Page 49 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 49

Showroom, servis, yedek parça ve ofislerden olu-
          flan Top Company, Proton araçlar›n ve Avia kam-      Rüzgar› arkaya alarak koflmak
          yonlar›n Irak’ta da¤›t›m›n› yap›yor. Bol ve ekono-
          mik fiyatl› yedek parça, garantili teknik destek,   Kendini, “sakin, sab›rl› ve azimli” diye tan›m-
          yayg›n servis a¤›, 7/24 ücretsiz müflteri destek ve  layan Ulubafl’›n en karakteristik özelli¤i; takipçili-
          yol yard›m hizmetiyle fark yarat›yor.”            ¤i. Verilen ve verdi¤i her görevi takip eden Ulu-
            Günümüz rekabet koflullar›nda kar marjlar› düfltü-  bafl, yerine göre hoflgörülü olmaktan yana. ‹lgisi
          ¤ü için maliyetlerin iyi hesaplanmamas› halinde za-  olsun olmas›n farkl› sektörlerden insanlarla de-
          rar edilece¤ini an›msatan Ulubafl, “Dikkatli olmak la-  vaml› konuflup, onlar› dinleyen Ulubafl, çabuk ka-
          z›m, uzun ömürlü olmak için devaml› kontrollü git-  rar verebilme yetisinin ifl hayat›nda baflar›y› getir-
          mek gerekiyor” diyor. Ulubafllar Holding olarak da-  di¤ine inan›yor: “Bilgimiz dahilindeki konularda
          ha global bir yap›ya ulaflmak istediklerini anlatan  çabuk karar veririz. Bilgi güçtür. Bilmedi¤in konu-
          Ulubafl, “Irak’tan sonra Afrika ülkelerinde Libya, Ni-  da karar veremiyorsun. Karar verdikten sonra
          jerya, Angola gibi ülkelere, yeni f›rsatlar olabilecek  onun do¤ru karar olmas› laz›m. En kötü karar, ka-
          yerlere gitmek istiyoruz, kar marjlar› çok düfltü, ma-  rars›zl›ktan iyidir.” Ziya Ulubafl’›n yaflam felsefesi
          liyetler çok yüksek, rekabet çok fazla. Art›k para ka-  ise “Rüzgara karfl› koflmayacaks›n, rüzgar› arkana
          zanmay› unuttuk, bu nedenle yeni pazarlar› hedefli-  alarak koflacaks›n” cümlesinde gizli. Kendi sektö-
          yoruz” diyor.                                     ründe farkl› ifl alanlar›nda uzmanlaflmak Ulu-
            Otomotiv sektörünü ise flöyle de¤erlendiriyor:   bafl’›n do¤ru karar vermesini sa¤l›yor: “Bayi, dis-
          “Avrupa s›k›nt›da, Türkiye’de kriz çok derinden gidi-  tribütör, üretim, servis iflin her taraf›nda var›z. Ye-
          yor. De¤iflik pazar aray›fllar› sözkonusu, kimse para  ni bir karar verirken iflin her boyutunu bildi¤imiz
          kazanam›yor. Sektör kars›z, tats›z, mutsuz. Ancak  için kararlar›m›z› do¤ru ve çabuk verebiliyoruz.
          sat›fl sonras› servis ve yedek parça hizmetleriyle  Do¤ru kararlar büyümemizi sa¤l›yor.”
