Page 51 - KobiEfor_Mart_2013
P. 51

sanayisinin kalbinin att›¤› yerdir. Perflembe Pazar›
          kültürü çok farkl›d›r. Oradan yetiflmifl insan say›s›
          gittikçe azal›yor. Bizim dönemimizdeki insanlar›n ço-
          ¤u art›k çal›flm›yor. O kültürden sonra günümüz ça-
          l›flma flartlar›na adaptasyon çok zor oluyor gerçek-
          ten.”
            Basketbol ve masa tenisi oynayan, arkadafllar›yla
          tiyatro, sinema, konser gibi etkinliklere kat›lan Ke-
          tenci, ayn› zamanda o s›ralar çelik çekme boru tica-
          reti yapan ve pnömatik makineler üzerine bir atölye
          açan amcas›n›n yan›na gidip gelir. Üniversite bitince
          bir gazete ilan›yla buldu¤u Necatibey Caddesi’ndeki
          bir mühendislik firmas› Nemtafl’ta ifle bafllar. Çal›fl-
          ma süresi içerisinde flirket yöneticili¤i ve ifl yapma
          becerisini kazand›ktan sonra gelen ortakl›k teklifini
          kabul eder, tesisat malzemeleri a¤›rl›kl› tedarik flir-
          keti Bat› Kolektif’i Perflembe Pazar›’nda kurar. Orta-
          ¤› ayr›l›nca üniversiteden bir arkadafl›yla Bat›san Li-  için ihraç ürünlerin hammaddesinden yar› mamülle-
          mited fiirketi’ni, bu flirketler devam ederken Hikmet  rine kadar tamam›n›n yüzde 100 yerli ürünlerden el-
          Bilgin’le fiener Teknik Limited fiirketi’ni kurar. Bat›-  de edilmesi gerekti¤ine inan›yor: “Bizim elbirli¤iyle
          san, çelik çekme boru, fiener Teknik ise paslanmaz  üretmekten baflka çaremiz yok, istihdam yaratmal›-
          çelik boru al›p satar. 1989’da Zeytinburnu Demirciler  y›z. Genç bir ülkeyiz, yetiflmifl insanlar›m›z da kalk›n-
          Sitesi’ne ve PERPA’ya geçen Ketenci, “PERPA’da flu-  ma hamlemizin bir parças› olmal›.”
          be açt›k, ayr›ca paslanmaz boru ve fittings yapan bir  ‹fl hayat›nda örnek ald›¤› insan amcas› Ayd›n Ke-
          atölye kurduk, ticaretin yan›s›ra üretime baflla-   tenci’dir: “Kararl› olmas›, yap›c›l›¤› beni etkile-
          d›k, kalite bilinci önplanda oldu¤u için sa-            mifltir, ‘ben de giriflimci olmal›y›m’ dedirtti
          nayiye geçtik. Fabrikalar›n ihtiyaçlar›   Borflen          bana.” Ama Ketenci’nin hayat›nda as›l
          do¤rultusunda özel imalatlar da yap-    Boru’nun            önemli pay; dürüstlü¤ü, efendili¤i ve
          maya bafllad›k” diyor.                                        güvenilirlili¤iyle babas› ve omuz
            Zeytinburnu’ndan DES Sanayi         önümüzdeki              omuza çal›flt›¤› erkek kardeflleri Fer-
          Sitesi’ne 1997’de tafl›n›r. DES’te    5 y›ll›k hedefi           hat ve Osman Ketenci’ye ait. Dü-
          ticarete bafllar. 2003’te Dudullu                               rüst ve azimli olman›n kendisini
          OSB’de fabrikan›n temelini atar.     2 kat büyümek             baflar›ya tafl›d›¤›na inanan Keten-
          2005’te flirketi tamamen burada       ve uluslararas›           ci’nin s›rr› ekip çal›flmas›na verdi¤i
