Page 110 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 110

‹STANBUL DUDULLU



            Volkan Çelik’ten farkl›                                       EFOR GIDA,

                             hizmet anlay›fl›                         YÜZDE 20 BÜYÜDÜ

                                Volkan Çelik Ticaret ve Sa-     Bir Efor G›da Organizasyon Turizm ve Ticaret,
                             nayi’nin temelleri 1994’te Ömer  ‘DES Yemek Evi’ ismiyle DES Sanayi Sitesi içeri-
                             Öztürk taraf›ndan at›ld›. Uzman-  sinde 2006’dan bu yana restoran ve catering ola-
                             l›k alan› son birkaç y›la kadar  rak hizmet veriyor.  Günlük 2 bin 500-3 bin kifli-
                             imalat çeli¤i olan Volkan Çelik,  lik yemek kapasiteli çal›flan Efor Restaurant’›n
                             2011 y›l› bafl›ndan bu yana, ima-  hizmet a¤›nda; ‹stanbul Anadolu Yakas› ve Geb-
                             lat çeli¤inin yan› s›ra tak›m çeli-  ze’de bulunuyor.  7 araç filosuyla talep olmas›
                             ¤i alan›nda da hizmet veriyor.  halinde günde 3 ö¤ün hizmet verdiklerini söyle-
                 Nur Erdo¤an
                             Volkan Çelik Sanayi Genel Mü-   yen Efor Restaurant ve Catering Sahibi Erol Çift-
                             dürü Nur Erdo¤an, yaklafl›k 2    çi, “Kaliteli hammadde, kaliteli hizmet ve uygun
           y›ld›r dönüflümden geçtiklerini ve üretimden sat›fla,  fiyat politikas›yla bölgenin k›sa sürede tercih edi-
           hizmet kalitesinden insan kaynaklar›na kadar birçok  len bir firmas› olduk. fiu an 91 firmaya hizmet ve-
           alanda özgün bir yap›da müflteriye ulaflt›klar›n› söy-  riyoruz. Müflterilerimizin a¤›rl›¤›n› Dudullu Bölge-
           lüyor. Firman›n kuruluflundan bu yana samimi ve    si firmalar› oluflturuyor. Bu y›l müflteri say›m›zda
           fleffaf çözüm odakl› yaklafl›m›yla kendine has bir  yüzde 30 büyüme hedefliyoruz” diye konufluyor.
           model oluflturdu¤unu anlatan Erdo¤an, tedarik nok-  Çiftçi, çal›flmalar›n› ve 2012 y›-
           tas›nda gerçeklefltirdikleri yenilikleri ise flöyle özetli-  l›n› flöyle de¤erlendiriyor:
           yor: “Çeli¤i sadece iç piyasadan de¤il yurtd›fl›ndan  “Restoran›m›zda günde 8 çe-  Erol Çiftçi
           kendi teknik flartnamelerimize uygun imalat yapan  flit yemek sunuyoruz. Bunlar
           ‹talya ve Avusturya gibi Avrupa ülkelerinden karfl›l›-  içinde tencere yeme¤i ile pide
           yoruz. Sertifikal› ürünün tedarik edilmesi müflterile-  ve ›zgara çeflitleri de yer al›-
           rimiz aç›s›ndan önemlidir” diyor.                 yor. Zengin menü çeflitleriyle
              Türkiye çap›na hizmet veren Volkan Çelik, orta öl-  bölgenin günlük 250–300 ki-
           çekli bir firma olarak a¤›rl›kl› otomotiv, makine ve  flilik yemek ihtiyac›n› sadece
           beyaz eflya sektörlerine hitap ediyor. Müflteri talep-  restoran›m›zda karfl›l›yoruz.
           lerine uygun hizmet verdiklerini aktaran Erdo¤an,  Ayr›ca isteyen firmalara paket
           “Do¤ru malzemeyi do¤ru zamanda ve müflterinin is-  servisi de sunuyoruz.  Cate-
           tekleri ölçüsünde sunmak bizim için önemli. 10 adet  ring de ise günlük 4 çeflit ola-
           kesim makinesi kapasitemiz ile 600 mm kal›nl›k x  cak flekilde hizmet verirken
           2200 mm geniflli¤e kadar kesim yapabiliyoruz. 7/24  firmalar›n ihtiyaç ve talepleri-
           hizmet veren bir kurulufl olarak müflterinin ihtiyac›n›  ne göre ekstra mönü çeflitleri
           karfl›lamak önemlidir” diye konufluyor.             sunabiliyoruz. Bütün bu art›lar›m›z bu y›l büyü-
                                                             memizi olumlu etkiledi, gelecek y›l da benzer bir
              Tahsilat temel sorun                           büyümemeye imza atmay› planl›yoruz.”  Toplam
              Volkan Çelik Sanayi’nin temel hedefini ise sat›fllar›  18 kiflinin istihdam edildi¤i Efor G›da’n›n en
           artt›rmak oluflturuyor. 2010’dan 2011’e yüzde 30 bü-  önemli art›s›n› ise kulland›¤› hammadde oluflturu-
           yüdüklerini anlatan Nur Erdo¤an, bu y›l uluslar aras›  yor. Süt ve süt ürünleri, sebze- meyve ve et al›fl-
           ekonomiden kaynakl› olarak geçen y›l oldu¤u gibi  veriflini günlük yapt›klar›n› hat›rlatan Çiftçi, piya-
           yüksek büyüme rakamlar›na imza at›lamayaca¤›n›,   sada kendini kan›tlam›fl belli markalar›n ürünleri-
           maximum yüzde 10-15 büyüme hedeflediklerini söylü-  ni tercih etti¤ini anlat›yor.
           yor. Sektörün durumuna iliflkin de bilgi veren Erdo-
           ¤an, “Sektörde son y›llarda ciddi bir karl›l›k düflüflü
           var. Ayr›ca son aylarda kurlarda yaflanan dengesizlik
           bizim gibi al›mlar›n›n büyük bir k›sm› yurtd›fl›na ba¤-
           l› iflletmeleri olumsuz etkiliyor. Tak›m çeli¤inde alafl›m
           ve hurda fiyatlar›ndaki art›fl devam ediyor. Bu art›fl›
           da müflterimize yans›tam›yoruz, dolay›s›yla karl›l›kta
           düflüfller devam ediyor” diye konufluyor.
              Erdo¤an, iç piyasada ise temel sorunlar›n›n tahsi-
           lâttan kaynakland›¤›n› belirterek, “Piyasadaki büyük
           baz› oyuncular,  inan›lmaz flekilde sat›fl vadelerini
           uzatabiliyor. Uzun vadeli al›m yapmak isteyen müfl-
           teri ise ayn› vadelerle bizlerin de hizmet vermesini
           bekliyor. Dolay›s›yla çok düflük olan karl›l›klar›m›z
           uzat›lan vadelerle daha da düflüyor.”

           110 KobiEfor A¤ustos  2012
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115