Page 67 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 67

zan›m oldu. Ayr›ca disiplin, düzenli çal›flmak önem-  Evrim esast›r
           liydi. Ezber olmadan, anlayarak ö¤renmenin art›lar›  Büyük bir flirkette çal›flman›n ‘tek bafl›na ve h›zl›
           büyük oldu. Kal›plar› ve bak›fl aç›lar›n›, neden sonuç  karar alamama’ handikab› vard›r. Kundakç›’ya göre
           iliflkilerini kavrad›¤›n›zda çok rahatl›kla ö¤reniyorsu-  yöneticilik zamanla geliflen ve evrimleflen bir alan-
           nuz. Okul hayat›mda çok çal›flan biri olmad›m ama  d›r. Bu evrimi kiflinin içinde bulundu¤u nokta, duy-
           anlayarak ö¤renmenin avantaj›n› gördüm.”         gusal olaylar, flirketin kültürü ve çal›flanlar› tayin
              Türkiye ÖSS birincisi olan Münir Kundakç›, yine  eder. Regülasyonunun önemli oldu¤unu ö¤renen
           kendi tercihi ile Bo¤aziçi Üniversitesi’nde Elektronik  Kundakç›, yöneticilikte edindi¤i nosyonu flöyle özet-
           Mühendisli¤i alan›nda e¤itim al›r, iflletme alan›nda  liyor: “De¤ifliklikten korkmamak gerekti¤ini ve yeri
           yüksek lisans yapar. Baflar› sadece kendisine ait de-  geldi¤inde cesur ad›mlar›n önemli oldu¤unu gör-
           ¤ildir. fians›n›n yaver gitmesi de etkendir. ‹fl hayat›-  düm. Krizi zaman›nda görme, risk alma ve büyüme
           na bafllang›c› da tesadüfler zincirine ba¤l›d›r. Üniver-  ad›mlar› atma bunlardan birkaç›. Ayr›ca adalet ve
           site 2. s›n›fta yaz›l›m gelifltirerek IT sektörüne ad›m  dürüstlük, çal›flkanl›k ifl hayat›nda baflar›ya tafl›yor.
           atar: “Bir tan›d›¤›m flirket kurmufl, ‘sen de ilgilenir  Büyük flirketlerde tak›m ruhunu destekleyebilmek
           misin?’ dedi. O flirkette yaz›l›m gelifltirme üzerine ya-  önemli. Elefltiriye aç›k olmak büyük avantajd›r. Elefl-
           r› zamanl› ifle bafllad›m. Ö¤renci iken para kazanmak  tiriyi seviyorum, gerçi ilk duydu¤umda midem yanar
           da benim için önemliydi. Zamanla network dünyam›-  ama elefltiri kap›lar›n› aç›k tutar›m.”
           za girdi. Baz› markalar›n temsilcisi olduk. Katma de-
           ¤eri yüksek bir firma haline geliyorduk. Toplam 12  Microsoft’a transfer
           y›l ayn› flirkette çal›flt›m. fiirketten ayr›ld›¤›mda yüz-  Siemens’te 2001 krizinden sonra kurumun yurtd›-
           de 30 hissem vard› ve flirketin genel müdürlük gö-  fl› projelerinde de bulunarak tecrübe edinen Kun-
           revini yürütüyordum. fiirket olarak IT dünyas›n›n ilk  dakç›, 2002-2003 y›llar›nda Microsoft Genel Müdürü
           100’ü aras›ndayd›k.”                             Ça¤layan Ar›kan’›n teklifi ile Microsoft’a Genel Mü-
                                                            dür Yard›mc›s› olarak transfer olur. Art›k Boieng
              Profesyonel ifl hayat›                         747’nin kaptan koltu¤undad›r. Kundakç›, anlat›yor:
              Münir Kundakç›, katma de¤er üreten bir flirkette  “20-30 sene öncesini düflününce flu anda hayalleri-
           hissesi olan bir yönetici olmas›na ra¤men hayallerin-  min ötesindeyim. Ama ulaflmak istedi¤im nokta; ben
           de; içdenizden okyanusa aç›lmak vard›r. Türkiye’de  ilerledikçe ilerliyor. Oldu¤um yer ise mutluluk veri-
           yabanc› çok uluslu flirketleri gördükçe ‘Büyük dü-  yor. Microsoft’un baflar›s›; çal›flanlar›na farkl› alan-
           flünmek gerek’ diyerek Siemens’e geçifl yapt›¤›nda  larda kariyer basama¤› oluflturuyor olmas›.”
