Page 85 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 85
mir markas›n› herkesin bilmesi ve yapt›¤› iflleri ko-
nuflmas›n› istiyor: “Sadece do¤ru ifl yap›yorum. Yap-
t›¤›m her ifle imzam› mutlaka atar›m. Ahlakl›, erdem-
li yaflamak çok ama çok önemli.”
Erdemli kiflinin önce kendisine, ailesine ve etraf›-
na hakkaniyetli davrand›¤›n›, hak yemedi¤ini
belirten Özdemir, yapt›¤› iflte çok insan tan›man›n
önemine de de¤iniyor: “‹stanbul’un yaklafl›k 3’te bi-
rini tan›r›m, onlar da beni tan›r. ‹fllerimi yaparken
muhakkak birileriyle bir yerde ifl yapm›fl›md›r, fikir
vermiflimdir, birilerini birileriyle tan›flt›r›p ticaret yap-
mas›n› sa¤lam›fl›md›r.”
Reklam ifli stresli ancak Özdemir ifline tutkuyla,
aflkla ba¤l›: “Foto¤raf çekerken uçuyorsun, hiç kim-
seyi görmüyorsun, ifl aflk› bu, yerler çimen-çamur
farketmiyor, gerekti¤inde yerlere yatabiliyorum. Ben
aflkla foto¤raf çekiyorum. Herhangi bir yere tatile
gitti¤imde de ilginç buldu¤um her mekan›n foto¤ra-
f›n› çekiyorum. Hayata ve insanlara empatiyle bak-
mak, iflin keyfini ç›kararak çal›flmak, insan› diri ve
sa¤l›kl› tutuyor.” Özdemir, ajans baflkan› olarak ça-
l›flanlar›n›n streslerini azaltmaya önem verdi¤ini vur-
guluyor: “‹stikrara çok önem veriyorum, bizde de-
vaml›l›k esast›r, çal›flanlar›m›zla uzun y›llard›r birlik-
teyiz, onlar›n bütün sorunlar›n› çözerim. Bu ifli mut-
suz adam yapamaz, yarat›c› olmak için mutluluk bana gelen elmay› cilala-
flart, huzur ve mutluluk baflar›y› getirir.” r›m, p›r›l p›r›l ayna gibi
Levent Özdemir Ajans’›n 50’ye yak›n aktif müflte- parlat›r›m.”
risi bulunuyor. Özdemir, reklamc›n›n günü ve ortam› Levent Özdemir Ajans,
yakalamas› gerekti¤ine inan›yor: “‹nsan ruhuna hi- halkla iliflkiler hariç reklam, tasar›m, organizasyon,
tap etmek, insan› tan›mak çok önemli. Bir reklamc› sosyal medya, medya planlama ve sat›n alma hizme-
hiçbir zaman ‘ben oldum’ diyemez, ölene kadar ö¤- tlerini sunuyor. Halkla iliflkilerin özel uzmanl›k
renme, kendini gelifltirme süreci devam eder, hiçbir gerektirdi¤ine inanan Özdemir, “Biz hiçbir zaman
zaman tecrübeyle olmaz, reklamc› günü yakalar.” halkla iliflkiler ajans› olmayaca¤›z. Markalar›m›za
Levent Özdemir’e göre yüzde yüz ak›lda kalan sosyal medyada içerik haz›rlayan bir ekip olufltur-
reklam her zaman en baflar›l› reklamd›r, o gün sat›- duk, markalar›n facebook, twitter sayfalar› için her-
fl› desteklemezse 3 y›l sonra destekler: “Baflar›l› rek- gün güncel içerikler oluflturuyoruz. Bir marka önce
lam sat›fla yönelik de¤il, ak›lda kalan reklamd›r. halkla iliflkiler ajans›n› iyi seçmek zorunda. Ben iyi
Bence marka, ne kadar çok kitle taraf›ndan kabul bir reklam kampanyas› haz›rlar›m, ancak kampanya
görüyorsa markad›r. Gelir düzeyi ayr›m› yap›lmadan iyi bir medya planlama ve sat›nalmayla hedef kitley-
tüketilen marka, markad›r. Örne¤in; Coca Cola, Oba- le buluflamazsa baflar› yakalanmaz” diyor.
ma’da ayn› koladan, ayn› flifleden, ayn› hazz› al›yor, Levent Özdemir, gelecek hedeflerinden de sözedi-
sokakta zar zor para kazanan ayn› adam da ayn› yor: “Daha fazla çizgiüstüne hizmet etmek ad›na bir
hazz› al›yor. Müjde bir markad›r, bugün dünyadaki olufluma da gitmek istiyoruz. Ekibimizin yan›s›ra yal-
en pahal› elbisenin alt›na da Müjde giyiliyor, Anado- n›zca çizgiüstüne hizmet eden ayr› bir ekip kuraca-
lu’da bir kad›n da Müjde giyiyor. Türkiye’de dünya ¤›z. Bu ekip, minimum 5 milyon dolar ve üstündeki
markas› yok, ancak ç›kabilir. Türk halk› çok çal›flkan, bütçeye sahip markalara hizmet sunacak. Gelecekte
dünyay› dolafl›yor. Devlet deste¤i olursa gerçekten yabanc› ortakla çal›flmay› düflünüyorum, bu konuda
Türkiye’den dünya markas› ç›kacak, tekstil de ola- görüflmelerimiz oldu. 2013’te en az 10 yeni markaya,
bilir, bir g›da markas› da olabilir. Anadolu’dan mar- g›da ve ilaç sektörüne de hizmet vermek istiyoruz.”
ka ç›kabilir. Sanat› destekleyen herkes dünya mar- Özdemir, markan›n üretim aflamalar›n› bilmenin
kas› olur. Markalar kendilerini büyük görüyor, iyi kreatif ifl için öneminden sözediyor: “O markaya va-
üretiyorum, reklama ihtiyac›m yok san›yor. Bugün kit ay›r›r›m, o ürünle ilgili muhakkak bilgi al›r›m, sa-
Coca Cola reklam yapmaya devam ediyorsa mant›k t›fl noktalar›na giderim bakar›m, pazar› takip ederim.
çok basittir. Reklama ihtiyac› olmayan marka, marka ‹stikrarl› hizmet için bu önemlidir. Yarat›c›l›k do¤ufl-
olamaz. Dünyan›n her yerinde varsan›z dünya mar- tan gelmez, çal›flarak geliflir, yüzde 100 e¤itim, okul,
kas› olursunuz.” Özdemir’in çal›flt›¤› markaya inan- akademi flart. Ancak alayl› olup da iflini çok iyi ya-
mas› flart: “Hayat›mda hiçbir zaman elman›n çürük panlar da var. Reklamc›l›k bakmakla görmek aras›n-
taraf›n› saklay›p, cilalay›p onu göstermedim. Ama daki farkt›r. Reklamc› görmek zorundad›r.”
Ocak 2013 KobiEfor 85