Page 49 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 49
Showroom, servis, yedek parça ve ofislerden olu-
flan Top Company, Proton araçlar›n ve Avia kam- Rüzgar› arkaya alarak koflmak
yonlar›n Irak’ta da¤›t›m›n› yap›yor. Bol ve ekono-
mik fiyatl› yedek parça, garantili teknik destek, Kendini, “sakin, sab›rl› ve azimli” diye tan›m-
yayg›n servis a¤›, 7/24 ücretsiz müflteri destek ve layan Ulubafl’›n en karakteristik özelli¤i; takipçili-
yol yard›m hizmetiyle fark yarat›yor.” ¤i. Verilen ve verdi¤i her görevi takip eden Ulu-
Günümüz rekabet koflullar›nda kar marjlar› düfltü- bafl, yerine göre hoflgörülü olmaktan yana. ‹lgisi
¤ü için maliyetlerin iyi hesaplanmamas› halinde za- olsun olmas›n farkl› sektörlerden insanlarla de-
rar edilece¤ini an›msatan Ulubafl, “Dikkatli olmak la- vaml› konuflup, onlar› dinleyen Ulubafl, çabuk ka-
z›m, uzun ömürlü olmak için devaml› kontrollü git- rar verebilme yetisinin ifl hayat›nda baflar›y› getir-
mek gerekiyor” diyor. Ulubafllar Holding olarak da- di¤ine inan›yor: “Bilgimiz dahilindeki konularda
ha global bir yap›ya ulaflmak istediklerini anlatan çabuk karar veririz. Bilgi güçtür. Bilmedi¤in konu-
Ulubafl, “Irak’tan sonra Afrika ülkelerinde Libya, Ni- da karar veremiyorsun. Karar verdikten sonra
jerya, Angola gibi ülkelere, yeni f›rsatlar olabilecek onun do¤ru karar olmas› laz›m. En kötü karar, ka-
yerlere gitmek istiyoruz, kar marjlar› çok düfltü, ma- rars›zl›ktan iyidir.” Ziya Ulubafl’›n yaflam felsefesi
liyetler çok yüksek, rekabet çok fazla. Art›k para ka- ise “Rüzgara karfl› koflmayacaks›n, rüzgar› arkana
zanmay› unuttuk, bu nedenle yeni pazarlar› hedefli- alarak koflacaks›n” cümlesinde gizli. Kendi sektö-
yoruz” diyor. ründe farkl› ifl alanlar›nda uzmanlaflmak Ulu-
Otomotiv sektörünü ise flöyle de¤erlendiriyor: bafl’›n do¤ru karar vermesini sa¤l›yor: “Bayi, dis-
“Avrupa s›k›nt›da, Türkiye’de kriz çok derinden gidi- tribütör, üretim, servis iflin her taraf›nda var›z. Ye-
yor. De¤iflik pazar aray›fllar› sözkonusu, kimse para ni bir karar verirken iflin her boyutunu bildi¤imiz
kazanam›yor. Sektör kars›z, tats›z, mutsuz. Ancak için kararlar›m›z› do¤ru ve çabuk verebiliyoruz.
sat›fl sonras› servis ve yedek parça hizmetleriyle Do¤ru kararlar büyümemizi sa¤l›yor.”
ayakta kalmaya çal›fl›l›yor. Toplam bin civar›nda araç Haftada en az 2-3 akflam birer-ikifler saat yü-
sat›yoruz, ikinci el araçlarla birlikte yaklafl›k 3 bin zen Halil Ziya Ulubafl, kondisyon sa¤lay›p kendi-
araç sat›fl›na ulafl›yoruz. ÖTV’den dolay› Türkiye’de ni dinç hissetmek isteyen herkese düzenli spor
350 bin araç sto¤u var, sektör bunu eritmeye çal›fl›- yapmay› öneriyor. Evli, 3 erkek çocuk babas› Ulu-
yor, ac›mas›zca bir rekabet sözkonusu.” bafl, haftasonlar›n› efli ve çocuklar›na ay›r›yor, ye-
Ulubafllar Holding’in hedefi; otomotiv sektöründe ni filmler ç›kt›¤›nda onlarla birlikte sinemaya gidi-
önemli bir yere gelmek. Yeni markalarla anlaflmalar yor. Evinin bahçesindeki meyve a¤açlar› ve çiçek-
yap›p ürün gam›n› geniflletmeye çal›flt›klar›n› aç›kla- leriyle kendisi ilgileniyor: “Görmedi¤imiz do¤a
yan Ulubafl, bununla ilgili çal›flmalar›n› bafllatt›klar›- harikas› yerler ilgimizi çekiyor. Uzakdo¤u’da özel-
n› anlat›yor: “Büyükçekmece taraf›nda E-5’e cepheli, likle Tayland, Malezya çok güzel, her taraf yem-
20 dönüm yeni bir arsa ald›k. Çeflitli markalar›n yeflil. Kuala Lumpur, Phuket, Langkawi Adas›,
olufltu¤u bir ürün çeflitlili¤ine ulaflaca¤›z. Showro- ‹talya’da Roma çok güzel flehirler. Memleketim
om, plaza, yedek parça, servis hizmetlerinin olaca¤› Aksaray, özellikle Ihlara Vadisi, Karadeniz’de
bir otomobil kompleksi yapaca¤›z, arsa al›m› yap›l- Trabzon, Ayder Yaylas›, Uzungöl, k›sacas› yeflillik
d›, inflaata bafllayaca¤›z, 3-4 ay içinde bu projemizi ve suyun oldu¤u her yeri seviyorum. Türkiye’de
hayata geçirece¤iz. 2013 y›l›nda otomobil komplek- favorim ‹stanbul. Sakin, sessiz, do¤as› güzel yer-
simizi açar›z.” leri seviyorum.” Hürriyet, Sabah, otomotivle ilgili
sektörel dergiler ve KobiEfor’u düzenli okuyan Zi-
Rol modeli babas› ya Ulubafl, Osmanl› tarihine iliflkin tarih kitaplar›-
Halil Ziya Ulubafl’›n örnek ald›¤› insansa babas›. n› okumay› seviyor.
Ticaretin içinden gelen; h›rsl›, azimli, sab›rl› baban›n
en örnek al›nan yönü; uzun vadeli düflünüp, ak›lc›
hareket etmesi: “K›sa vadeli hedeflerle ad›m ad›m
uzun vadeli hedefine ulaflan babam, bunu gerçek-
lefltirdikten sonra yeni hedeflere yönelir. Ben de
‘Yapt›¤›m›z iflin daha iyisini nas›l yapar›z ve bunlar
için neler gerekir?’ onlar› düflünürüm. ‹flin gere¤ini
yapt›ktan sonra hedefinize ulaflm›fl oluyorsunuz. Ba-
bam her aç›dan meseleye bakar, genifl düflünür, ma-
san›n her taraf›ndaki bak›fl aç›lar›n› görebilir ve bun-
lara göre ortak ak›l üretip ilerler. Biz de onun yolun-
dan ilerliyoruz. Bizden daha ilerideki flirketlerin ne-
ler yaparak ilerlediklerini araflt›r›yor, onlar›n gitti¤i
yollardan gitmek istiyoruz ve bir di¤er hedefimiz çok
çal›flmak. Vakti bofla de¤il de çal›flarak geçirmek da-
ha çok hoflumuza gidiyor.”
Ekim 2012 KobiEfor 49