Page 70 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 70

HABER



           fazla gereklidir. Yani baflar› bir yolculuktur, bir yol
           de¤il. O nedenle ülke olarak, elde etti¤imiz itibar ve
           baflar›y› korumak için göstermemiz gereken çaba bu-
           gün her zamankinden daha fazla olmak zorundad›r”
           diye konufltu.
                                    ‹MKB Baflkan› ‹brahim
                                  Turhan, sanayi sektörü
                                  ile küresel piyasalar›n ya-  TOSYÖV Baflkan› Rahmi Aktepe ve Baflkan Yard›mc›s› Osman
                                  k›n güçbirli¤i yapmas›n›n  Deveci, ‹novasyon Sergisi’nde TPE Stand›’n› ziyaret etti.
                                  bir zorunluluk oldu¤unu,
                                  Ar-Ge, yenilikçilik ve ifl-  nel Yay›n Yönetmeni Hakan Gülda¤, dünyada gücün
                                  letmelerin finansman için  ‘Bat›’dan ‘Do¤u’ya kayd›¤›na iflaret etti. Ekonomi
                                  sermaye piyasalar›yla ya-  Bakanl›¤› Teflvik Uygulama ve Yabanc› Sermaye Ge-
             ‹brahim              k›n iliflki içinde olmas›n›n  nel Müdürü ‹brahim Uslu, Türkiye’nin 2023 hedefle-
             Turhan               olmazsa olmazl›¤›n› ses-  rini an›msatarak, Avrupa’n›n Ar-Ge üssü olma hede-
                                  lendirdi.                 fini vurgulad›. Uslu Türkiye’nin 85 ülkeyle yat›r›mla-
                                                            r›n karfl›l›kl› teflviki ve korunmas› anlaflmalar› bulun-
              Yeni Pazarlar Uluslararas› Dinamikler         du¤undan sözetti.
                                                              Türkiye’nin jeopolitik öneminin yan›s›ra lojistikte-
                                                            ki öneminden sözeden Reysafl Tafl›mac›l›k ve Lojis-
                                                            tik Yönetim Kurulu Baflkan› Durmufl Döven, Türki-
                                                            ye’nin lojistik merkez olma yolunda h›zla ilerledi¤ini
                                                            ancak ivedilikle sorunlar›n çözülmesi gerekti¤ini, lo-
                                                            jisti¤ini çözemeyen bir ülkenin üretti¤ini satamaya-
                                                            ca¤›n› kaydetti.
                                                              Güney Kore’nin son y›llarda izledi¤i yolla ulaflt›¤›
                                                            baflar›lara de¤inen Posco Assan TST Çelik Sanayi
                                                            Genel Müdürü Jong-Won Kwon, küresel lider olmak
                                                            için çok çal›flt›klar›n›, gerekli yat›r›m› yapt›klar›n›,
                                                            devletin destekledi¤ini anlatt›. Türkiye’nin kendi çe-
                                                            kicili¤i, iyi bir yerel piyasas›n›n bulunmas› ve çevre-
                                                            sindeki komflular› nedeniyle yat›r›m yap›labilir gör-
              “Yeni Pazarlar Uluslararas› Dinamikler” Oturu-  düklerini ifade eden Kwon, paslanmaz çelik sektö-
           mu’nun baflkanl›¤›n› ARGE Dan›flmanl›k Yönetim Ku-  ründe komflu ülkelerden ciddi talep oldu¤unu ve
           rulu Baflkan› Dr. Y›lmaz Argüden yürüttü. Alvimedica  sektörde çok büyük f›rsatlar bulundu¤unu aktard›.
           T›bb› Ürünler Genel Müdürü Dr. Cem Bozkurt, flirke-  Elektra Elektronik Yönetim Kurulu Üyesi Emin Ar-
           ti uluslararas› bir flirket olarak kurduklar›n› ve yol  ma¤an fiakar, “Bugün üretebildi¤in kadar üret, ne
           haritalar›n› bu do¤rultuda çizdiklerini anlatt›. Arçelik  yapaca¤›na yar›n bakar›z, benim felsefem” dedi. fia-
           Genel Müdürü Levent Çak›ro¤lu, Türkiye a¤›rl›kl› üre-  kar, çok ve kaliteli üretim yap›nca maliyetlerin düfl-
           tim yapan Arçelik’in sat›fl gelirlerinin yüzde 60’›n›n  tü¤ünü de aktard›.
           yurtd›fl› faaliyetlerinden elde etti¤ini belirtti. Unilever
           Türkiye CEO’su ‹zzet Karaca, Türkiye’nin Unilever
           içindeki en önemli bölge merkezlerinden biri oldu-   TÜRK‹YE ORTADO⁄U’DAN
           ¤unu, dünyan›n do¤u ve güneye kayd›¤›n› söyledi.        GÖZÜNÜ AYIRMASIN
              Türk Sanayiinin Küresel Baflar›                   Etkinli¤in 2. Günü’nde Ko-
              Stratejileri                                   nuk Konuflmac›; China Europe
              “Türk Sanayiinin Küresel Baflar› Stratejileri” Otu-  International Business School,
           rumu’nun baflkanl›¤›n› yürüten Dünya Gazetesi Ge-  China Innovation Centre Yö-
                                                             netim Profesörü ve Direktörü
                                                             Prof. George  Yip,  Türk flirket-
                                                             lerinin iyi bir ihracat kategori-
                                                             si oldu¤unu ama daha iyi ol-
                                                             mas› gerekti¤ini, bunu sa¤la-
                                                             mak için de yüksek katmade¤erli ürünlerin ihra-
                                                             cat›na a¤›rl›k vermesinin önemli oldu¤unu belirt-
                                                             ti. Yip, Türkiye’nin yumuflak gücünün Ortado-
                                                             ¤u’da ifle yarayabilece¤ini de söyledi ve Türk ya-
                                                             flam tarz›n› satabilece¤ini kaydetti.


           70 KobiEfor Ocak 2013
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75