Page 59 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 59

bu ürün Türk ekonomisi, Türk reel sektörü ve KO-
           B‹’ler için çok önemli bir üründür. Er yada geç bu
           ürünün kullan›m› artacak ve Türkiye büyüyecektir”
           diyor. Sektöre iliflkin de rakamlar› paylaflan Baydar,
           2012 y›l›nda Türkiye’nin büyüme h›z›n›n azalaca¤›n›
           ve AB’den kaynakl› s›k›nt›lar nedeniyle faktoring
           sektörünün yüzde 10’larda bir büyüme yaflayaca¤›n›
           öngörüyor. Baydar politik s›k›nt›lar yüzünden bekle-
           nilen büyüme oranlar›na ulaflamayacaklar›n›, 2013’te
           ise yine 10’larda bir büyüme yaflanaca¤›n› düflünü-
           yor. TEB’in ise –ihracat ile direkt ba¤lant›l› olmas›
           nedeniyle– minimum yüzde 10’larda, iyi ihtimal ile
           de sektör üzerinde bir büyümeye imza ataca¤›n›
           aç›kl›yor. Baydar, TEB Faktoring’in 2012 y›l›nda 6    FAKTOR‹NG‹N BÜYÜMES‹
           milyar lira ifllem hacmi gerçeklefltirdi¤ini belirterek
           2012 hedeflerini özetliyor: “Bu y›l yüzde 10 büyüsek            ‹Ç‹N 3 YOL
           6.7 milyar lira’ya ulaflaca¤›m›z› düflünüyorum. ‹hra-
           catta en büyük oyuncu olma misyonumuz devam         Leasing ve faktoringin KOB‹’ler için en uygun fi-
           edecektir. TEB Faktoring, 2012 senesine 10 flube ve  nansman modeli oldu¤unu kaydeden Baydar,
           105 personel ile girdi. Bu y›l bölgesel a¤›rl›¤›m›z› ar-  a¤›rl›kl› bu nedenle KOB‹’lerle büyüdüklerini hat›r-
           t›rmak ad›na Konya, Samsun ve Denizli’de TEB Fak-  latarak flunlar› kaydediyor: “KOB‹, bankaya gitme-
           toring flubeleri açmay› planl›yoruz.”              den faktoring kurulufllar›ndan ihtiyaçlar›n› karfl›l›-
                                                             yor. Türkiye’de 70 bin müflteri flu an faktoringi
              Ülkeye katmade¤er sa¤l›yoruz                   kullan›yorsa bunun çok k›sa sürede 100 bin müfl-
              5 bin müflterisi bulunan TEB Faktoring 2012’de  teriye ç›kmas› gerekiyor. 100 milyar dolar hacim
           müflteri say›s›nda yüzde 10’luk  art›fl bekliyor. Bay-  ve 100 bin müflteri ilk hedeftir. 85 faktoring flirke-
           dar, önümüzdeki y›l iç piyasaya yönelik kredi sigor-  ti sektörde faaliyet yürütüyor. Küçük flirketler bi-
           tas› garantili faktoring  ifllemlerini art›rmay› planla-  linçlendikçe faktoringin a¤›rl›¤› artacakt›r. Bu ürü-
           d›klar›n› anlat›yor. 2012’de otomotiv ve inflaat sek-  nün geliflmesi maalesef alg› ve imaj problemi ne-
           törlerinde bir daralma yaflanaca¤›n› öngörmekle bir-  deniyle s›k›nt›l› oldu. 1990’dan bu yana ise ortala-
           likte ifl hacminde yine bu sektörlerin öne ç›kmas›  ma yüzde 40 büyüme ile gidildi.
           bekleniyor. Baydar, flu noktalar›n alt›n› çiziyor:   Türkiye’de yine de alg› problemi var.  Kay›td›fl›
           “Farkl› kesimlere farkl› ürünlerle gitmek önemli. Biz  ekonomi bu olumsuz alg›n›n en önemli nedenidir.
