Page 76 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 76
F‹NANS
TEB, 2012’ye odakland›
KOB‹
bankac›l›¤›
lideri
IFC’nin raporunda dünyada KOB‹’lere
verdi¤i desteklerle KOB‹ bankac›l›¤›nda
ilk 3’te yer alan Türk Ekonomi Bankas›
(TEB), 2012’ye iddial› giriyor.
2011 y›l›nda toplam kredinin yüzde
45’ini (13 milyar TL) KOB‹’ye
kulland›ran TEB, bu y›l sektörün
üzerinde büyüme gerçeklefltirecek.
T Türk Ekonomi Bankas› (TEB), International ruhunun önemli oldu¤unu belirtirken, sürdürülebilir-
Finance Corporation’›n (IFC) TEB KOB‹ Ban-
lik kavram›na dikkat çekiyor. Tavil’in de¤erlendirme-
kac›l›¤› faaliyetlerini analiz eden raporunda
siyle aktar›rsak: “TEB, IFC taraf›ndan KOB‹ bankac›-
finansal olmayan ürünler alan›nda dünyan›n
l›¤› alan›nda dünyan›n en iyi üç bankas›ndan biri
en iyi 3 KOB‹ bankas› aras›nda gösterildi.
Toplam kredilerinin yüzde 45’ini, yani 13 milyar TL’yi olarak gösterildi. Böylece Türkiye’den ilk kez bir
banka, IFC taraf›ndan finansal olmayan hizmetler
KOB‹’ye kulland›ran TEB’in sözkonusu baflar›s› sade- alan›nda tüm dünyaya örnek gösterilmifl oldu. Nas›l
ce rakamlara dayanm›yor. TEB’in 2005 y›l›nda bafl- baflard›k? Sürekli KOB‹’ye finansal kaynaklar d›fl›nda
latt›¤› ve KOB‹’yi dönüfltürmeye odakl› sistem gelifl- ne ve nas›l sunabilirinin aray›fl›ndayd›k. Ölçümleri
tirilen ürün ve hizmetleri bu baflar›da etken olmufl. çok zaman rakiplerimizden öne geçti¤imizi gösterdi
TEB KOB‹ Akademi, TEB KOB‹ TV, TEB KOB‹ Dan›fl- ama KOB‹’yi b›rakmad›k. Gönül verdik, ekibimizle
man›, TEB KOB‹ Destek Hatt› ve TEB KOB‹ Kulüp gi- hedefe kilitlendik. 2005’ten 2012’ye kadar sürekli
bi ‘KOB‹’nin gelifltirilmesine odakl› çözümler’ bu ba- büyüme konsantrasyonu vard›. Bir dönem senede
flar›n›n anahtar› olarak gösteriliyor. Rapora geri dö- 100 tane flube açt›k. Bu dönemde bizim d›fl›m›zda
nersek; “TEB Türkiye’de sadece finansal olmayan geliflen olaylar da vard›. Küresel dalgalanmaya ra¤-
hizmetlerin standard›n› belirleyen de¤il ayr›ca di¤er men yat›r›ma devam ettik. Ard›ndan banka birleflme-
ülkelerdeki bankalar için en ileri model olarak hiz- si yaflad›k. Hiç durmadan devam ettik ve baflard›k.”
met vermeye devam eden lider Türk bankas› olarak Yola ç›kt›klar›nda Türkiye’de KOB‹ bankac›l›¤›
mevcut konumuna katk› sa¤lamay› amaçlamaktad›r” denildi¤inde ilk akla gelen 3 bankadan biri olmay›
deniliyor. Raporda TEB’in KOB‹ pazar›na yönelik ola- hedeflerken dünyada ilk 3’te yer ald›klar›n› kayde-
rak haz›rlanm›fl olan son derece baflar›l› ve yenilikçi den Tavil, tüm ürün ve hizmetlerin KOB‹’lerin ihti-
bir dizi finansal olmayan hizmetlerini müflteriden ge- yaçlar›na uygun flekilde dizayn edilmesinin önemli
len taleplere göre belirleyen ve yüksek kalitede hiz- oldu¤unu düflünüyor. Türkiye’de benzeri yap›lan-
met sunan TEB’in, bu yaklafl›m›yla rakiplerinden ay- malar olmas›na ra¤men ayn› içeri¤in ayn› olmad›¤›-
r›ld›¤›na ve son derece rekabetçi olan pazardaki ko- n›n alt›n› çizen Tavil, e¤itim içeriklerini ince eleyip
numuna gelifltirdi¤ine dikkat çekildi. s›k dokuduklar›n› kaydediyor. 2005’te 20 bin olan
KOB‹ say›s›nda 700 bine ulaflt›klar›n› söyleyen Ta-
TEB KOB‹’de dünya üçüncüsü vil, Türkiye’de KOB‹ alan›nda pazar›n 4. büyük ban-
TEB’in tüm bu ürün ve hizmetleri orta büyüklükte kas› olduklar›n› anlat›yor. TEB, banka aktif büyük-
bir fabrika maliyetine gerçeklefltirildi¤ini hat›rlarsak, lükte 9. s›rada yer al›yor. Bu y›l sektörün ise yüzde
baflar›n›n alt›nda yatan nedeni daha net görebiliyo- 20-25 band›nda büyümesi bekleniyor. KOB‹’ye 509
ruz. TEB KOB‹ Bankac›l›¤› Pazarlama Direktörü Dev- flubesi ile ulaflan TEB’in orta vadede hedefi ise 650
rim Ziya Tavil, bankan›n baflar›s›nda inanm›fl ekip flubeye ulaflmak.
76 KobiEfor May›s 2012