kanal yor. Cengiztekin, “‹letiflim ve Bilgi ‹fllem Teknolojile-
Direktörü Altan Cengiztekin, ‹stanbul Ümraniye ofi- ri alan›ndaki çözümlerimizle Huawei olarak ileri tek-
sinde yer alan Ar-Ge merkezi için 2009 y›l›nda 50 nolojileri uygun maliyetle KOB‹’lerin kullan›m›na
milyon dolar yat›r›m yapt›klar›n› ve mühendis istih- sunmak istiyoruz. ‹flbirli¤i yapt›¤›m›z birçok entegra-
dam›n›n önümüzdeki dönemlerde de artaca¤› bilgi- tör ve servis sa¤lay›c› ile bu KOB‹’lerin rekabetçili¤i-
sini veriyor. ni artt›racak teknoloji çözümlerini ve hizmetleri teda-
rik ediyoruz” diye konufluyor. Sektöre iliflkin de de-
Huawei biliflim teknolojilerinde ¤erlendirme yapan Cengiztekin, flu noktalara de¤ini-
liderlik hedefliyor yor: “Biliflim sektörü çok h›zl› de¤iflim gösteren bir
Huawei 2011 y›l› itibar›yla, kamu, enerji, ulaflt›r- sektördür. Bazen müflterilerin taleplerini firmalar
ma, finans gibi farkl› sektörleri içeren kurumsal pa- karfl›lamakta gecikirken, bazen de müflterilerin ken-
zarlara yönelme stratejisiyle hareket ediyor. Kurum- di biliflim ortamlar›n› yeni e¤ilimlere uydurmakta
sal müflterilerin ihtiyac›n› karfl›layacak ürün ve tek- zorland›¤› görülebilir. Bu hem müflteri hem de üreti-
nolojileri kendi Ar-Ge merkezlerinde gelifltiren firma- ci firmalar için s›k›nt› yaratmaktan ziyade sürekli ge-
n›n, önümüzdeki y›llarda en büyük hedefi; teleko- liflim ve yarat›c›l›¤› desteklemesi aç›s›ndan, biliflim
münikasyon konusundaki baflar›s›n›, kurumsal paza- sektörünün en olumlu yanlar›ndand›r.
78 KobiEfor Mart 2013