Page 84 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 84
AJANS
Levent Özdemir Ajans Baflkan›
Levent Özdemir, reklam iflinde
baflar›n›n mutluluk ve huzurla
yakalanaca¤›na inan›yor.
‹flinin en iyisini yapmaya ve
müflteri memnuniyetine odaklanan,
erdemli çal›flmay› önemseyen
Özdemir, “Reklamc› günü yakalar”
diyor.
Levent Özdemir Ajans;
Mutlu, huzurlu,
yarat›c›=baflar›l›
K abatafl Erkek Lisesi mezunu Levent Özdemir, “Ana amac›m; referans, referans, referans, insan ka-
zanmak, müflteri kazanmak. Ölene kadar bu felsefe-
daha lise y›llar›nda reklamc› olmak istemifl,
den vazgeçmeyece¤im. Bütçesel hiçbir hedef koyma-
gönlü hep tasar›mdan, sanattan yana. Ancak
üniversitede tercihi ‹stanbul Üniversitesi Je-
oloji Mühendisli¤i. Sektöre ad›m›n› üniversi- d›m, insanlar›n yapt›¤›m ifli takdir etmesi daha
önemli. ‹fl geldi¤inde ‘O ifli en iyi nas›l yapabiliriz?’
te ö¤rencisiyken atan Özdemir’in ilk ifli Podyum diye bak›yoruz” diyecek kadar iflini iyi yapmaya ve
Ajans’ta asistanl›k, hayali ise kendi flirketini kurmak. müflteri memnuniyetine odakl› Özdemir, sürekli ar-
Reklam ajans›nda ›fl›k da tutar, kamera da tafl›r. “Bi- tan bir ifl hacmiyle 17 y›ld›r çal›flt›klar›n›, çal›flmaya
zim iflimiz emekçi ifli, emekçi ruhun yoksa bu ifli ya- bafllad›klar› firmalarla yollar›n›n hiç
pamazs›n. Havayla civayla olmaz, eme¤e say- ayr›lmad›¤›n› vurguluyor: “Gençtim,
g›yla bakarak çal›fl›l›r” diye anlat›yor ticaretten çok da anlam›yordum.
Özdemir. Sonras›nda Nüans Ajans’ta Bafl›m› önüme e¤dim ve hep çal›fl-
yüzde 5 ortak ve junior art direktör t›m, çok çal›flt›m. Türkiye ile Rusya
olur. ‹deali kendi flirketini kurmakt›r. ticareti h›zla geliflirken inan›lmaz
Dünyadaki markalar› inceler, dünyada çok ifl yapt›k.”
güvenilir ve yaflamaya devam eden Levent Özdemir Ajans Baflkan›
tüm markalar›n sahiplerinin kendi ad›- Levent Özdemir, birgün kendisi
n› veya soyad›n› tafl›d›¤›n› keflfeder: olsa da olmasa da Levent Özde-
“Bütün marka ad› arayanlara öneriyo-
rum, bir insan›n zarar veremeyece¤i tek
fley, kendisi ve ailesinin ad›d›r. Dünya-
daki ve Türkiye’deki bütün köklü, güve-
nilir markalara bak›n; Ford, Mercedes, Hilton, Cha-
nel, Beymen, Vakko (Vitali Hakko’nun birleflimi),
Nursace (Nurettin Sabri Çelik’in ad›n›n baflharfleri),
Roman, ‹pekyol… O yüzden ajans›ma Levent Özde-
mir ad›n› verdim. Markan›z›n içeri¤i ne olursa olsun
önemli olan markaya yap›lan yat›r›md›r.”
Ajans›n› kurdu¤unda 24 yafl›ndad›r. ‹lk müflterisi bir
denim firmas›d›r. Özdemir’in deyimiyle “ilk müflteri
kartopunu yapmak gibidir”, referans referans› geti-
rir, ajans›n müflterisi bir baflka müflteriyi getirir.
84 KobiEfor Ocak 2013