Page 50 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 50
HABER
Türk Telekom Genel Müdürü Tahsin Y›lmaz, büyüme stratejisini aç›klad›:
3D Vizyonu
Türkiye’nin öncü iletiflim ve yak›nsama
teknolojileri flirketi Türk Telekom,
gelecek dönem büyüme vizyonunu
“3D “ olarak belirledi: “Dijital yaflam
dönüflümü”, “De¤er odakl› mükemmel
müflteri hizmetleri” ve
“Dünyaya aç›l›m ve bölgesel büyüme.”
T ürk Telekom Genel Müdürü Tahsin Y›lmaz, ba¤lant› merkezi olma yönündeki çal›flmalar›m›z›
Tahsin
Y›lmaz
kurumun yeni döneme 3D vizyonu ile girdi-
¤ini belirterek, flunlar› söyledi: “Teknolojik
altyap›m›z› hayat›n her alan›na dokunan çö-
zümlerle destekleyerek Türkiye’nin dijital
ca¤›z. Hem Türkiye’de hem de bölgemizde eriflim
dönüflümüne katk›da bulunmay› hedefliyoruz. Bu güçlendirecek iflbirliklerine ve yat›r›mlara odaklana-
hedefi bölgesel büyüme ve mükemmel hizmet anla- kolayl›¤›, h›z ve kapasite alanlar›nda kesintisiz bir
y›fl› ile tamamlayaca¤›z.” geliflim için altyap› yat›r›mlar›na h›z kesmeden de-
“Türkiye’nin teknolojik altyap›s›n› sa¤layan flirket vam edece¤iz. Bu çal›flmalarla bölgenin y›ld›z› hali-
olarak gelece¤i biz flekillendirmek istiyoruz” diyen Y›l- ne gelen Türkiye’nin, global boyutta öne ç›kan bir
maz, Türk Telekom’un yapt›¤› yat›r›mlarla Türkiye’nin oyuncu olaca¤›na inan›yoruz. Temel stratejimiz çer-
iletiflim altyap›s›n› en ileri teknolojilere haz›r hale ge- çevesinde do¤ru alanlarda bize de¤er katacak f›rsat-
tirdi¤ini vurgulad›: “fiimdi zaman, bu altyap› üzerin- lar› takip etmeye devam edece¤iz. Yapaca¤›m›z ifl-
den yaflam› dönüfltürme zaman›, hayat›n her alan›nda birlikleriyle Türkiye’nin inovasyon ekonomisine geçi-
çözümler üreterek dijital flehirler kurma zaman›. Haya- flini h›zland›rmay› hedefliyoruz.”
t› kolaylaflt›racak çözümlerle yaflam›m›zdaki dijital dö- Tahsin Y›lmaz, dünyaya aç›lma vizyonlar› çerçeve-
nüflümü gerçeklefltirmeyi hedefliyoruz. Bu dönüflümü sinde yak›n co¤rafyada sat›n alma f›rsatlar›n› de¤er-
desteklemek için hedefimizi sürdürülebilir yat›r›m ve lendirdiklerini, bu do¤rultuda Türk Telekom Genel
teknoloji eko-sistemi olarak belirledik.” Kurulu’nun yönetim kuruluna 300 milyon Avroluk
‹novasyon ve giriflimcilik için uygun teknolojik or- kaynak aktard›¤›n› aç›klad›, sat›n almalar konusunda
tam› sa¤lad›klar›n› aktaran Y›lmaz, teknoloji gelifltir- henüz somutlanm›fl bir proje olmad›¤›n› söyledi.
meye odaklanan flirketlere ve giriflimcilere aç›k da- “Türk Telekom her zaman müflteri odakl› ürün ve
vette bulundu: “Türk Telekom Grubu teknoloji flirket- hizmetler sundu ve müflteriye de¤er yaratt›” diyen
leri e¤itimden sa¤l›¤a, enerjiden e¤lenceye kadar bir- Y›lmaz, hizmet kalitesini mükemmele ulaflt›racak
çok alanda çözümler gelifltiriyor. Bu çözümleri haya- ad›mlarla tüm hizmet süreçlerini en basit ve en k›sa
t›n her alan›na yayabilmek için gelin iflbirli¤i yapal›m, hale getirmeyi amaçlad›klar›n›, güvenilir, yenilikçi,
Türk Telekom’un altyap›s›ndan ve uzmanl›¤›ndan fay- sorumlu ve özverili bir marka konumlar›n› sürdüre-
dalan›n, birlikte el ele herkesin hayat›na dokunacak ceklerini kaydetti.
çözümler gelifltirelim. Gelece¤i flekillendirecek fikirle-
re kap›m›z her zaman aç›k. Türkiye’nin hem yaz›l›m 2015’te her yer fiber
hem de gelifltirme alan›nda giderek güçlenen bir da- FAT‹H Projesi’nde 3.600 adet okulu kapsayan in-
mar› oldu¤unu görüyoruz. Türk Telekom iflbirli¤iyle tranet altyap›s› ihalesine teklif verdiklerini ve sonucu-
bölgede söz sahibi olacak bir ekosistem oluflturmay› nu beklediklerini anlatan Y›lmaz, “Bunu eriflimle ilgili
hedefliyoruz. Kuluçka mekanizmalar› ve partner eko- k›s›m takip edecek. Fiber altyap›s›n› tüm okullara gö-
sistemiyle bu süreci destekleyece¤iz. Türkiye'den türme konusunda haz›r›z. Temaslar›m›z devam edi-
dünya çap›nda teknolojiler gelifltirecek flirketlerin ç›k- yor” dedi. Bu kapsamda Türkiye’nin tamam›nda bak›r
mas› için katalizör görevi üstlenece¤iz.” altyap›n›n sökülerek yerine fiber elementli a¤› kurduk-
Türk Telekom’un bölgenin iletiflim ve veri köprü- lar›n› ve bu dönüflümün 2015 y›l›n›n sonuna kadar bi-
sü oldu¤unu aktaran Tahsin Y›lmaz, sat›nalmalarla tirilmesinin hedeflendi¤ini dile getirdi. Y›lmaz, sabit
bölgede büyüme için f›rsat kollayacaklar›n› kaydetti: ve mobil operatörler aras›ndaki ses haberleflmesinde-
“Ak›ll› büyüme stratejimizle bölgede gücümüzü art›r- ki rekabetin sona erdi¤ini ve gelecekte rekabetin da-
may› hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde bölgesel ta alan›nda olaca¤›n› ifade etti.
50 KobiEfor Ekim 2012