Page 56 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 56
HABER
Biliflim 500’ün ilk üç flirketi Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone
Biliflim pazar›m›z 29 milyar dolar
‹nterpromedya’n›n bu y›l 13. kez gerçeklefltirdi¤i, Türkiye’de biliflim alan›ndaki
tek kapsaml› araflt›rma olan Biliflim 500’ün sonuçlar›na göre,
2011’de bilgi teknolojileri pazar› yüzde 12.7 büyürken iletiflim teknolojileri
pazar› ise yüzde 1.9 küçüldü.
B iliflim pazar›m›zda flirketlerin net sa- çüldü¤ünü ortaya koydu. Bilgi ve iletiflim
teknolojilerinin toplam› olarak biliflim paza-
t›fl gelirlerine göre s›ralamada ilk
10’da yer alanlar s›ras›yla Türk Te-
r›n›n ise 2011’de yüzde 2 art›flla 29 milyar
lekom, Turkcell, Vodafone, Avea,
‹nterpromedya yetkilileri, biliflim pazar›-
TTnet, KVK Teknoloji, Genpa, ‹n- dolarl›k bir büyüklü¤e ulaflt›¤› tespit edildi.
deks Bilgisayar, Teknosa ve HP oldu. Tüm n›n 2012’de yüzde 6 büyüyerek 30 milyar
flirketlerin Ar-Ge harcamalar›n›n toplam ciro dolar› aflaca¤›n› tahmin ediyor. Büyüme
içindeki pay› yüzde 13’e yükseldi. tahmini bilgi teknolojileri pazar› özelinde
Pazar verilerinin ve CEO’lar›n 2012 hedef- yüzde 14.1 olarak bildirilirken iletiflim tek-
lerinin aç›kland›¤› Biliflim 500 de¤erlendir- nolojilerinde yüzde 2.6 olarak ortaya
mesinde donan›m, yaz›l›m, hizmet ve özel kondu.
bölüm bafll›klar› alt›ndaki 67 kategorinin bi-
rincilerine de plaket sunuldu. CEO’lar 2012’de hedef büyüttü
Araflt›rmada son üç y›l›n en fazla büyüyen biliflim Araflt›rma kapsam›nda ayr›ca ilk 500’deki 446 bi-
flirketi Biotekno ile son üç y›l›n en iyi performans liflim flirketinin CEO’lar›n›n kat›l›m›yla bir anket ger-
gösteren flirketi Mobiltel dikkat çekti. Araflt›rma bu çeklefltirildi. CEO’lar›n yüzde 55’i 2012 büyüme he-
y›l ilk kez Dijital Türkiye Platformu’nun içerik iflbirli- deflerini art›rd›. Hedeflenen sektörler aras›ndan yüz-
¤iyle gerçeklefltirildi. de 50.4 ile kamu, yüzde 43.7 ile finans, yüzde 41.5
fiirket tipine göre düzenlenen ve dokuz temel ka- ile telekom ilk üçte yer ald›. Anket sonuçlar›na göre
tegoride bilgi toplanan araflt›rmada kategori birinci- flirketlerin yüzde 58’inin Ar-Ge yat›r›m› yapt›¤› tespit
leri flöyle belirlendi: edilirken Ar-Ge harcamalar›n›n toplam ciro içindeki
l Türkiye merkezli üretici kategorisi: Exper pay›n›n önceki y›la oranla 1 puan art›flla yüzde 13’e
l Uluslararas› Türkiye d›fl› merkezli üreticinin ulaflt›¤› gözlendi. CEO’lar en önemli sorunlar›n›n ba-
Türkiye temsilcisi/sat›c›s› kategorisi: NCR fl›nda nitelikli insan kayna¤› s›k›nt›s›n› yüzde 65.2’lik
l Sistem entegratörü kategorisi: Ericsson oranla birinci s›rada gösterirken gündemlerinde yer
l Hizmet sa¤lay›c›: Digitürk tutan bafll›klardan öne ç›kanlar› s›ras›yla markalafl-
l Telekom flirketi: Türk Telekom ma, çevrecilik, yeni sektörlere yat›r›m, Ar-Ge ve ino-
l Da¤›t›c› kategorisi: KVK Teknoloji vasyon yat›r›mlar›, sosyal sorumluluk ve reorgani-
l Bayi: Akfa Biliflim zasyon olarak sayd›.
l Perakende zinciri: Teknosa
l E-ticaret flirketi: Portakal Teknoloji
Pazar 2012’de 30 milyar dolar›
aflacak
Araflt›rman›n Türkiye biliflim pazar›na iliflkin orta-
ya koydu¤u veriler, BT donan›m›, yaz›l›m ve hizmet-
leri içeren bilgi teknolojileri pazar›n›n yüzde 12.7 bü-
yüdü¤ünü; telekom donan›m› ve tafl›y›c› hizmetleri
içeren iletiflim teknolojileri pazar›n›n yüzde 1.9 kü-
56 KobiEfor A¤ustos 2012