           KOB‹’ler dahil tüm giriflimcilere çeflitli avantajlar su-  Kay›t alt›ndaki ekonomilerde faktoring daha h›zl›
           nuyoruz. Bilinmeyen, tan›nmayan ülke ve müflteriler  büyümüfltür. Yani birinci sorun alg›, ikinci sorun
           ile ticareti kolaylaflt›r›yoruz. Sundu¤umuz faktoring  ise KOB‹’lerin e¤itim sorunudur. Üçüncüsü ise aç›k
           hizmeti ile belirsizlikten do¤abilecek riskleri ortadan  hesap ile ticaretin önünü kesecek kanuni düzenle-
           kald›rmaya yard›mc› oluyoruz. Türkiye’de ihracat›n  meler yap›lmal›d›r.”
           yaklafl›k yüzde 60’› aç›k hesap denilen mal mukabi-
           li yani ‘söz’e dayal› ticaret. Bu oran da 62 milyar av-  geliflmesine büyük katk› sa¤layaca¤›n› düflünüyoruz.
           roya denk geliyor. ‹hracatç›lar›m›z›n aç›k hesap mal  Bu inançla TEB Faktoring olarak son dönemde KOB‹
           satmamas›n›, öz kaynaklar›n› riske atmamas›n›, ül-  ve alt segmente odaklanmaya bafllad›k. Müflteri
           kemizin de sermaye kaybetmesini engellemelerini is-  aday›n› yerinde ziyaret edip nakit ihtiyac›na en geç
           tiyoruz. Bu nedenle TEB Faktoring olarak aç›k he-  30 dakikada cevap vererek KOB‹’lerimize çözümler
           saplar›na garanti vererek, karfl› taraf›n risklerini üst-  sunuyoruz. Faktoring çok sihirli bir güç, çünkü tica-
           lenmifl oluyoruz. Türkiye’nin öz kayna¤›n›n kayb›n›  reti finanse ediyor. Kredilendirilebilen her türlü ala-
           önlemek en büyük amac›m›z. Baflta KOB‹’lerimiz ol-  cak, faktoringin kapsam›na giriyor. Ticaret oldu¤u
           mak üzere firmalar›m›z›n yurtd›fl›ndaki alacaklar›n›  sürece Türkiye ekonomisi ve dolay›s›yla pazar› da
           garanti alt›na alarak ihracatç›ya ve ülkemize katma  büyümeyi sürdürüyor. Bu konudaki hedefimiz KO-
           de¤er yarat›yoruz.”                              B‹’lere daha çok hizmet vererek müflteri taban›m›z›
                                                            yüzde 35 geniflletmek. Türkiye’nin ihracat›n›n yüzde
              TEB, K’lara odaklan›yor                       2’sine arac›l›k eden TEB Faktoring olarak, 2011 son-
              TEB, müflterilerini 30 milyon TL’ye kadar cirosu  ras›nda da büyük ölçekli firmalar›n yan› s›ra KOB‹’le-
           olanlar› ‘küçük’, 30-100 milyon TL cirosu olanlar› ‘or-  re ve alt segmente odaklanmaya devam etmeyi
           ta’ ve 100 milyon TL üzeri cirolu iflletmeleri ise ‘bü-  planl›yoruz. 2012’de de hem tedarikçi finansman›
           yük’ fleklinde ay›r›yor. Banka müflterilerine de hiz-  hem de bayi finansman› ürününü flirketlerin dina-
           met verdiklerini dile getiren Baydar, sunduklar› hiz-  miklerine uygun, özel ve butik bir flekilde haz›rlaya-
           metleri anlat›rken flu ifadeleri kullan›yor: “Sundu¤u-  rak sektör genelinden farkl› bir noktada konumlan-
           muz tüm faktoring ürün ve servislerinin KOB‹’lerin  maya devam edece¤iz.”
                                                                                      A¤ustos 2012 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64