Page 116 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 116

LOGO’nun hedefi;
           ‘Milli fiampiyonluk’



              Kiflisel bilgisayarlar için mühendislik yaz›l›mlar›
           gelifltirmek üzere 1984’te kurulan LOGO, bugün bili-
           flim teknolojilerine odakl› bir yüksek teknoloji grubu
           olarak faaliyet gösteriyor. Türkiye’nin en büyük ba-
           ¤›ms›z yaz›l›m kuruluflu LOGO, sektöründeki ürün,
           hizmet ve ifl süreçlerine getirdi¤i inovasyonla Türk
           yaz›l›m sektörünün yenilikçi liderlerinden. Fikri mül-
           kiyet ve teknoloji giriflimcili¤i konusunda öncülük
           yapan LOGO, ayn› zamanda Türkiye’nin halka aç›lan  ternet ortam›ndan hizmet olarak sa¤layan (SaaS) uy-
           ilk biliflim flirketi.                             gulamalar›yla sektörün önde gelen teknoloji flirketle-
              LOGO Yaz›l›m Yönetim Kurulu Baflkan› Tu¤rul Tek-  rinden Coretech’i sat›n almas›, internet ve mobil mer-
           bulut flu bilgileri paylafl›yor: “Yaz›l›mlar› bugüne kadar  kezli teknolojilere yat›r›m yapan LOGO’nun gelecek
           170 bin firmada 1.3 milyonun üzerindeki kullan›c›ya  vizyonunda önemli bir yer tutuyor. Ayn› y›l Aral›k’tay-
           ulaflan LOGO, Türkiye’nin gelece¤e tafl›nmas›nda bü-  sa ifl zekas› (business intelligence) yaz›l›mlar› geliflti-
           yük öneme sahip KOB‹’lerin daha esnek ve verimli ça-  ren WorldBI firmas›n›n ço¤unluk hisselerini alarak,
           l›flmalar›na, çevikleflmelerine ortam haz›rlayan ifl uy-  firman›n inovatif ürünlerini kendi ürün hatt›na ekledi.
           gulamalar› üretiyor. LOGO’nun gelifltirdi¤i teknoloji  Yüksek görselli¤e sahip, mobil ve sabit ortamlarda
           platformlar›, yaln›z Türkiye’de de¤il, dünyan›n 41 ülke-  kolayl›kla kullan›labilen WorldBI ürünleri, LOGO’nun
           sinde birçok flirket taraf›ndan tercih ediliyor.” Tekbu-  pazarlama gücü, yayg›n da¤›t›m ve servis a¤› deste-
           lut, çal›flmalar›n› bölgesel bir marka olma hedefiyle  ¤iyle Türkiye içinde ve d›fl›nda ifl zekas› pazar›ndan
           yürüten LOGO’nun; Avrupa, Ortado¤u, Afrika ve As-  önemli bir pay almas›n› sa¤lad›. LOGO’nun tarihinde
           ya’daki birçok ülkenin diline, ifl prati¤ine ve yasal  kilometre tafl› olan iki önemli geliflmeyse geçti¤imiz
           mevzuat›na uyarlanan ürünlerini, o ülkelerdeki tam  aylarda gerçekleflti: LOGO, Nisan’da ba¤›ms›z özel
           yetkili ifl ortaklar› arac›l›¤›yla sundu¤unu belirtiyor.   sermaye fonu yönetim flirketi Mediterra Capital Part-
              Son iki y›lda emin ve büyük ad›mlarla büyüyen ve  ners LP’nin yüzde 100 hissedar› oldu¤u EAS Soluti-
           güçlenen LOGO, ilerleyen dönemde de KOB‹’lere tek-  ons SARL ile ortakl›k anlaflmas› imzalad›. Firma, Lo-
           noloji odakl› ürün ve hizmetler sunmay› planl›yor. Tür-  go Yaz›l›m Sanayi ve Ticaret A.fi.’nin ana hissedar›
                  kiye ve bölge ülkeler için bir teknoloji platfor-  Logo Yat›r›m Holding A.fi.’nin elindeki hisselerin yüz-
                    mu haline gelerek, ifl uygulamalar› yaz›l›m-  de 50’sine tekabül eden ve sermayesinin yüzde
                    lar› alan›nda Türkiye’den ç›kan bölgesel bir  34.595’ini temsil eden hisseyi sat›n ald›. Hisse devri-
                    güç yaratmay› hedefliyor. Tekbulut, “LO-  nin ard›ndan yüzde 29.6’s› halka aç›k  LOGO’nun yö-
                    GO’nun orta vadeli hedefi sat›n almalarla  netim kontrolü, hissedarlar aras›nda eflit paylafl›ld›.
