Page 67 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 67

HABER



          TUSKON ifl insanlar›n› ticarette buluflturdu



              Türkiye ‹fladamlar› ve Sanayiciler
           Konfederasyonu (TUSKON) taraf›ndan
          düzenlenen 19. Türkiye - Dünya Ticaret
           Köprüsü 2013 program› 130 ülkeden
          1.500 ifl insan›n› ‹stanbul’da buluflturdu.


         T       ürkiye ‹fladamlar› ve Sanayiciler Konfede-
                 rasyonu’nun (TUSKON), Ekonomi Bakanl›¤›
                 koordinasyonunda ve Türkiye ‹hracatç›lar
                 Meclisi (T‹M) deste¤iyle düzenledi¤i ‘Türki-
                 ye-Dünya Ticaret Köprüsü 2013’ program›,
          ‹stanbul’da gerçeklefltirildi. 130 ülkeden 1.450 ifl in-
          san›, Türkiye’den 1.500 ifl insan› ile biraraya geldi.
          Türkiye – Dünya Ticaret Köprüsü 2013’ün aç›l›fl›n›  di ve 10’un üzerinde köprü program› gerçeklefltirildi.
          Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤layan, TUSKON Baflkan›   2010 y›l›ndan itibaren program› tüm dünyadan kat›l›-
          R›zanur Meral ve T‹M Baflkan› Mehmet Büyükekfli   ma aç›k flekilde düzenlenmeye baflland› ve binlerce
          gerçeklefltirdi. Türkiye-Dünya Ticaret Köprüsü 2013  yerli ve misafir ifladam›m›z› biraraya getiren bir ko-
          program›n›n temas› G›da ve Tar›m sektörü oldu.  numda oldu. Ortaya ç›kan sonuçlar ve artan ra¤bet
            Ticaret Köprüsü’nün aç›l›fl›nda düzenlenen bas›n  sebebiyle, verimimizi artt›rmak ve talebe cevap vere-
          toplant›s›nda konuflan Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤la-  bilmek ad›na 2011 y›l› itibar›yla ticaret köprülerini sek-
          yan, organizasyonun Türk ekonomisi için son dere-  törel olarak organize etmeye karar verdik.” Daha ön-
          ce önemli oldu¤unu TUSKON ticaret köprülerinin bir  ce g›da, inflaat ve tekstil baflta olmak üzere farkl› sek-
          gönül köprüsü oldu¤unu söyledi. Tar›m ve g›da sek-  törler odakl› düzenlenen dünya köprülerinin 19.sunu
          törünün gelecekte dünyada petrolden daha önemli  g›da, h›zl› tüketim mamulleri, tar›m ve ilgili makinalar
          bir konuma sahip olaca¤›n› aktaran Ça¤layan, çal›-  olarak belirlediklerini aktaran Meral, ticaret köprüsü-
          flan nüfusun 4’te 1’inin tar›m sektöründe oldu¤unu,  nün 1904 uluslararas› ve yerel firmay› biraraya getir-
          dünyan›n en büyük 7’nci tar›m ekonomisi olarak bu-  di¤ini aktard›. Meral, program sonunda 25 bin ifl gö-
          gün 6 bin 60 firman›n 205 ülkeye ve gümrük bölge-  rüflmesinin yap›lmas›n› beklediklerini, G›da, Tar›m,
          sine tar›m ürünleri ihracat› etti¤ini aktard›. Ça¤layan,  H›zl› Tüketim Mamulleri ve ilgili makinalar sektörleri-
          2023’te 40 milyar dolarl›k tar›m ürünleri ihracat› he-  ne odaklan›lan bu programa Latin Amerika’dan 55,
          defini yakalamay› hedeflediklerini söyledi. TUS-  Asya Pasifik’ten 221, Afrika’dan 676, Ortado¤u’dan
          KON’un, özellikle Afrika’ya ve Amerika’ya yap›lan ti-  31, Avrupa ve Balkanlar’dan 110, Avrasya’dan 306 ve
          carette çok önemli bir konumda oldu¤unu söyleyen  Kuzey Amerika’dan 20 ifl insan› olmak üzere toplam
          Bakan Ça¤layan, “Afrika’ya yap›lan ticarette TUS-  1453 kiflinin ifltirak etti¤ini aç›klad›.
          KON’un benim için çok büyük önemi var. Latin Ame-  Dünya g›da sanayisi, tar›m, tüketim mamulleri
          rika’da da TUSKON’un büyük baflar›lar›n› görüyoruz.  alanlar›nda yeni e¤ilim ürün farkl›laflt›rma üzerine yö-
          Siyasette ve diplomaside de bize büyük yard›mlar›  neldi” diyen R›zanur Meral flözlerini flöyle sürdürdü:
          oluyor” dedi.                                   “Geliflmifl piyasalarda yaflanan rekabetin neticesi ola-
            TUSKON Baflkan› R›zanur Meral, organizasyonla il-  rak firmalar büyüme problemleri yaflamaktad›rlar. Bu
          gili flu bilgileri verdi: “2006 y›l›nda mütevaz› bir flekil-  nedenle, büyümenin yavafllad›¤› geliflmifl pazarlar ye-
          de bafllayan Ticaret Köprüleri yolculu¤umuz, Avrasya,  rine geliflen ekonomilerde hareketlili¤in daha da ar-
          Asya Pasifik, Orta ve Do¤u Avrupa k›talar›na geniflle-  taca¤›n› düflünmekteyim. 2030 y›l› için yap›lan tah-
                                                          minlerde dünya orta s›n›f›na 1 milyar yeni tüketicinin
                                                          kat›lmas› beklenmekte olup, bu s›n›f›n yüzde 93’nün-
                                                          de geliflen ekonomilerde yaflayaca¤›n› ifl adamlar›m›z
                                                          hesaba katarak büyüme f›rsatlar›n› de¤erlendirmeli-
                                                          lerdir.  Demografik göstergeler, ekonomik büyüme
                                                          h›z› ve düflük rekabetin firmalara yüksek büyüme
                                                          sa¤layabilece¤ini düflündü¤ümüz ülkelere örnek ola-
                                                          rak: Bangladefl, Endonezya, Meksika, Pakistan, Viet-
                                                          nam ve bütün Afrika ülkeleri olarak s›ralayabiliriz.
                                                          Potansiyeli ifade etme ad›na Dünya’da tar›ma elverifl-
                                                          li olup kullan›lmayan tar›m arazilerinin yüzde 60’›n›n
                                                          Afrika k›tas›nda olmas› örnek gösterilebilir.”
                                                                                      Aral›k 2013 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72