Page 47 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 47
rin dijital ortamda çok fazla bulunmad›¤›n› gözlem-
lediklerini belirterek, 809.247 KOB‹ üzerinde yap›lan
bir araflt›rman›n verilerine göre yüzde 37’sinin web
sitesi bulundu¤unu, yüzde 99’unun web sitesinin
mobil ile uyumlu olmad›¤›n› aktard›. Bir iflletmenin
“biz sosyal medyada yokuz” diyemece¤ini ifade
eden Topuz, Türkiye’de facebook’u her ay 33 milyon
kifli, twitter’› ise 11.5 milyon insan›n kulland›¤›n›
kaydetti. Özellikle KOB‹ sahiplerinin sosyal medya
dinamiklerini anlamas› ve takip etmesi gerekti¤ini
söyleyen Topuz, “‹çerik, krald›r” sözünü an›msata-
rak, ifliyle ilgili en do¤ru bilgilere sahip KOB‹’lerin
sosyal medya içeri¤ine do¤rudan katk›da bulunmas›
gerekti¤ini ifade etti. Sosyal medya art›k insanlar›n
iyi deneyimlerini de paylaflt›¤›n› an›msatan Topuz, OSB’lerin önemi
KOB‹’lerin sosyal medyada baflar›l› olabilmesi için Sanayi Bölgelerinin Planl› Gelifliminde OSB’lerin
yapmas› gerekenleri flöyle s›ralad›: “Amac›n›z› net Rolü Oturumu’nun moderatörlü¤ünü Kocaeli Sanayi
flekilde ortaya koyun, önce dinleyin, insan olarak Odas› Meclis Baflkan› Hasan Tahsin Tu¤rul yürüttü.
davran›n marka olarak de¤il. Tek amac›n›z sat›fl ol- Dilovas› Organize Sanayi Bölgesi (Dilovas› OSB) Yö-
mas›n, insanlar› bilgilendirin, e¤itin, sadece onli- netim Kurulu Baflkan› Mustafa Türker, OSB’lerin en
ne’da kalmay›n, mutlaka insanlarla yüzyüze gelecek önemli özelli¤inin kendi kendini yönetmesi oldu¤u-
aktivitelerde bulunun.” Sosyal medyan›n asl›nda in- nu söyledi. Türker, Dilovas› OSB’nin demir-çelik ve
terneti insanlaflt›r›lmas› çabas› olarak tan›mland›¤›n› kimya sanayi a¤›rl›kl› karma bir OSB oldu¤unu belir-
an›msatan Topuz, “Sosyal medyay› anlad›ktan son- terek, OSB Yasas›’na dayanarak iyi bir yönetim ör-
ra dost olarak görebilirsiniz, iflimizin büyümesine ne¤i gösterdiklerine inand›klar›n› kaydetti. Çarp›k
yard›mc› olur” dedi. sanayileflmenin önüne geçen OSB’lerin ekonomideki
yerinin tart›fl›lmaz oldu¤unu kaydeden Türker, çok
özel tesislerin d›fl›nda OSB’lerin d›fl›nda tesis kurul-
mas›n›n azalt›lmas› gerekti¤ini dile getirdi.
SAM‹B Yönetim Kurulu Üyesi Tunç Özüu¤urlu, 98
üyeli Sakarya Makine ‹malatç›lar Birli¤i Derne¤i’ni
(SAM‹B) temsil etti¤ini belirtti. Özüu¤urlu, SAM‹B
ad›na Sakarya’da, Do¤u Marmara Makine ‹htisas
OSB’yi kurmaya çal›flt›klar›n› aç›klad›: “MARKA’dan
çok büyük destek gördük. Bölgeyi planlad›k, zemin
etüdlerini ve ÇED planlar›n› haz›rlad›k. Herkesin ihti-
sas OSB’lerde yer almas›n› öneriyorum.” Bir Ar-Ge
labaratuvar› kurmak, ortak üretim, ortak tedarik, fi-
nansman, pazarlama, e¤itim yapmak istediklerini
Genart Medya Ajans Baflkan› Cemal Burak Y›lmaz, belirten Özüu¤urlu, SAM‹B’in 4 ay önce SAMATO
herkese aç›k ve etkileflimli bir yer olan sosyal med- ad›nda bir iktisadi iflletme kurdu¤unu ve teknokent-
yan›n gücünü vurgulayarak, Türkiye’deki 39 milyon te yerlerini ald›¤›n› anlatt›.
internet kullan›c›s›n›n 33 milyonunun facebook kul-
land›¤›n› aktard›. ‹nternet kullan›c›lar›n›n yüzde KOB‹’lerde Kurumsallaflma
95’inin sosyal a¤lar› kulland›¤›n› belirten Y›lmaz, KOB‹’lerde Yönetim
sosyal medyan›n sat›n alma davran›fllar›n› yüzde 87 Organizasyon Sorunlar›, Yalç›n
Sönmez
oran›nda etkiledi¤ine de¤indi. Linkedin, facebook, Kurumsallaflma ve Baflar›
twitter, tumblr, instagram, flickr gibi a¤lara çok bü- Hikayeleri Oturumu’nun
yük yat›r›mlar yapmak gerekmedi¤ini anlatan Y›l- moderatörlü¤ünü Kocaeli
maz, kullan›lacak mecralar seçilirken ne yap›lmak is- Alikahya OSB Yönetim
tendi¤ine karar vermenin önemine dikkat çekti: Kurulu Baflkan›, KobiEfor
“Linkedin’de kurumsal müflterilerinizle birebir görü- Sahibi ve TOSYÖV eski
flebilir, facebook’ta bilgilendirme yapabilir, twit- Baflkan› Yalç›n Sönmez
ter’da müflterilerinizle birebir konuflabilirsiniz. Bili- yürüttü. Sönmez, kurum-
nirlik, fark›ndal›k, sat›nalma niyeti ve marka ba¤l›l›- sallaflt›kça iflletmelerin
¤› yaratabiliyorsunuz. Do¤ru kurguyu, do¤ru kitleye, verimli ve h›zl› oldu¤unu;
do¤ru iletiflimle yapt›¤›n›zda baflar›y› sa¤lars›n›z. bu do¤rultuda kazan›lan
Krizleri f›rsata çevirmekten korkmay›n. Gerçek bir ivmenin rekabet üstünlü¤ünü artt›rd›¤›n› kaydetti.
krize f›rsatç› bir çözüm gözüyle bakabilirsiniz.” Bu noktada kamunun, üniversitelerin ve STK’lar›n ifl-
Aral›k 2013 KobiEfor 47