                    büyüyerek, ‘milli bir flampiyon’a dönüflmek  Türkiye’deki uygulama yaz›l›mlar› pazar›n›n önemli iki
                        ve Nasdaq’da halka aç›lmak...” diyor.  markas› LOGO ve Netsis, yerel ve global pazarlarda
                           Tu¤rul Tekbulut, LOGO’nun kendini  daha etkin hizmet vererek büyümek için güçlerini bir-
                         “verimlilik flirketi” olarak tan›mlad›¤›-  lefltirdi. Netsis’in sermayesini temsil eden tüm hisse-
                         n›, teknoloji sektöründe baflar›n›n,  lerin LOGO taraf›ndan devral›nmas›n› sa¤layan söz-
                         platform yaratmaktan geçti¤ini vur-  leflme Temmuz’da imzaland›, geçti¤imiz günlerde
                         guluyor: “500 ifl orta¤›yla 2.500 kifli-  onaylanarak yürürlü¤e girdi.
                          lik bir ekosistem yaratan LOGO, tek-  Tu¤rul Tekbulut, OSB’lerin sanayileflmede Türki-
                          noloji ve Ar-Ge’ye yat›r›m› oda¤›na  ye’nin getirdi¤i özgün ve önemli bir çözüm platformu
                          alarak sürekli inovasyon vizyonuyla  oldu¤unu dile getiriyor: “OSB’ler tematik olarak kur-
                          çal›flmalar›n› sürdürüyor. Kurumla-  gulanmal› ve o sanayi kollar›n› küresel rekabette güç-
                          r›n ihtiyaç duyabilece¤i tüm ifl bile-  lü k›lacak flekilde planlanmal›d›r. Art›k biz yüksek kat-
                    Tu¤rul
                  Tekbulut  flenlerini tek platformda toplayan  made¤erli sanayilerle rekabet edeceksek, inovasyon
                           LOGO; iflletmelerin ça¤dafl yönetim  ekonomisi olacaksak, maliyet baz›nda rekabet etme-
                           ilkelerine uygun biçimde yap›lan-  yeceksek,  kümelenme gibi toplam faktör verimlili¤i-
                          mas›n›, süreçlerini uluslararas› stan-  ne iflaret eden konulara daha çok önem vermeliyiz.
                       dartlar do¤rultusunda yöneterek verim-  Yeni nesil sanayi kurulufllar›n›n teknoloji birikimini ar-
                      lilik ve karl›l›¤›n› art›rmas›n› sa¤layan çö-  t›rmak için yeni giriflimcilerle yak›n iliflkisi olmal›d›r.
                      zümleri üretiyor. Çözüm ortaklar› taraf›n-  Bu nedenle yeni nesil OSB’ler bir teknoparkla birlikte
                      dan gelifltirilen binlerce yüksek kaliteli  kurgulanmal›, kurumiçi ve d›fl› giriflimcileri teflvik ede-
                     çözüm ve onlarca entegre çal›flan farkl›  bilecek, yönlendirebilecek altyap›lar oluflturmal›d›rlar.
                     uygulamalar arac›l›¤›yla standart ifl uygu-  Yeni nesil bölgeleri olufltururken yurtiçinden ve hatta
                     lamalar›ndan bafllayarak tam bir çözüm  yurtd›fl›ndan nitelikli insanlar›n bu bölgelere göçünü
                    gelifltirme ortam›na uzanan ve birbiriyle  sa¤layabilecek çekim gücünü oluflturmak zorunday›z.
                    tümleflik çal›flabilen ürünleri pazara sunu-  Yeni nesil OSB’lerin kümelenme mant›¤›yla bir master
                    yor. Yenilikçi ürünleri ve baflar›l› ifl modeli  plan çerçevesinde, teknolojinin geliflmesine, Ar-Ge’nin
                     sayesinde, ifl ve çözüm ortaklar›na, müfl-  önündeki engellerin kald›r›lmas›na ve kolaylaflt›r›lma-
                      teri ve yat›r›mc›lar›na de¤er yarat›yor.”   s›na imkan sa¤layabilecek bir altyap›ya sahip olmas›
                            Tu¤rul Tekbulut, LOGO’nun 2011  flartt›r. Bu flekilde sürekli kendini yenileyebilen, küre-
                          y›l›nda önemli bir at›l›m gerçeklefltir-  sel de¤iflimlere rekabetçi uyum sa¤layabilen sanayiler
                        di¤ini anlat›yor: “Yaz›l›m ürünlerini in-  oluflturabiliriz.”
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121