Page 68 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 68
DOSYA/OMÜD
Oluklu mukavvada tek rakibimiz Avrupa
Dünya 5.’li¤ine oynuyoruz
Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne¤i’nin (OMÜD) bu y›l gerçeklefltirmifl oldu¤u
‘Ça¤›m›z›n ambalaj› oluklu mukavva’ konulu duyuru toplant›s› kamuoyunda
fark›ndal›k yaratt›. Sektör, Türkiye’nin en h›zl› büyüyenlerinden.
Potansiyeli ise daha yüksek.
R akamlarla ifade edersek Türkiye’de oluk- yüzde 73’ü OMÜD’e kay›tl› kurulufllarda,
Günümüzde oluklu mukavva üretimi 91
lu mukavva tüketimi kifli bafl›na yakla-
kurulufla ait 114 iflletmede yap›l›yor.
fl›k 21 kg. Geliflmifl ülkelerde bu ra-
Türkiye’de oluklu mukavva üretiminin
kam 50 kg.’› afl›yor. Sektör tem-
silcileri sözkonusu rakam-
lara ulafl›lmas› halinde Türki- geri kalan yüzde 27 ise çok say›da orta ve
küçük ölçekli iflletmelerde gerçeklefltirili-
ye’nin ‹ngiltere’yi geçerek Alman- yor. OMÜD verilerine göre 2010 y›l›nda
ya, ‹talya, Fransa ve ‹spanya’n›n Türkiye’de 1 milyon 504 bin 150 ton
ard›ndan Avrupa’n›n en büyük be- oluklu mukavva üretilmifl. Sektörde 7 bin
flinci üreticisi olaca¤›n› öngörüyor. 962 kifli istihdam ediliyor.
Peki rakamlar ne diyor?
Yaz›ya ürün tan›m›yla girersek: Türkiye’de oluklu mukavvan›n
oluklu mukavva en yayg›n flekliyle geliflimi
yivli veya oluklu bir ara katmana 140 y›ll›k geçmifli olan oluklu mukavva
(ondüle) yap›flt›r›lm›fl iki adet kapla- ikinci dünya savafl›ndan önceki y›llarda am-
ma ya da lineerden (ka¤›t) olufluyor. Tür- balajlamada bir ikame maddesi de¤eri tafl›rken sa-
kiye oluklu mukavva sanayinin en h›zl› gelifl- vafl döneminde bir ambalaj malzemesi olarak gelifl-
me dönemi 1975 ve 1994 y›llar› aras›na dayan›yor. ti. Ambalaj malzemesi olarak kullan›m›n›n yayg›nlafl-
68 KobiEfor A¤ustos 2012