Page 62 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 62
F‹NANS
Fibabanka vizyonunu çizdi
Büyümenin motorunu
KOB‹’ler oluflturacak
KOB‹’ler görece gerileme yaflarken di¤er sektörlerden KOB‹’lerde
canlanma gözleniyor ve Fibabanka bu e¤ilimi büyüme stratejisine dahil ediyor.
3 y›l içinde bilançosu 6.5 milyar TL, çal›flan sa- Bekir Dildar
y›s› bin 200, flube say›s› 60, müflteri adedi
50 bin ve kulland›rd›¤› kredi miktar› 5 milyar
TL’ye ulaflan Fibabanka, baflar› hikayesi yaz-
maya devam ediyor.
Türkiye’nin en giriflimci insan› olarak tan›nan Hüs-
nü Özye¤in taraf›ndan kurulan ve Genel Müdürlük
koltu¤unda deneyimli bankac› Bekir Dildar’›n otur-
du¤u Fibabanka, 2014 y›l›nda Frans›z Societe Gene-
rale’nin Türkiye’de ‘KrediVer’ markas› alt›nda yürüt-
tü¤ü tüketici kredileri faaliyetini devralarak büyüme-
sini sürdürecek. KrediVer’in a¤›rl›kl› ifllek caddelerde
olmak üzere 15 tane flubesi, 100 bin aktif müflterisi
ve 350 milyon TL’lik de portföyü bulunuyor. Müflte-
rilerin yüzde 80’i de her ay taksit ödüyor.
Bekir Dildar ile hem bankan›n h›zl› geliflim süreci-
ni, hem de hedeflerini konuflmak için biraraya gel-
dik. Dildar, Hüsnü Özye¤in ile 20 y›ld›r birlikte çal›-
fl›yor. Ve Fibabanka’n›n baflta Yönetim Kurulu Bafl-
kan› olmak üzere tüm Yönetim Kurulu fiilen sahada
dolaflmaya devam ediyor: “Kas›m ay›n›n ortalar›nda
Denizli’ye gittik. 50 kiflilik bir sanayici grubuyla top-
lant› yapt›k” diyen Bekir Dildar, banka olarak KO-
B‹’lerin sadece kendileri için de¤il, tüm Türkiye aç›-
s›ndan önemli oldu¤unu belirtiyor. Bu nedenle sana-
yi yo¤un bölgelerde flubeleflme çal›flmalar› yapt›kla-
r›n› anlatan Dildar, yürüttükleri çal›flmalar› ve geli-
nen aflamay› flu cümlelerle anlat›yor: “30’u ‹stan- melere a¤›rl›k vereceklerini duyuruyor. Dildar, “50
bul’da olmak kayd›yla sanayi ve turizm yo¤un böl- bin müflterimiz var. Bunun 5 bini KOB‹’lerde oluflu-
gelerle birlikte toplam flube say›m›z 60’a ulaflt›. Sa¤- yor. 1 milyar TL kaynak kulland›rd›k. Gelecek y›l bu
l›kl› ve karl› büyümeye odakland›k. Y›lda 15 milyon rakam 2 milyar TL olacakt›r. POS’suz gelecek y›l 12
TL zarar eden bir bankay› 3 ayda kâra geçirdik. ‹lk bin KOB‹’ye ulaflaca¤›z. POS sistemi de devreye gi-
y›l IT ve bilgi iflleme odakland›k, en önemli art›m›z rerse 22 bin KOB‹’ye ulafl›r›z” diye konufluyor.
insan kayna¤›m›z oldu. Türkiye’ye katk› sa¤lamak is-
tiyoruz. Bunun için KOB‹’ler temel hedef kitlemizde. POS’a Mart Nisan gibi bafllayacak
fiu anda 5 milyar TL olan nakdi kredinin 1 milyar Fibabanka’n›n son dönemlerde en önemli yenili-
TL’sini KOB‹’lere sunduk.” ¤ini ‘Bonus Kart’ oluflturuyor. Aral›k 2013 y›l›nda
Fibabanka’n›n 3 y›ll›k hedeflerine sene sonunda personele ve yak›nlar›na kart› vermeye bafllayacak-
ulaflaca¤›n› öngören Dildar, cirosu 0-40 milyon TL lar›n› duyuran Dildar, bir s›k›nt› olmaz ise Ocak ay›n-
olan iflletmeleri KOB‹ olarak kabul ettiklerini ve bu- da lansman yapacaklar›n› aç›kl›yor. Fibabanka Bo-
güne kadar a¤›rl›kl› küçük ve orta ölçekli iflletmele- nus’tan sonra POS konusuna yo¤unlaflacaklar›n› di-
re ulaflt›klar›n› paylafl›yor. Henüz POS cihazlar›n›n ol- le getiren Dildar: “Karttan sonra tek konumuz POS
mamas›ndan kaynakl› olarak mikro (esnaf) ölçekli ifl- olacak. Esnaf için POS’un önemi malum. Mart ve Ni-
letmelere istenilen düzeyde ulaflamad›klar›n›n alt›n› san 2014’te POS için çal›flmay› planl›yoruz. Esnafta
çizen Dildar, Mart 2014’ten sonra mikro ölçekli ifllet- istedi¤imiz noktada de¤iliz” diyor.
62 KobiEfor Aral›k 2013