Page 61 - KobiEfor_Mart_2013
P. 61

ne kadar ihtiyaç duyduklar› her türlü
          altyap› iflleriyle de ilgilendiklerini di-
          le getiriyor: “‹letiflimin dünyay› de-
          ¤ifltirme gücüne inanan Febus; mar-
          kalar›n itibar›n› ve sat›fllar›n› art›r-
          madaki baflar›s›na tan›kl›k edecek
          olman›n ötesinde, bu keyifli yolcu-
          lu¤un bir parças› olmaktan dolay›
          çok mutlu. Çal›flt›¤› flirketlerle kar-
          fl›l›kl› güvene dayal›, uzun soluklu
          iliflkiler kurmay› ilke edinen Fe-
          bus’un olas› baflar›s›nda, birlikte
          çal›flt›¤› kiflileri müflteriden çok ifl orta¤› olarak gör-  ç›kt›k. Febus Akademi, özellikle kendi sektörümüze
          mesi önemli rol oynuyor.”                       yönelik gerekli prati¤e ulaflabilmede destek verecek.
                                                          TV habercili¤i, yöneticiler için medya yönetimi, etki-
            Sözü olan kurumlarla çal›flmak                 li iletiflim programlar›yla iletiflim ve habercilik ala-
            Çal›flt›klar› kurum ve markalar›n sektöründe söz  n›nda yeni bir e¤itim alg›s› oluflturmay› hedefleyen
          söyleyen oyuncu olmas›na önem verdiklerinin de al-  Febus Akademi, ekran karfl›s›nda meslek edinmek
          t›n› çizen Okutmufl, bir kurum veya markan›n iletifli-  isteyen bireyler için spikerlik ve sunuculuk e¤itimi
          minde halkla iliflkiler, kreatif ve medya sat›nalmas›-  de veriyor.”  Kalk›nma ajans› projelerine de destek
          n›n iyi planlanmas› ve bu ajanslar›n birbiriyle uyum  veren Febus, reklam filmi, metin yazarl›¤› ve senar-
          içinde çal›flmas›n›n önemine de¤iniyor. E¤itim, kül-  yo yazmada da iddial›.
          tür-sanat, sa¤l›k, spor, e-ticaret alanlar›nda hizmet
          veren Febus, kamu kurumlar›yla da çal›fl›yor. Son  KOB‹’ler için ders çal›flmak gerekiyor
          dönemde sa¤l›k ve spor sektörlerine yo¤unlaflt›kla-  Kürflat Okutmufl, KOB‹’lerin ajans tercihinde dik-
          r›n› kaydeden Okutmufl, ifl ortaklar›yla iliflkilerini ev-  kat edilmesi gereken noktalar› flöyle s›ral›yor: “‹lk
          lili¤e benzetiyor: “Kavgam›z, gürültümüz markam›z  iletiflimden sonra ajans, markan›zla ilgili dersini iyi
          ad›na. Bu uzun soluklu bir iliflki. Ancak heyecan› da  çal›flm›fl m›, markan›za zaman ay›rm›fl m›? Markan›-
          korumak laz›m.”                                 za, kurumunuza aç›klay›c›, net bir yol haritas› çizmifl,
            Kürflat Okutmufl, gelecek hedeflerinden de söze-  proje döküman› sunmufl mu? Bunlar mutlaka dikka-
          diyor: “Ald›¤› ifli düzgün yapan bir ajans olarak du-  te al›nmal›.”
          yulmak istiyoruz. Müflterilerimiz bize ‘Bu ajans çok  Okutmufl, flunlar› dile getiriyor: “Biz dersimizi çok
          dürüst’ diye gelsin. Çal›flt›¤›m›z markalar›n en iyi  iyi çal›fl›yoruz. 7 gün 24 saat müflterimizin yan›nda-
          ajans› olmak hedefindeyiz. ‹zmir, Antalya, Eskifle-  y›z. Bir markaya, kuruma iletiflim dan›flmanl›¤› hiz-
          hir’de temsilcilerimiz olmas› noktas›nda çal›fl›yoruz.”  meti veriyorsan›z 24 saat onun hizmetindesiniz. Biz
          Marka ve ajans›n ayn› masada samimi iliflkiler içeri-  amatör ruhla profesyonel hizmet veriyoruz. Biz mar-
          sinde oturmas› gerekti¤ine inanan Okutmufl, halkla  kan›n, kurumun içifllerindeki problemleri de çözmek
          iliflkiler taraf›nda baflar›n›n markan›n görünürlülü¤ü  için oraday›z. Baflar›s›zl›¤a bahane üretmek kolayd›r
          oldu¤unu söylüyor. Ancak bu çal›flma pazarlamaya  ancak biz baflar›l›, sürdürülebilir bir iliflkiye var›z. ‹fli-
          yans›mam›flsa, teflekkür edilmesi ve ajansla çal›fl›l-  mizi iyi yapmak zorunday›z. Kendimizi sürekli yeni-
          mamas›ndan yana olan Okutmufl, aç›ksözlü konuflu-  leyen, de¤iflen ve dönüflen bir ajans›z.”
          yor: “Her ajans yapt›¤› iflin baflar›l› olup olmad›¤›n›  Kürflat Okutmufl’un gönlü, her projenin bir ünlüye
          bilir. Bir ajans ‘bu çal›flmada baflar›l› olmad›m’ da di-  mecbur kalmadan iyi düflünülmüfl olmas›ndan yana.
          yebilmeli.”                                     Yükselen mecran›n ak›ll› telefonlar, tabletler ve mo-
                                                          bil dünyayla internet oldu¤unu ve sosyal medyan›n
            Genç sanatç›lar›n ‘sanat’›n›n hamisi          en öne ç›kan unsur oldu¤unu sözlerine ekliyor.
            Febus genç bir ajans olsa da iflin en bafl›nda sos-
          yal sorumlulu¤a da önem verilmifl. Okutmufl, ‹stan-                          www.febusmedya.com.tr
          bul Sanat Kültür ve E¤itim Derne¤i’ni kurduklar›n› ve
          derne¤in yönetim kurulu baflkanl›¤›n› yürüttü¤ünü
          aktar›yor: “Özellikle bütçesi ve paras› olmayan genç
          sanatç›larla çal›fl›yoruz. Onlara ücretsiz halkla iliflki-
          ler, medya iletiflimi hizmeti sunuyoruz, afifllerini ya-
          p›yoruz, ürünlerinin teflhirinde yard›mc› oluyoruz.”
            Bir de Febus Akademi kurulmufl, Okutmufl anlat›-
          yor: “Febus Fikir Ekibi olarak günü her alanda iyi
          okumaya çal›fl›r›z, s›n›rlar› daha ileri tafl›yarak. Sek-
          törde bir uzmanl›k kavram› olmal› diyorsak neden
          kendi akademimizi kurmayal›m düflüncesiyle yola
                                                                                      Mart 2013 KobiEfor 59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66