Page 66 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 66

‹NOVASYON




                     OF‹SLER ORTADAN
                          KALKACAK

              Etkinlik kapsam›nda düzenlenen ‘Teknoloji ve  Anton
            ‹novasyon’ panelinde konuflan Microsoft Vizyon  O¤uzhan
                                                          Andrews
            Direktörü Anton O¤uzhan Andrews ise, 2023 y›l›na
            10 sene kald›¤›n› hat›rlatt›: “Bugün Türkiye'de e¤er
            55 bin ihracatç› varsa, 2023 y›l› hedefine ulaflmak için her biri ortalama 9-10 milyon dolarl›k bir ihracat ya-
            p›yor olacak. Yani çok ciddi bir büyümeden bahsediyoruz. Bunu gerçeklefltirebilmek için, yeni bir tak›m f›r-
            satlar› kullanman›n yan›s›ra mevcut f›rsatlar› da kullan›yor olmam›z gerekecek. Gelecek için hem üretken-
            lik, hem de ifl aç›s›ndan tan›m›m›z› geniflletmemiz gerekiyor. Ofisler ortadan kalkacak. Bilgi kifliye sunul-
            maya bafllanacak. Ekran, kullan›c›y› tan›yacak, do¤al etkileflim sa¤lanacak.”



                            2. GÜN                            Yenilik fanusta yetiflmez
                                                              Türkiye ‹novasyon Haftas›’n›n
                                                            ikinci güne kat›lan Kalk›nma Bakan›
                                                            Cevdet Y›lmaz ise Ar-Ge harcamala-
                                                            r›n› milli gelirin yüzde 0.53’ü düze-
                                                            yinden yüzde 0.86'ya ulaflt›rd›klar›n›,
                                                            kritik eflik olan yüzde 1'e yaklafl›ld›-
                                                            ¤›n› söyledi ve flöyle konufltu: “Sa-
                                                            dece kamu olarak b›rak›n 0.86'y›,
                                                            yurtiçi has›lam›z›n yüzde 5'ini de Ar-  Cevdet Y›lmaz
                                                            Ge'ye harcasak bunu ekonomik sos-
                                                            yal faydaya dönüfltüremeyiz. Ar-Ge
                                                            harcamalar›n› katma de¤ere, ekonomik ve sosyal fay-
                                                            daya dönüfltürecek olan özel sektörün bu ifle girme-
                                                            sidir. Bu anlamda da Türkiye'de de önemli geliflmeler
              ‹novasyon çat›flmal› bir süreçtir              görüyoruz. 2003 y›l›nda özel sektörün Ar-Ge harcama-
                                  ‘Teknolojiyi ‹fle Dönüfltür-  lar›ndaki pay› yüzde 23.2 iken bu oran 2011 y›l›nda
                                 mek’ paneline kat›lan He-  yüzde 43.2'ye yükselmifltir. Ar-Ge personelinin 2003
                                 xagon Yönetim Kurulu       y›l›nda yüzde 20.5'i özel sektörde istihdam edilirken
                                 Baflkan› Jan Nahum ise      2011 y›l›nda bu oran yüzde 48.9'a yükselmifltir. Bu ge-
                                 inovasyonun muhakkak       liflme çok önemlidir. Ancak, 2030'larda dünya nüfu-
                                 de¤er yaratmaya odaklan-   su 9 milyara yükselecek. Dünyada daha çok enerji tü-
                                 mas› gerekti¤ini belirterek,  ketilecek, daha çok su, g›da tüketilecek. Bunlar›n ge-
                                 inovasyon için kurumlar    tirdi¤i bask› alt›nda çok daha farkl› fikirler, projeler
                                 aras› çat›flman›n da olufl-  üretmek durumunda kalaca¤›z. Dolay›s›yla talep
                                 turulmas› gerekti¤ini vur-  odakl› bakmak, dünyan›n nereye gitti¤ine bakmak,
            Jan Nahum
                                 gulad›. ‹novasyon ve Giri-  tüketicinin nereye gitti¤ine bakmak yenilik aç›s›ndan
                                 flimcilikte ABD Ulusal Da-  çok önemlidir. Yenilik dedi¤imiz fley bir fanusta ger-
                                 n›flmanl›k Konseyi Üyesi    çekleflmiyor. ‹çinde bulundu¤umuz flartlar› çok iyi
                                 Kenneth P. Morse ise bu-   analiz etmek durumunday›z.”
                                 günkü yöntemlerin hedefe     “10 ‹novasyon fiifresi” kitab›n› yazan Tom Kelley
                                 ulaflmada yetersiz oldu¤u-  ‘‹novasyon flifreleri’ temal› konuflmas›nda inovatif
                                 nu belirterek, inovasyonun  olmak için flirketlerin rakiplerinden iki kat› daha h›z-
                                 bütçeden para bekleme-     l› olmas› gerekti¤ini belirtti. Kelley, flirketlerin reka-
                                 mesi gerekti¤ini, Yeni Ze-                       bet haritas› oluflturmas›
                                 landa’da y›ll›k desteklerin                      gerekti¤ine iflaret ederek
            Kenneth              ayl›k desteklere dönüfltü-                        inovasyon için gerekli
            P. Morse             rüldü¤ünü hat›rlatt›.                            olan 3 noktay› flöyle özet-
                                    TÜB‹TAK Baflkan› Prof.                         ledi: “‹nsanlar›, insan
                                 Dr. Yücel Altunbaflak ise                         davran›fllar›n› sahada in-
           Türkiye’yi 2013’e tafl›yan fleylerin 2023 için yeterli                   celeyin. Deney ruhu ile fi-
           olmad›¤›n› belirterek, “Bu büyük hedeflere varacak-                    kir dostu ortam yarat›n.
           sak, bu yol Ar-Ge ve inovasyondan geçiyor. Bildi¤i-                    Müflteri deneyimlerini ta-
           miz tek reçete inovasyon” dedi.                   Tom Kelley           sarlay›n.”

           66 KobiEfor Ocak  2013
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71