Page 46 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 46
HABER
“26 KOB‹ dünya flirketi oldu” “Türkiye 2023 hedeflerini KOB‹’ler eliyle
Kocaeli Sanayi Odas› gerçeklefltirecek”
(KSO) Baflkan› Ayhan KOSGEB Genel Baflkan
Zeytino¤lu, KOB‹’lerin Yard›mc›s› Hüseyin Tüy-
Türkiye ve Kocaeli ekono- süz, KOB‹’lerde inovasyon
misinde önemli bir yere konusunda fark›ndal›k
sahip oldu¤unu söyledi; oluflturman›n önemine de-
“Bir yandan ekonomideki ¤indi. Kanun’da yap›lan
kalk›nmaya ve canl›l›¤a de¤ifliklikle KOB‹ tan›m›-
verdi¤i katk›, bir taraftan n›n geniflledi¤ini an›msa-
büyük iflletmelerin ta- tan Tüysüz, KOSGEB’in
Ayhan mamlay›c›s› olma özellik- veri taban›n›n artt›¤›n› ve
Zeytino¤lu leri ve istihdam›n yar›s›n- Hüseyin hedef kitlelelerinin büyü-
Tüysüz
dan fazlas›n› sa¤layan dü¤ünü belirterek, 81 ilde
KOB‹’ler, Oda olarak da 88 Hizmet Merkezi Müdür-
her zaman bizim öncelikli gündemimizde yer alm›fl- lü¤ü ile hizmet verdiklerini anlatt›. KOB‹’lerin Türki-
t›r. KSO olarak KOB‹’lerin geliflimi için her türlü böl- ye ekonomisindeki önemini vurgulayan Tüysüz,
gesel iflbirli¤inin merkezi olduk. Bugün aç›l›fl›n› ger- “Türkiye’nin 2023 hedeflerini KOB‹’ler eliyle gerçek-
çeklefltirdi¤imiz KOB‹ Zirvesi de bunun en güzel ör- lefltirece¤iz” dedi.
ne¤i. Do¤u Marmara Bölgesi’ndeki KOB‹’lerin ihtiyaç
ve beklentileri ülke genelinden biraz daha farkl›d›r. TOSYÖV Kocaeli
Biz de bu farkl›l›¤› gözeterek projelerimizi olufltur- KOB‹’lerin yan›nda
duk” dedi. KOB‹ dünyas› için bir referans kurum ol- TOSYÖV Kocaeli Destek-
may› arzulad›klar›n› aktaran Zeytino¤lu, bu nedenle leme Derne¤i Baflkan› U¤ur
KSO’nun ana stratejilerinden birini “KOB‹’lerin güç- Saray, aç›fl konuflmas›nda
lendirilmesi” olarak belirlediklerini aç›klad›: “Bu TOSYÖV Kocaeli Destekle-
amaçla 2005 y›l›nda bir AB Projesi olan AB‹GEM’i me Derne¤i hakk›nda bilgi-
kurduk, flirketlefltirdik ve Do¤u Marmara Bölgesi’ni ler verdi. Yapt›klar› çal›flma-
de kapsayacak flekilde gelifltirdik.” lardan sözeden Saray, Do¤u
KOB‹’lerin d›fla aç›l›mlar›nda öncü olmay› hedefle- Marmara KOB‹ Zirvesi’ni ifl- U¤ur
diklerini, KOSGEB, AB‹GEM ve MARKA ile beraber birli¤iyle gerçeklefltirmekten Saray
çal›flt›klar›n› anlatan Zeytino¤lu, KOB‹’lerin kurumsal duyduklar› memnuniyeti di-
performanslar›n›n gelifltirilmesine yönelik çal›flmalar le getirdi.
yapmay› hedeflerine yerlefltirdiklerini kaydetti: “Ço-
¤unlu¤u büyük ölçekli iflletmelerimizin tedarikçisi Biliflim Teknolojileri ve Sosyal Medyan›n
olan KOB‹’lerimize yönelik; Tedarikçi Gelifltirme KOB‹’lere Sa¤lad›¤› Avantajlar
Program›’n› oluflturduk. Bu çal›flmay› kendi uygula- KOB‹’lerde Biliflim Teknolojileri ve Sosyal Med-
d›¤› standartlar›, kendi tedarikçilerine yaymak iste- ya’n›n Kullan›lmas› Oturumu’nun moderatörlü¤ünü
yen Pirelli ile yapt›k. Program›n e¤itim ve dan›flman- LOGO Yaz›l›m Yönetim Kurulu Baflkan› Tu¤rul Tekbu-
l›k hizmetini AB‹GEM verdi. Bu uygulamada KOS- lut yürüttü. LOGO’nun baflar› hikayesini anlatan Tek-
GEB’in desteklerini firmalara kulland›rarak, bu çal›fl- bulut, 25 y›l›n sonunda KOB‹ s›n›r›n› geçerek, herke-
malar›n maliyetleri asgariye indirildi. Oda olarak çok sin gördü¤ü bir iflletme haline geldiklerini söyledi.
baflar›l› bir proje yapt›¤›m›z› düflünüyorum. Bu prog- Bu örne¤in di¤er giriflimcilere ilham vermesini iste-
ram sayesinde, art›k Pirelli’nin tedarikçisi olan 26 di¤ini belirten Tekbulut, biliflim sektörünün KOB‹’le-
KOB‹, Pirelli’nin standartlar›n› uyguluyorlar. Dolay›- rin geliflmesi için gerekli ortam› yaratamad›¤›n› an-
s›yla bu 26 KOB‹ art›k dünya flirketi. Bu iflbirlikleri cak sosyal medyan›n bunu baflard›¤›n› kaydetti.
TOBB nezdinde tüm Türkiye’ye örnek oldu.” C2A/Netfork Ajans Baflkan› Bar›fl Topuz, KOB‹’le-
46 KobiEfor Aral›k 2013