          ayakta kalmaya çal›fl›l›yor. Toplam bin civar›nda araç  Haftada en az 2-3 akflam birer-ikifler saat yü-
          sat›yoruz, ikinci el araçlarla birlikte yaklafl›k 3 bin  zen Halil Ziya Ulubafl, kondisyon sa¤lay›p kendi-
          araç sat›fl›na ulafl›yoruz. ÖTV’den dolay› Türkiye’de  ni dinç hissetmek isteyen herkese düzenli spor
          350 bin araç sto¤u var, sektör bunu eritmeye çal›fl›-  yapmay› öneriyor. Evli, 3 erkek çocuk babas› Ulu-
          yor, ac›mas›zca bir rekabet sözkonusu.”           bafl, haftasonlar›n› efli ve çocuklar›na ay›r›yor, ye-
            Ulubafllar Holding’in hedefi; otomotiv sektöründe  ni filmler ç›kt›¤›nda onlarla birlikte sinemaya gidi-
          önemli bir yere gelmek. Yeni markalarla anlaflmalar  yor. Evinin bahçesindeki meyve a¤açlar› ve çiçek-
          yap›p ürün gam›n› geniflletmeye çal›flt›klar›n› aç›kla-  leriyle kendisi ilgileniyor: “Görmedi¤imiz do¤a
          yan Ulubafl, bununla ilgili çal›flmalar›n› bafllatt›klar›-  harikas› yerler ilgimizi çekiyor. Uzakdo¤u’da özel-
          n› anlat›yor: “Büyükçekmece taraf›nda E-5’e cepheli,  likle Tayland, Malezya çok güzel, her taraf yem-
          20 dönüm yeni bir arsa ald›k. Çeflitli markalar›n  yeflil. Kuala Lumpur, Phuket, Langkawi Adas›,
          olufltu¤u bir ürün çeflitlili¤ine ulaflaca¤›z. Showro-  ‹talya’da Roma çok güzel flehirler. Memleketim
          om, plaza, yedek parça, servis hizmetlerinin olaca¤›  Aksaray, özellikle Ihlara Vadisi, Karadeniz’de
          bir otomobil kompleksi yapaca¤›z, arsa al›m› yap›l-  Trabzon, Ayder Yaylas›, Uzungöl, k›sacas› yeflillik
          d›, inflaata bafllayaca¤›z, 3-4 ay içinde bu projemizi  ve suyun oldu¤u her yeri seviyorum. Türkiye’de
          hayata geçirece¤iz. 2013 y›l›nda otomobil komplek-  favorim ‹stanbul. Sakin, sessiz, do¤as› güzel yer-
          simizi açar›z.”                                   leri seviyorum.” Hürriyet, Sabah, otomotivle ilgili
                                                            sektörel dergiler ve KobiEfor’u düzenli okuyan Zi-
            Rol modeli babas›                               ya Ulubafl, Osmanl› tarihine iliflkin tarih kitaplar›-
            Halil Ziya Ulubafl’›n örnek ald›¤› insansa babas›.  n› okumay› seviyor.
          Ticaretin içinden gelen; h›rsl›, azimli, sab›rl› baban›n
          en örnek al›nan yönü; uzun vadeli düflünüp, ak›lc›
          hareket etmesi: “K›sa vadeli hedeflerle ad›m ad›m
          uzun vadeli hedefine ulaflan babam, bunu gerçek-
          lefltirdikten sonra yeni hedeflere yönelir. Ben de
          ‘Yapt›¤›m›z iflin daha iyisini nas›l yapar›z ve bunlar
          için neler gerekir?’ onlar› düflünürüm. ‹flin gere¤ini
          yapt›ktan sonra hedefinize ulaflm›fl oluyorsunuz. Ba-
          bam her aç›dan meseleye bakar, genifl düflünür, ma-
          san›n her taraf›ndaki bak›fl aç›lar›n› görebilir ve bun-
          lara göre ortak ak›l üretip ilerler. Biz de onun yolun-
          dan ilerliyoruz. Bizden daha ilerideki flirketlerin ne-
          ler yaparak ilerlediklerini araflt›r›yor, onlar›n gitti¤i
          yollardan gitmek istiyoruz ve bir di¤er hedefimiz çok
          çal›flmak. Vakti bofla de¤il de çal›flarak geçirmek da-
          ha çok hoflumuza gidiyor.”
                                                                                      Ekim 2012 KobiEfor 49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54