Page 60 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 60

F‹NANS




                                                                   KURUMSAL K‹ML‹⁄‹N
                                    Türkiye Finans’›n büyüme
                                         stratejisinde ‘ürün   MAL‹YET‹ 1 M‹LYON DOLAR
                                     yelpazesini geniflletme’
                                      ana stratejilerden biri.
                                    Gürerk, uzun vadeli bono    Kurumsal kimli¤in yenilenme çal›flmalar›na
                                       ihraç etmek amac›nda   Türkiye Finans 1 milyon dolar harcad›. Efektif
                                      olduklar›n› belirterek;   harcaman›n maliyeti ise 1 milyon TL. Kurumsal
                                    “Bu ihraçta optimal hacmi  kimli¤i yenileme nedeninin bilinirlik oran›ndan
                                     bulmak için bekliyoruz.
                                        fiu anda 200 milyon    kaynakland›¤›n› kaydeden Gürerk, “Yapt›¤›m›z
                                     dolarl›k sukuka ç›kacak  anket çal›flmalar›nda güvende 1 Numara ç›kt›k.
                                          kapasitemiz var.”   Ama bilinirlikte istenilen noktada de¤ildik. Bu
                                                              da bize reklam kampanyas› için f›rsat verdi. Ku-
                                                              rumsal renklerimizde bir de¤ifliklik yok. K›rm›z›
                                                              ve beyaz› kullanmaya devam ediyoruz. Ad› Tür-
                                                              kiye ile özdeflleflen Turkuaz’› da renklerimize ek-
                                                              ledik. Türkiye’nin finans›y›z ve gitmek istedi¤i-
                                                              miz nokta tüm Türkiye” fleklinde konufluyor.


                                                            nem kaynakt›r. Bu sorun çözüldü¤ü anda Türk ban-
                                                            kac›l›k sektörü birkaç kat daha büyüyebilir. Sukuk
                                                            ç›karsa bu anlamda ciddi destek olacakt›r, kaynak
                                                            çeflitlenmesi aç›s›ndan önemlidir.”

                                                              KOB‹’lere yeni ürünler
                                                              Türkiye Finans’›n büyüme stratejisinde ‘ürün yel-
                                                            pazesini geniflletme’ ana stratejilerden biri. Gürerk,
                                                            uzun vadeli bono ihraç etmek amac›nda olduklar›n›
                                                            belirterek; “Bu ihraçta optimal hacmi bulmak için
                                                            bekliyoruz. fiu anda 200 milyon dolarl›k sukuka ç›-
                                                            kacak kapasitemiz var.
                                                              Ama bizim kendimize koydu¤umuz hedef 300 mil-
                                                            yon dolar›n üzeri. O nedenle hem bir yandan leasing
                                                            portföyünü art›r›yoruz, bir yandan da düflen faizlerin
                                                            etkisini görmek istiyoruz. Y›l›n son çeyre¤inde ulus-
                                                            lar aras› arac› bankalarla kurumsal yat›r›mc›larla ilgi-
                                                            li görüflmeye bafllayaca¤›z. ‹fltah› anlayaca¤›z ve fi-
                                                              yat maliyeti anlayarak hacim de yerinde olunca ih-
              Sukuk ç›kmal›, TL ve                                 raç olacakt›r” fleklinde konufluyor. Tek ris-
              uzun dönemli olmal›                      Sektöre        kin yurtd›fl›nda psikolojinin bozuk olma-
              Türkiye’de kat›l›m bankalar›n›n geli-  sermaye a¤›rl›¤›n›   s› ve Türkiye ifltahs›zl›¤› olaca¤›n› ön-
           flimi aç›s›ndan her fley güllük gülis-                          gören Gürerk, döviz veya TL olarak
           tanl›k de¤il. Özellikle mevzuatsal    getirmesi nedeniyle      bono ihracat›n› düflündüklerini,
           aç›dan ciddi s›k›nt›lar bulunuyor.    BDDK’y› kesinlikle        projenin 2013’ün bafl›nda flekille-
           Sorunlar› dönem dönem dile getir-   destekledi¤ini söyleyen     nece¤ini, KOB‹’lere ve giriflimcilere
           dikleri ve konuyla ilgili çözümlerin  Derya Gürerk, “Bu ifl      yönelik de iki yeni ürün daha ç›-
           iyi niyet ve giriflimle çözülebilece-  sermaye a¤›rl›kl› bir ifl   karmak istediklerini, böylece yay-
           ¤ini hat›rlatan Gürerk, en önemli s›-  oldu. BDDK bu anlamda   g›nl›klar›n›n artaca¤›n› ve büyüme-
           k›nt›y› likitide penceresinde yaflad›k-                        ye avantaj sa¤layacaklar›n anlat›yor.
           lar›n› aç›kl›yor. Gürerk, aç›k piyasa ifl-  önemli kararlar
           lemlerine konu olacak enstrümanlar›n        ald›lar.”         BDDK’n›n s›k› tutumu avantaj
           olmad›¤›n›, devlet ka¤›d› ve hazine bono-                  Sektöre sermaye a¤›rl›¤›n› getirmesi ne-
           su tafl›yamad›klar›n› an›msat›yor. Talep net: Su-    deniyle BDDK’y› kesinlikle destekledi¤ini söyle-
           kuk (faizsiz bono) ç›kmal›, öncelikle TL ve uzun dö-  yen Derya Gürerk, “Bu ifl sermaye a¤›rl›kl› bir ifl ol-
           nemli olmal›. Gürerk, konuya iliflkin flu bilgileri ve-  du. BDDK bu anlamda önemli kararlar ald›lar.  Gel-
           riyor:                                           di¤imiz nokta do¤ru bir karard›r. BDDK’n›n bu oran-
              “Uzun dönemli döviz cinsi sukuk çözüm olur ama  lar›n› ve sektöre yeni giriflleri destekliyorum. Sektö-
           arzu edilen nihai çözüm olmaz. Çünkü Türkiye’de  rümüz sermayesi güçlü olan kurumlar›n yapaca¤› ifl
           bankac›l›¤›n en önemli k›s›d› TL cinsiden uzun dö-  olmal›” yorumunu yap›yor.

           60 KobiEfor Eylül 2012
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65