Page 61 - KobiEfor_Mart_2013
P. 61
ne kadar ihtiyaç duyduklar› her türlü
altyap› iflleriyle de ilgilendiklerini di-
le getiriyor: “‹letiflimin dünyay› de-
¤ifltirme gücüne inanan Febus; mar-
kalar›n itibar›n› ve sat›fllar›n› art›r-
madaki baflar›s›na tan›kl›k edecek
olman›n ötesinde, bu keyifli yolcu-
lu¤un bir parças› olmaktan dolay›
çok mutlu. Çal›flt›¤› flirketlerle kar-
fl›l›kl› güvene dayal›, uzun soluklu
iliflkiler kurmay› ilke edinen Fe-
bus’un olas› baflar›s›nda, birlikte
çal›flt›¤› kiflileri müflteriden çok ifl orta¤› olarak gör- ç›kt›k. Febus Akademi, özellikle kendi sektörümüze
mesi önemli rol oynuyor.” yönelik gerekli prati¤e ulaflabilmede destek verecek.
TV habercili¤i, yöneticiler için medya yönetimi, etki-
Sözü olan kurumlarla çal›flmak li iletiflim programlar›yla iletiflim ve habercilik ala-
Çal›flt›klar› kurum ve markalar›n sektöründe söz n›nda yeni bir e¤itim alg›s› oluflturmay› hedefleyen
söyleyen oyuncu olmas›na önem verdiklerinin de al- Febus Akademi, ekran karfl›s›nda meslek edinmek
t›n› çizen Okutmufl, bir kurum veya markan›n iletifli- isteyen bireyler için spikerlik ve sunuculuk e¤itimi
minde halkla iliflkiler, kreatif ve medya sat›nalmas›- de veriyor.” Kalk›nma ajans› projelerine de destek
n›n iyi planlanmas› ve bu ajanslar›n birbiriyle uyum veren Febus, reklam filmi, metin yazarl›¤› ve senar-
içinde çal›flmas›n›n önemine de¤iniyor. E¤itim, kül- yo yazmada da iddial›.
tür-sanat, sa¤l›k, spor, e-ticaret alanlar›nda hizmet
veren Febus, kamu kurumlar›yla da çal›fl›yor. Son KOB‹’ler için ders çal›flmak gerekiyor
dönemde sa¤l›k ve spor sektörlerine yo¤unlaflt›kla- Kürflat Okutmufl, KOB‹’lerin ajans tercihinde dik-
r›n› kaydeden Okutmufl, ifl ortaklar›yla iliflkilerini ev- kat edilmesi gereken noktalar› flöyle s›ral›yor: “‹lk
lili¤e benzetiyor: “Kavgam›z, gürültümüz markam›z iletiflimden sonra ajans, markan›zla ilgili dersini iyi
ad›na. Bu uzun soluklu bir iliflki. Ancak heyecan› da çal›flm›fl m›, markan›za zaman ay›rm›fl m›? Markan›-
korumak laz›m.” za, kurumunuza aç›klay›c›, net bir yol haritas› çizmifl,
Kürflat Okutmufl, gelecek hedeflerinden de söze- proje döküman› sunmufl mu? Bunlar mutlaka dikka-
diyor: “Ald›¤› ifli düzgün yapan bir ajans olarak du- te al›nmal›.”
yulmak istiyoruz. Müflterilerimiz bize ‘Bu ajans çok Okutmufl, flunlar› dile getiriyor: “Biz dersimizi çok
dürüst’ diye gelsin. Çal›flt›¤›m›z markalar›n en iyi iyi çal›fl›yoruz. 7 gün 24 saat müflterimizin yan›nda-
ajans› olmak hedefindeyiz. ‹zmir, Antalya, Eskifle- y›z. Bir markaya, kuruma iletiflim dan›flmanl›¤› hiz-
hir’de temsilcilerimiz olmas› noktas›nda çal›fl›yoruz.” meti veriyorsan›z 24 saat onun hizmetindesiniz. Biz
Marka ve ajans›n ayn› masada samimi iliflkiler içeri- amatör ruhla profesyonel hizmet veriyoruz. Biz mar-
sinde oturmas› gerekti¤ine inanan Okutmufl, halkla kan›n, kurumun içifllerindeki problemleri de çözmek
iliflkiler taraf›nda baflar›n›n markan›n görünürlülü¤ü için oraday›z. Baflar›s›zl›¤a bahane üretmek kolayd›r
oldu¤unu söylüyor. Ancak bu çal›flma pazarlamaya ancak biz baflar›l›, sürdürülebilir bir iliflkiye var›z. ‹fli-
yans›mam›flsa, teflekkür edilmesi ve ajansla çal›fl›l- mizi iyi yapmak zorunday›z. Kendimizi sürekli yeni-
mamas›ndan yana olan Okutmufl, aç›ksözlü konuflu- leyen, de¤iflen ve dönüflen bir ajans›z.”
yor: “Her ajans yapt›¤› iflin baflar›l› olup olmad›¤›n› Kürflat Okutmufl’un gönlü, her projenin bir ünlüye
bilir. Bir ajans ‘bu çal›flmada baflar›l› olmad›m’ da di- mecbur kalmadan iyi düflünülmüfl olmas›ndan yana.
yebilmeli.” Yükselen mecran›n ak›ll› telefonlar, tabletler ve mo-
bil dünyayla internet oldu¤unu ve sosyal medyan›n
Genç sanatç›lar›n ‘sanat’›n›n hamisi en öne ç›kan unsur oldu¤unu sözlerine ekliyor.
Febus genç bir ajans olsa da iflin en bafl›nda sos-
yal sorumlulu¤a da önem verilmifl. Okutmufl, ‹stan- www.febusmedya.com.tr
bul Sanat Kültür ve E¤itim Derne¤i’ni kurduklar›n› ve
derne¤in yönetim kurulu baflkanl›¤›n› yürüttü¤ünü
aktar›yor: “Özellikle bütçesi ve paras› olmayan genç
sanatç›larla çal›fl›yoruz. Onlara ücretsiz halkla iliflki-
ler, medya iletiflimi hizmeti sunuyoruz, afifllerini ya-
p›yoruz, ürünlerinin teflhirinde yard›mc› oluyoruz.”
Bir de Febus Akademi kurulmufl, Okutmufl anlat›-
yor: “Febus Fikir Ekibi olarak günü her alanda iyi
okumaya çal›fl›r›z, s›n›rlar› daha ileri tafl›yarak. Sek-
törde bir uzmanl›k kavram› olmal› diyorsak neden
kendi akademimizi kurmayal›m düflüncesiyle yola
Mart 2013 KobiEfor 59