Page 74 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 74
F‹NANS
Abank KOB‹’ye odakland›
‘Mutlu
Bankac›l›k’
Abank, Ocak 2011’de bafllatt›¤› KOB‹
stratejisinin sonuçlar›n› almaya bafllad›.
Bir y›lda aktif müflterisi say›s›n› ikiye
katlayarak 8 bine ulaflt›ran Abank,
sundu¤u uzun vadeli kredilerle
KOB‹’lerin bankas› olmak istiyor.
A bank, standartlar›n d›fl›na ç›kmaya karar
verdi¤i 01. 01 2011 tarihini milat kabul etti.
1 y›lda müflteri say›s›n› ikiye katlad›; 3 bin
800’den 8 bine ç›kard›. Kulland›rd›¤› kredi
miktar› ise nakdi ve gayri nakdi olarak 6 milyar TL’yi Muzaffer Öztürk
buldu. Abank Kurumsal Ticari Bankac›l›k Genel Mü-
dür Yard›mc›s› Muzaffer Öztürk, 2012’de KOB‹’lerde fiUBE SAYI ARTACAK
büyümeye devam edeceklerini söyledi. Abank’›n ku-
rumsaldan KOB‹’ye kaymas›n› ‘do¤ru bir strateji’ ola- Abank’›n toplam 62 flubesi bulunuyor. 2011’de
rak tan›mlayan Öztürk, “Kredilerimizde; KOB‹’lerin konulan hedef ise 5 y›lda 150 flubeye ulaflmak.
yüzde 70, kurumsal büyük iflletmelerin ise yüzde 30 Banka KOB‹’ye ulaflmada flubeleflmenin önemin-
pay almas›n› hedefliyoruz. Bu y›l toplam kredilerde den hareket ediyor. 2011’de 8 yeni flube aç›lm›fl.
yüzde 20, nakit kredide yüzde 23 büyüyerek 7 mil- Bu y›l ise 10 flube daha aç›lmas› hedeflenmifl.
yar 200 milyon TL’ye ulaflaca¤›m›z› öngörüyoruz” di-
ye konufltu. “Abank’ta ilk aflamada kurumsaldan ziyade orta öl-
çekli ticari müflterilere (KOB‹’ler) a¤›rl›k verdik. Ku-
11 bin müflteri hedefleniyor rumsal müflterilere hizmet veren müflteri temsilcisi
Abank, müflterilerini 2011’den bu yana 3 segmen- say›s›n› 60’dan 40’a düflürdük. Ticari segmentte hiz-
te ay›r›yor: Y›ll›k cirosu 0-5 milyon TL’ye kadar olan met veren müflteri temsilcisi say›s›n› ise 160’a ç›kar-
iflletmeler küçük, cirosu 5-25 milyon TL’ye kadar d›k. Ciddi baflar› sa¤lad›k. Aktif müflteri say›s›nda
olan iflletmeler ticari ve cirosu 25 milyon TL’den faz- hedeflerimize ulaflt›k. 2012’de aktif müflteri say›m›-
la olan iflletmeler ise kurumsal. Muzaffer Öztürk, bu z› 11 bine ç›karmay› planl›yoruz.”
gerçeklikten yola ç›karak ticari iflletmelere a¤›rl›k
verdiklerini belirtti. Mevcut müflteri portföyünde de- ‹hracatç›ya Abank deste¤i
¤iflikli¤e giderek, bugünkü de¤erlere ulaflt›klar›n› be- “KOB‹’lere h›zl› bir flekilde finansman sa¤layabil-
lirten Öztürk yeni yaklafl›m› flöyle özetledi: mek için flubelerimizi yüksek kredi yetkileri ile do-
natt›k” diyen Öztürk’ün verdi¤i bilgiye göre hizmet-
te h›z ve kalite yükseltilmifl. KOB‹’lerin do¤ru finan-
‘KADIN’A KRED‹
sal araçlarla sa¤l›kl› büyümesine odaklan›lm›fl.
Abank International Finance Corporation (IFC) Son dönemde Türk Eximbank arac›l›¤›yla sa¤la-
ve Nederlandse F›nanc›er›ng- Maatschapp›j Voor d›klar› uzun dönemli kredilere de dikkat çeken Öz-
Ontw›kkel›ngslan’den N.V (FMO) kad›n giriflimci- türk, projelere iliflkin flu bilgileri verdi: “Avrupa Yat›-
leri ve KOB‹’leri desteklemek amac›yla 40 milyon r›m Bankas› kredisi ile ihracatç› KOB‹’lere 2 y›la ka-
dolarl›k d›fl kaynak sa¤lam›fl. 2 y›la kadar ödeme- dar ödemesiz toplam 7 y›la kadar vadeli 30 milyon
siz 5 y›la kadar vadeli kredi ile kad›n giriflimciler Avro’luk proje finansman› deste¤i sa¤lad›k. Ayr›ca
ve KOB‹’lere proje bazl› fonlama imkan› yarat›l›- Dünya Bankas›’ndan sa¤lanan ve ihracatç› firmalara
yor. Kayna¤›n yar›s›n› iflletmede hissesi en az kulland›r›lan EFILL III ve EFIL IV kredileriyle ihracat-
yüzde 51 olan kad›n giriflimci kullanabiliyor. ç› KOB‹’lere orta ve uzun vadeli finansman olana¤›
sa¤lamaktay›z.”
74 KobiEfor Nisan 2012