Page 48 - KobiEfor_Mart_2013
P. 48
HABER
Yeni teflvik
sistemi ve
KOB‹ destekleri
Ekonomi Bakanl›¤›
Teflvik Uygulama ve Ya-
banc› Sermaye Genel
Müdürlü¤ü D›fl Ticaret
Uzman› ‹smet ‹nce, yeni
Teflvik Kanunu hakk›n-
da bilgi verdi. Bölgesel
teflvik uygulamalar›n›n
‹smet ‹nce
bölgeler aras› geliflmifl-
lik farkl›l›klar›n› azalt-
may› amaçlad›¤›n› belir-
ten ‹nce, stratejik yat›r›mlar›n teflvikini önemsedikle-
rini kaydetti. Örneklerle vergi indirimleri, OSB’de ya-
t›r›m, stratejik yat›r›mlar konular›na de¤inen ‹nce, maden, enerji, kültür, koruma ve geliflim bölgelerin-
yeni Teflvik Kanunu’ndan yararlanmak isteyenleri bu de turizm, e¤itim, Ar-Ge yat›r›mlar›, biyoteknolojik
y›l bafllamalar›n›n getirece¤i avantajlar konusunda yat›r›mlar, asgari 5 firman›n birlikte kümelenme ya-
bilgilendirdi. ‹smet ‹nce, yeni kanun kapsam›nda t›r›mlar›n›n öncelikli oldu¤unu vurgulad›.
Elektronik Tafl›mac›l›k A¤› (ETA) Nedir?
ETA (Elektronik Tafl›mac›l›k A¤›), yurtiçi tafl›ma lebine an›nda teklif veriyor, uygun arac› buluyor,
hizmetlerinde önemli paya ve tecrübeye sahip ve tafl›ma süresince takip sistemleriyle takip ediyor,
tafl›mac›l›kta köklü de¤iflim hamlesi hedefleyen faturay› düzenliyor ve istenilen adrese gönderiyor.
Borusan Lojistik taraf›ndan 2012 y›l›nda kuruldu. Yüke ait tüm sorumluluk ETA’da. Tüm yükler tafl›-
Türkiye’deki tüm kamyon ve TIR’lar› yönetiyor ol- y›c› sorumluluk sigortas› kapsam›nda tafl›n›yor.
sa yarataca¤› verimlilik ve maliyet avantaj›n›n çev- ETA, deneyim, sat›n alma gücü ve imkanlar›n›
reye, ülkeye, sektöre ne kadar katk› sa¤layabilece- paylaflt›¤› kamyoncu esnaf› ile aradaki ilave mali-
¤ini gören ETA, yeni ifl modeliyle tafl›mac›l›k hiz- yet yaratan tüm arac›lar› ortadan kald›r›yor. Kam-
metini internete tafl›d›. ETA, bireysel giriflimci kam- yonlar›n sürekli hareket etmelerini sa¤layacak ifl
yoncu esnaf›n› Türkiye’nin en büyük, en efektif ve f›rsatlar› yaratarak zaman ve paradan tasarruf sa¤-
son teknolojileri kullanan filosu haline getirirken l›yor, sa¤lad›¤› tasarrufu maliyet avantaj› olarak
Türkiye ekonomisinin dinami¤i say›lan küçük ve sunuyor. Web sitesine üye olundu¤unda istenilen
orta büyüklükteki iflletmelere (KOB‹’lere) bu kay- an, yükün nereden nereye ne kadara tafl›nabilece-
naktan faydalanma imkan› sa¤l›yor. Sisteme üye ¤i ö¤renilebiliyor, gelen teklif uygun bulunursa sa-
olan nakliyeciler ifl f›rsatlar›na mobil kanallar üze- t›n al›nabiliyor. Ödemeleri kredi kart› ile yapma
rinden do¤ru zamanda ve do¤ru yerde h›zla ula- imkan› sa¤layarak nakit riskini ortadan kald›ran
fl›p ifl süreklili¤ine kavuflurken yük sahipleri de ETA, Türkiye’de ilk kez tafl›ma hizmeti ödeme-
her an takip edilebilir sigortal› nakliye hizmetleri- lerinde taksitlendirme ve öteleme imkan› su-
ni ilave bedel ödemeden piyasa fiyatlar›nda ve nuyor. Yükü tafl›yan araç, 7/24 takip
pratik bir flekilde al›yor. edilebiliyor, müflterilere sevkiyat za-
ETA, GOSB Teknopark’ta kendi gelifltirdi¤i man› bildirilebiliyor, firmaya ait sevki-
yaz›l›m ve teknolojilerle yük ve araç, konu- yatlarla ilgili tüm bilgilere anl›k ola-
muna, yönüne, özellik ve tercihlerine ba¤l› rak web sayfas› üzerinden kullan›c›
flekilde optimize edilerek efllefltiriyor, araç- ad›yla eriflilebiliyor. ETA ile yap›la-
lar›n fazladan yol yapmas›, bekleme- cak her tafl›mada yaflam konforu-
si, en uygun ifli bulabilmek için ara- nu çok etkileyen trafik ve çevre
c›lara ihtiyaç duymas› gibi ve- kirlili¤ine karfl› bir ad›m daha
rimsizlikleri ortadan kald›r›- at›lm›fl olacak. Bofl hareketle-
yor. Mobil teknolojiler saye- rin azalmas› ve eski araçlar›n
sinde nakliyeci yoldayken bir yenilenmesi sayesinde çevresel
sonraki iflini planlayabilmesi, sürdürülebilirli¤e büyük katk›s›
kolayl›kla ifl imkanlar›na ula- olan proje ile her y›l 10 milyon
flabilmesi h›z ve maliyet avan- a¤aca eflde¤er bir sal›m›n› orta-
taj› yarat›yor. ETA sevkiyat ta- dan kald›rma f›rsat› do¤acak.
46 KobiEfor Mart 2013