Page 67 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 67
zan›m oldu. Ayr›ca disiplin, düzenli çal›flmak önem- Evrim esast›r
liydi. Ezber olmadan, anlayarak ö¤renmenin art›lar› Büyük bir flirkette çal›flman›n ‘tek bafl›na ve h›zl›
büyük oldu. Kal›plar› ve bak›fl aç›lar›n›, neden sonuç karar alamama’ handikab› vard›r. Kundakç›’ya göre
iliflkilerini kavrad›¤›n›zda çok rahatl›kla ö¤reniyorsu- yöneticilik zamanla geliflen ve evrimleflen bir alan-
nuz. Okul hayat›mda çok çal›flan biri olmad›m ama d›r. Bu evrimi kiflinin içinde bulundu¤u nokta, duy-
anlayarak ö¤renmenin avantaj›n› gördüm.” gusal olaylar, flirketin kültürü ve çal›flanlar› tayin
Türkiye ÖSS birincisi olan Münir Kundakç›, yine eder. Regülasyonunun önemli oldu¤unu ö¤renen
kendi tercihi ile Bo¤aziçi Üniversitesi’nde Elektronik Kundakç›, yöneticilikte edindi¤i nosyonu flöyle özet-
Mühendisli¤i alan›nda e¤itim al›r, iflletme alan›nda liyor: “De¤ifliklikten korkmamak gerekti¤ini ve yeri
yüksek lisans yapar. Baflar› sadece kendisine ait de- geldi¤inde cesur ad›mlar›n önemli oldu¤unu gör-
¤ildir. fians›n›n yaver gitmesi de etkendir. ‹fl hayat›- düm. Krizi zaman›nda görme, risk alma ve büyüme
na bafllang›c› da tesadüfler zincirine ba¤l›d›r. Üniver- ad›mlar› atma bunlardan birkaç›. Ayr›ca adalet ve
site 2. s›n›fta yaz›l›m gelifltirerek IT sektörüne ad›m dürüstlük, çal›flkanl›k ifl hayat›nda baflar›ya tafl›yor.
atar: “Bir tan›d›¤›m flirket kurmufl, ‘sen de ilgilenir Büyük flirketlerde tak›m ruhunu destekleyebilmek
misin?’ dedi. O flirkette yaz›l›m gelifltirme üzerine ya- önemli. Elefltiriye aç›k olmak büyük avantajd›r. Elefl-
r› zamanl› ifle bafllad›m. Ö¤renci iken para kazanmak tiriyi seviyorum, gerçi ilk duydu¤umda midem yanar
da benim için önemliydi. Zamanla network dünyam›- ama elefltiri kap›lar›n› aç›k tutar›m.”
za girdi. Baz› markalar›n temsilcisi olduk. Katma de-
¤eri yüksek bir firma haline geliyorduk. Toplam 12 Microsoft’a transfer
y›l ayn› flirkette çal›flt›m. fiirketten ayr›ld›¤›mda yüz- Siemens’te 2001 krizinden sonra kurumun yurtd›-
de 30 hissem vard› ve flirketin genel müdürlük gö- fl› projelerinde de bulunarak tecrübe edinen Kun-
revini yürütüyordum. fiirket olarak IT dünyas›n›n ilk dakç›, 2002-2003 y›llar›nda Microsoft Genel Müdürü
100’ü aras›ndayd›k.” Ça¤layan Ar›kan’›n teklifi ile Microsoft’a Genel Mü-
dür Yard›mc›s› olarak transfer olur. Art›k Boieng
Profesyonel ifl hayat› 747’nin kaptan koltu¤undad›r. Kundakç›, anlat›yor:
Münir Kundakç›, katma de¤er üreten bir flirkette “20-30 sene öncesini düflününce flu anda hayalleri-
hissesi olan bir yönetici olmas›na ra¤men hayallerin- min ötesindeyim. Ama ulaflmak istedi¤im nokta; ben
de; içdenizden okyanusa aç›lmak vard›r. Türkiye’de ilerledikçe ilerliyor. Oldu¤um yer ise mutluluk veri-
yabanc› çok uluslu flirketleri gördükçe ‘Büyük dü- yor. Microsoft’un baflar›s›; çal›flanlar›na farkl› alan-
flünmek gerek’ diyerek Siemens’e geçifl yapt›¤›nda larda kariyer basama¤› oluflturuyor olmas›.”
yafl› 26’ya gelmifltir. Siemens’te d›fl kaynak kullan›m
alan›nda çal›flt›¤› 8 y›l›n kariyere katk›s› özetlenirse; 4 bin ifl orta¤›
4 bin ifl orta¤›
“Tarifim fludur; pervaneli bir uça¤›n kaptan› olmak- bulunan
bulunan
tansa bir Boieng 747’nin pilotu olmay› tercih ede- Microsoft’un
Microsoft’un
cirosunun yüzde
rim. Pervaneli uçakla gidece¤im yer s›n›rl›d›r. Oysa cirosunun yüzde
30’unu KOB‹’ler
Boieng ile böyle bir s›n›rlaman olmaz. Dolay›s›yla 30’unu KOB‹’ler
oluflturuyor.
oluflturuyor.
benim için etki çok önemliydi. Siemens’in uluslara-
ras› flirket olmas› tercihimde etkin olmufltur.”
Siemens’ten ayr›l›rken 1.500 kiflilik bir ekibe lider-
lik yapmaktad›r.
KOB‹ müflteri say›n›z ne kadar?
Dünyan›n alan›nda en büyük kuruluflu olarak,
hangi ürünü kime satt›¤›m›z› bilmiyoruz. Ama baz›
ürünlerde ise kayd›m›z bulunuyor. Microsoft’un çö-
zümünü kullanan 40 bin KOB‹ bulunuyor. Bilmedi-
¤imiz rakam› da katarsak bu rakam 100 bini bulu- Türkiye’de hedefimiz bilgisayar› olan 600 bin KO-
yor. Rakamlar hayal etti¤imizden az. Bu rakam›n B‹’nin tamam›na ulaflmak. Önümüzdeki 3 y›l içinde,
katlanarak artaca¤›n› görüyoruz. ciromuzu, ulaflt›¤›m›z flirket say›s›n›, bugünkü rakam-
lar› düflünürsek 2 ile çarpmak istiyoruz.
Hedefiniz nedir?
Türkiye’de bizim gördü¤ümüz kadar›yla en tepede Microsoft Türkiye’nin Microsoft
15 bin flirket, toplam sahip olunan bilgisayar say›s›n›n içindeki a¤›rl›¤› nedir?
3’te 1’ini kullan›yor. Tüm IT flirketleri de bu 15 bin flir- KOB‹ segmentinde ülke olarak en büyük de¤iliz.
kete gidiyor. Microsoft olarak biz 40 bin KOB‹’ye ulafl- fiu izah önemli; Türkiye dünyan›n 16. Büyük ekono-
m›fl›z. Bize yak›n Rusya, Güney Afrika ve Hindistan gi- misi. Microsoft Türkiye ise Microsoft’un yaklafl›k 26.
bi pazarlar› k›yaslarsak baflar›l›y›z. Hatta Microsoft ülkesi. Hedefimiz, Türkiye KOB‹ pazar›nda Micro-
Türkiye olarak KOB‹ dünyas›nda y›l›n ülkesi seçildik. soft’un en büyük 16. ülkesi olmak.
May›s 2012 KobiEfor 67