Page 117 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 117
Koç Holding
Türkiye’de bir dünya devi
dünya listelerinde yükseliyor
Tireli giriflimcile-
Haluk Koç Holding, 2012 y›l›n›n ilk yar›s›nda
Kaya rin ortakl›¤›yla ve konsolide bazda toplam sat›fl gelirlerini
Dünya Bankas› kre-
disiyle 1974 y›l›nda yüzde 21 art›rarak 40 milyar 758 milyon
kurulan Tire-Kutsan TL’ye yükseltirken, 2 milyar 099 milyon
Oluklu Mukavva ve TL vergi öncesi kar ve 1 milyar 025 mil-
Kutu Sanayi, 1991’de yon TL az›nl›k pay› sonras› net kar elde
‹MKB’de hisseleri etti. Koç Holding CEO’su Turgay Durak flu
sat›fla sunuldu. bilgiyi verdi: “Koç Holding bu y›l Fortune
Mondi Corruga- Dergisi taraf›ndan yay›nlanan Global 500
ted Packaging BV 3 listesindeki tek Türk flirketi olarak 25 s›-
Ekim 2007’de hisse ra daha yükseldi ve 222’nci oldu. 2012
devri yoluyla Tire y›l›nda da yeni yat›r›mlarla büyümeye de-
Kutsan A.fi.‘nin bü- vam ediyoruz. En büyük ihracat pazar›m›z Turgay
yük orta¤› oldu. 37 olan Avrupa’da yaflanan tüm zorluklara Durak
y›ld›r Türkiye’de faaliyet gösteren Tire karfl›n yurtd›fl› sat›fl gelirlerimizi ilk yar›da
Kutsan Oluklu Mukavva Kutu ve Ka¤›t Sa- dolar baz›nda yüzde 11 art›rd›k.”
nayi A.fi. 2007 y›l›nda ise uluslararas› ka- Durak, global ekonomiye iliflkin endifle ve belirsizliklerin
¤›t ve ambalaj grubu Mondi Group’un bir devam etti¤ini hat›rlatarak, “Yurtd›fl› piyasalardaki durgun-
parças› haline geldi. 12 Nisan 2010 tari- luk ve faiz oranlar›nda k›sa sürede bir gevfleme beklenme-
hinde, hissedarlar›n oybirli¤iyle Mondi’nin mesi sebebiyle iç piyasadaki s›k›fl›kl›k tüm sektör ve flirket-
Türkiye’ye verdi¤i stratejik önem bir kez leri do¤al olarak etkilemektedir” dedi. Turgay Durak sözle-
daha vurgulanarak, flirket unvan›n›n rini flöyle sürdürdü: “Türk flirketlerini ve Türkiye’nin marka
‘Mondi Tire Kutsan Ka¤›t ve Ambalaj Sa- de¤erini yükseltmek için sadece Türkiye’de de¤il dünyada
nayi A.fi.’ olmas›na karar verildi. lider flirketler yaratmam›z gerekiyor. Bu vizyonla var gücü-
Mondi Group, 28 ülkede üretim yap›yor müzle çal›fl›yoruz. Arçelik bu aç›dan öncü flirketimiz. ‹lk ya-
ve 23.400 çal›flan› ile ka¤›t ve ambalaj r›da uluslararas› sat›fl gelirlerini y›ll›k bazda yüzde 59 art›-
sektörünün liderleri aras›nda yer al›yor. ran Arçelik, dünyadaki farkl› üretim ve sat›fl olanaklar›n›
Mondi Tire Kutsan Oluklu Mukavva Kutu sürekli araflt›rarak organik büyümesinin yan› s›ra sat›n al-
ve Ka¤›tsan Sanayi A.fi. Genel Müdürü Ha- ma ve yat›r›m f›rsatlar›n› da kovalamaya devam ediyor”
luk Kaya, firman›n ‹zmir/Tire, ‹zmit, Mani-
sa, Çorlu, Adana ve Karaman’da bulunan
alt› kutu fabrikas› ve Tire’de bulunan ka¤›t Varzene Metal’den
fabrikas›yla büyümeye devam etti¤ini söy-
lüyor. Bin 200 kifliyi istihdam eden firma, stratejik üretim tesisi
yüzde 5 dolay›nda ihracat yap›yor. Kaya,
hedeflerini flöyle anlat›yor: “Her y›l sektör Denizcilik, petrokimya, medikal, savunma ve otomotiv
büyümesinin üzerinde büyüme hedefiyle sektörüne hizmet veren Varzene Metal, Temmuz 2012 de
hareket ediyoruz. Yeni makine yat›r›mlar›- so¤uk çekme ve parlak çelik üretim tesisini devreye ald›.
m›z devam ediyor. ‹zmit Fabrikam›zda bu Varzene Metal, yaklafl›k 5 milyon Avroluk yat›r›mla dev-
y›l içinde yeni bir konfeksiyon hatt›n› dev- reye al›nan bu tesisle, Türkiye’de ilk defa özel paslanmaz
reye alaca¤›z. Otomasyon ve çevre anla- çelikler, özel alafl›ml› çelikler, özel tak›m çelikleri, nikel
m›nda da yat›r›mlar›m›z› sürdürüyoruz. alafl›mlar›, valf çelikleri, medikal çelikler ve titanyum ala-
Enerji verimlili¤i konular›nda çal›flmalar›- fl›mlar› so¤uk çekilerek, çap, lama, kare ve alt› köfle bo-
m›za devam ediyoruz.” yutlar›nda üretilebilecek. Özel nikel alafl›mlar›, özel pas-
Kaya, Tire’de yer alan ka¤›t fabrikalar›n- lanmazlar, titanyum alafl›mlar› ve dubleks çelikler konu-
da geri dönüflümlü ka¤›t ürettiklerini ve sunda Türkiye’deki en büyük stok park›na sahip olan
a¤›rl›kl› olarak kendi kutu üretimlerinde Varzene Metal, yapt›¤› bu yat›r›mla ihracat potansiyelini
kulland›klar›n› belirterek, “Sektörümüzün artt›rm›fl olacak.
lider tedarikçilerinden biri olarak müflteri-
lerimize de¤er katan çözümler sunuyoruz.
Elbette, sundu¤umuz çözümler ambalaj te-
darikiyle s›n›rl› de¤il. Ayn› zamanda müfl-
terilerimizin pazarda fark yaratmalar›na da
destek oluyoruz” diye konufluyor.
Eylül 2012 KobiEfor 117