          toplar. Ketenci, “fiu anda 13 bin                              önemde yat›yor. Etik kurallar içinde
          500 metrekaresi kapal›, 8 bin met-  arenada markas›n›        yap›lmamas› gereken hareketlerde
          rekaresi aç›k alanda üretim yap›yo-   perçinlemek.          çok affedici olmasa da bu kurallar›n
          ruz. 18 bin çeflit ürünümüz var. Borflen                    d›fl›ndaki hareketlerde hoflgorülü. Kalite-
          Boru, 1983’te üretici flirket olarak kuruldu,            li ürün ve h›zl› teslimin önemine inanan Ke-
          1986’dan itibaren tek firma oldu. Sanayi tesis-     tenci, yetenekli, ak›ll›, kendini ifline verebilen ki-
          lerinin ihtiyaç duydu¤u özel ürünlerimiz de var. Port-  flilerle çal›flmay› tercih ediyor. Sabah kahvalt›dan
          föyünde 4 bin flirket bulunan Borflen Boru, faal 2 bin  sonra ifl düflünmeye bafllayan Ketenci’nin sosyal ha-
          firman›n ihtiyac›n› karfl›layacak sto¤a sahip. G›da,  yat› fabrika kap›s›ndan ç›k›nca bafll›yor, ifli eve tafl›-
          kimya, demir-çelik sektörleri baflta olmak üzere tüm  m›yor, haftasonlar› çal›flm›yor.
          sanayiye paslanmaz dikiflli boru üretiyoruz” diyor.   Haftasonlar›n› efliyle, ailesiyle sinemaya, tiyatro-
            Borflen Boru’nun önümüzdeki 5 y›ll›k hedefi, bü-  ya, konserlere gidiyor, masa tenisi ve basketbol oy-
          yüme, iflçi say›s›, kapasite, ciro gibi tüm de¤erleriy-  nuyor. Tüm müzik dallar›n› sevse de favorisi Türk
          le üretim kapasitesini artt›rarak 2 kat büyümek. Tür-  Sanat Müzi¤i. Ve çocukluk hayalinin peflinde koflu-
          kiye’de marka olan Borflen Boru’nun uzun vadeli he-  yor: “Bir çiftlik kurmak istiyorum. Çok yak›nda orga-
          defiyse uluslararas› arenada markas›n› perçinlemek.  nik tar›m yapaca¤›m. Yer araflt›r›yoruz.” Seyahatle-
          Ar-Ge çok önemli: “Türkiye’de ilk defa özel sektörde  rinde Avrupa’y› tercih ediyor, gitti¤i flehirlerin tarihi
          imalatç› olarak tüm sanayiye hizmet veren tam kap-  kültürel yerlerini, müzelerini geziyor, Macar, ‹talyan
          saml› bir laboratuvara sahibiz. Malzemenin chec-  ve Finlandiya mutfa¤›n› seviyor. Çiftli¤ini kurduktan
          kup’unu yapabilecek donan›mday›z. Kalite bilincinin  sonra dünyay› gezmek istiyor, gidemedi¤i Uzakdo-
          yerleflmesinde laboratuvar›m›z olmazsa olmaz›m›z.”   ¤u, Amerika ve Avustralya’ya gidecek. Tatillerde ter-
            “Kalk›nman›n yolu üretimden geçer” diyen Keten-  cihi ‹zmir, Antalya ve çevrelerinden yana. Yak›n Türk
          ci, hammaddesinden yar› mamül ürünlerine kadar  tarihi ve polisiye kitaplar, KobiEfor, Dünya Gazetesi
          yüzde 70’inin ithalat yoluyla elde edilen ürünlerin  ve Vatan Gazetesi’ni, ayr›ca internetten günlük ha-
          ihraç edildi¤ini belirterek, Türkiye’nin kalk›nabilmesi  berleri mutlaka okuyor.
                                                                                      Mart 2013 KobiEfor 49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56