Page 57 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 57

mizde flirket öyle büyüdü ki Türkiye’de Almanya’da-  de durmak çok önemli, randevusuna zaman›nda gel-
           ki ana flirketten daha kuvvetli hale geldik, sadece  meyen, bunu yapaca¤›m deyip yapmayana sayg›m
           Almanya ile de¤il bütün Avrupa ile ifl yapmaya bafl-  kalm›yor, mükemmeliyetçiyim.”
           lad›k, gümrükleme, depolama, hava tafl›mac›l›¤› yap-  Aygüler, için insan çok önemli: “Herfleyin merke-
           t›k. O dönem ortakl›¤›m›z› yüzde 50-50 yapal›m de-  zinde insan olmal›, insana sayg› ve sevgi duymayan-
           dim. Orta¤›m yüzde 51-49 olsun dedi, el s›k›flt›k, ay-  la çal›flamam. Bizim iflimiz iletiflimle ilgili. ‹nsan› se-
           lar geçti, bana uzun bir mektup yazm›fl, flartlar› ka-  ven, iflini severek yap›yor ve baflar›l› oluyor.”
           bul etmedi¤ini belirten. Ben de oturdum bir mektup  ‹nsan›n para kazanmak d›fl›nda da sosyal sorum-
           yazd›m, görevimden istifa etti¤imi ve elimdeki yüz-  luluklar› olmas› gerekti¤ine inanan Aygüler, 1991’de
           de 10 hisseyi verip, ayr›lmak istedi¤imi belirten.  30 yafl›nda o zamanlar ad› UMMAD olan nakliye or-
           Fakslad›m. Orta¤›m geldi, güvenim sars›lm›flt›. O za-  ganizatörleri derne¤inin baflkan› olur, 2000 y›l›nda
           man dedi ki sen al hisseleri. 2 milyon mark. Ödeye-  derne¤in ad›n› UT‹KAD olarak de¤ifltirirler.
           mem dedim, siz biliyorsunuz. Dedi ki ‘Çal›fl›p 2 y›l-  Türkiye’nin lojistik sektöründe bir merkez üs ola-
           da ödersin.’ Zor bir karard› ama tüccar ve giriflimci  bilece¤ini vurgulayan Balnak Yönetim Kurulu Baflka-
           ruh orada devreye girdi. Sene 1993 Aral›¤›. 1994 ba-  n› Lütfi Aygüler, flunlar› dile getiriyor: “Tafl›mac›l›k
           fl›nda kriz oldu, bir gecede mark 8 liradan 25 liraya  sektöründe birçok sorun var. Ana bafll›klar olarak
           ç›kt›, rakam› 1 milyon marka düflürdük, sözleflmemi-  demiryolu yat›r›mlar›n›n yetersiz ya da yeteri kadar
           zi yapt›k. fiirketi ald›m.”                       h›zl› olmay›fl›, gümrüklemede yaflanan sorunlar, alt-
                                                            yap› eksiklikleri gibi. Türkiye’de depo, arazi kiralar›,
              Osmanl› Projesi                               inflaat maliyetleri bat›l› ülkeleri aflm›fl durumda. Ay-
              Balnak’›n ikinci atak dönemi bafllar. Aygüler, hep  r›ca depolar›n demiryolu ba¤lant›lar› yok. Limanlara
           yat›r›m yapma havas›ndad›r, özgür kal›nca istedi¤i  uzak alanlarda ve düzensiz depolama yap›lmakta.
           gibi davran›r, ancak kendi deyimiyle dersini de al›r.  Tüm bunlar Türkiye’nin lojistik üs olmas› ad›na bü-
           Bina, depo yapt›rm›fl, t›rlar alm›flt›r, bir yandan da  yük engeller. Ayr›ca gümrük mevzuat›nda iyilefltirme
           borç ödüyordur: “Bir musibet bin nasihattan iyidir.  yap›lmas› da gerekiyor. Bu konularda önerim; Lojis-
           Finansman s›k›fl›kl›¤› yaflad›¤›n›zda basiretli davra-  tik Bakanl›¤›’n›n kurulmas›d›r.”
