Page 70 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 70
HABER
fazla gereklidir. Yani baflar› bir yolculuktur, bir yol
de¤il. O nedenle ülke olarak, elde etti¤imiz itibar ve
baflar›y› korumak için göstermemiz gereken çaba bu-
gün her zamankinden daha fazla olmak zorundad›r”
diye konufltu.
‹MKB Baflkan› ‹brahim
Turhan, sanayi sektörü
ile küresel piyasalar›n ya- TOSYÖV Baflkan› Rahmi Aktepe ve Baflkan Yard›mc›s› Osman
k›n güçbirli¤i yapmas›n›n Deveci, ‹novasyon Sergisi’nde TPE Stand›’n› ziyaret etti.
bir zorunluluk oldu¤unu,
Ar-Ge, yenilikçilik ve ifl- nel Yay›n Yönetmeni Hakan Gülda¤, dünyada gücün
letmelerin finansman için ‘Bat›’dan ‘Do¤u’ya kayd›¤›na iflaret etti. Ekonomi
sermaye piyasalar›yla ya- Bakanl›¤› Teflvik Uygulama ve Yabanc› Sermaye Ge-
‹brahim k›n iliflki içinde olmas›n›n nel Müdürü ‹brahim Uslu, Türkiye’nin 2023 hedefle-
Turhan olmazsa olmazl›¤›n› ses- rini an›msatarak, Avrupa’n›n Ar-Ge üssü olma hede-
lendirdi. fini vurgulad›. Uslu Türkiye’nin 85 ülkeyle yat›r›mla-
r›n karfl›l›kl› teflviki ve korunmas› anlaflmalar› bulun-
Yeni Pazarlar Uluslararas› Dinamikler du¤undan sözetti.
Türkiye’nin jeopolitik öneminin yan›s›ra lojistikte-
ki öneminden sözeden Reysafl Tafl›mac›l›k ve Lojis-
tik Yönetim Kurulu Baflkan› Durmufl Döven, Türki-
ye’nin lojistik merkez olma yolunda h›zla ilerledi¤ini
ancak ivedilikle sorunlar›n çözülmesi gerekti¤ini, lo-
jisti¤ini çözemeyen bir ülkenin üretti¤ini satamaya-
ca¤›n› kaydetti.
Güney Kore’nin son y›llarda izledi¤i yolla ulaflt›¤›
baflar›lara de¤inen Posco Assan TST Çelik Sanayi
Genel Müdürü Jong-Won Kwon, küresel lider olmak
için çok çal›flt›klar›n›, gerekli yat›r›m› yapt›klar›n›,
devletin destekledi¤ini anlatt›. Türkiye’nin kendi çe-
kicili¤i, iyi bir yerel piyasas›n›n bulunmas› ve çevre-
sindeki komflular› nedeniyle yat›r›m yap›labilir gör-
“Yeni Pazarlar Uluslararas› Dinamikler” Oturu- düklerini ifade eden Kwon, paslanmaz çelik sektö-
mu’nun baflkanl›¤›n› ARGE Dan›flmanl›k Yönetim Ku- ründe komflu ülkelerden ciddi talep oldu¤unu ve
rulu Baflkan› Dr. Y›lmaz Argüden yürüttü. Alvimedica sektörde çok büyük f›rsatlar bulundu¤unu aktard›.
T›bb› Ürünler Genel Müdürü Dr. Cem Bozkurt, flirke- Elektra Elektronik Yönetim Kurulu Üyesi Emin Ar-
ti uluslararas› bir flirket olarak kurduklar›n› ve yol ma¤an fiakar, “Bugün üretebildi¤in kadar üret, ne
haritalar›n› bu do¤rultuda çizdiklerini anlatt›. Arçelik yapaca¤›na yar›n bakar›z, benim felsefem” dedi. fia-
Genel Müdürü Levent Çak›ro¤lu, Türkiye a¤›rl›kl› üre- kar, çok ve kaliteli üretim yap›nca maliyetlerin düfl-
tim yapan Arçelik’in sat›fl gelirlerinin yüzde 60’›n›n tü¤ünü de aktard›.
yurtd›fl› faaliyetlerinden elde etti¤ini belirtti. Unilever
Türkiye CEO’su ‹zzet Karaca, Türkiye’nin Unilever
içindeki en önemli bölge merkezlerinden biri oldu- TÜRK‹YE ORTADO⁄U’DAN
¤unu, dünyan›n do¤u ve güneye kayd›¤›n› söyledi. GÖZÜNÜ AYIRMASIN
Türk Sanayiinin Küresel Baflar› Etkinli¤in 2. Günü’nde Ko-
Stratejileri nuk Konuflmac›; China Europe
“Türk Sanayiinin Küresel Baflar› Stratejileri” Otu- International Business School,
rumu’nun baflkanl›¤›n› yürüten Dünya Gazetesi Ge- China Innovation Centre Yö-
netim Profesörü ve Direktörü
Prof. George Yip, Türk flirket-
lerinin iyi bir ihracat kategori-
si oldu¤unu ama daha iyi ol-
mas› gerekti¤ini, bunu sa¤la-
mak için de yüksek katmade¤erli ürünlerin ihra-
cat›na a¤›rl›k vermesinin önemli oldu¤unu belirt-
ti. Yip, Türkiye’nin yumuflak gücünün Ortado-
¤u’da ifle yarayabilece¤ini de söyledi ve Türk ya-
flam tarz›n› satabilece¤ini kaydetti.
70 KobiEfor Ocak 2013