           yafl› 26’ya gelmifltir. Siemens’te d›fl kaynak kullan›m
           alan›nda çal›flt›¤› 8 y›l›n kariyere katk›s› özetlenirse;                          4 bin ifl orta¤›
                                                                                             4 bin ifl orta¤›
           “Tarifim fludur; pervaneli bir uça¤›n kaptan› olmak-                                   bulunan
                                                                                                 bulunan
           tansa bir Boieng 747’nin pilotu olmay› tercih ede-                                 Microsoft’un
                                                                                              Microsoft’un
                                                                                            cirosunun yüzde
           rim. Pervaneli uçakla gidece¤im yer s›n›rl›d›r. Oysa                            cirosunun yüzde
                                                                                            30’unu KOB‹’ler
           Boieng ile böyle bir s›n›rlaman olmaz. Dolay›s›yla                               30’unu KOB‹’ler
                                                                                              oluflturuyor.
                                                                                              oluflturuyor.
           benim için etki çok önemliydi. Siemens’in uluslara-
           ras› flirket olmas› tercihimde etkin olmufltur.”
              Siemens’ten ayr›l›rken 1.500 kiflilik bir ekibe lider-
           lik yapmaktad›r.
              KOB‹ müflteri say›n›z ne kadar?
              Dünyan›n alan›nda en büyük kuruluflu olarak,
            hangi ürünü kime satt›¤›m›z› bilmiyoruz. Ama baz›
            ürünlerde ise kayd›m›z bulunuyor. Microsoft’un çö-
            zümünü kullanan 40 bin KOB‹ bulunuyor. Bilmedi-
            ¤imiz rakam› da katarsak bu rakam 100 bini bulu-  Türkiye’de hedefimiz bilgisayar› olan 600 bin KO-
            yor. Rakamlar hayal etti¤imizden az. Bu rakam›n  B‹’nin tamam›na ulaflmak. Önümüzdeki 3 y›l içinde,
            katlanarak artaca¤›n› görüyoruz.               ciromuzu, ulaflt›¤›m›z flirket say›s›n›, bugünkü rakam-
                                                           lar› düflünürsek 2 ile çarpmak istiyoruz.
              Hedefiniz nedir?
              Türkiye’de bizim gördü¤ümüz kadar›yla en tepede  Microsoft Türkiye’nin Microsoft
            15 bin flirket, toplam sahip olunan bilgisayar say›s›n›n  içindeki a¤›rl›¤› nedir?
            3’te 1’ini kullan›yor. Tüm IT flirketleri de bu 15 bin flir-  KOB‹ segmentinde ülke olarak en büyük de¤iliz.
            kete gidiyor. Microsoft olarak biz 40 bin KOB‹’ye ulafl-  fiu izah önemli; Türkiye dünyan›n 16. Büyük ekono-
            m›fl›z. Bize yak›n Rusya, Güney Afrika ve Hindistan gi-  misi. Microsoft Türkiye ise Microsoft’un yaklafl›k 26.
            bi pazarlar› k›yaslarsak baflar›l›y›z. Hatta Microsoft  ülkesi. Hedefimiz, Türkiye KOB‹ pazar›nda Micro-
            Türkiye olarak KOB‹ dünyas›nda y›l›n ülkesi seçildik.  soft’un en büyük 16. ülkesi olmak.

                                                                                       May›s 2012 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72