Page 98 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 98

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K



          destek veriyor. Orta ve uzun vadede ise, sektörün  uzmanlaflmas› ve derinleflmesi ad›na ciddi ad›mlar
          –devlet deste¤iyle– bölgeye yönelik alternatif lojistik  olarak dikkat çekiyor. Bugün itibar›yla Türk lojistik
          koridorlar tasarlama zorunlulu¤u hala sürüyor. Tür-  sektörü “Tafl›mac›l›ktan Lojisti¤e” evrilen bir süreci
          kiye bugün sadece Avrupa ve Ortado¤u pazar›na de-  yafl›yor. Sektör firmalar›, nitelikli iflgücü kayna¤›,
          ¤il tüm dünyada yaklafl›k 240 gümrük noktas›na ih-  sermaye gücü, yat›r›mlar› ve araç filolar›yla 10 y›l ön-
          racat yapan bir ülke konumunda ve 2023 hedefleri-  cesine göre çok önemli bir mesafe kaydetmifl du-
          ne eriflme yolunda daha uzak pazarlara da ulaflarak  rumda. Sektör firmalar› bugün sadece kendi ülkesin-
          bu pazarlardaki pay›n› art›rmak zorunda.        de de¤il ihtiyaç duyulan, pazar imkân› bulunan her
            Di¤er taraftan tafl›mac›l›k ve lojistik sektörünün  ülkede lojistik yat›r›m yapabilme kabiliyet ve kapa-
          geçti¤imiz y›l oldu¤u gibi bu y›lda yurtd›fl› pazarlara  sitesine sahip. Dünya Bankas› 2010 ‘Lojistik Perfor-
          aç›lma ve bu pazarlarda etkin olma ifltah›n›n artt›¤›-  mans Endeksi’nde yükseliflini sürdüren Türk lojistik
          n› görüyoruz. Global marka olma yolunda stratejik  sektöründe bafllayan geliflim ve de¤iflimin, küresel
          iflbirliklerine imza atan ve ciddi yat›r›mlar yapan flir-  ba¤lamda da tüm ilgililer taraf›ndan anlafl›lmas› ve
          ketlerin say›s› giderek art›yor. Yurt içi pazar›nda bel-  bilinmesine imkan sa¤l›yor. Kademeli olarak  artan
          li bir büyüklü¤e ulaflan firmalar›n Avrupa, ABD, Kaf-  lojistik performans›, Hong Kong, Dubai, Hollanda
          kaslar ve Asya’da gerek iflbirli¤i/ortakl›k gerekse  örne¤indeki gibi Türkiye’nin bölgesinin lojistik üssü
          acenta/depo/filo yat›r›mlar› ile bu ülkelerde de büyü-  olmas› konusunda önemli geliflmeler kaydedece¤ine
          meyi amaçlad›klar› görülüyor. Bu aç›l›mlar sektörün  ve yat›r›mlar› çekmeye devam edece¤ine iflaret.

                          LOJ‹ST‹K SEKTÖR HABERLER‹


            ADR için Treyler Zirvesi
            Treyler Sanayicileri Derne¤i (TREDER), 1 Ocak
          2014’den itibaren yürürlü¤e girecek ADR Yönetmeli-
          ¤i için sektör paydafllar›n› bir araya getirdi. Düzenle-
          nen Treyler Zirvesi’nde “Tehlikeli Maddelerin Tafl›n-
          mas›nda Yeni Dönem” kamu ve özel sektör taraf›n-
          dan de¤erlendirildi. Özellikle e¤itim, güvenlik dan›fl-
          man›, kademeli geçifl, mevcut araçlar›n durumu, gü-
          venli tafl›mac›l›k mevzuat› gigi konular, son bilgiler
          ›fl›¤›nda ele al›nd›.
             Treder Yönetim Kurulu Baflkan› Kaan Salt›k zirve-
          de yapt›¤› konuflmada flöyle konufltu: “Bugün Tre-
          der'in 16 üyesi y›ll›k 20.000 adetlik Türkiye treyler
          pazar›n›n yüzde 65’ini üretiyor. Y›lda 4 bin 500 trey-
          leri ise Avrupa ve Rusya baflta olmak üzere Asya, Af-
          rika ve Orta Do¤u pazarlar›na sat›yor. Otomotiv sek-
          törümüzdeki trendin aksine, ülkemizdeki treyler sa-  bazlar, boyalar, oksijen, asetilen, karpit gibi gazlar
          t›fllar›nda, ithalat›n pay› toplam pazar›n yüzde 5’i  ve patlay›c› maddelerle birlikte bir y›lda takribi 33
          dahi de¤il.”                                    milyon ton tehlikeli madde tafl›nd›. Tehlikeli madde
            Salt›k’›n verdi¤i bilgiyle, EPDK/Petder verilerine  tafl›mac›l›¤› için, 2012 y›l›nda 1 milyondan fazla se-
          göre geçti¤imiz y›l Türkiye’de 20 milyon ton akarya-  fer yap›ld›. Bu tafl›malar Dernek verilerine göre 20
          k›t ve LPG tüketildi. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merke-  bin adede yak›n kamyon tanker ve tanker treyler ta-
          zi’nin 2012 y›l› verilerine göre bu rakam Türkiye’de-  raf›ndan gerçeklefltirildi.
          ki tehlikeli madde tafl›mac›l›¤›n›n sadece yüzde   TSE Baflkan› Hulusi fientürk, TSE’nin önümüzdeki
          60’›na denk geliyordu ve kimyevi maddeler, asitler,  dönemde 300 milyon dolardan fazla yat›r›m yapaca-
                                                          ¤› bilgisini verdi: “K›rk›n üzerinde akreditasyon ya-
                                                          p›yoruz. Sanayicilerimizi d›fla ba¤›ml›l›ktan kurtar-
                                                          mak zorunday›z. Biz TSE olarak bütün uygunluk bel-
                                                          gelerini vermeye talip de¤iliz. Bunu özel kurufllar›n
                                                          yapmas›n› istiyoruz. Biz özel kurulufllar›n giremeye-
                                                          ce¤i alanlara girece¤iz. Her alana girmeyece¤iz ama
                                                          girecek gibi altyap›m›z› sa¤layaca¤›z; çünkü fiyatlar›
                                                          dengede tutma görevimiz var.”
                                                            Tehlikeli Mal ve Kombine Tafl›mac›l›k Genel Mü-
                                                          dürü Mehdi Gönülalçak ise iç su tafl›mac›l›¤› d›fl›nda
                                                          Türkiye’nin ADR’nin tümüne taraf oldu¤unu, 1 Ocak
                                                          2014 y›l›ndan sonra s›k› bir denetlemeye bafllaya-

          96 KobiEfor Aral›k 2013
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103