Page 51 - KobiEfor_Mart_2013
P. 51
sanayisinin kalbinin att›¤› yerdir. Perflembe Pazar›
kültürü çok farkl›d›r. Oradan yetiflmifl insan say›s›
gittikçe azal›yor. Bizim dönemimizdeki insanlar›n ço-
¤u art›k çal›flm›yor. O kültürden sonra günümüz ça-
l›flma flartlar›na adaptasyon çok zor oluyor gerçek-
ten.”
Basketbol ve masa tenisi oynayan, arkadafllar›yla
tiyatro, sinema, konser gibi etkinliklere kat›lan Ke-
tenci, ayn› zamanda o s›ralar çelik çekme boru tica-
reti yapan ve pnömatik makineler üzerine bir atölye
açan amcas›n›n yan›na gidip gelir. Üniversite bitince
bir gazete ilan›yla buldu¤u Necatibey Caddesi’ndeki
bir mühendislik firmas› Nemtafl’ta ifle bafllar. Çal›fl-
ma süresi içerisinde flirket yöneticili¤i ve ifl yapma
becerisini kazand›ktan sonra gelen ortakl›k teklifini
kabul eder, tesisat malzemeleri a¤›rl›kl› tedarik flir-
keti Bat› Kolektif’i Perflembe Pazar›’nda kurar. Orta-
¤› ayr›l›nca üniversiteden bir arkadafl›yla Bat›san Li- için ihraç ürünlerin hammaddesinden yar› mamülle-
mited fiirketi’ni, bu flirketler devam ederken Hikmet rine kadar tamam›n›n yüzde 100 yerli ürünlerden el-
Bilgin’le fiener Teknik Limited fiirketi’ni kurar. Bat›- de edilmesi gerekti¤ine inan›yor: “Bizim elbirli¤iyle
san, çelik çekme boru, fiener Teknik ise paslanmaz üretmekten baflka çaremiz yok, istihdam yaratmal›-
çelik boru al›p satar. 1989’da Zeytinburnu Demirciler y›z. Genç bir ülkeyiz, yetiflmifl insanlar›m›z da kalk›n-
Sitesi’ne ve PERPA’ya geçen Ketenci, “PERPA’da flu- ma hamlemizin bir parças› olmal›.”
be açt›k, ayr›ca paslanmaz boru ve fittings yapan bir ‹fl hayat›nda örnek ald›¤› insan amcas› Ayd›n Ke-
atölye kurduk, ticaretin yan›s›ra üretime baflla- tenci’dir: “Kararl› olmas›, yap›c›l›¤› beni etkile-
d›k, kalite bilinci önplanda oldu¤u için sa- mifltir, ‘ben de giriflimci olmal›y›m’ dedirtti
nayiye geçtik. Fabrikalar›n ihtiyaçlar› Borflen bana.” Ama Ketenci’nin hayat›nda as›l
do¤rultusunda özel imalatlar da yap- Boru’nun önemli pay; dürüstlü¤ü, efendili¤i ve
maya bafllad›k” diyor. güvenilirlili¤iyle babas› ve omuz
Zeytinburnu’ndan DES Sanayi önümüzdeki omuza çal›flt›¤› erkek kardeflleri Fer-
Sitesi’ne 1997’de tafl›n›r. DES’te 5 y›ll›k hedefi hat ve Osman Ketenci’ye ait. Dü-
ticarete bafllar. 2003’te Dudullu rüst ve azimli olman›n kendisini
OSB’de fabrikan›n temelini atar. 2 kat büyümek baflar›ya tafl›d›¤›na inanan Keten-
2005’te flirketi tamamen burada ve uluslararas› ci’nin s›rr› ekip çal›flmas›na verdi¤i
toplar. Ketenci, “fiu anda 13 bin önemde yat›yor. Etik kurallar içinde
500 metrekaresi kapal›, 8 bin met- arenada markas›n› yap›lmamas› gereken hareketlerde
rekaresi aç›k alanda üretim yap›yo- perçinlemek. çok affedici olmasa da bu kurallar›n
ruz. 18 bin çeflit ürünümüz var. Borflen d›fl›ndaki hareketlerde hoflgorülü. Kalite-
Boru, 1983’te üretici flirket olarak kuruldu, li ürün ve h›zl› teslimin önemine inanan Ke-
1986’dan itibaren tek firma oldu. Sanayi tesis- tenci, yetenekli, ak›ll›, kendini ifline verebilen ki-
lerinin ihtiyaç duydu¤u özel ürünlerimiz de var. Port- flilerle çal›flmay› tercih ediyor. Sabah kahvalt›dan
föyünde 4 bin flirket bulunan Borflen Boru, faal 2 bin sonra ifl düflünmeye bafllayan Ketenci’nin sosyal ha-
firman›n ihtiyac›n› karfl›layacak sto¤a sahip. G›da, yat› fabrika kap›s›ndan ç›k›nca bafll›yor, ifli eve tafl›-
kimya, demir-çelik sektörleri baflta olmak üzere tüm m›yor, haftasonlar› çal›flm›yor.
sanayiye paslanmaz dikiflli boru üretiyoruz” diyor. Haftasonlar›n› efliyle, ailesiyle sinemaya, tiyatro-
Borflen Boru’nun önümüzdeki 5 y›ll›k hedefi, bü- ya, konserlere gidiyor, masa tenisi ve basketbol oy-
yüme, iflçi say›s›, kapasite, ciro gibi tüm de¤erleriy- nuyor. Tüm müzik dallar›n› sevse de favorisi Türk
le üretim kapasitesini artt›rarak 2 kat büyümek. Tür- Sanat Müzi¤i. Ve çocukluk hayalinin peflinde koflu-
kiye’de marka olan Borflen Boru’nun uzun vadeli he- yor: “Bir çiftlik kurmak istiyorum. Çok yak›nda orga-
defiyse uluslararas› arenada markas›n› perçinlemek. nik tar›m yapaca¤›m. Yer araflt›r›yoruz.” Seyahatle-
Ar-Ge çok önemli: “Türkiye’de ilk defa özel sektörde rinde Avrupa’y› tercih ediyor, gitti¤i flehirlerin tarihi
imalatç› olarak tüm sanayiye hizmet veren tam kap- kültürel yerlerini, müzelerini geziyor, Macar, ‹talyan
saml› bir laboratuvara sahibiz. Malzemenin chec- ve Finlandiya mutfa¤›n› seviyor. Çiftli¤ini kurduktan
kup’unu yapabilecek donan›mday›z. Kalite bilincinin sonra dünyay› gezmek istiyor, gidemedi¤i Uzakdo-
yerleflmesinde laboratuvar›m›z olmazsa olmaz›m›z.” ¤u, Amerika ve Avustralya’ya gidecek. Tatillerde ter-
“Kalk›nman›n yolu üretimden geçer” diyen Keten- cihi ‹zmir, Antalya ve çevrelerinden yana. Yak›n Türk
ci, hammaddesinden yar› mamül ürünlerine kadar tarihi ve polisiye kitaplar, KobiEfor, Dünya Gazetesi
yüzde 70’inin ithalat yoluyla elde edilen ürünlerin ve Vatan Gazetesi’ni, ayr›ca internetten günlük ha-
ihraç edildi¤ini belirterek, Türkiye’nin kalk›nabilmesi berleri mutlaka okuyor.
Mart 2013 KobiEfor 49