           n›p h›zl› karar almak çok önemli. Bir gecede bütün
           t›rlar› satt›m zarar ettim evet. Ama flirketin gelece¤i-
           ni kurtard›m. Bu da bana iyi bir ders oldu.”         LOJ‹ST‹⁄‹N Ö⁄RETMEN‹
              2005 y›l›ndan sonra tekrar h›zla büyüyen flirketin  Bo¤aziçi Üniversitesi’nde 1997’den 2009 y›l›na
           ifli nakliyeden lojisti¤e dönüflür. Aygüler, flirket he-  kadar “Uluslararas› Tafl›-
           deflerinden sözediyor: “Balnak, 1986 y›l›ndan bu ya-  mac›l›k ve Lojistik” dersleri
           na uluslararas› kara, hava, deniz, demiryolu, güm-  de veren Lütfi Aygüler,
           rüklü ve gümrüksüz depo iflletmecili¤i, gümrükleme,  yapt›¤› ifli gençlere ö¤ret-
           katmade¤erli paketleme hizmetleri ve yurtiçi nakliye  menin kendisine de¤iflik
           ve da¤›t›m hizmetlerinin tamam›n› tek çat› alt›nda  bir boyut katt›¤›n› düflünü-
           sunuyor. Türk lojistik sektöründe ilk 5 flirket aras›n-  yor. Gençlere pazarda li-
           da yer al›yoruz ancak hizmet ve kalite olarak ilk s›-  mon dahi olsa bir fleyler
           raday›z. 2003 y›l›nda KalDer’den Kalite Büyük Ödü-  satarak ifle bafllamalar›n›
           lü’nü ald›k. 2011’de 15 milyon Euroluk filo ve depo  öneren Aygüler, ticaretin
           yat›r›m› ile Balnak, 141 milyon Euro ciroya ulaflarak  özünü ö¤renmelerini isti-
           sektöründe emin ad›mlarla ilerliyor, bu y›l 160 mil-  yor. Üniversite y›llar›ndan
           yon Euro ciroya ulaflaca¤›z, 2 bin çal›flan›m›z var.  sonra foto¤rafç›l›¤› b›rakan
           Balnak’›n yüzde 49’u ABD’li Great Circle Fund adl›  Aygüler, bu aralar dijital
           fona sat›ld›. Yabanc› ortaklar›n ç›k›fl›yla beraber  foto¤rafç›l›¤a merak sal-
           2014 y›l›nda halka aç›lmak istiyoruz. ‹ntermodal ta-  m›fl. Özellikle foto¤raf çek-
           fl›mac›l›k özellikle demiryolu tafl›mac›l›¤›nda büyü-  mek için Hindistan’a, Afri-
           mek, bölgeye ve Türkiye’ye yay›lmak istiyoruz, böl-  ka’ya Kenya ve Tanzan-
           gesel güç olmay› hedefliyoruz, Balkanlar, CIS, Rus-  ya’ya safariye gitmifl. Y›lda
           ya, BDT ülkeleri, Orta Do¤u ve Kuzey Afrika’da flir-  2-3 kez foto¤raf gezisi yap-
           ket al›mlar› yapaca¤›z ve ortakl›klar kuraca¤›z. Bu  may› hayal ediyor. Plans›z
           projenin ad›; Osmanl› Projesi. 2015 y›l›na kadar böl-  programs›z, arabayla efli
           gedeki önemli destinasyonlarda yer alaca¤›z, ilk he-  ve 2 o¤luyla birlikte yolculuk yapmay› da çok se-
           defimiz M›s›r ve Yunanistan.”
                                                             viyor, Kaz Da¤lar›, Ege sahili, oradan güney… Ay-
              Dürüstlük, çal›flkanl›k ve insana de¤er         güler’e göre insan ölene kadar çal›flmal›, ama
              Yapt›¤› ifli iyi yapmaya çabalad›¤›n› vurgulayan  temposunu yavafllatmal›, kaliteli bir yaflam sür-
                                                             dürmeli, hobilerle dengelemeli. Bu nedenle foto¤-
           Aygüler, çal›flkan ve dürüst olmay› önemsiyor: “Dü-  rafç›l›¤›n yan›s›ra Aygüler tenis de oynuyor.
           rüstlük konusunda çok hassas›m, dürüst ve sözün-
                                                                                        Eylül 2012 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62