Page 46 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 46

HABER




















            “26 KOB‹ dünya flirketi oldu”                     “Türkiye 2023 hedeflerini KOB‹’ler eliyle
                                  Kocaeli Sanayi Odas›      gerçeklefltirecek”
                                (KSO) Baflkan› Ayhan                                KOSGEB Genel Baflkan
                                Zeytino¤lu,  KOB‹’lerin                         Yard›mc›s› Hüseyin Tüy-
                                Türkiye ve Kocaeli ekono-                       süz, KOB‹’lerde inovasyon
                                misinde önemli bir yere                         konusunda    fark›ndal›k
                                sahip oldu¤unu söyledi;                         oluflturman›n önemine de-
                                “Bir yandan ekonomideki                         ¤indi. Kanun’da yap›lan
                                kalk›nmaya ve canl›l›¤a                         de¤ifliklikle KOB‹ tan›m›-
                                verdi¤i katk›, bir taraftan                     n›n geniflledi¤ini an›msa-
                                büyük iflletmelerin ta-                          tan Tüysüz, KOSGEB’in
           Ayhan                mamlay›c›s› olma özellik-                       veri taban›n›n artt›¤›n› ve
           Zeytino¤lu           leri ve istihdam›n yar›s›n-  Hüseyin            hedef kitlelelerinin büyü-
                                                           Tüysüz
                                dan fazlas›n› sa¤layan                          dü¤ünü belirterek, 81 ilde
                                KOB‹’ler, Oda olarak da                         88 Hizmet Merkezi Müdür-
          her zaman bizim öncelikli gündemimizde yer alm›fl-  lü¤ü ile hizmet verdiklerini anlatt›. KOB‹’lerin Türki-
          t›r. KSO olarak KOB‹’lerin geliflimi için her türlü böl-  ye ekonomisindeki önemini vurgulayan Tüysüz,
          gesel iflbirli¤inin merkezi olduk. Bugün aç›l›fl›n› ger-  “Türkiye’nin 2023 hedeflerini KOB‹’ler eliyle gerçek-
          çeklefltirdi¤imiz KOB‹ Zirvesi de bunun en güzel ör-  lefltirece¤iz” dedi.
          ne¤i. Do¤u Marmara Bölgesi’ndeki KOB‹’lerin ihtiyaç
          ve beklentileri ülke genelinden biraz daha farkl›d›r.  TOSYÖV Kocaeli
          Biz de bu farkl›l›¤› gözeterek projelerimizi olufltur-  KOB‹’lerin yan›nda
          duk” dedi. KOB‹ dünyas› için bir referans kurum ol-  TOSYÖV Kocaeli Destek-
          may› arzulad›klar›n› aktaran Zeytino¤lu, bu nedenle  leme Derne¤i Baflkan› U¤ur
          KSO’nun ana stratejilerinden birini “KOB‹’lerin güç-  Saray, aç›fl konuflmas›nda
          lendirilmesi” olarak belirlediklerini aç›klad›: “Bu  TOSYÖV Kocaeli Destekle-
          amaçla 2005 y›l›nda bir AB Projesi olan AB‹GEM’i  me Derne¤i hakk›nda bilgi-
          kurduk, flirketlefltirdik ve Do¤u Marmara Bölgesi’ni  ler verdi. Yapt›klar› çal›flma-
          de kapsayacak flekilde gelifltirdik.”             lardan sözeden Saray, Do¤u
            KOB‹’lerin d›fla aç›l›mlar›nda öncü olmay› hedefle-  Marmara KOB‹ Zirvesi’ni ifl-  U¤ur
          diklerini, KOSGEB, AB‹GEM ve MARKA ile  beraber  birli¤iyle gerçeklefltirmekten  Saray
          çal›flt›klar›n› anlatan Zeytino¤lu, KOB‹’lerin kurumsal  duyduklar› memnuniyeti di-
          performanslar›n›n gelifltirilmesine yönelik çal›flmalar  le getirdi.
          yapmay› hedeflerine yerlefltirdiklerini kaydetti: “Ço-
          ¤unlu¤u büyük ölçekli iflletmelerimizin tedarikçisi  Biliflim Teknolojileri ve Sosyal Medyan›n
          olan KOB‹’lerimize yönelik; Tedarikçi Gelifltirme  KOB‹’lere Sa¤lad›¤› Avantajlar
          Program›’n› oluflturduk. Bu çal›flmay› kendi uygula-  KOB‹’lerde Biliflim Teknolojileri ve Sosyal Med-
          d›¤› standartlar›, kendi tedarikçilerine yaymak iste-  ya’n›n Kullan›lmas› Oturumu’nun moderatörlü¤ünü
          yen Pirelli ile yapt›k. Program›n e¤itim ve dan›flman-  LOGO Yaz›l›m Yönetim Kurulu Baflkan› Tu¤rul Tekbu-
          l›k hizmetini AB‹GEM verdi. Bu uygulamada KOS-  lut yürüttü. LOGO’nun baflar› hikayesini anlatan Tek-
          GEB’in desteklerini firmalara kulland›rarak, bu çal›fl-  bulut, 25 y›l›n sonunda KOB‹ s›n›r›n› geçerek, herke-
          malar›n maliyetleri asgariye indirildi. Oda olarak çok  sin gördü¤ü bir iflletme haline geldiklerini söyledi.
          baflar›l› bir proje yapt›¤›m›z› düflünüyorum. Bu prog-  Bu örne¤in di¤er giriflimcilere ilham vermesini iste-
          ram sayesinde, art›k Pirelli’nin tedarikçisi olan 26  di¤ini belirten Tekbulut, biliflim sektörünün KOB‹’le-
          KOB‹, Pirelli’nin standartlar›n› uyguluyorlar. Dolay›-  rin geliflmesi için gerekli ortam› yaratamad›¤›n› an-
          s›yla bu 26 KOB‹ art›k dünya flirketi. Bu iflbirlikleri  cak sosyal medyan›n bunu  baflard›¤›n› kaydetti.
          TOBB nezdinde tüm Türkiye’ye örnek oldu.”         C2A/Netfork Ajans Baflkan› Bar›fl Topuz, KOB‹’le-
          46 KobiEfor Aral›k 2013
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51