Page 112 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 112

‹STANBUL DUDULLU




           Modoko: Markaya yat›r›m gerek
              Modoko Yönetim Kurulu Baflkan› Etem Özçelik,
            “Mobilyan›n baflkenti Modoko” diyor. 1969 y›l›nda 20
            arkadafl›n Kad›köy Anadolu Yakas› marangoz ve mo-
            bilyac›lar›n› biraraya getiren bir site kurmak amac›yla
            temellerini att›¤› Modoko, bugün mobilya ma¤azac›l›-
            ¤›yla öne ç›k›yor.
              Sitenin ilk kurucular›ndan Özçelik, Modoko’nun
            markalaflma hikayesini flöyle özetliyor: “Daha genifl
            kapsaml›, düzgün, huzurlu ve ileriye dönük bir üretim
            için ifle bafllad›k. Sanayi Bakanl›¤› Modoko’nun yeri-  Mehmet
                                                             Nuri Kurifl
            ni bize tahsis etti, uzun vadeli bir ödemeyle kredi ve-
            rildi. Sonunda 282 ortak olduk. 1982 y›l›nda imalata
            geçtik. Arkadafllar›m›z›n hepsi sanatkar oldu¤u için    KEYAP, OSB KURACAK
            be¤endi¤i modelin bir yenisini yaparak kendisine vit-
            rin oluflturdu, zaman içerisinde müflteri de gelmeye  Ev tekstil ürünleri konusunda uzmanlaflan KE-
            bafllam›flt›, 1987 y›l›na kadar buradaki bütün imalat-  YAP’ta 200’e yak›n iflyeri bulunuyor. ‹ç piyasaya
            haneler d›flar›ya tafl›nd›, her iflyeri mobilya ma¤azas›-  elektrik, elektronik malzemeleri, kumafl, ev teks-
            na dönüfltü. 1982 y›l›nda buras› Balkanlar ve Ortado-  tili, avize ve ev dekorasyon malzemeleri sunan
            ¤u’nun en büyük mobilya çarfl›s›yd›. Zaman içerisin-  KEYAP’ta hakim sektör; duvar ka¤›d› ve avize.
            de bizden etkilenen Avrupa yakas›ndaki marangoz   Keresteciler Kooperatifi olarak kurulan, sonras›n-
            arkadafllar›m›z da bugünkü Masko’nun kuruluflunu    da Modoko’dan ve bölgeden gelen di¤er talepler
                             yapm›flt›r. fiu anda oradaki mülk  üzerine tekstilde ev dekorasyonu alan›nda uz-
                             sahiplerinin yüzde 60’› da bizim  manlaflan KEYAP’a gelip bir evin iç mimarisinde
                             ortaklar›m›zd›r. Modoko’ya o ne-  ihtiyaç duyulan tüm ürünleri bulmak mümkün.
                             denle mobilyan›n baflkenti diyo-    KEYAP Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet Nuri
                             ruz. Sanatkarl›k ayr›, ticaret ayr›-  Kurifl, Anadolu yakas›n›n toptan ve perakende
                             d›r. Modoko reklamla markalafl-   ev dekorasyonu ürünleri ihtiyac›n› karfl›lamay›
                             t›, ticaret görüflüyle biz bunu de-  amaçlad›klar›n› söylüyor. KEYAP’ta araç trafi¤iyle
                             ¤erlendirdik. Hem içte hem d›flta  ilgili ciddi s›k›nt› yaflad›klar›n› belirten Kurifl, 2
                             rekabet  bizi markalaflt›rmaya    bin 700 metrekare yerleri bulundu¤unu, bu ala-
                             tafl›d›. Dünya genelinde düflün-   na 10 bin metrekarelik, 3-4 katl› bir otopark in-
                             dü¤ümüz zaman Modoko,  iste-     fla ederek bu sorunu çözmek istediklerini anlat›-
                             di¤imiz yerde de¤il, çok daha    yor. Bu konuda belediyeyle görüflmelerinin sür-
                             yukar›larda olmas› laz›m. Yeni   dü¤ünü, imar durumuna göre projeyi bafllatacak-
                             bir Modoko yarat›lmas› laz›m. fiu  lar›n› aktar›yor. KEYAP’ta depolama faaliyetleri-
                             anki yerimiz bizi bu hedefe tafl›-  nin azalmas› ve araç trafi¤i sorununun çözümü
                             m›yor. Markaya yat›r›m gereki-   için 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren siteye t›r ve
                       Etem   yor, Türkiye’deki bütün mobilya  kamyonlar›n girifl ç›k›fllar›n› k›s›tlayacaklar›n› da
                     Özçelik  sektörü için geç kal›n›yor. Ufku-  kaydediyor.
                             muzun aç›k oldu¤u günlerdeyiz,     Mehmet Nuri Kurifl, ayr›ca Karasu taraf›nda
            Avrupa’da bugün mobilya sektörü durmufl durumda.   kooperatif kuracaklar›n› da aç›kl›yor: “Bin dö-
            Dünyadaki en iyi teknolojiyi takip eden bir sektöre  nüm arazi üzerinde a¤aç sanayisi alan›nda faali-
            sahibiz, iyi yetiflmifl genç insan gücüne çok ihtiyaç  yet gösteren özel bir organize sanayi bölgesi
            var, sanatkar yetiflmiyor. Meslek liselerine çok önem  (OSB) kurmay› düflünüyoruz. Yaklafl›k 60 kifli ka-
            vermek laz›m. Marangoz imalatlar› Anadolu’ya yay›l›r-  t›lacak. ‹stihdam yaratal›m, ekonomiye katk›m›z
            sa yetiflmifl insan gücü oluflabilir.”               olsun istiyoruz. Son yap›lan genel kurulumuzda
              Markalaflma sürecinde  Modoko Yenileme Proje-    bu konuda yetki ald›k. Sanayi parsellerimizin 6-
            si’nin Modoko’ya ciddi bir ivme kazand›raca¤›n› kay-  8 dönüm büyüklü¤ünde olmas›n› planl›yoruz.
            deden Özçelik,  bürokratik ifllemleri tamamlad›klar›n›  Bürokratik ifllemlerini bu y›l sonuna kadar ta-
            projeyi kamuoyuna aç›klayacaklar›n› anlat›yor. Özçe-  mamlamam›z halinde 3 y›l içinde OSB’miz haya-
            lik, sitenin d›fl›nda yapacaklar› sosyal tesis binas›n›n  ta geçecek.”
            oldu¤u yerde yüksek meslek okulu ayar›nda bir ç›rak-  Kurifl, “KEYAP, Dudullu’nun kalbi. Yukar› Du-
            l›k okulunu kurmak istediklerini, ayr›ca lisan bilen,  dullu’nun vizyonunu görmek istiyorsan›z KE-
            tercümans›z dünyaya aç›labilen kaliteli pazarlamac›lar  YAP’a gelmelisiniz. Biz burada örnek bir marka-
            da yetifltirmek istediklerini ifade ediyor. Özçelik, pro-  y›z. Al›flverifl, ticari marka ve mimari aç›dan. Yu-
            je dahilinde büyük kongre salonlar›, AVM gibi genifl  kar› Dudullu’yu biz temsil ediyoruz. Çünkü biz ev
            kapsaml› çal›flmalar da yürüteceklerini dile getiriyor.   dekorasyonu yap›yoruz” diyor.

            112 KobiEfor A¤ustos  2012
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117