Page 65 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 65

Türkiye tasar›m› ö¤rendi
                            Etkinli¤e kat›lan Ekonomi Baka-
                          n› Zafer Ça¤layan, T‹M'in bünyesin-
                          deki 55 bin ihracatç› ordusunun ih-
                          racat yapmakla kalmad›¤›n›, Türki-
                          ye ekonomisinin büyümesine de
                          katk› verdiklerini söyledi. “Art›k ih-
                          racatç›lar›m›z, ihracat›m›z›n araflt›r-
                          ma gelifltirme, inovasyon ve yük-
            Zafer Ça¤layan  sek katma de¤er ile teknolojiden
                          daha fazla pay alarak, ihracat›n ka-
                          litesinin yükseltilmesi noktas›nda
           önemli bir sorumlulu¤u üstleniyor” diyen Ça¤layan,
           151.5 milyar dolarl›k ihracat› gerçeklefltiren ve ihra-
           cat yapm›fl oldu¤umuz pazarlar›n yüzde 75'ten faz-  Arçelik’in gücü ‹novasyon
           las›nda yaflanan ekonomik ve siyasi krizlere ra¤men  Bir çok ülkede en çok
           Türkiye'nin ihracat bayra¤›n› tafl›yan ihracatç›ya dik-  sat›lan beyaz eflya markas›
           kat çekerek flunlar› kaydetti: “Art›k sanayicinin bak›fl  olduklar›n› belirten Koç
           aç›s›nda; inovasyon, Ar-Ge, yüksek katma de¤er gi-  Holding A.fi. Dayan›kl› Tü-
           bi kavramlar bulunuyor. 2010'da Türkiye'nin yakla-  ketim Grubu Baflkan› ve Ar-
           fl›k 31 bin tasar›m baflvurusu bulunurken, 2011'de  çelik A.fi. Genel Müdürü
           bu say› yüzde 20 artarak 36 bin 578'e ulaflt›. Yine  Levent Çak›ro¤lu flu bilgile-
           ülkemiz, AB'de en iyi tasar›mc›lar listesinde 2. s›ra-  ri aktard›: “Arçelik, sektö-
           ya yerleflmifltir.”                                ründe dünyan›n önde ge-                Levent
                                                            len flirketlerinden biridir.          Çak›ro¤lu
              De¤erler hiyerarflisi ve ‹novasyon             Dünya çap›nda 24 bin çal›-
                               Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi  flan›m›z, 14 üretim tesisi-
                            Baflkan› Mehmet Büyükekfli üç     miz, 23 ülkedeki sat›fl ve pazarlama flirketimiz ve
                            ayakl› yeni bir vizyon önerdi.  kendimize ait 10 markam›zla dünyada hizmetler su-
                            “Birincisi, Türkiye'nin de¤erler  nuyoruz. Faaliyette oldu¤umuz bütün bölgelerde pa-
                            hiyerarflisinde inovasyonun en   zar pay›m›z› sürekli art›r›yoruz. Bunu yaparken daha
                            üst s›ralarda yer almas›d›r. De-  katma de¤erli hale gelmesine çok önem veriyoruz.
                            mek istedi¤imiz fludur; her vak-    Arçelik'in bu konumunun arkas›nda sahip oldu-
                            tin bir toplumsal de¤erler zinciri  ¤u inovasyon ve teknoloji var. 21 y›ll›k Ar-Ge biriki-
                            vard›r. Bu millet en çok neye   mimizle istikrarl› yat›r›mlar›m›zla, enerji ve su verim-
              Mehmet        sayg› duymal›, bu milletin ço-
            Büyükekfli                                       lili¤iyle öncü ürünler tasarlay›p, üretip, pazarl›yo-
                            cuklar› en çok ne olmaya özen-  ruz.'' dedi.
                            meli, en büyük takdirini, ödülü-
           nü kimlere vermeli? Toplumsal de¤erler zincirimizin                      ‹cat ç›kar
           tepesine neyi yerlefltirirsek, toplum ona özenir,                          Türk Ekonomi Bankas›
           onun pefline düfler, onu yapar. Kafay› inovasyona                        (TEB) Genel Müdürü Varol
           takm›fl, ‹novasyona odaklanm›fl bir Türkiye, muaz-                       Civil, “Teknolojiyi ‹fle Dö-
           zam bir güç olacakt›r.                                                 nüfltürmek, Laboratuvar-
              “‹kincisi; inovatif düflüncenin, vücut bulmas› için,                 dan Nakit Ak›fl›na” konu-
           ulusal inovasyon stratejisinin oluflturulmas› ve bir                    lu panelin aç›l›fl›nda ino-
           devlet belgesi olarak ortaya konulmas› laz›md›r.                       vasyonun, fikir yaratmak-
           Tüm paydafllar›n kat›l›m› ve katk›lar› ile 2023 ino-             Varol   tan de¤er yaratmaya gi-
                                                                            Civil
           vasyon stratejisinin ivedilikle belirlenmesi flartt›r.                  den uzun soluklu bir yol-
              “Üçüncü önerimiz ise çok de¤iflik, çok enteresan ve                  culuk oldu¤unu söyledi.
           karl› bir öneri. Geliflmifl ülkelerde tasar›m ve ürün ge-                Bir fikri bulman›n yarat›c›-
           lifltirme faaliyetleri pahal› hale geldi. Firmalar bu faali-            l›k, bu fikri iflleyerek ger-
           yetleri bizim gibi ülkelere kayd›rman›n ve daha hesap-  çe¤e dönüfltürmenin emek ve sab›r, ticarilefltirmenin
           l› bir biçimde yapman›n peflindeler. E¤er ‹stanbul'u  ise cesaret ve finansman gücü gerektirdi¤ini dile ge-
           dünya ölçe¤inde bir tasar›m ve inovasyon cenneti ola-  tiren Civil flöyle dedi: “Bir giriflimcinin bu zorlu sü-
           rak ilan edersek ve dünya ölçe¤inde alg›s›n› bu yönde  reçten tek bafl›na baflar› ile ç›kmas› beklenmemeli.
           yönetirsek, 2023 y›l›nda dünya tasar›m ve inovasyon  Bilginin ticari baflar›ya dönüfltürülmesi aflamas›nda,
           pastas›ndan büyük bir pay alabiliriz. Bu yaln›zca mad-  üniversite-sanayi-kamu ve finans sektörünün güçlü
           di anlamda de¤il, ayn› zamanda manevi anlamda ‹s-  iflbirli¤inin giriflimcinin yan›nda yer almas›, bu güç-
           tanbul'u dünya baflkentlerinden birisi yapar.''   ten en üst seviyede faydaland›r›lmas› gerekir.”
                                                                                        Ocak 2013 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70