Page 59 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 59
bu ürün Türk ekonomisi, Türk reel sektörü ve KO-
B‹’ler için çok önemli bir üründür. Er yada geç bu
ürünün kullan›m› artacak ve Türkiye büyüyecektir”
diyor. Sektöre iliflkin de rakamlar› paylaflan Baydar,
2012 y›l›nda Türkiye’nin büyüme h›z›n›n azalaca¤›n›
ve AB’den kaynakl› s›k›nt›lar nedeniyle faktoring
sektörünün yüzde 10’larda bir büyüme yaflayaca¤›n›
öngörüyor. Baydar politik s›k›nt›lar yüzünden bekle-
nilen büyüme oranlar›na ulaflamayacaklar›n›, 2013’te
ise yine 10’larda bir büyüme yaflanaca¤›n› düflünü-
yor. TEB’in ise –ihracat ile direkt ba¤lant›l› olmas›
nedeniyle– minimum yüzde 10’larda, iyi ihtimal ile
de sektör üzerinde bir büyümeye imza ataca¤›n›
aç›kl›yor. Baydar, TEB Faktoring’in 2012 y›l›nda 6 FAKTOR‹NG‹N BÜYÜMES‹
milyar lira ifllem hacmi gerçeklefltirdi¤ini belirterek
2012 hedeflerini özetliyor: “Bu y›l yüzde 10 büyüsek ‹Ç‹N 3 YOL
6.7 milyar lira’ya ulaflaca¤›m›z› düflünüyorum. ‹hra-
catta en büyük oyuncu olma misyonumuz devam Leasing ve faktoringin KOB‹’ler için en uygun fi-
edecektir. TEB Faktoring, 2012 senesine 10 flube ve nansman modeli oldu¤unu kaydeden Baydar,
105 personel ile girdi. Bu y›l bölgesel a¤›rl›¤›m›z› ar- a¤›rl›kl› bu nedenle KOB‹’lerle büyüdüklerini hat›r-
t›rmak ad›na Konya, Samsun ve Denizli’de TEB Fak- latarak flunlar› kaydediyor: “KOB‹, bankaya gitme-
toring flubeleri açmay› planl›yoruz.” den faktoring kurulufllar›ndan ihtiyaçlar›n› karfl›l›-
yor. Türkiye’de 70 bin müflteri flu an faktoringi
Ülkeye katmade¤er sa¤l›yoruz kullan›yorsa bunun çok k›sa sürede 100 bin müfl-
5 bin müflterisi bulunan TEB Faktoring 2012’de teriye ç›kmas› gerekiyor. 100 milyar dolar hacim
müflteri say›s›nda yüzde 10’luk art›fl bekliyor. Bay- ve 100 bin müflteri ilk hedeftir. 85 faktoring flirke-
dar, önümüzdeki y›l iç piyasaya yönelik kredi sigor- ti sektörde faaliyet yürütüyor. Küçük flirketler bi-
tas› garantili faktoring ifllemlerini art›rmay› planla- linçlendikçe faktoringin a¤›rl›¤› artacakt›r. Bu ürü-
d›klar›n› anlat›yor. 2012’de otomotiv ve inflaat sek- nün geliflmesi maalesef alg› ve imaj problemi ne-
törlerinde bir daralma yaflanaca¤›n› öngörmekle bir- deniyle s›k›nt›l› oldu. 1990’dan bu yana ise ortala-
likte ifl hacminde yine bu sektörlerin öne ç›kmas› ma yüzde 40 büyüme ile gidildi.
bekleniyor. Baydar, flu noktalar›n alt›n› çiziyor: Türkiye’de yine de alg› problemi var. Kay›td›fl›
“Farkl› kesimlere farkl› ürünlerle gitmek önemli. Biz ekonomi bu olumsuz alg›n›n en önemli nedenidir.
KOB‹’ler dahil tüm giriflimcilere çeflitli avantajlar su- Kay›t alt›ndaki ekonomilerde faktoring daha h›zl›
nuyoruz. Bilinmeyen, tan›nmayan ülke ve müflteriler büyümüfltür. Yani birinci sorun alg›, ikinci sorun
ile ticareti kolaylaflt›r›yoruz. Sundu¤umuz faktoring ise KOB‹’lerin e¤itim sorunudur. Üçüncüsü ise aç›k
hizmeti ile belirsizlikten do¤abilecek riskleri ortadan hesap ile ticaretin önünü kesecek kanuni düzenle-
kald›rmaya yard›mc› oluyoruz. Türkiye’de ihracat›n meler yap›lmal›d›r.”
yaklafl›k yüzde 60’› aç›k hesap denilen mal mukabi-
li yani ‘söz’e dayal› ticaret. Bu oran da 62 milyar av- geliflmesine büyük katk› sa¤layaca¤›n› düflünüyoruz.
roya denk geliyor. ‹hracatç›lar›m›z›n aç›k hesap mal Bu inançla TEB Faktoring olarak son dönemde KOB‹
satmamas›n›, öz kaynaklar›n› riske atmamas›n›, ül- ve alt segmente odaklanmaya bafllad›k. Müflteri
kemizin de sermaye kaybetmesini engellemelerini is- aday›n› yerinde ziyaret edip nakit ihtiyac›na en geç
tiyoruz. Bu nedenle TEB Faktoring olarak aç›k he- 30 dakikada cevap vererek KOB‹’lerimize çözümler
saplar›na garanti vererek, karfl› taraf›n risklerini üst- sunuyoruz. Faktoring çok sihirli bir güç, çünkü tica-
lenmifl oluyoruz. Türkiye’nin öz kayna¤›n›n kayb›n› reti finanse ediyor. Kredilendirilebilen her türlü ala-
önlemek en büyük amac›m›z. Baflta KOB‹’lerimiz ol- cak, faktoringin kapsam›na giriyor. Ticaret oldu¤u
mak üzere firmalar›m›z›n yurtd›fl›ndaki alacaklar›n› sürece Türkiye ekonomisi ve dolay›s›yla pazar› da
garanti alt›na alarak ihracatç›ya ve ülkemize katma büyümeyi sürdürüyor. Bu konudaki hedefimiz KO-
de¤er yarat›yoruz.” B‹’lere daha çok hizmet vererek müflteri taban›m›z›
yüzde 35 geniflletmek. Türkiye’nin ihracat›n›n yüzde
TEB, K’lara odaklan›yor 2’sine arac›l›k eden TEB Faktoring olarak, 2011 son-
TEB, müflterilerini 30 milyon TL’ye kadar cirosu ras›nda da büyük ölçekli firmalar›n yan› s›ra KOB‹’le-
olanlar› ‘küçük’, 30-100 milyon TL cirosu olanlar› ‘or- re ve alt segmente odaklanmaya devam etmeyi
ta’ ve 100 milyon TL üzeri cirolu iflletmeleri ise ‘bü- planl›yoruz. 2012’de de hem tedarikçi finansman›
yük’ fleklinde ay›r›yor. Banka müflterilerine de hiz- hem de bayi finansman› ürününü flirketlerin dina-
met verdiklerini dile getiren Baydar, sunduklar› hiz- miklerine uygun, özel ve butik bir flekilde haz›rlaya-
metleri anlat›rken flu ifadeleri kullan›yor: “Sundu¤u- rak sektör genelinden farkl› bir noktada konumlan-
muz tüm faktoring ürün ve servislerinin KOB‹’lerin maya devam edece¤iz.”
A¤ustos 2012 KobiEfor 59