Page 112 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 112
‹STANBUL DUDULLU
Modoko: Markaya yat›r›m gerek
Modoko Yönetim Kurulu Baflkan› Etem Özçelik,
“Mobilyan›n baflkenti Modoko” diyor. 1969 y›l›nda 20
arkadafl›n Kad›köy Anadolu Yakas› marangoz ve mo-
bilyac›lar›n› biraraya getiren bir site kurmak amac›yla
temellerini att›¤› Modoko, bugün mobilya ma¤azac›l›-
¤›yla öne ç›k›yor.
Sitenin ilk kurucular›ndan Özçelik, Modoko’nun
markalaflma hikayesini flöyle özetliyor: “Daha genifl
kapsaml›, düzgün, huzurlu ve ileriye dönük bir üretim
için ifle bafllad›k. Sanayi Bakanl›¤› Modoko’nun yeri- Mehmet
Nuri Kurifl
ni bize tahsis etti, uzun vadeli bir ödemeyle kredi ve-
rildi. Sonunda 282 ortak olduk. 1982 y›l›nda imalata
geçtik. Arkadafllar›m›z›n hepsi sanatkar oldu¤u için KEYAP, OSB KURACAK
be¤endi¤i modelin bir yenisini yaparak kendisine vit-
rin oluflturdu, zaman içerisinde müflteri de gelmeye Ev tekstil ürünleri konusunda uzmanlaflan KE-
bafllam›flt›, 1987 y›l›na kadar buradaki bütün imalat- YAP’ta 200’e yak›n iflyeri bulunuyor. ‹ç piyasaya
haneler d›flar›ya tafl›nd›, her iflyeri mobilya ma¤azas›- elektrik, elektronik malzemeleri, kumafl, ev teks-
na dönüfltü. 1982 y›l›nda buras› Balkanlar ve Ortado- tili, avize ve ev dekorasyon malzemeleri sunan
¤u’nun en büyük mobilya çarfl›s›yd›. Zaman içerisin- KEYAP’ta hakim sektör; duvar ka¤›d› ve avize.
de bizden etkilenen Avrupa yakas›ndaki marangoz Keresteciler Kooperatifi olarak kurulan, sonras›n-
arkadafllar›m›z da bugünkü Masko’nun kuruluflunu da Modoko’dan ve bölgeden gelen di¤er talepler
yapm›flt›r. fiu anda oradaki mülk üzerine tekstilde ev dekorasyonu alan›nda uz-
sahiplerinin yüzde 60’› da bizim manlaflan KEYAP’a gelip bir evin iç mimarisinde
ortaklar›m›zd›r. Modoko’ya o ne- ihtiyaç duyulan tüm ürünleri bulmak mümkün.
denle mobilyan›n baflkenti diyo- KEYAP Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet Nuri
ruz. Sanatkarl›k ayr›, ticaret ayr›- Kurifl, Anadolu yakas›n›n toptan ve perakende
d›r. Modoko reklamla markalafl- ev dekorasyonu ürünleri ihtiyac›n› karfl›lamay›
t›, ticaret görüflüyle biz bunu de- amaçlad›klar›n› söylüyor. KEYAP’ta araç trafi¤iyle
¤erlendirdik. Hem içte hem d›flta ilgili ciddi s›k›nt› yaflad›klar›n› belirten Kurifl, 2
rekabet bizi markalaflt›rmaya bin 700 metrekare yerleri bulundu¤unu, bu ala-
tafl›d›. Dünya genelinde düflün- na 10 bin metrekarelik, 3-4 katl› bir otopark in-
dü¤ümüz zaman Modoko, iste- fla ederek bu sorunu çözmek istediklerini anlat›-
di¤imiz yerde de¤il, çok daha yor. Bu konuda belediyeyle görüflmelerinin sür-
yukar›larda olmas› laz›m. Yeni dü¤ünü, imar durumuna göre projeyi bafllatacak-
bir Modoko yarat›lmas› laz›m. fiu lar›n› aktar›yor. KEYAP’ta depolama faaliyetleri-
anki yerimiz bizi bu hedefe tafl›- nin azalmas› ve araç trafi¤i sorununun çözümü
m›yor. Markaya yat›r›m gereki- için 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren siteye t›r ve
Etem yor, Türkiye’deki bütün mobilya kamyonlar›n girifl ç›k›fllar›n› k›s›tlayacaklar›n› da
Özçelik sektörü için geç kal›n›yor. Ufku- kaydediyor.
muzun aç›k oldu¤u günlerdeyiz, Mehmet Nuri Kurifl, ayr›ca Karasu taraf›nda
Avrupa’da bugün mobilya sektörü durmufl durumda. kooperatif kuracaklar›n› da aç›kl›yor: “Bin dö-
Dünyadaki en iyi teknolojiyi takip eden bir sektöre nüm arazi üzerinde a¤aç sanayisi alan›nda faali-
sahibiz, iyi yetiflmifl genç insan gücüne çok ihtiyaç yet gösteren özel bir organize sanayi bölgesi
var, sanatkar yetiflmiyor. Meslek liselerine çok önem (OSB) kurmay› düflünüyoruz. Yaklafl›k 60 kifli ka-
vermek laz›m. Marangoz imalatlar› Anadolu’ya yay›l›r- t›lacak. ‹stihdam yaratal›m, ekonomiye katk›m›z
sa yetiflmifl insan gücü oluflabilir.” olsun istiyoruz. Son yap›lan genel kurulumuzda
Markalaflma sürecinde Modoko Yenileme Proje- bu konuda yetki ald›k. Sanayi parsellerimizin 6-
si’nin Modoko’ya ciddi bir ivme kazand›raca¤›n› kay- 8 dönüm büyüklü¤ünde olmas›n› planl›yoruz.
deden Özçelik, bürokratik ifllemleri tamamlad›klar›n› Bürokratik ifllemlerini bu y›l sonuna kadar ta-
projeyi kamuoyuna aç›klayacaklar›n› anlat›yor. Özçe- mamlamam›z halinde 3 y›l içinde OSB’miz haya-
lik, sitenin d›fl›nda yapacaklar› sosyal tesis binas›n›n ta geçecek.”
oldu¤u yerde yüksek meslek okulu ayar›nda bir ç›rak- Kurifl, “KEYAP, Dudullu’nun kalbi. Yukar› Du-
l›k okulunu kurmak istediklerini, ayr›ca lisan bilen, dullu’nun vizyonunu görmek istiyorsan›z KE-
tercümans›z dünyaya aç›labilen kaliteli pazarlamac›lar YAP’a gelmelisiniz. Biz burada örnek bir marka-
da yetifltirmek istediklerini ifade ediyor. Özçelik, pro- y›z. Al›flverifl, ticari marka ve mimari aç›dan. Yu-
je dahilinde büyük kongre salonlar›, AVM gibi genifl kar› Dudullu’yu biz temsil ediyoruz. Çünkü biz ev
kapsaml› çal›flmalar da yürüteceklerini dile getiriyor. dekorasyonu yap›yoruz” diyor.
112 KobiEfor A¤ustos 2012