Page 76 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 76

F‹NANS



                  TEB, 2012’ye odakland›

                         KOB‹



             bankac›l›¤›




                        lideri





             IFC’nin raporunda dünyada KOB‹’lere
            verdi¤i desteklerle KOB‹ bankac›l›¤›nda
            ilk 3’te yer alan Türk Ekonomi Bankas›
                  (TEB), 2012’ye iddial› giriyor.
              2011 y›l›nda toplam kredinin yüzde
                  45’ini (13 milyar TL) KOB‹’ye
                kulland›ran TEB, bu y›l sektörün
               üzerinde büyüme gerçeklefltirecek.

           T       Türk Ekonomi Bankas› (TEB), International  ruhunun önemli oldu¤unu belirtirken, sürdürülebilir-
                   Finance Corporation’›n (IFC) TEB KOB‹ Ban-
                                                            lik kavram›na dikkat çekiyor. Tavil’in de¤erlendirme-
                   kac›l›¤› faaliyetlerini analiz eden raporunda
                                                            siyle aktar›rsak: “TEB, IFC taraf›ndan KOB‹ bankac›-
                   finansal olmayan ürünler alan›nda dünyan›n
                                                            l›¤› alan›nda dünyan›n en iyi üç bankas›ndan biri
                   en iyi 3 KOB‹ bankas› aras›nda gösterildi.
           Toplam kredilerinin yüzde 45’ini, yani 13 milyar TL’yi  olarak gösterildi. Böylece Türkiye’den ilk kez bir
                                                            banka, IFC taraf›ndan finansal olmayan hizmetler
           KOB‹’ye kulland›ran TEB’in sözkonusu baflar›s› sade-  alan›nda tüm dünyaya örnek gösterilmifl oldu. Nas›l
           ce rakamlara dayanm›yor. TEB’in 2005 y›l›nda bafl-  baflard›k? Sürekli KOB‹’ye finansal kaynaklar d›fl›nda
           latt›¤› ve KOB‹’yi dönüfltürmeye odakl› sistem gelifl-  ne ve nas›l sunabilirinin aray›fl›ndayd›k. Ölçümleri
           tirilen ürün ve hizmetleri bu baflar›da etken olmufl.  çok zaman rakiplerimizden öne geçti¤imizi gösterdi
           TEB KOB‹ Akademi, TEB KOB‹ TV, TEB KOB‹ Dan›fl-   ama KOB‹’yi b›rakmad›k. Gönül verdik, ekibimizle
           man›, TEB KOB‹ Destek Hatt› ve TEB KOB‹ Kulüp gi-  hedefe kilitlendik. 2005’ten 2012’ye kadar sürekli
           bi ‘KOB‹’nin gelifltirilmesine odakl› çözümler’ bu ba-  büyüme konsantrasyonu vard›. Bir dönem senede
           flar›n›n anahtar› olarak gösteriliyor. Rapora geri dö-  100 tane flube açt›k. Bu dönemde bizim d›fl›m›zda
           nersek; “TEB Türkiye’de sadece finansal olmayan  geliflen olaylar da vard›. Küresel dalgalanmaya ra¤-
           hizmetlerin standard›n› belirleyen de¤il ayr›ca di¤er  men yat›r›ma devam ettik. Ard›ndan banka birleflme-
           ülkelerdeki bankalar için en ileri model olarak hiz-  si yaflad›k. Hiç durmadan devam ettik ve baflard›k.”
           met vermeye devam eden lider Türk bankas› olarak   Yola ç›kt›klar›nda Türkiye’de KOB‹ bankac›l›¤›
           mevcut konumuna katk› sa¤lamay› amaçlamaktad›r”  denildi¤inde ilk akla gelen 3 bankadan biri olmay›
           deniliyor. Raporda TEB’in KOB‹ pazar›na yönelik ola-  hedeflerken dünyada ilk 3’te yer ald›klar›n› kayde-
           rak haz›rlanm›fl olan son derece baflar›l› ve yenilikçi  den Tavil, tüm ürün ve hizmetlerin KOB‹’lerin ihti-
           bir dizi finansal olmayan hizmetlerini müflteriden ge-  yaçlar›na uygun flekilde dizayn edilmesinin önemli
           len taleplere göre belirleyen ve yüksek kalitede hiz-  oldu¤unu düflünüyor. Türkiye’de benzeri yap›lan-
           met sunan TEB’in, bu yaklafl›m›yla rakiplerinden ay-  malar olmas›na ra¤men ayn› içeri¤in ayn› olmad›¤›-
           r›ld›¤›na ve son derece rekabetçi olan pazardaki ko-  n›n alt›n› çizen Tavil, e¤itim içeriklerini ince eleyip
           numuna gelifltirdi¤ine dikkat çekildi.            s›k dokuduklar›n› kaydediyor. 2005’te 20 bin olan
                                                            KOB‹ say›s›nda 700 bine ulaflt›klar›n› söyleyen Ta-
              TEB KOB‹’de dünya üçüncüsü                    vil, Türkiye’de KOB‹ alan›nda pazar›n 4. büyük ban-
              TEB’in tüm bu ürün ve hizmetleri orta büyüklükte  kas› olduklar›n› anlat›yor.  TEB, banka aktif büyük-
           bir fabrika maliyetine gerçeklefltirildi¤ini hat›rlarsak,  lükte 9. s›rada yer al›yor. Bu y›l sektörün ise yüzde
           baflar›n›n alt›nda yatan nedeni daha net görebiliyo-  20-25 band›nda büyümesi bekleniyor. KOB‹’ye 509
           ruz. TEB KOB‹ Bankac›l›¤› Pazarlama Direktörü Dev-  flubesi ile ulaflan TEB’in orta vadede hedefi ise 650
           rim Ziya Tavil, bankan›n baflar›s›nda inanm›fl ekip  flubeye ulaflmak.

           76 KobiEfor May›s 2012
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81