Page 47 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 47

rin dijital ortamda çok fazla bulunmad›¤›n› gözlem-
          lediklerini belirterek, 809.247 KOB‹ üzerinde yap›lan
          bir araflt›rman›n verilerine göre yüzde 37’sinin web
          sitesi bulundu¤unu, yüzde 99’unun web sitesinin
          mobil ile uyumlu olmad›¤›n› aktard›. Bir iflletmenin
          “biz sosyal medyada yokuz” diyemece¤ini ifade
          eden Topuz, Türkiye’de facebook’u her ay 33 milyon
          kifli, twitter’› ise 11.5 milyon insan›n kulland›¤›n›
          kaydetti. Özellikle KOB‹ sahiplerinin sosyal medya
          dinamiklerini anlamas› ve takip etmesi gerekti¤ini
          söyleyen Topuz, “‹çerik, krald›r” sözünü an›msata-
          rak, ifliyle ilgili en do¤ru bilgilere sahip KOB‹’lerin
          sosyal medya içeri¤ine do¤rudan katk›da bulunmas›
          gerekti¤ini ifade etti. Sosyal medya art›k insanlar›n
          iyi deneyimlerini de paylaflt›¤›n› an›msatan Topuz,  OSB’lerin önemi
          KOB‹’lerin sosyal medyada baflar›l› olabilmesi için  Sanayi Bölgelerinin Planl› Gelifliminde OSB’lerin
          yapmas› gerekenleri flöyle s›ralad›: “Amac›n›z› net  Rolü Oturumu’nun moderatörlü¤ünü Kocaeli Sanayi
          flekilde ortaya koyun, önce dinleyin, insan olarak  Odas› Meclis Baflkan› Hasan Tahsin Tu¤rul yürüttü.
          davran›n marka olarak de¤il. Tek amac›n›z sat›fl ol-  Dilovas› Organize Sanayi Bölgesi (Dilovas› OSB) Yö-
          mas›n, insanlar› bilgilendirin, e¤itin, sadece onli-  netim Kurulu Baflkan› Mustafa Türker, OSB’lerin en
          ne’da kalmay›n, mutlaka insanlarla yüzyüze gelecek  önemli özelli¤inin kendi kendini yönetmesi oldu¤u-
          aktivitelerde bulunun.” Sosyal medyan›n asl›nda in-  nu söyledi. Türker, Dilovas› OSB’nin demir-çelik ve
          terneti insanlaflt›r›lmas› çabas› olarak tan›mland›¤›n›  kimya sanayi a¤›rl›kl› karma bir OSB oldu¤unu belir-
          an›msatan Topuz, “Sosyal medyay› anlad›ktan son-  terek, OSB Yasas›’na dayanarak iyi bir yönetim ör-
          ra dost olarak görebilirsiniz, iflimizin büyümesine  ne¤i gösterdiklerine inand›klar›n› kaydetti. Çarp›k
          yard›mc› olur” dedi.                            sanayileflmenin önüne geçen OSB’lerin ekonomideki
                                                          yerinin tart›fl›lmaz oldu¤unu kaydeden Türker, çok
                                                          özel tesislerin d›fl›nda OSB’lerin d›fl›nda tesis kurul-
                                                          mas›n›n azalt›lmas› gerekti¤ini dile getirdi.
                                                             SAM‹B Yönetim Kurulu Üyesi Tunç Özüu¤urlu, 98
                                                          üyeli Sakarya Makine ‹malatç›lar Birli¤i Derne¤i’ni
                                                          (SAM‹B) temsil etti¤ini belirtti. Özüu¤urlu, SAM‹B
                                                          ad›na Sakarya’da, Do¤u Marmara Makine ‹htisas
                                                          OSB’yi kurmaya çal›flt›klar›n› aç›klad›: “MARKA’dan
                                                          çok büyük destek gördük. Bölgeyi planlad›k, zemin
                                                          etüdlerini ve ÇED planlar›n› haz›rlad›k. Herkesin ihti-
                                                          sas OSB’lerde yer almas›n› öneriyorum.” Bir Ar-Ge
                                                          labaratuvar› kurmak, ortak üretim, ortak tedarik, fi-
                                                          nansman, pazarlama, e¤itim yapmak istediklerini
            Genart Medya Ajans Baflkan› Cemal Burak Y›lmaz,  belirten Özüu¤urlu, SAM‹B’in 4 ay önce SAMATO
          herkese aç›k ve etkileflimli bir yer olan sosyal med-  ad›nda bir iktisadi iflletme kurdu¤unu ve teknokent-
          yan›n gücünü vurgulayarak, Türkiye’deki 39 milyon  te yerlerini ald›¤›n› anlatt›.
          internet kullan›c›s›n›n 33 milyonunun facebook kul-
          land›¤›n› aktard›. ‹nternet kullan›c›lar›n›n yüzde  KOB‹’lerde Kurumsallaflma
          95’inin sosyal a¤lar› kulland›¤›n› belirten Y›lmaz,  KOB‹’lerde  Yönetim
          sosyal medyan›n sat›n alma davran›fllar›n› yüzde 87  Organizasyon Sorunlar›,  Yalç›n
                                                                                   Sönmez
          oran›nda etkiledi¤ine de¤indi. Linkedin, facebook,  Kurumsallaflma ve Baflar›
          twitter, tumblr, instagram, flickr gibi a¤lara çok bü-  Hikayeleri Oturumu’nun
          yük yat›r›mlar yapmak gerekmedi¤ini anlatan Y›l-  moderatörlü¤ünü Kocaeli
          maz, kullan›lacak mecralar seçilirken ne yap›lmak is-  Alikahya OSB Yönetim
          tendi¤ine karar vermenin önemine dikkat çekti:  Kurulu Baflkan›, KobiEfor
          “Linkedin’de kurumsal müflterilerinizle birebir görü-  Sahibi ve TOSYÖV eski
          flebilir, facebook’ta bilgilendirme yapabilir, twit-  Baflkan› Yalç›n Sönmez
          ter’da müflterilerinizle birebir konuflabilirsiniz. Bili-  yürüttü. Sönmez, kurum-
          nirlik, fark›ndal›k, sat›nalma niyeti ve marka ba¤l›l›-  sallaflt›kça iflletmelerin
          ¤› yaratabiliyorsunuz. Do¤ru kurguyu, do¤ru kitleye,  verimli ve h›zl› oldu¤unu;
          do¤ru iletiflimle yapt›¤›n›zda baflar›y› sa¤lars›n›z.  bu do¤rultuda kazan›lan
          Krizleri f›rsata çevirmekten korkmay›n. Gerçek bir  ivmenin rekabet üstünlü¤ünü artt›rd›¤›n› kaydetti.
          krize f›rsatç› bir çözüm gözüyle bakabilirsiniz.”   Bu noktada kamunun, üniversitelerin ve STK’lar›n ifl-

                                                                                     Aral›k 2013 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52