Page 66 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 66
‹NOVASYON
OF‹SLER ORTADAN
KALKACAK
Etkinlik kapsam›nda düzenlenen ‘Teknoloji ve Anton
‹novasyon’ panelinde konuflan Microsoft Vizyon O¤uzhan
Andrews
Direktörü Anton O¤uzhan Andrews ise, 2023 y›l›na
10 sene kald›¤›n› hat›rlatt›: “Bugün Türkiye'de e¤er
55 bin ihracatç› varsa, 2023 y›l› hedefine ulaflmak için her biri ortalama 9-10 milyon dolarl›k bir ihracat ya-
p›yor olacak. Yani çok ciddi bir büyümeden bahsediyoruz. Bunu gerçeklefltirebilmek için, yeni bir tak›m f›r-
satlar› kullanman›n yan›s›ra mevcut f›rsatlar› da kullan›yor olmam›z gerekecek. Gelecek için hem üretken-
lik, hem de ifl aç›s›ndan tan›m›m›z› geniflletmemiz gerekiyor. Ofisler ortadan kalkacak. Bilgi kifliye sunul-
maya bafllanacak. Ekran, kullan›c›y› tan›yacak, do¤al etkileflim sa¤lanacak.”
2. GÜN Yenilik fanusta yetiflmez
Türkiye ‹novasyon Haftas›’n›n
ikinci güne kat›lan Kalk›nma Bakan›
Cevdet Y›lmaz ise Ar-Ge harcamala-
r›n› milli gelirin yüzde 0.53’ü düze-
yinden yüzde 0.86'ya ulaflt›rd›klar›n›,
kritik eflik olan yüzde 1'e yaklafl›ld›-
¤›n› söyledi ve flöyle konufltu: “Sa-
dece kamu olarak b›rak›n 0.86'y›,
yurtiçi has›lam›z›n yüzde 5'ini de Ar- Cevdet Y›lmaz
Ge'ye harcasak bunu ekonomik sos-
yal faydaya dönüfltüremeyiz. Ar-Ge
harcamalar›n› katma de¤ere, ekonomik ve sosyal fay-
daya dönüfltürecek olan özel sektörün bu ifle girme-
sidir. Bu anlamda da Türkiye'de de önemli geliflmeler
‹novasyon çat›flmal› bir süreçtir görüyoruz. 2003 y›l›nda özel sektörün Ar-Ge harcama-
‘Teknolojiyi ‹fle Dönüfltür- lar›ndaki pay› yüzde 23.2 iken bu oran 2011 y›l›nda
mek’ paneline kat›lan He- yüzde 43.2'ye yükselmifltir. Ar-Ge personelinin 2003
xagon Yönetim Kurulu y›l›nda yüzde 20.5'i özel sektörde istihdam edilirken
Baflkan› Jan Nahum ise 2011 y›l›nda bu oran yüzde 48.9'a yükselmifltir. Bu ge-
inovasyonun muhakkak liflme çok önemlidir. Ancak, 2030'larda dünya nüfu-
de¤er yaratmaya odaklan- su 9 milyara yükselecek. Dünyada daha çok enerji tü-
mas› gerekti¤ini belirterek, ketilecek, daha çok su, g›da tüketilecek. Bunlar›n ge-
inovasyon için kurumlar tirdi¤i bask› alt›nda çok daha farkl› fikirler, projeler
aras› çat›flman›n da olufl- üretmek durumunda kalaca¤›z. Dolay›s›yla talep
turulmas› gerekti¤ini vur- odakl› bakmak, dünyan›n nereye gitti¤ine bakmak,
Jan Nahum
gulad›. ‹novasyon ve Giri- tüketicinin nereye gitti¤ine bakmak yenilik aç›s›ndan
flimcilikte ABD Ulusal Da- çok önemlidir. Yenilik dedi¤imiz fley bir fanusta ger-
n›flmanl›k Konseyi Üyesi çekleflmiyor. ‹çinde bulundu¤umuz flartlar› çok iyi
Kenneth P. Morse ise bu- analiz etmek durumunday›z.”
günkü yöntemlerin hedefe “10 ‹novasyon fiifresi” kitab›n› yazan Tom Kelley
ulaflmada yetersiz oldu¤u- ‘‹novasyon flifreleri’ temal› konuflmas›nda inovatif
nu belirterek, inovasyonun olmak için flirketlerin rakiplerinden iki kat› daha h›z-
bütçeden para bekleme- l› olmas› gerekti¤ini belirtti. Kelley, flirketlerin reka-
mesi gerekti¤ini, Yeni Ze- bet haritas› oluflturmas›
landa’da y›ll›k desteklerin gerekti¤ine iflaret ederek
Kenneth ayl›k desteklere dönüfltü- inovasyon için gerekli
P. Morse rüldü¤ünü hat›rlatt›. olan 3 noktay› flöyle özet-
TÜB‹TAK Baflkan› Prof. ledi: “‹nsanlar›, insan
Dr. Yücel Altunbaflak ise davran›fllar›n› sahada in-
Türkiye’yi 2013’e tafl›yan fleylerin 2023 için yeterli celeyin. Deney ruhu ile fi-
olmad›¤›n› belirterek, “Bu büyük hedeflere varacak- kir dostu ortam yarat›n.
sak, bu yol Ar-Ge ve inovasyondan geçiyor. Bildi¤i- Müflteri deneyimlerini ta-
miz tek reçete inovasyon” dedi. Tom Kelley sarlay›n.”
66 KobiEfor Ocak 2013