Page 45 - KobiEfor_Mart_2013
P. 45
nünde imkanlar sa¤l›yor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Kaan Gürgenç sahte ve ka-
Bakanl›¤› verilerine göre, KOSGEB desteklerinden çak akaryak›t kullan›m›yla
yararlanan iflletmelerin; yüzde 65’inin destekten devlete; ciddi kazalar ve a¤›r
sonra cirolar›nda, yüzde 42’sinin ise istihdamlar›nda tonajl› araçlar›nda karayolla-
art›fl belirlenmifltir. Ar-Ge yapmayan iflletmelerin r›na verdi¤i zararlara dikkat
yüzde 82’sinin ise destekten sonra Ar-Ge faaliyetle- çekti. Borusan Lojistik’in Bal-
rine bafllad›klar› belirlenmifltir. Türkiye genelinde nak’› sat›n almas›yla sektör-
KOSGEB’in kulland›rd›¤› destek tutar› 2012 y›l›nda de liderli¤ini pekifltirdi¤ini
292 milyon 500 bin TL olmufltur. ‹limiz genelinde ise anlatan Gürgenç, gerçek bir
Kocaeli’nin kulland›¤› destek miktar› yaklafl›k 9 mil- lojistik flirketi olarak de¤er
yon 740 bin TL’dir. Oransal olarak Türkiye’de kullan- yaratmak için yola ç›kt›klar›n›
Kaan Gürgenç
d›r›lan KOSGEB desteklerinin, nüfusumuza göre yük- söyledi. Türkiye’de tafl›mac›-
sek olmas›na ra¤men en az yüzde 5 olmas› gerekti- l›k sektöründe bir ilke imza
¤ini düflünüyoruz.” atarak ETA’y› (Elektronik Tafl›-
mac›l›k A¤›) kurduklar›n› anlatan Gürgenç, tafl›mac›-
TOSYÖV Kocaeli’ye üyelik ça¤r›s› l›k sektöründe kamyonculuk hizmetine ihtiyaç duyan
Aç›l›flta konuflan TOS- tüketiciyle kamyoncular› biraraya getirmeyi amaçla-
YÖV Kocaeli Destekleme d›klar›n› dile getirdi. Bafllang›çta yaklafl›k 1500 kam-
Derne¤i Baflkan› U¤ur Sa- yoncuyla çal›flt›klar› bilgisini veren Gürgenç, bu pro-
ray, TOSYÖV hakk›nda ka- jede Turkcell, Garanti Bankas› ve Shell ile ortakl›k
t›l›mc›lar› bilgilendirdi. yapt›klar›n› kaydetti. ETA ifl modelinin dünyada bir
TOSYÖV Kocaeli Destekle- ilk oldu¤unu vurgulayan Gürgenç, sistemin tamamen
me Derne¤i’nin çal›flmala- Türk mühendisler ve yaz›l›m mühendisleri taraf›ndan
r›ndan da sözeden Saray, tasarlan›p, hayata geçirildi¤ini vurgulad›. Partnerle-
Do¤u Marmara Kalk›nma rinden Shell’in bu modeli Çin’e götürmek istedi¤ini
Ajans›’n›n (MARKA) yak›n belirten Gürgenç, ETA’n›n bas›n lansman›n›n da 5
zamanda dernek üyesi ol- Mart’ta gerçeklefltirilece¤ini aç›klad›.
U¤ur Saray du¤unu belirtti. Ajans› tem-
silen MARKA Genel Sekre- Easy Card ile kolay ödeme
teri’nin de TOSYÖV Kocaeli Garanti Bankas› Tica-
Destekleme Derne¤i yeni yönetim kurulunda yer al- ri Kartlar’dan Gülçin Te-
d›¤›n› aktaran Saray, ifl, akademi ve kamu dünyas›- latar, KOB‹’lerin nakit
n› buluflturduklar›n› vurgulad›. Saray, sanayicilere ak›fllar›nda ciddi sorun-
seslenerek güçlerini birlefltirme ça¤r›s› yapt›; “Gelin lar gördüklerini, bu
hep beraber bu yolda yürüyelim” dedi. amaçla Easy Card’› ge-
lifltirdiklerini anlatt›.
Çevreye, verimlili¤e katk› Easy Card’› yeni iflbirlik-
Eta Tafl›mac›l›k ad›na konuflan Borusan Lojistik leriyle güçlendirdiklerini
Genel Müdürü Kaan Gürgenç, dünyada tüketim al›fl- belirten Telatar, Easy
kanl›¤›n›n de¤iflmemesi halinde krizlerin giderek ar- Card&ETA ‹flbirli¤i çer-
taca¤›n› belirtti. Gürgenç, lojistik sektöründe Türki- Gülçin Telatar çevesinde tafl›mac›l›k
ye’nin en büyük 10 lojistik flirketinin pazar pay›n›n ücretinin 20 gün geç
yüzde 15 oldu¤unu, trafi¤e kay›tl› 800 bin araç bu- ödemeyle ve 6 taksitle
lundu¤unu söyledi. Araç sahiplili¤inin bireysel oldu- ödenebilece¤ini aç›klad›. Easy Card için komisyon ve
¤unu, sermaye birikiminin ise bulunmad›¤›n›, tekno- ekstra ücret talep edilmedi¤ini de vurgulayan Tela-
loji kullan›m›n›n çok s›n›rl›, kontrol ve regülasyonla- tar, KOB‹’lere özel kredi kart› Easy Card avantajlar›y-
r›n ise yetersiz oldu¤unu ifade eden Gürgenç, Türki- la onlar›n nakit ak›fl›n› kolaylaflt›rd›klar›n› ifade etti.
ye’nin küresel rekabetçilik 2012-2013 endeksinde
43’ncü s›rada yer ald›¤›n› kaydetti ve flöyle konufltu:
“Sera gazlar›n›n enerji sektöründen sonra en önde
gelen kaynaklar›ndan birisi ulaflt›rma sektöründeki
2
CO sal›n›m›d›r, bunun yüzde 88.7’si karayolu tafl›-
mac›l›¤›ndan gelmektedir. Karayolu ile ortaya ç›kan
sal›n›m do¤aya 1.5 milyar a¤ac›n kazand›r›lmas› ile
ancak s›f›rlanabilir. Verimsiz çal›flma sadece maliyet-
leri yükseltmekle kalmay›p ayn› miktardaki yükün
daha fazla araç, daha fazla yak›t, daha fazla trafik ve
daha fazla çevre kirlili¤i ile tafl›nmas›na neden ol-
maktad›r.”
Mart 2013 KobiEfor 43